Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή ανθρωπιστικών επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία: «Συνέντευξη από έναν λαικό αφηγητή» Διδάσκων: Κατσαδώρος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

Η ιστορία του Πέπε.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Βουφαβεντο Δημήτρης Ιωάννου, Γεωργία Καστανιά Στ΄ τάξη
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Αντανάκλαση Συναισθήματος
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Μην παίρνεις τίποτα ως δεδομένο… …Σκέψου πιο…προσωπικά!!!
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Επιχειρηματικός Λόγος
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Πως πέρασα το καλοκαίρι
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
Γερμανία Μαρία Γεωργίου. Δευτέρα Πρωινό ξύπνημα στην Γερμανία. Η Miriam(το κορίτσι που φιλοξενούσε εμένα,την Γεωργία και την.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας
Ο ΑΙΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΗΔΟΝΙ Παιδιά και μεγάλους!!! Μια ιστορία που
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Άσκηση 6 σελ.96 από το εργασία στην τάξη.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Η έμπνευση των ονομάτων τους
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή ανθρωπιστικών επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία: «Συνέντευξη από έναν λαικό αφηγητή» Διδάσκων: Κατσαδώρος Γ. Κουτούζου Αθηνά (411/ ) Έτος: 4 ο Εξάμηνο: 8 ο Ρόδος 2011

Τεχνικός εξοπλισμός Βιντεοκάμερα Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή Ηλεκτρονικός υπολογιστής Σημειωματάριο για επιπλέον ερωτήσεις.

Λίγα λόγια για τον αφηγητή… Όνομα- Επώνυμο: Κουτούζος Δημήτρης Τόπος γέννησης: Λέρος Ημερομηνία γέννησης: 03/09/1929 Παρούσα απασχόληση: Συνταξιούχος Άλλα επαγγέλματα: ηλεκτροτεχνίτης στη Δ.Ε.Η

Γιατί επέλεξα τον συγκεκριμένο αφηγητή… Ο παππούς μου συνήθιζε να μου λέει από μικρή ιστορίες. Ενδιαφέρουσες ιστορίες. Πολύ καλή μνήμη. Είναι παραστατικός. Είναι αντικειμενικός και ειλικρινής.

Θέμα συνέντευξης… Θέμα: «Οι μύθοι της Λέρου σχετικά με τα στοιχειά» 1.Ο παππούς μου μεγάλωσε στη Λέρο, άρα είναι ο πλέον κατάλληλος για να μου μεταφέρει τις παραδόσεις και τους μύθους του τόπου του. 2.Σαν μικρό παιδί έδινε πολύ προσοχή σε αυτές τις ιστορίες- θρύλους (μυστήριο). 3.Στη ροή της συνέντευξης μιλάει κυρίως αυτοβιογραφικά, δηλαδή πως βίωνε ο ίδιος τις ιστορίες σχετικά με τα στοιχειά. 4.Στο τέλος εξηγεί ποιο περιστατικό τον οδήγησε στο να βγάλει το συμπέρασμα πως δεν υπάρχουν στοιχειά. 5.Η Λέρος είναι ένα μέρος που πηγαίνω πολύ συχνά από τα παιδικά μου χρόνια, οπότε ενδιαφερόμουν να μάθω περισσότερα για τις απόψεις που κυριαρχούν στο νησί αυτό.

Αποτίμηση συνέντευξης και λάθη.. I.Στην περισσότερη ώρα η συζήτηση κύλησε ομαλά. II.Μερικές φορές ο αφηγητής ξέφευγε από το θέμα, παρεμβάλλοντας και άλλες ιστορίες που είτε συνειρμικά τις θυμόταν, είτε απλώς ήθελε να τις πει on camera. III.Μας παρακολουθούσε και η γιαγιά μου, η οποία διέκοψε τη ροή της συνέντευξης δύο με τρείς φορές για να κάνει τις παρατηρήσεις της ή να διατυπώσει κάποιες απορίες. IV.Επειδή σε κάποιο σημείο ήθελε να φύγει πέρασε 2-3 φορές μπροστά από την κάμερα. V.Προς το τέλος της συνέντευξης τελείωσε η μπαταρία της βιντεοκάμερας, οπότε και αναγκάστηκα να σταματήσω τη συνέντευξη με τον παππού μου και να συνεχίσω τη βιντεοσκόπηση με την ψηφιακή κάμερα.

Ποιος ήταν ο στόχος μου και τι αποκόμισα… Ο στόχος μου ήταν να πάρω, μέσα από τη συνέντευξη, μια σφαιρική εικόνα σχετικά με την αντίληψη των ντόπιων για τα στοιχειά, από έναν ντόπιο.

1.Πιστεύω πως πέτυχα τον αρχικό μου στόχο. 2.Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο παππούς μου ήταν λίγο αγχωμένος εξαιτίας της κάμερας, παρόλο που τον διαβεβαίωσα πως δεν θα το δείξω στην τάξη. 3.Ο παππούς μου ενθουσιάστηκε με αυτή τη συνέντευξη γιατί όπως μου είπε αργότερα, του άρεσε πολύ αυτή η διαδικασία. 4.Μας έφερε ακόμα πιο κοντά. 5.Ήταν μια ωραία ευκαιρία να μάθω ιστορίες και γεγονότα για τη ζωή του, που δεν ήξερα. 6.Αυτή η βιντεοσκόπηση αποτελεί πλέον και ένα αρχείο της οικογένειας μας με θέμα: «οι ιστορίες του παππού για τα στοιχειά».

Κύρια σημεία συνέντευξης.. Στοιχειά- από πού προήλθαν? Αναφέρει αρχικά από πού άρχισαν στη Λέρο οι μύθοι για τα στοιχειά. -«κακοθάνατος» Μια σχετική ιστορία για ένα αγόρι, τον Αλέξη που έπεσε από μια χουρμαδιά και ο παπάς δεν δέχτηκε να τον θάψει επειδή δεν πέθανε με φυσιολογικό θάνατο. (=κακοθάνατος). Οι μεγαλύτεροι του νησιού διέδιδαν ότι έβλεπαν τον Αλέξη σε ερημιές και ξεροποτάμια να τριγυρνάει σαν στοιχειό. Ιστορίες με στοιχειά.. Μια βίλα Αιγυπτιωτών που ήταν κλειστή για 5 χρόνια φημολογούνταν πως είχε στοιχειό. Κατάρριψη μύθου: μετά από ένα χρόνο ξήλωσαν τις τράβες της βίλας και το στοιχείο εξαφανίστηκε. Καθημερινές ιστορίες για μύθους με στοιχειά…05:24 Προσωπική εμπειρία.. Προσωπική ιστορία του παππού μου με στοιχειό..06:10 Λαική παράδοση: Όταν η γυναίκα είναι ασαράντιστη δεν πρέπει να ανοίγει την πόρτα το βράδυ, γιατί μπορεί το στοιχειό να τη λαβώσει, να λαβώσει το παιδί της και να μείνει ανάπηρο σε όλη του τη ζωή ή ακόμα και να πεθάνει.

Κύρια σημεία συνέντευξης.. Τα στοιχεία εμφανίζονται στα σταυροδρόμια.. Στη Λέρο έλεγαν πως τα στοιχειά εμφανίζονταν στα σταυροδρόμια. Αναφέρει μια πλάκα που έκαναν σε μια γειτόνισσα τα παιδιά της γειτονιάς παριστάνοντας τα στοιχειά…10:49 Προσωπικές απόψεις.. Εξηγεί για ποιους 2 λόγους όταν μεγάλωσε σταμάτησε να πιστεύει στους μύθους σχετικά με τα στοιχεία. Α) η περίπτωση της βίλας που χάθηκε το στοιχείο. Β) η προσωπική του εμπειρία με τον άγκαθα. Παραδέχεται πως θα έμενε με την εντύπωση μέχρι σήμερα, αν δεν έβλεπε πως ήταν αγκάθι, πως υπάρχουν στοιχειά. Πειστικότητα των αφηγήσεων Τονίζει την πειστικότητα των μεγαλύτερων όταν έλεγαν τέτοιες αφηγήσεις με στοιχειά…14:58 Παραδέχεται ότι ο καλύτερος αφηγητής σε τέτοιου είδους ιστορίες ήταν ο μπάρμπας του, ο Θωμάς Κουμουνδούρος.