Παιχνίδια με διάφορους τύπους κυνηγητού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας
Advertisements

Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Παιδιά ελάτε να παίξουμε
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Στο διάλειμμα.
Παιχνίδια που ταξιδεύουν στο χρόνο
Δημιουργικές δραστηριότητες
Δημοτικο σχολειο δροσιασ κ.α΄
Παιχνίδια που δεν άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου
ΑΜΑΔΕΣ Φέτος στο περιβαλλοντικό γελάσαμε, διασκεδάσαμε, παίξαμε . Ένα συναρπαστικό παιχνίδι ήταν οι αμάδες που άρεσαν πολύ σε όλους μας.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Το Μπριτζ είναι ένα παιχνίδι στατιστικής και η τεχνική της εμπάς ταιριάζει πολύ Οι πρωταθλητές προσπαθούν να ακολουθούν κάθε φορά το πλάνο με τις.
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2012 Κεφαλονίτικα παιχνίδια-Τα μήλα Έλλη Κουνάδη.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αλάτι χοντρό – αλάτι ψιλό
Ο λύκος και τ’ αρνί Ο λύκος και τ’ αρνί Ο λύκος και τ’ αρνί
Παραδοσιακά παιχνίδια
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Μαρία Κουρή Πάολα Αλυσανδράτου Ελένη Μαρτσέλου
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΒΕΝΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
A ARTE DE VIVER JUNTO Η τέχνη της συμβίωσης Automatic.
Έχεις δύο επιλογές! από το
17ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ-2 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Γνωριμία με το Scratch.
GREEK TRADITIONAL GAMES Ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια  Freedom  (Ελευθερία)  The hen, the chicks and the hawk  (Η κλώσα, τα κλωσόπουλα και το γεράκι)
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ο τόπος μας . Ο τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Δειγματική διδασκαλία
Παραολυμπιακό Άθλημα Μία παρουσίαση των: Μαρίνα Γαλογάβρα Μαρίνα Γαλογάβρα Γεωργία Πανούση Γεωργία Πανούση Μαρία Μρινοπούλου Μαρία Μρινοπούλου.
Κινητικα παιχνιδιΑ Εύα Ιωαννίδου.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Παιχνίδια με Μπάλα Εύα Ιωαννίδου.
Στη μνήμη της μητέρας μου, Ιωάννας Σπ. Τριπόδη-Παρτσαδάκη
Υπεύθυνες εκπ/κοί Φυσ. Αγωγής: Παπαθανασίου Μαρία – Γραμματόση Ελένη
Παραδοσιακά παιχνίδια
Στη μνήμη της μητέρας μου, Ιωάννας Σπ. Τριπόδη-Παρτσαδάκη
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Ένα σχολείο σαν ζωγραφιά
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Τα παλιά ξεχασμένα παιχνίδια και τα σημερινά
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
Ομαδικά παιχνίδια που επινόησαν οι μαθητές του Ε1 Το μονοπάτι του χαμένου θησαυρού Λεξομαχίες.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
Τα παιδία παίζει … Ομαδικά παιχνίδια Σύγχρονα και μη, ακόμη καταφέρουν να συγκινούν τους γηρεότερους και να αποτελούν βασική προτίμηση των νέων.
Πετοσφαίριση Volleyball
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Κινητικά Παιχνίδια στο φυσικό περιβάλλον
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
Η Ιστορία του μπάσκετ ή καλαθοσφαίρισης
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Παιχνίδια από το παρελθόν
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιχνίδια με διάφορους τύπους κυνηγητού Εύα Ιωαννίδου

Το κυνηγητό Τα παιχνίδια με κυνηγητό είναι πολύ αγαπητά σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα στα μικρότερα. Εκτός από την ευχαρίστηση που προσφέρουν, αποτελούν και ένα μέσο για την καλλιέργεια και τη βελτίωση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων. Μπορούμε να τα εφαρμόσουμε στο στάδιο της προθέρμανσης, πριν από παιχνίδια αθλοπαιδιών. Το κυνηγητό είναι μια σύνθετη κινητική δραστηριότητα που εκτός από το τρέξιμο, απαιτεί ποικίλες δεξιότητες π.χ. ετοιμότητα, αντίδραση, ικανότητα αποφυγής, πρόβλεψης κ.α. Τα παιχνίδια κυνηγητού προκαλούν κούραση, για αυτό πρέπει να τα επιλέγουμε και να προσαρμόζουμε ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες των παικτών. Προκειμένου να αποφύγουμε ατυχήματα, καλό είναι να αντικαταστήσουμε το πιάσιμο ενός παίκτη, με απλό άγγιγμα.

Παιχνίδια κυνηγητού «Ο ταχυδρόμος» (υλικά: 1 τσάντα με σπόγγους και 3 στεφάνια) Οι παίκτες σχηματίζουν κύκλο. Δίνουμε στον καθένα το όνομα μιας πόλης. Ένας παίκτης βρίσκεται έξω από τον κύκλο, έχει την τσάντα και είναι ο ταχυδρόμος. Με την έναρξη, ο ταχυδρόμος φωνάζει «έχω ένα γράμμα να παραδώσω» και οι παίκτες φωνάζουν «από που;». Ο ταχυδρόμος, λέει το όνομα μιας πόλης και τρέχει να αφήσει την τσάντα του, σε ένα στεφάνι (γραμματοκιβώτιο) που βρίσκεται έξω από τον κύκλ0. Ο παίκτης που έχει το όνομα αυτής της πόλης, παίρνει την τσάντα και τον κυνηγάει, με σκοπό να τον φτάσει και να τον αγγίξει. Εάν τα καταφέρει, ο ταχυδρόμος απολύεται και γίνεται αυτός νέος ταχυδρόμος. «Ο καθαριστής» (υλικά: 1 λεκάνη, 1 μικρή σκούπα). Οι παίκτες σχηματίζουν κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου βάζουμε τη λεκάνη. Ένας παίκτης (καθαριστής), περπατά γύρω από το εσωτερικό του κύκλου και ακουμπά κάποιον. Στη συνέχεια βάζει τη σκούπα μέσα στη λεκάνη και τρέχει να καταλάβει τη θέση του παίκτη που άγγιξε. Ο 2ος παίκτης, παίρνει τη σκούπα και τρέχει με σκοπό να αγγίξει τον καθαριστή προτού του πάρει τη θέση.

Παιχνίδια κυνηγητού «Κινέζικος τοίχος» Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Ο ένας δίπλα στον άλλο, στέκονται όρθιοι π.χ. στις τελικές γραμμές του γηπέδου μπάσκετ. Βάζουμε 1 ή 2 παίκτες (μεσαίοι) στη μέση του γηπέδου. Οι παίκτες πρέπει να περάσουν και να πάνε στην άλλη άκρη του γηπέδου, χωρίς να τους ακουμπήσουν οι μεσαίοι παίκτες. «Ουρίτσες» Βάζουμε στη ζώνη κάθε παίκτη μια ουρά (ένα κομμάτι ύφασμα ή κορδέλα ή μπαλόνι). Όλοι οι παίκτες προσπαθούν να μαζέψουν τις ουρές των άλλων και ταυτόχρονα να προστατέψουν τη δική τους. «Πάγος και ήλιος» Οι παίκτες κινούνται ελεύθερα σε οριοθετημένο χώρο. Ένας είναι κυνηγός και έχει μια μπλε κορδέλα στο χέρι του και ένας άλλος έχει μια κίτρινη κορδέλα. Όσους παίκτες αγγίζει ο κυνηγός «παγώνουν». Μόνο ο παίκτης με την κίτρινη κορδέλα μπορεί να τους «ξεπαγώσει»

Παιχνίδια κυνηγητού «Κυνηγητό με ζευγάρια» Οι παίκτες χωρίζονται σε ζευγάρια. Τα χέρια ή τα πόδια τους, δένονται. 1 ή 2 ζευγάρια είναι κυνηγοί. Όποιοι πιάνονται παίρνουν τη θέση του κυνηγού. «Ο κυνηγός και τα σκυλιά» Ένας παίκτης είναι ο κυνηγός και άλλοι δύο τα σκυλιά. Αυτοί κυνηγούν τους παίκτες. Όποιον πιάσουν γίνεται σκυλί. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να μείνουν 3 έξω. Αυτοί θα γίνουν ο νέος κυνηγός και τα 2 σκυλιά. «Ψωμί και ψίχουλα» Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Η μία είναι το ψωμί και η άλλη τα ψίχουλα. Στέκονται όρθιοι, σε ευθεία γραμμή, πλάτη με πλάτη, στο κέντρο του χώρου π.χ. σε γήπεδο μπάσκετ. Αν φωνάξουμε ψωμί, οι παίκτες αυτής της ομάδας, γυρνούν και κυνηγούν τους άλλους, προσπαθώντας να τους αγγίξουν πριν φτάσουν στην τελική γραμμή.

Παιχνίδια κυνηγητού Ένας παίκτης στέκεται όρθιος με ανοιχτά τα χέρια. Όλοι οι άλλοι παίκτες κάθονται στο έδαφος, σε απόσταση, απέναντι του. Όταν φωνάξει το όνομα κάποιου ή τον αριθμό του, αυτός τρέχει γρήγορα ενώ οι άλλοι τον κυνηγούν, με σκοπό να αγγίξει την παλάμη του παίκτη που βρίσκεται απέναντι, χωρίς να τον πιάσουν. «Κυνηγητό με μπαλάκια ή σπόγγους» 2 παίκτες είναι κυνηγοί και έχουν από μια μπάλα. Κυνηγούν και προσπαθούν να χτυπήσουν τους άλλους με την μπάλα στα γόνατα. Όσους χτυπούν τους βάζουν στο χέρι μια κορδέλα και αυτοί γίνονται κυνηγοί μαζί τους. Κερδίζουν οι 2 τελευταίοι παίκτες και γίνονται αυτοί κυνηγοί. «Κυνηγητό στην αμμουδιά» Όλοι οι παίκτες περπατούν στα τέσσερα. 2 κυνηγοί προσπαθούν να πιάσουν τους άλλους. Αυτοί που πιάνονται γίνονται κυνηγοί.

Παιχνίδια κυνηγητού «Μπύρα…» Ο κυνηγός στέκεται στο κέντρο του κύκλου που σχηματίζουν οι παίκτες και έχει τα χέρια του διπλωμένα. Οι παίκτες τον αγγίζουν και τον ρωτούν τι ήπιε χθες το βράδυ. Αυτός μπορεί να πει ότι ήπιε χυμό, ή γάλα, ή μπύρα. Στη λέξη μπύρα, όλοι τρέχουν και ο κυνηγός προσπαθεί να πιάσει κάποιον. Οι παίκτες που θα τρέξουν σε λάθος λέξη χάνουν. «Οι κλέφτες» Σε μεγάλο χώρο π.χ. γήπεδο ποδοσφαίρου, χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες, και η καθεμιά κατέχει το μισό χώρο του παιχνιδιού. Στην τελική γραμμή κάθε πλευράς, τοποθετούμε 5 σακούλια με άμμο. Οι παίκτες προσπαθούν να πάρουν τα σακούλια της άλλης ομάδας και να τα μεταφέρουν στο δικό τους χώρο. Οι παίκτες που πιάνονται στο δικό τους χώρο μπαίνουν φυλακή, αλλά μπορεί κάποιος συμπαίκτης τους να τους ελευθερώσει. Κερδίζει η ομάδα που μάζεψε τα περισσότερα σακούλια. «Κυνηγητό με χρώματα» Κάθε ομάδα έχει το χρώμα της. Όταν φωνάξουμε το χρώμα μιας ομάδας, οι παίκτες της γίνονται κυνηγοί, μέχρι να φωνάξουμε άλλο χρώμα, οπότε αλλάζουν οι ρόλοι.

Παιχνίδια κυνηγητού «Το λάσο» Οι παίκτες είναι διασκορπισμένοι στο χώρο. Ένας παίκτης είναι κυνηγός και κρατά ένα σκοινί ή ένα κομμάτι ύφασμα. Κυνηγά τους άλλους με σκοπό να τους πιάσει, αγγίζοντας τους με το σκοινί. Κάθε παίκτης που πιάνεται κράτα σφικτά το σκοινί και γίνεται και αυτός κυνηγός. «Κυνηγάω την ουρά» Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Κάθε ομάδα σχηματίζει σειρά, με τους παίκτες να πιάνουν με τα χέρια τους τη μέση του μπροστινού τους. Στη ζώνη του τελευταίου παίκτη βάζουμε μια κορδέλα ή ένα σημαιάκι (ουρά). Κάθε ομάδα τρέχει και προσπαθεί να πάρει την ουρά της άλλης ομάδας. «Το χρώμα της μάγισσας» Ένας παίκτης γίνεται κυνηγός και όταν φωνάζει π.χ. το χρώμα της μάγισσας είναι κόκκινο, όλοι οι παίκτες πρέπει να ακουμπήσουν κάτι που έχει κόκκινο χρώμα, πριν τους πιάσει ο κυνηγός.

Παιχνίδια κυνηγητού «Τα στεφάνια» Ανάλογα με τον αριθμό των παικτών, τοποθετούμε στο χώρο του παιχνιδιού, ορισμένα στεφάνια. Ένας παίκτης είναι ο κυνηγός. Όταν οι παίκτες βρίσκονται μέσα στα στεφάνια (άσυλο), ο κυνηγός δεν μπορεί να τους πιάσει. «Η γάτα και το ποντίκι» Οι παίκτες σχηματίζουν κύκλο και κρατιούνται από τα χέρια. Μέσα στον κύκλο είναι ένας παίκτης (ποντίκι) και έξω από τον κύκλο ένας άλλος (γάτα). Ο παίκτης που είναι έξω προσπαθεί να πιάσει αυτόν που είναι μέσα στον κύκλο. «Οι φύλακες του θησαυρού» 2 παίκτες είναι οι φύλακες του θησαυρού (σακουλάκια με άμμο). Οι άλλοι παίκτες προσπαθούν να κλέψουν το θησαυρό και οι κυνηγοί να τους πιάσουν. Οι παίκτες που πιάνονται, γίνονται και αυτοί φύλακες.

Παιχνίδια κυνηγητού «Ο λύκος και το αρνί» Οι παίκτες σε ζευγάρια, είναι διασκορπισμένοι στο χώρο και πιάνονται από τα χέρια (μαντρί). Ένας παίκτης είναι κυνηγός (λύκος) και κυνηγά έναν άλλο (αρνί). Αν το αρνί προλάβει να μπει μέσα στο μαντρί, ο λύκος δεν μπορεί να το πιάσει. «Το μαντήλι» Ένας παίκτης κρατάει ένα μαντήλι. Ένας άλλος είναι ο κυνηγός. Με την έναρξη του παιχνιδιού, ο κυνηγός προσπαθεί να πιάσει αυτόν που έχει το μαντήλι, ο οποίος τρέχοντας το δίνει σε κάποιον άλλο, οπότε ο κυνηγός κυνηγά πάντα αυτόν που έχει το μαντήλι. «Ο λύκος και τα αυγά» Ένας παίκτης είναι ο λύκος, ένας είναι η μάνα και οι υπόλοιποι είναι τα αυγά. Η μάνα περνάει από κάθε αυγό και ρωτάει ένα χρώμα, χωρίς να το ακούσει ο λύκος. Μετά η μάνα λέει τα χρώματα στο λύκο και εκείνος διαλέγει ένα. Ο παίκτης που έχει πει αυτό το χρώμα, τρέχει και ο λύκος τον κυνηγάει…

Παιχνίδια κυνηγητού «Οι στρατοί» Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Δίνουμε 5 λεπτά χρόνο στη μια ομάδα να κρυφτεί. Στη συνέχεια για 15 λεπτά, οι παίκτες της άλλης ομάδας τους κυνηγούν και προσπαθούν να τους πιάσουν αιχμάλωτους και να τους οδηγήσουν στο στρατόπεδο τους. Μετά, οι ομάδες αλλάζουν ρόλους και το παιχνίδι επαναλαμβάνεται. Κερδίζει η ομάδα που έπιασε τους περισσότερους αιχμαλώτους. «Τα ξυλαράκια» Οι παίκτες μαζεύουν μικρά ξύλα, εκτός από έναν που είναι κυνηγός. Κάθε παίκτης πατάει το ξυλαράκι του. Όταν ο κυνηγός φωνάξει «αλλαγή», οι παίκτες πρέπει να τρέξουν και να πατήσουν ένα άλλο ξυλαράκι, ενώ ο κυνηγός προσπαθεί να πιάσει κάποιον πριν προλάβει να πατήσει. Όποιον πιάσει γίνεται κυνηγός. «Η γάτα και ο γάτος» Υπάρχει μία γάτα και ένας γάτος, ενώ οι υπόλοιποι παίκτες είναι ποντίκια. Μέσα στο χώρο υπάρχει μια φωλιά. Οι γάτοι κυνηγούν τα ποντίκια. Δεν μπορούν να τα πιάσουν μόνο μέσα στη φωλιά τους. Κερδίζουν τα 3 τελευταία ποντίκια, που δεν πιάνονται.

Παραδοσιακά παιχνίδια κυνηγητού «Η κλώσα τα κλωσόπουλα και το γεράκι» Οι παίκτες μπαίνουν ο ένας πίσω από τον άλλο πιασμένοι από τη μέση («κλωσόπουλα»). Ο πρώτος παίκτης έχει τα χέρια του ανοιχτά σε έκταση («κλώσα»). Ένας άλλος παίκτης κάνει το «γεράκι». Μόλις το παιχνίδι ξεκινήσει, το «γεράκι» προσπαθεί να πιάσει το τελευταίο «κλωσόπουλο». Η «κλώσα», κάνοντας διάφορους ελιγμούς, προσπαθεί να έχει πάντα μπροστά της το «γεράκι», ώστε να µην μπορέσει να πιάσει τα «κλωσόπουλα». Όποιο «κλωσόπουλο» πιάσει το «γεράκι» ή όποιο, κατά τους ελιγμούς, ξεκολλήσει από τη σειρά, βγαίνει έξω. «Ο τρίτος περισσεύει» (Ρωσία) Οι παίκτες είναι ζευγάρια (ο ένας πίσω από τον άλλο) και σχηματίζουν κύκλο (με μέτωπο στο κέντρο). Δύο παίκτες είναι εκτός κύκλου και ο ένας κυνηγάει τον άλλο. Ο κυνηγός μπορεί να κόψει τον κύκλο και να μπει μέσα για να περάσει από την άλλη μεριά. Ο κυνηγημένος τρέχει πάντα κυκλικά γύρω από τα ζευγάρια. Για να προστατευτεί πρέπει να μπει μπροστά από κάποιο ζευγάρι. Τότε ο πίσω παίκτης γίνεται κυνηγημένος και για να μην πιαστεί πρέπει να κάνει το ίδιο. Όποιος παίκτης πιάνεται γίνεται κυνηγός.

Παραδοσιακά παιχνίδια κυνηγητού «Η λιμνούλα του βάτραχου» (Γερμανία) Χαράζουμε έναν κύκλο µε διάμετρο τουλάχιστον 8 µ. Αυτό θα είναι και το «λιβάδι». Έξω απ’ αυτόν τον κύκλο βρίσκεται το «ποτάμι» και στη μέση του «λιβαδιού» ορίζουμε ένα μικρό κύκλο τη «λιμνούλα». 3 παίκτες είναι πελαργοί και οι υπόλοιποι είναι βάτραχοι και στέκονται μέσα στη λιμνούλα. Οι βάτραχοι προσπαθούν να περάσουν το λιβάδι και να φτάσουν στο ποτάμι ενώ οι πελαργοί τους κυνηγούν. Οι βάτραχοι μετακινούνται με πηδηματάκια και οι πελαργοί με κουτσό. «Αλάτι χονδρό-Αλάτι ψιλό» Οι παίκτες συγκεντρώνονται και βγάζουν με κλήρο την “μάνα”. Στη συνέχεια κάνουν όλοι μαζί έναν κύκλο και κάθονται κάτω σταυροπόδι με τα χέρια πίσω, με τις παλάμες ανοιχτές. Η μάνα στέκεται έξω από τον κύκλο και βαστάει ένα μαντήλι. Κάνει μια βόλτα γύρω από τον κύκλο τραγουδώντας: Αλάτι ψιλό, αλάτι χονδρό, έχασα τη μάνα μου και πάω να τη βρω παπούτσια δεν μου πήρε να πάω στο χορό Την ώρα που τραγουδάει γύρω από τον κύκλο, πετάει το μαντίλι πίσω από έναν παίκτη και συνεχίζει μέχρι να καταλάβουν ότι δεν κρατάει πια το μαντήλι. Ο παίκτης που πήρε το μαντήλι σηκώνεται και αρχίζει να κυνηγάει τη μάνα. Αν την πιάσει, η μάνα κάθεται στη θέση του μαζί με τους άλλους και αυτός γίνεται μάνα.

Παραδοσιακά παιχνίδια κυνηγητού «Αμπάριζα» Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Κάθε ομάδα έχει ένα σημείο εκκίνησης, συνήθως κολόνα ή δέντρο. Στην αρχή ένας παίκτης από τη μια ομάδα "παίρνει αμπάριζα και βγαίνει" για να προκαλέσει τους παίχτες της άλλης ομάδας να τον κυνηγήσουν. Τότε κάποιος απ' την αντίπαλη ομάδα "παίρνει αμπάριζα και βγαίνει" και τον κυνηγάει. Έτσι βγαίνουν και οι άλλοι παίκτες και κυνηγούν. Κάθε παίκτης έχει το δικαίωμα να κυνηγήσει τους παίκτες που έχουν βγει πριν απ' αυτόν, αλλά όχι αυτούς που έχουν βγει μετά. Επίσης κάθε παίχτης μπορεί να γυρίσει στην κολόνα του και να βγει όσες φορές θέλει. Όταν κάποιος παίκτης πιάσει έναν από την άλλη ομάδα, τον πάει στη φυλακή, που είναι συνήθως κοντά στην κολόνα του. Οι συμπαίκτες της ομάδας του παίκτη που είναι φυλακισμένος, πρέπει να τον ακουμπήσουν για να ελευθερωθεί. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ν' ακουμπήσει ένας παίχτης την κολόνα της αντίπαλης ομάδας. «Ο Βασιλιάς» Ένας παίκτης γίνεται βασιλιάς. Ο βασιλιάς κάθεται κάπου, ενώ οι άλλοι απομακρύνονται για να διαλέξουν ποιο επάγγελμα θα παραστήσουν και με ποιες κινήσεις. Όταν τελειώσουν επισκέπτονται τον βασιλιά και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος: - Βασιλιά, βασιλιά με τα 12 σπαθιά, τι δουλειά; - Τεμπελιά! - Και τα ρέστα; - Παγωτά. - Είπε η γιαγιά να μας κάνεις μια δουλειά. - Τι δουλειά; Τότε οι παίκτες κάνουν τις κινήσεις του επαγγέλματος που διαλέξανε. Αν ο βασιλιάς το καταλάβει, το φωνάζει και κυνηγάει να πιάσει έναν παίκτη που γίνεται βασιλιάς. Αν δεν το καταλάβει, ξανακάθεται και οι παίκτες μιμούνται κάτι άλλο.

Ευχαριστώ