Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δειγματική διδασκαλία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δειγματική διδασκαλία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δειγματική διδασκαλία
Χειροσφαίριση Δειγματική διδασκαλία Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Οκτώβριος 2008

2 Η χειροσφαίριση ( Handball ) είναι ένα ομαδικό άθλημα το οποίο αποτελεί συνδυασμό ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Είναι ένα γρήγορο παιχνίδι ( είναι το μοναδικό ομαδικό άθλημα στο οποίο το παθητικό παιχνίδι θεωρείται παράβαση ) και κυριότερο γνώρισμα του είναι το συνεχές τρέξιμο και η κίνηση. Αυτό από μόνο του θεωρείται ότι τονώνει και συντηρεί το καρδιοαναπνευστικό σύστημα. Επίσης αναπτύσσει την ταχύτητα, την ευκινησία, την δύναμη και την αντοχή όσων ασχολούνται με αυτό. Παίζεται ευχάριστα από αρχάριους και μπορεί να παίξει οποιοσδήποτε ανεξάρτητα από τον σωματότυπο του. Μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό εύκολα οι μαθητές με εμπειρία στο μπάσκετ και το ποδόσφαιρο, λόγω των πολλών ομοιοτήτων των παιχνιδιών αυτών με το χάντμπωλ. Μπορούμε εύκολα να προσαρμόσουμε άλλα γήπεδα που υπάρχουν ήδη στην αυλή προσαρμόζοντας ανάλογα και τον αριθμό των παιχτών της ομάδας. Μπορούν στην ίδια ομάδα να συμμετέχουν μαθητές και των δύο φύλων ( ειδικότερα στο δημοτικό )

3

4

5 Προσαρμογή άλλων γηπέδων σε γήπεδο χάντμπωλ

6 Στόχος του μαθήματος Χώρος : Μέσα : Τάξη : Διάρκεια :
Βασική αμυντική θέση Βασική επιθετική θέση Υποδοχές πάσας Βασική πάσα Χώρος : Η αυλή του σχολείου Μέσα : Μπαλάκια τένις ( ένα για κάθε μαθητή ) Μπάλες μίνι χάντμπωλ ( μία για κάθε δύο μαθητές ) Μπάλες χάντμπωλ ( 5 – 6 μπάλες ) Τάξη : Β΄ Γυμνασίου Διάρκεια : Μία διδακτική ώρα ( 45 λεπτά )

7 ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ζέσταμα Οι μαθητές σε γραμμή, χαλαρό τροχάδι με ασκήσεις Διάρκεια 3 λεπτά Οι μαθητές αραιώνουν στον χώρο. Ασκήσεις και διατάσεις Παιχνίδι με στόχο το πιάσιμο και το πέταγμα της μπάλας Διάρκεια 4 λεπτά Επίδειξη Επίδειξη κρατήματος της μπάλας Ανάλυση των φάσεων της απλής πάσας και της υποδοχής της πάσας. Επίδειξη βασικής πάσας και υποδοχής της πάσας Διάρκεια 5 λεπτά Ασκήσεις Οι βασικές στάσεις Το κράτημα της μπάλας Ασκήσεις για την εκμάθηση της πάσα και την υποδοχή της μπάλας Διάρκεια 25 λεπτά Αποθεραπεία - Συζήτηση Διατατικές ασκήσεις για χαλάρωμα Συζήτηση για τα διδαγμένα αντικείμενα. Απορίες

8 Ζέσταμα ( με τρέξιμο ) 1. Οι μαθητές, ο ένας πίσω από τον άλλο, τρέχουν χαλαρά γύρω από το γήπεδο. 2. Με το παράγγελμα, εκτελούν περιφορές των χεριών ενώ τρέχουν. 3. Χαλαρό τρέξιμο 4. Τρέξιμο με τα γόνατα ψηλά (skip – ping ) 5. Χαλαρό τρέξιμο 6. Τρέξιμο με κάμψη της κνήμης πίσω και ακούμπημα της φτέρνας με το χέρι 7. Χαλαρό τρέξιμο 8. Τρέξιμο με εκτίναξη του ποδιού μπροστά 9. Περπάτημα 10. Περπάτημα με στροφές του κορμού δεξιά και αριστερά 11. Περπάτημα 12. Εναλλάξ πηδηματάκια με άρση μπροστά του ανάποδου χεριού

9 Ζέσταμα ( ασκήσεις ) 1. Οι μαθητές αραιώνουν στο χώρο. Κινήσεις της κεφαλής δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω. 2. Περιφορές των χεριών μπροστά από το σώμα. 3. Μπλέξιμο των δακτύλων και περιστροφικές κινήσεις των καρπών. 4. Με τα χέρια στο ύψος των ώμων και λυγισμένα στους αγκώνες, στροφές του σώματος δεξιά και αριστερά με ταυτόχρονη έκταση του χεριού και αναστροφή της παλάμης. 5. Κάμψη του σώματος και στροφές του σώματος δεξιά και αριστερά με υπερέκταση του χεριού προς τα πίσω.

10 Ζέσταμα ( διατάσεις ) 1. Με μπλεγμένα τα δάχτυλα και με τις παλάμες προς τα έξω, τα χέρια στην πρόταση και πίεση προς τα έξω. 2. Το ένα χέρι ακουμπάει ανάμεσα στις ωμοπλάτες, το δεύτερο τραβάει τον αντίθετο αγκώνα 3. Σε διασκελισμό, πιέσεις της λεκάνης προς τα κάτω 4.Το ένα πόδι πλάγια ελαφρά λυγισμένο, το άλλο τεντωμένο με τα χέρια μεσολαβή. Πιέσεις στο λυγισμένο πόδι 5. Στα γόνατα με τις παλάμες αντίστροφα στο έδαφος, πίεση στους καρπούς. 6. Σε θέση οκλαδόν, με τους αγκώνες στο εσωτερικό μέρος των γονάτων. Πίεση των γονάτων προς τα κάτω.

11 Ζέσταμα ( παιχνίδι ) Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες με τον κάθε μαθητή να έχει ένα μπαλάκι τέννις. Με το σφύριγμα πετούνε τα μπαλάκια στο άλλο μισό του γηπέδου. Κερδίζει η ομάδα η οποία στην λήξη του χρόνου έχει λιγότερα μπαλάκια στο γήπεδο της. Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες, με την κάθε ομάδα να έχει δύο παίκτες πίσω από τους αντιπάλους. Μετά από κλήρωση, η μπάλα πάει στη μία ομάδα. Οι μαθητές προσπαθούν με την μπάλα να χτυπήσουν τους αντιπάλους. Όποιον μαθητή χτυπήσει η μπάλα, σταματάει το παιχνίδι, ο μαθητής παίρνει τη μπάλα και πάει πίσω από τους αντιπάλους και το παιχνίδι συνεχίζεται. Κερδίζει η ομάδα η οποία με την λήξη έχει τους περισσότερους παίχτες στο γήπεδο.

12 Επίδειξη βασικών θέσεων Βασική επιθετική στάση
Οι μαθητές βρίσκονται αραιά στον χώρο, σε ζευγάρια. Γίνεται ανάλυση και επίδειξη της βασικής αμυντικής και της βασικής επιθετικής στάση. Οι μαθητές δοκιμάζουν τις στάσεις και διορθώνουν ο ένας τον άλλο. Βασική επιθετική στάση Βασική αμυντική στάση

13 Επίδειξη λαβής ( κρατήματος ) της μπάλας
Οι μαθητές στον χώρο σε ζευγάρια με μια μπάλα μίνι χάνμπωλ ανά ζευγάρι. Γίνεται επίδειξη της λαβής της μπάλας. Οι μαθητές δοκιμάζουν εναλλάξ τη λαβή. Το κράτημα της μπάλας

14 Επίδειξη της βασικής πάσας Βασική στάση απλής πάσας
Οι μαθητές στον χώρο σε ζευγάρια με τις μπάλες κάτω. Γίνεται επίδειξη της θέσης της βασικής πάσας. Οι μαθητές δοκιμάζουν τη θέση χωρίς μπάλα στην αρχή και μετά με μπάλα. Βασική στάση απλής πάσας

15 Η στάση της μεσαίας υποδοχής της πάσας
Επίδειξη της υποδοχής της μπάλας Οι μαθητές στον χώρο σε ζευγάρια με τις μπάλες του μίνι χάντμπωλ. Γίνεται επίδειξη της θέσης για μεσαία υποδοχή της μπάλας. Οι μαθητές δοκιμάζουν την θέση υποδοχής, πρώτα χωρίς μπάλες και μετά με τις μπάλες. Η στάση της μεσαίας υποδοχής της πάσας

16 Επίδειξη των άλλων θέσεων της υποδοχής της μπάλας
Χαμηλή υποδοχής της μπάλας Υποδοχή της μπάλας από το έδαφος Ψηλή υποδοχής της μπάλας

17 Η κίνηση της υποδοχής της βασικής ( απλής ) πάσας

18 Η κίνηση της βασικής ( απλής ) πάσας
Η κίνηση της βασικής ( απλής ) πάσας

19 Η κίνηση της υποδοχής και της βασικής ( απλής ) πάσας

20 Ασκήσεις Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3
Χωρίς μπάλα οι μαθητές δοκιμάζουν τις κινήσεις υποδοχής της μπάλας. Άσκηση 2 Οι μαθητές πετάνε ψηλά το μπαλάκι του τένις και το ξαναπιάνουν, με όλους τους τρόπους υποδοχής. Άσκηση 3 Οι μαθητές σε ζευγάρια, με μία μπάλα μίνι χάντμπωλ ανά ζευγάρι, δίνουν απλές πάσες ο ένας στο άλλο.

21 Ασκήσεις Άσκηση 4 Άσκηση 5 Άσκηση 6
Σε ζευγάρια, ο ένας απέναντι από τον άλλο, με μία μπάλα. Οι μαθητές δίνουν πάσα ο ένας στον άλλο. Η υποδοχή γίνεται ανάλογα με το ύψος της μπάλας. Άσκηση 5 Τρεις μαθητές με μία μπάλα. Ο ακραίος δίνει πάσα στον μεσαίο, ο οποίος γυρίζει και πασάρει στον άλλο ακραίο. Άσκηση 6 Σε δύο ομάδες, η μία απέναντι από την άλλη. Οι μαθητές δίνουν πάσα στον απέναντι και πηγαίνουν στο τέλος της ομάδας τους.

22 Ασκήσεις Άσκηση 7 Άσκηση 8
Η ίδια άσκηση με την προηγούμενη αλλά αυτή τη φορά μετά την πάσα ο μαθητής τρέχει στο τέλος της απέναντι σειράς. Άσκηση 8 Οι μαθητές σε ομάδες ο ένας πίσω από τον άλλο απέναντι από τοίχο με μία μπάλα σε κάθε ομάδα. Ο πρώτος μαθητής πετάει την μπάλα στον τοίχο και πάει στο τέλος της σειράς. Ο δεύτερος κάνει υποδοχή και μετά πετάει και αυτός την μπάλα και πάει στο τέλος.

23 Ασκήσεις Άσκηση 9 Άσκηση 10 Άσκηση 11
Σε δύο σειρές με μία μπάλα. Ο μαθητής χωρίς τη μπάλα προχωρά 3 βήματα μπροστά και περιμένει την πάσα. Ο μαθητής με τη μπάλα δίνει πάσα, προχωρά μπροστά, σταματά και παίρνει πάσα. Άσκηση 10 Η ίδια άσκηση αλλά τώρα οι μαθητές δεν περιμένουν την πάσα αλλά κινούνται συνέχεια. Άσκηση 11 Η ίδια άσκηση αλλά τώρα οι μαθητές είναι σε τριάδες με την μπάλα στην μέση. Ο μαθητής με τη μπάλα δίνει πάσα, την ξαναπαίρνει και πασάρει στην άλλη μεριά

24 Αποθεραπεία 1. Οι μαθητές φέρνουν το ένα χέρι στην πρόταση με τη παλάμη προς τα έξω. Με το άλλο χέρι πιάνουν τα δάχτυλα και τραβούν προς το σώμα. 2. Το ίδιο με τη πρώτη άσκηση αλλά τώρα οι παλάμες είναι με πλάτη προς τα έξω. 3. Το χέρι μπροστά στο σώμα στο ύψος του στήθους. Με το άλλο χέρι πίεση στον αγκώνα 4. Το χέρι λυγισμένο στον αγκώνα ακουμπάει την ωμοπλάτη. Με το άλλο χέρι τράβηγμα προς τα πίσω του αγκώνα. 5. Τα χέρια πίσω με τα δάχτυλα μπλεγμένα και τις παλάμες προς τα μέσα. Τράβηγμα των χεριών προς τα πάνω. 6. Με το πόδι λυγισμένο στο γόνατο, τράβηγμα του ποδιού προς το σώμα. 7. Σε βαθύ κάθισμα με τα χέρια ανάμεσα στα πόδια, πίεση του σώματος προς τα κάτω

25 Αποθεραπεία 8. Σε διασκελισμό με το πίσω πόδι λυγισμένο ελαφρά να ακουμπάει στα δάχτυλα. Τα χέρια στηρίζουν το σώμα. Πίεση του κορμού προς τα κάτω. 9. Στα γόνατα, με το ένα χέρι κάτω από το μέτωπο και το άλλο τεντωμένο μπροστά. Πίεση του τεντωμένου χεριού. 10. Σε κάθισμα με το ένα πόδι τεντωμένο και το άλλο διπλωμένο να ακουμπάει τον αντίθετο μηρό εσωτερικά. Τα χέρια δίπλα στο απλωμένο πόδι. Πίεση προς τα δάχτυλα του απλωμένου ποδιού. 11. Το ένα πόδι τεντωμένο και το άλλο σταυρωμένο από πάνω. Το σώμα βρίσκεται γυρισμένο προς το διπλωμένο πόδι με το ένα χέρι να στηρίζει και το άλλο να πιάνει τον γοφό. Τράβηγμα του γοφού προς την αντίθετη πλευρά. 12. Στην πλάτη με το πόδι λυγισμένο προς το στήθος και τα χέρια πίσω από το γόνατο. Τράβηγμα του ποδιού στο στήθος. 13. Οκλαδόν με τα χέρια στα πέλματα και τους αγκώνες στο μέσα μέρος των γονάτων. Πίεση των γονάτων προς τα κάτω.

26 Ευχαριστώ

27 Βιβλιογραφία Χάντμπωλ, Μπάγιος Ι.- Καρράς Δ. κ.α.
Χάντμπωλ, Μπάγιος Ι.- Καρράς Δ. κ.α. Τεχνική χάντμπωλ, Czerwinski Janusz Το χάντμπωλ, Καρράς Δ. 1500 ασκήσεις για φυσική κατάσταση και διάπλαση του σώματος, Kos B.- Temply Z. Kako se igra rukomet, Gojnić G. IV škola rukometa, Διάφοροι Σημειώσεις τεχνικής χάντμπωλ Διαδίκτυο


Κατέβασμα ppt "Δειγματική διδασκαλία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google