32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες 256 - 262.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΝΔΟΥΪΣΜΟΣ.
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Θρησκείες και παραισθησιογόνες ουσίες(313 μ.Χ μ.Χ.)
ΝΕΡΟ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠEΡΙΒΑΛΛΟΝ&ΥΓΕΙΑ
ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
Ο ΙΝΔΟΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΪΣΜΟ
ΘΡΗΣΕΥΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ.
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
10 Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται καθώς πορεύεται στην έρημο
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Μάθημα 6ο.
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
Η εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
33. Ο Ινδουισμός (B’) Σελίδες
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ποταμός Νείλος Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
ΟΡΙΣΜΟΣ 1. «Ορίζοντας τον ορισμό». ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Βουδισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
Κωνσταντίνος Τογαντζής Γ’3
Ο ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α).
ΒασίληςΑθανασιάδης Τάγη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Τα ιερά βιβλία μερικών θρησκειών.
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Θ.Μ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Ο Βουδισμός είναι μια απ’ τις μεγάλες και αρχαιότερες θρησκείες του κόσμου. Αναπτύχθηκε μετά το θάνατο του βασιλιά Σιντάρτα Γκαουτάμα.
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ
Ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών
ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Εικόνες αρχαίων κειμένων από τις Βέδες
Η Γιόγκα Εργασία Θρησκευτικών ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ.
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
Τάξη Β’1 Καθηγήτρια: Ερυφιάδου Αναστασία
Γιώργος Βέλης Β Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης
ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2.1.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες 256 - 262

Με τον όρο «Ινδουϊσμός» εννοούμε το πολύμορφο σύνολο των παραδόσεων της Ινδίας, που διαμορφώθηκε διαμέσου χιλιετιών και χαρακτηρίζει την κοινωνική και θρησκευτική ζωή της χώρας αυτής. Ινδουϊστικές κοινότητες (Μπαλί, νοτιοδυτική Αφρική). Μόνο στην Ινδία 700 εκατομμύρια πιστοί.

Α) Το πρόβλημα του ορισμού Ο Ινδουϊσμός είναι ένα πολυσύνθετο σύστημα που κατόρθωσε να συνδέσει αρμονικά θρησκευτικές διδασκαλίες, παραδόσεις και τρόπους λατρείας που πολλές φορές είναι τόσο αντίθετες μεταξύ τους, σαν να πρόκειται για διαφορετικές θρησκείες. Ο Ινδουϊσμός δεν αποτελεί μια ενιαία θρησκεία, γι’ αυτό δεν μπορεί να δοθεί κάποιος συγκεκριμένος ορισμός.

Β) Ο πολιτισμός του Ινδού και οι Άριοι Αφετηρία του Ινδουϊσμού είναι ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε στην κοιλάδα του Ινδού ποταμού μεταξύ του 3000 - 1500 π.Χ.

Μετά την εισβολή και εγκατάσταση των Αρίων (1500 π. Χ Μετά την εισβολή και εγκατάσταση των Αρίων (1500 π.Χ.), δημιουργήθηκε ένας πολιτισμός που απορρόφησε πολλά από τα στοιχεία του ήδη υπάρχοντος πολιτισμού, και σταδιακά διαμορφώθηκε ο Ινδουϊσμός.

Γ) Η βεδική θρησκεία ΟΙ ΒΕΔΕΣ (γνώση): γράφτηκαν ανάμεσα στο 1500 και το 1000 π.Χ. Σύμφωνα με τις Βέδες, η θρησκεία των Αρίων ήταν πολυθεϊστική, με κυριότερους θεούς τον ουρανό, που δημιούργησε τον κόσμο, τον ήλιο, τη φωτιά, την καταιγίδα κ. ά. Η κυριότερη μορφή λατρείας ήταν η θυσία προς τους θεούς.

Η κοινωνία των Αρίων χωριζόταν σε τέσσερις τάξεις (κάστες): Τους ιερείς (βραχμάνους), Τους πολεμιστές – αριστοκράτες, Τους καλλιεργητές, Τους χειρωνάκτες (αυτοί που ασκούσαν χειρωνακτική εργασία, τους αποτελούσαν οι κατακτημένοι). Κυρίαρχο ρόλο έπαιζαν οι βραχμάνοι, που καθόριζαν τους κανόνες της θρησκευτικής και κοινωνικής ζωής.

Οι Βέδες υποστηρίζουν την ύπαρξη μιας παγκόσμιας τάξης που συγκροτεί τον κόσμο και ονομάζεται ντάρμα. Το ντάρμα είναι θεϊκής καταγωγής, γι’ αυτό η διαγωγή των ανθρώπων πρέπει να είναι σύμφωνη μ’ αυτό. Η διαίρεση της κοινωνίας σε τάξεις (κάστες) και το σύνολο των κανόνων που συνδέεται με κάθε τάξη είναι θείας καταγωγής. Η μετάβαση σε άλλη τάξη στην παρούσα ζωή ήταν απαγορευμένη και μπορούσε να επιτευχθεί μόνο στην άλλη ζωή.

Δ) Οι Ουπανισάδες ΟΙ ΟΥΠΑΝΙΣΑΔΕΣ: Είναι το δεύτερο ιερό βιβλίο του Ινδουϊσμού (800 – 500 π.Χ.). Σύμφωνα με το βιβλίο αυτό υπάρχουν: Το Μπράχμαν: Η θεία πραγματικότητα, στην οποία οφείλονται όσα υπάρχουν, ακόμα και οι θεοί. Το Άτμαν: Είναι μέρος της θείας πραγματικότητας και υπάρχει στον άνθρωπο και στον κόσμο.

Το κάρμα (πράξη): Καθορίζει τη μετενσάρκωση και εξαρτάται από τις πράξεις του ανθρώπου. Η μετάβαση σε μια άλλη μορφή ύπαρξης μπορεί να είναι ζωική ή δαιμονική, η ακόμα και θεϊκή σε κάποιον ουρανό.

Η Μόξα: Είναι η απελευθέρωση του κόσμου από την οδύνη που προκαλεί η συνεχής παραμονή σε κάποια κατάσταση.

Η γιόγκα: Είναι η απόσυρση του ανθρώπινου νου από τον εξωτερικό κόσμο και η στροφή προς τον εσωτερικό κόσμο με σκοπό τη γνώση και την ταύτιση με το Άτμαν και μέσω αυτού με το Μπράχμαν. Η σωτηρία του ανθρώπου, σύμφωνα με τη γιόγκα, είναι προσωπική υπόθεση.

Βέδες = Ινδική συλλογή ιερών κειμένων. Ριγκ – Βέντα (βασιλική γνώση): Περιλαμβάνει τους αρχαιότερους ύμνους, 1028 διατεταγμένους σε 10 βιβλία. Σάψα – Βέντα: Περιέχει ύμνους για τις θυσίες και αναφέρεται κυρίως στη λατρεία του θεού Ίντρα. Γιατζούρ – Βέντα: Τελετουργικό των θυσιών. Ατάρβα – Βέντα: Περιλαμβάνει μαγικούς εξορκισμούς, κατάρες και ευλογίες σε 730 ύμνους.

Ουπανισάδες: Ινδουϊστικά κείμενα Ουπανισάδες: Ινδουϊστικά κείμενα. Περιλαμβάνουν 108 κείμενα που περιέχουν ομιλίες, αφορισμούς, σύντομους ύμνους, γνωμικά, ακόμα καο αποφθέγματα Ινδών ασκητών. Upanisad σημαίνει «κάθομαι κοντά σε κάποιον», υπονοώντας προφανώς το μαθητή στα πόδια του δασκάλου.