Έντυπος vs Ηλεκτρονικός Λόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Advertisements

Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
NEEΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ  Γιατί οι έφηβοι πέφτουν στην κυριολεξία με τα μούτρα στη χρήση και συχνά την κατάχρηση του διαδικτύου, του κινητού (ή.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.

Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
Ασφαλής διακίνηση στο Διαδίκτυο
Το Διαδίκτυο (Internet) Καθηγητής : Πέτρου Στέφανος (B.Sc, HnD, SRIOHA) University of East London – U.E.L Department of Computer Science & I.T. Tel: ++30.
Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ «484» «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΚΑΤΟΥΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ-Β ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ-Β
Είμαστε το 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Κατερίνης
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
GREEKLISH ή ΕΛΛΗΝΙΚΑ Th glwssa moy edwsan diadyktiakh.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Έλενα Λεβιδιώτη Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
TA E-BOOKS ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ ΣΟΦΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
«Η τηλεόραση χειραγωγεί: πώς πρέπει να αντιδρούν οι τηλεθεατές;»
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΣΥΝΟΛΑ.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: Το Παγκόσμιο Δίκτυο Επικοινωνίας Το Διαδίκτυο (αγγλ. Internet) είναι παγκόσμιο σύστημα διασυνδεδεμένων δικτύων υπολογιστών, οι οποίοι χρησιμοποιούν.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων Καθηγητής:Σαράντος Καπιδάκης.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
Εισαγωγή στη Επικοινωνία 1 η Εβδομάδα Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ
Αναστασία Ρεγγίνα Χριστίνα Μαρία
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Δ΄Ομάδα Ματθαίος Λιλικάκης Γιώργος Λαμπάκης Δέσποινα Κουφηδάκη Μαρία.
Savoir Vivre Το Savoir Vivre (σαβουάρ βιβρ) είναι εγχειρίδιο σύμφωνα με το οποίο ο αναγνώστης μαθαίνει να εφαρμόζει στο σύνολο της ζωής του, κανόνες καλής.
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Η Τεχνολογία από την αρχαία εποχή έως σήμερα
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Ψηφιακη διαφημιση Παρουσιαση μαθηματοσ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Υπόθεμα: Λεκτική επικοινωνία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έντυπος vs Ηλεκτρονικός Λόγος Συντονιστής: Κατή Βασιλική Χειριστής: Βουλγαράκης Γιώργος Ημερολόγιο: Γκόγκου Βάγια Παρουσιαστές: Μαρία Λαζαρίδου, Μαρία Κουλουκάτση

Έντυπος λόγος: Το συνονθύλευμα των γραπτών κειμένων που αποσκοπούν στην πληροφόρηση, ψυχαγωγία και εκπαίδευση του ατόμου. Ηλεκτρονικός λόγος: Η ενημέρωση, η ψυχαγωγία του ατόμου με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μέσων.

Έντυπος λόγος: Η ιστορία του έντυπου λόγου ουσιαστικά ξεκινάει με την εφεύρεση της τυπογραφίας. Η τυπογραφία είναι η τέχνη της απόδοσης και αποτύπωσης λόγου, πληροφοριών, εικόνων ή σχεδίων σε χαρτί, ύφασμα, μέταλλο ή σε άλλα μέσα, με τη βοήθεια τεχνικών μέσων και, ως επί το πλείστον, σε μαζική κλίμακα.

Πλεονεκτήματα έντυπου λόγου Αναμφίβολα το βιβλίο έχει τη γοητεία του! Το έχουμε συνηθίσει, μυρίζει όμορφα και μας είναι οικεία η αίσθηση του να το κρατάμε στα χέρια μας. Ακόμη περισσότερο, όλοι εντυπωσιαζόμαστε από μια γεμάτη και μεγάλη βιβλιοθήκη. Τα βιβλία μπορούν να έχουν ιδιόχειρες αφιερώσεις και υπογραφές! Αυτόματα, αυτό τους προσδίδει μεγάλη συναισθηματική αξία. Το έντυπο βιβλίο μπορεί να διασωθεί ολικά ή έστω τμηματικά ακόμη και μετά από φυσικές καταστροφές.

Μειονεκτήματα έντυπου λόγου Η έντυπη έκδοση είναι ασύγκριτα ακριβότερη από την ηλεκτρονική λόγω του κόστους των πρώτων υλών που απαιτούνται για κάθε αντίτυπο. Αυτό σημαίνει ότι το τελικό προϊόν είναι ακριβότερο και για τον αναγνώστη. Περιορισμένος ο αριθμός των αντιτύπων κάθε έκδοσης. Το έντυπο είναι πιο δύσχρηστο στην αναζήτηση μιας πληροφορίας, δεδομένου ότι πρέπει να υπάρχει πρόσβαση στο αντίτυπο. Μια αλλαγή στο έντυπο βιβλίο μπορεί να γίνει μόνο μέσω ανατύπωσης. Δυστυχώς, αυτό είναι χρονοβόρο και έχει μεγάλο κόστος.

Ο ηλεκτρονικός λόγος Ο ηλεκτρονικός λόγος ξεκίνησε με την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Όταν βγήκαν οι πρώτοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το πληκτρολόγιο τους βασίστηκε σε αυτό της γραφομηχανής. Ο λόγος που αναπτύχθηκε σε τόσο μεγάλο βαθμό είναι ότι έκανε τη ζωή των ανθρώπων πολύ πιο εύκολη.

Πλεονεκτήματα ηλεκτρονικού λόγου Ο λόγος αυτός δεν είναι κουραστικός. Είναι πιο γρήγορος. Σε συνδυασμό με το διαδίκτυο κάνει τη μεταφορά του πιο εύκολη. Σε συνδυασμό με το διαδίκτυο κάνει την επικοινωνία πιο άμεση. Σε συνδυασμό με το διαδίκτυο μπορεί να μεταδώσει πληθώρα πληροφοριών.

Μειονεκτήματα ηλεκτρονικού λόγου Σε συνεχή χρήση κάνει τον χρήστη να ξεχάσει τον γραπτό λόγο. Σε συνδυασμό με το διαδίκτυο και την επικοινωνία μέσω αυτού, εθίζει τον χρήστη. Αν διδαχτεί από μικρή ηλικία, ο χρήστης μπορεί να έχει άρνηση να μάθει τον γραπτό λόγο. Κάποιες φορές μπορεί να είναι απρόσωπος και να θίξει πρόσωπα και καταστάσεις.

Greeklish Μία από τις σημαντικότερες πτυχές του ηλεκτρονικού λόγου είναι τα Greeklish. Τα greeklish, η γλώσσα του διαδικτύου, αποτελούν μέρος της καθημερινότητας του Έλληνα χρήστη. Η λέξη greeklish προήλθε από τη συνένωση των λέξεων: Greek (ελληνικά) και English (αγγλικά). Βρήκε έδαφος τα τελευταία περίπου δεκαπέντε χρόνια εξαιτίας του γεγονότος, κυρίως, ότι οι υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα δεν μπορούσαν να αναγνωρίσουν ελληνικούς χαρακτήρες.

Μορφολογία Greeklish Τα Greeklish μπορεί να είναι ορθογραφικά, δηλαδή να ακολουθούν τους κανόνες της ελληνικής ορθογραφίας ή φωνητικά, δηλαδή να σκοπεύουν στην ακουστική κατανόηση του κειμένου. Greeklish 1: thita Greeklish 2: 8hta Greeklish 3: uita Greeklish 4: 9ta Greeklish 5: 9t Greeklish 6: 9

Υπέρ: Ευκολία, συνήθεια, μόδα. Διευκόλυνση της επικοινωνίας μας μέσω των τεχνολογικών επιτευγμάτων. Με τη χρήση τους κερδίζουμε χρόνο στην επικοινωνία και δε μας «πονοκεφαλιάζει» η δύσκολη ορθογραφία. Εμπλουτίζουν τη λατινική και τις άλλες κυριότερες ευρωπαϊκές γλώσσες.

Κατά: Παραβίαση των κανόνων της γραμματικής. Είναι ο δρόμος προς την αποξένωση της ελληνικής γλώσσας. Κουράζουν τον αναγνώστη και είναι ακαλαίσθητα. Εντύπωση ημιμάθειας και αναλφαβητισμού.

Λεξιπενία & Αναλφαβητισμός Λεξιπενία: Στη σημερινή εποχή παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της λεξιπενίας. Με τον όρο λεξιπενία εννοούμε την περιορισμένη χρήση λέξεων και εκφραστικών μέσων και γενικότερα το φτωχό λεξιλόγιο. Αναλφαβητισμός: Αναλφαβητισμός, με την κλασική έννοια του όρου, είναι η άγνοια των στοιχειωδών γραμμάτων, η αδυναμία ανάγνωσης και γραφής. Σύμφωνα με την Ουνέσκο “αναλφάβητος είναι όποιος δεν έχει αποκτήσει τις αναγκαίες γνώσεις και ικανότητες για την άσκηση όλων των δραστηριοτήτων για τις οποίες η γραφή, η ανάγνωση και η αρίθμηση είναι απαραίτητες”.

Λεξιπενία     Πρωταρχική αιτία του φαινομένου είναι η ανάπτυξη της τεχνολογίας και κυρίως σε ξένες χώρες (Αγγλία). Γι’ αυτό οι άνθρωποι συνηθίζουν να χρησιμοποιούν ξένες λέξεις για να εκφραστούν, με αποτέλεσμα να συναντούν μεγάλες δυσκολίες, όταν πρέπει να μιλήσουν ή να γράψουν μόνο στα ελληνικά.

Αναλφαβητισμός Αίτια αναλφαβητισμού Φυλετικός ρατσισμός, μετανάστευση, προσφυγιά, πόλεμος. Πολιτικά συμφέροντα – προσπάθεια πολιτικής χειραγώγησης και εκμετάλλευσης των αναλφάβητων. Η γενικότερη αδιαφορία του κράτους. Οι προκαταλήψεις, τα στερεότυπα που επικρατούν στην επαρχία.

Με τι προτιμούν τα παιδιά να πληροφορούνται

Με τι γλώσσα επικοινωνούν οι νέοι στο διαδίκτυο;

Για ποιον λόγο χρησιμοποιούν οι νέοι Greeklish;

Είστε υπέρ ή κατά των Greeklish;

Θα διαβάζατε βιβλίο στα Greeklish;

Όσο μεγάλη εξέλιξη και να έχει η τεχνολογία ποτέ δε θα αντικαταστήσει τον έντυπο και γραπτό λόγο, διότι δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη μαγεία του βιβλίου.

Τέλος της εργασίας μας Ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε την εργασία μας, ελπίζουμε να σας άρεσε και να τη βρήκατε αρκετά ενδιαφέρoυσα, καθώς είναι ένα θέμα που απασχολεί πολύ κόσμο και σίγουρα πολλούς από εμάς! Ευχαριστούμε, επίσης, την καθηγήτρια μας κ. Καλιακούδα που μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα και να μάθουμε πράγματα που δεν ξέραμε και δε θα μαθαίναμε.