Πολυμέσα Κεφάλαιο 11 Εφαρμογές Υπολογιστών - Πληροφορικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Advertisements

Χαρακτηριστικά εικόνας
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
«MULTI –ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ» ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ
Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Βασικά χαρακτηριστικά. Η ανάγνωση ενός βιβλίου γίνεται γραμμικά για να αποκομίσουμε αυτά που ο συγγραφέας θέλει να μεταδώσει Η δυνατότητα περιήγησης από.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Χαρακτηριστικά Βίντεο - Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Τεχνολογίες και Εφαρμογές Πολυμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Τα πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας,
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
“MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Το περιεχόμενο ενός βιβλίου πρέπει να διαβαστεί από την αρχή ως το τέλος. Αυτού του είδους την πρόσβαση στην πληροφορία την ονομάζουμε γραμμική. Το 1965.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
MACROMEDIA FLASH ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. Τι είναι το flash; To macromedia flash είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη γρήγορη και εύκολη δημιουργία κινούμενων εφέ υψηλής.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Multimedia.
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Υλικό, Λογισμικό και Εφαρμογές
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολυμέσα Κεφάλαιο 11 Εφαρμογές Υπολογιστών - Πληροφορικής

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 112 Πολυμέσα Βασικές έννοιες Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 113 Βασικές έννοιες Γραμμική και μη γραμμική πρόσβαση στην πληροφορία Γραμμική και μη γραμμική πρόσβαση στην πληροφορία Κόμβοι και σύνδεσμοι Υπερκείμενα Από τα υπερκείμενα στα υπερμέσα Πολυμέσα Συμπίεση

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 114 Γραμμική και μη γραμμική πρόσβαση στην πληροφορία Γραμμική πρόσβαση Με μια προκαθορισμένη σειρά (όπως ένα βιβλίο ή ηλεκτρονικό βιβλίο) με αποτέλεσμα : Χρονοβόρα αναζήτηση πληροφοριών Μη-γραμμική πρόσβαση Το κείμενο διασπάται σε αυτοτελείς ενότητες ώστε καθεμιά να μπορεί να προσπελαστεί ανεξάρτητα από τις άλλες με αποτέλεσμα : Τη μετάβαση από μια ενότητα σε μια άλλη χωρίς να διατρέξουμε ενδιάμεσα σε άλλο κείμενο Επίσκεψη σε μια ενότητα από πολλά σημεία διαφορετικών ενοτήτων

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 115 Κόμβοι και σύνδεσμοι Κόμβοι Αυτοτελείς ενότητες που απαρτίζουν τη μη γραμμικά διαρθρωμένη ύλη ενός θέματος Σύνδεσμοι Η δομή εκείνη που μας δίνει τη δυνατότητα μετάβασης από ένα σημείο ενός κόμβου σε ένα άλλο σημείο του ίδιου ή άλλου κόμβου Εμφανίζεται με τη μορφή Κειμένου διαφορετικής διαμόρφωσης εικόνας

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 116 Υπερκείμενα Εφαρμογές πληροφορικής, οι οποίες παρουσιάζουν πληροφορίες σε μορφή κειμένου μόνο, και παρέχουν τη δυνατότητα περιήγησης από κόμβο σε κόμβο (μη-γραμμική πρόσβαση στην πληροφορία η οποία δηλώνεται με τη χρήση της πρόθεσης «υπέρ») Παράδειγμα Το help των εφαρμογών

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 117 Υπερμέσα Εφαρμογές πληροφορικής, οι οποίες παρουσιάζουν πληροφορίες σε μορφή κειμένου, ήχου, εικόνας, γραφικών,βίντεο και παρέχουν τη δυνατότητα περιήγησης από κόμβο σε κόμβο Επέκταση των υπερκείμενων Παράδειγμα Sites στο internet

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 118 Πολυμέσα Εφαρμογές στις οποίες γίνεται ενσωμάτωση διαφορετικών μορφών πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, βίντεο, ήχος, γραφικά) χωρίς όμως να είναι απαραίτητο να έχει δομή υπερμέσων Παράδειγμα Τηλεόραση (γραμμική πρόσβαση στην πληροφορία) Διαλογικές εφαρμογές πολυμέσων Αξιοποίηση πολυμέσων

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 119 Διαλογικές εφαρμογές πολυμέσων Οι εφαρμογές πολυμέσων διακρίνονται Σε εκείνες που αφήνουν το χρήστη παθητικό θεατή (π.χ τηλεόραση) Σε διαλογικά ή αλληλεπιδραστικά πολυμέσα που επιτρέπουν ανάδραση από τη πλευρά του χρήστη. Επιτρέπουν δηλαδή την παρέμβαση του χρήστη για την αλλαγή πορείας στην εξέλιξη της παρουσίασης της εφαρμογής.ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ (π.χ εφαρμογές internet) ΣΗΜΕΡΑ ο όρος πολυμέσα χρησιμοποιείται για να καλύψει και τα υπερμέσα

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1110 Αξιοποίηση πολυμέσων Ψυχαγωγία (ηλεκτρονικά παιχνίδια) Οργανισμοί κοινής ωφέλειας για πληροφόρηση κοινού (αεροδρόμια, μουσεία, τουριστικές περιοχές κ.λ.π) Εκπαίδευση (π.χ προσωμοιώσεις) Επιχειρήσεις (π.χ επιμορφώσεις, τηλεδιασκέψεις)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1111 Συμπίεση Στις εφαρμογές πολυμέσων οι εικόνες, οι ήχοι και τα άλλα στοιχεία έχουν συνήθως μεγάλο όγκο, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα Στην αποθήκευση και διαχείρισή τους Στην μεταφορά τους μέσα από τα δίκτυα ΛΥΣΗ : Συμπίεση Η διαδικασία με την οποία περιορίζεται με τη χρήση ειδικών αλγορίθμων το μέγεθος ενός αρχείου

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1112 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων Είδος και μορφή δομικών στοιχείων πολυμέσων Είδος και μορφή δομικών στοιχείων πολυμέσων Χαρακτηριστικά ήχου Χαρακτηριστικά εικόνας Χαρακτηριστικά βίντεο Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης Μεταμορφώσεις

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1113 Είδος και μορφή δομικών στοιχείων πολυμέσων Αποφασίζονται κατά τη φάση της ανάλυσης και σχεδίασης της εφαρμογής Μια εφαρμογή συνήθως χρειάζεται Λεκτική ανάπτυξη Ηχητική επένδυση Οπτική υποστήριξη Συνοπτικά για τα δομικά στοιχεία πολυμέσων

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1114 Λεκτική ανάπτυξη Κείμενα Γράφονται και μορφοποιούνται με προγράμματα επεξεργασίας κειμένου Αφήγηση Δημιουργείται με ψηφιοποίηση φωνής με χρήση κατάλληλου εξοπλισμού (μικροφώνου και λογισμικού εγγραφής ήχου)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1115 Ηχητική επένδυση Προσθήκη μουσικής ή ήχων που αντιστοιχούν σε διάφορα συμβάντα (π.χ καλπασμός αλόγου) Προέλευση ήχων Από το φυσικό περιβάλλον με τη βοήθεια μικροφώνου Παράγονται από Η/Υ με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1116 Οπτική υποστήριξη Για τη δημιουργία τους απαιτούνται Κατάλληλες συσκευές (π.χ σαρωτής, ψηφιακή φωτ. μηχανή, κάμερα κ.λ.π) Κατάλληλο λογισμικό (π.χ σχεδιαστικά προγράμματα, εφαρμογές επεξ. εικόνας κ.λ.π) Για παράδειγμα Εικόνα εισάγεται από σαρωτή, έτοιμες συλλογές, CD ή internet Γράφημα εισάγεται από μια εφαρμογή λογιστικού φύλλου Βίντεο εισάγεται από βινετοκάμερα ή από έτοιμες συλλογές Κινούμενα σχέδια με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων μοντελοποίησης. (Τα βασικά στοιχεία της εικόνας είναι απλά γεωμετρικά σχήματα στα οποία δίνεται φωτορεαλιστική απεικόνιση, φωτισμός και σκιάσεις)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1117 Συνοπτικά για τα δομικά στοιχεία πολυμέσων Τα δομικά στοιχεία πολυμέσων είναι : Κείμενο Ήχος Εικόνα Βίντεο Συνθετική κίνηση (animation) Οι μορφές αυτές δεδομένων μπορεί : Να προέρχονται από τον πραγματικό κόσμο Φωτογραφίες από ψηφιακή φωτ. Μηχανή Εικόνες από σαρωτή Ψηφιοποίηση εικόνας βίντεο Να δημιουργούνται στον Η/Υ με το κατάλληλο λογισμικό Εικόνες που δημιουργούνται από ειδικά προγράμματα Κείμενο που πληκτρολογείται Συνθετική κίνηση

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1118 Χαρακτηριστικά ήχου Στον υπολογιστή έχουμε δυο είδη ήχου Τον ψηφιοποιημένο ήχο καιψηφιοποιημένο ήχο Τον ήχο MIDIήχο MIDI Μορφοποιήσεις και τύποι αρχείων ήχου

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1119 Ψηφιοποιημένος ήχος Η ψηφιοποίηση του ήχου γίνεται με δειγματοληψία και απαιτεί ειδικό υλικό και λογισμικό. ΑDC (Analog to Digital Converter) Μετατροπέας του αναλογικού σήματος σε ψηφιακό που αποτελεί τμήμα ενός ολοκληρωμένου κυκλώματος στην κάρτα ήχου DAC (Digital to Analog Converter) Μετατροπέας του ψηφιακού σήματος σε αναλογικό ώστε να ακουστεί από τα ηχεία του συστήματος Μετατροπή του αναλογικού σήματος σε ψηφιακό Μειονέκτημα ψηφιοποιημένου ήχου Λογισμικό για το χειρισμό ψηφιοποιημένου ήχου

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1120 Μετατροπή του αναλογικού σήματος σε ψηφιακό Η είσοδος του αναλογικού σήματος στο μετατροπέα γίνεται Με μικρόφωνο Από αναλογική συσκευή αναπαραγωγής ήχου π.χ κασετόφωνο Γίνεται δειγματοληψία.δειγματοληψία ρυθμός δειγματοληψίας.(8KHz, 22.05KHz, 44.1KHz) Ο αριθμός των δειγμάτων ανά δευτερόλεπτο στάδιο κωδικοποίησης και εύρος δείγματος Οι τιμές που προκύπτουν αποθηκεύονται (στάδιο κωδικοποίησης) σε μορφή δυαδικού αριθμού με προκαθορισμένο πλήθος δυαδικών ψηφίων.Το πλήθος των ψηφίων του αριθμού αυτού καλείται εύρος δείγματος (8 και 16 bit) και καθορίζει το πλήθος των δυνατών τιμών που μπορεί να αποθηκευτούν. (2 8 =256 και 2 16 =65536 αντίστοιχα) στάδιο κβάντισης Οι τιμές που προκύπτουν για να αποθηκευτούν στρογγυλοποιούνται (στάδιο κβάντισης)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1121 Δειγματοληψία Ο μετατροπέας λαμβάνει δείγματα από το εισερχόμενο αναλογικό σήμα μετρώντας το πλάτος ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το στάδιο αυτό καλείται δειγματοληψία.

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1122 Μειονέκτημα ψηφιοποιημένου ήχου Μεγάλες ανάγκες αποθήκευσης Για την αποθήκευση 1min στερεοφωνικής μουσικής απαιτούνται (2 Χ Χ 16 Χ 60)/8=10,1 ΜΒ (με Ρ.Δ=44.1ΚΗz και Ε.Δ=16bit) Παράμετροι που μπορούν να επηρεάσουν το μέγεθος αυτό είναι: Ρυθμός δειγματοληψίας Καθώς αυξάνεται, αυξάνεται το μέγεθος του αρχείου αλλά και η ποιότητα του παραγώμενου ήχου Εύρος δείγματος Καθώς αυξάνεται, αυξάνεται το μέγεθος του αρχείου αλλά και η ποιότητα του παραγώμενου ήχου Τρόπος αποθήκευσης δειγμάτων Αποθήκευση του δείγματος ως έχει ή της διαφοράς του από το προηγούμενο Μέθοδοι συμπίεσης δεδομένων (απωλεστικοί αλγόριθμοι συμπίεσης – απόρριψη μη ουσιωδών δεδομένων) Με το πρότυπο MPEG1 είναι κωδικοποιημένα τα αρχεία ήχου MP3

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1123 Λογισμικό για το χειρισμό ψηφιοποιημένου ήχου Παρέχεται η δυνατότητα για εγγραφή και επεξεργασία ψηφιοποιημένου ήχου, δημιουργία εφέ (ενίσχυση, παραμόρφωση κ.λ.π), μείξη κ.λ.π Τέτοιο λογισμικό είναι : Sonic Foundry Sound Forge «Ηχογράφηση» των windows

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1124 Ήχος MIDI Οι Η/Υ συνδέονται με ηλεκτρονικά όργανα μουσικής για την απ΄ ευθείας παραγωγή ήχου. Η δυνατότητα αυτή προέκυψε από τη δημιουργία ενός προτύπου κωδικοποίησης των ήχων που αντιστοιχούν σε διάφορα μουσικά όργανα, το οποίο υποστηρίχθηκε από μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες. Πρότυπο MIDI Μια διασύνδεση ανάμεσα σε Η/Υ και μουσικό όργανο, που συνοδεύεται από ένα πρωτόκολλο επικοινωνίας. Μικρό το μέγεθος των αρχείων ήχου MIDI Για 1min ήχου midi απαιτούνται 4 έως 5 KB,ενώ σε αρχείο WAV απαιτούνται 10,1 MB Δεν μπορούν όλοι οι ήχοι να παραχθούν σε αρχείο MIDI Π.χ ανθρώπινη φωνή Λογισμικό για αυτήν την κατηγορία CuBase Music Time Deluxe

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1125 Μορφοποιήσεις και τύποι αρχείων ήχου

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1126 Χαρακτηριστικά εικόνας Υπάρχουν δυο κατηγορίες εικόνων Οι χαρτογραφικές καιχαρτογραφικές Οι διανυσματικές εικόνεςδιανυσματικές Συγκριτικός πίνακας χαρτογραφικών / διανυσματικών εικόνων Συγκριτικός πίνακας χαρτογραφικών / διανυσματικών εικόνων

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1127 ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Είναι οι εικόνες για την αναπαράσταση των οποίων χρησιμοποιείται ένας πίνακας κουκίδων(bitmap).Οι κουκίδες αυτές καλούνται εικονοστοιχεία ή ψηφίδες (pixels) Χαρακτηριστικά χαρτογραφικών εικόνων Δημιουργία και επεξεργασία χαρτογραφικών εικόνων Δημιουργία και επεξεργασία χαρτογραφικών εικόνων Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος ενός αρχείου χαρτογραφικής εικόνας Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος ενός αρχείου χαρτογραφικής εικόνας Πρότυπα αποθήκευσης

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1128 Χαρακτηριστικά χαρτογραφικών εικόνων Ανάλυση εικόνας Βάθος χρώματος Χρωματικά μοντέλα

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1129 Ανάλυση εικόνας Είναι ο αριθμός των pixel που εμφανίζονται στη μονάδα μήκους. Μετριέται σε ppi για οθόνη (72ppi) dpi για εκτυπωτή (300 dpi)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1130 Βάθος χρώματος Για κάθε εικονοστοιχείο μιας εικόνας αποθηκεύεται η πληροφορία του χρωματισμού του σε έναν αριθμό με προκαθορισμένο πλήθος δυαδικών ψηφίων. Ο αριθμός αυτός καλείται βάθος χρώματος Βάθος χρώματος 24 bit σημαίνει τη δυνατότητα ύπαρξης 2 24 περίπου 16 εκατομμύρια χρώματα. (εικόνες πραγματικού χρώματος – true color)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1131 Χρωματικά μοντέλα RGB (Red – Green - Blue) Χρήση στις οθόνες των Η/Υ και των τηλεοράσεων CNYK (Cyan – Magenta – Yellow - Black) Χρήση σε εκτυπωτές

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1132 Δημιουργία και επεξεργασία χαρτογραφικών εικόνων Οι χαρτογραφικές εικόνες μπορούν να : προκύψουν από διάφορες συσκευές π.χ σαρωτής, ψηφιακή φωτ. μηχανή, οθόνη Η/Υ δημιουργηθούν με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού Αντιπροσωπευτικά εργαλεία Ζωγραφική των windows Adobe photoshop Corel photopaint

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1133 Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος ενός bitmap αρχείου εικόνας Για ασυμπίεστη εικόνα Η διάσταση Η ανάλυση Το βάθος χρώματος Για συμπιεσμένη εικόνα Η μέθοδος (το πρότυπο) συμπίεσης που εφαρμόστηκε και Ο βαθμός συμπίεσης που εφαρμόστηκε

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1134 Πρότυπα αποθήκευσης ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ BitMaPBMP Πρότυπο χαρτογραφκών εικόνων.Αποτελεί βασικό πρότυπο των Windows Compuserve GIFGIF Πρότυπο χαρτογραφικών εικόνων κατάλληλο για γραφικά σε έγγραφα στον παγκόσμιο ιστό. Μη απωλεστικός αλγόριθμος συμπίεσης.Μικρή ποικιλία χρωμάτων (256) και μικρός λόγος συμπίεσης JPEGJPG Πρότυπο με δυνατότητα υψηλής συμπίεσης.Ιδιαίτερα διαδεδομένο για εικόνες στον Παγκόσμιο Ιστό. Απωλεστικός αλγόριθμος συμπίεσης PICTPCT Πρότυπο με ευρεία χρήση στο περιβάλλον Macintosh. TIFFTIF Ένα από τα πιο διαδεδομένα πρότυπα με ή χωρίς συμπίεση.

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1135 ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Δημιουργούνται με τη χρήση ειδικού λογισμικού Τα αρχεία τους αποτελούνται από γεωμετρικά σχήματα (απλά ή και πολύπλοκα) Μια τέτοια εικόνα περιέχει τα πρωτογενή γεωμετρικά στοιχεία απο α οποία αποτελούνται τα αντικείμενα αυτά, δηλαδή μαθηματικούς τύπους και τα μοντέλα με τα οποία σχεδιάζονται Το περιεχόμενό τους δημιουργείται κάθε φορά από τον Η/Υ με τον υπολογισμό των τύπων αυτών για καθορισμένες τιμές των μεταβλητών που περιέχουν και εμφανίζεται στη συσκευή εξόδου Χαρακτηριστικά διανυσματικών εικόνων Δημιουργία και επεξεργασία διανυσματικών εικόνων Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος των διανυσματικών εικόνων Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος των διανυσματικών εικόνων Πρότυπα αποθήκευσης

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1136 Χαρακτηριστικά διανυσματικών εικόνων Αλλάζουν μορφή (μέγεθος, σμίκρυνση, περιστροφή) χωρίς παραμορφώσεις. (σε αντίθεση με τις χαρτογραφικές εικόνες) Αυτό γίνεται γιατί το αντικείμενο επανασχεδιάζεται (π.χ σχεδιασμός κύκλου) Δεν αποδίδουν φωτορεαλιστική απεικόνηση (σε αντίθεση με τις χαρτογραφικές εικόνες) Μικρό μέγεθος αρχείου (σε αντίθεση με τις χαρτογραφικές εικόνες)

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1137 Δημιουργία και επεξεργασία διανυσματικών εικόνων Coreldraw Adobe illustrator Macromedia freehand

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1138 Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος των διανυσματικών εικόνων Το μέγεθός τους προκύπτει με διαφορετικό τρόπο από αυτό των bitmap images, μιας και εδώ αποθηκεύονται πληροφορίες για τη δομή των αντικειμένων και όχι για κάθε pixel χωριστά. Είναι ανεξάρτητες ανάλυσης Η έννοια του βάθος χρώματος και των χρωματικών μοντέλων εξακολουθεί να ισχύει.

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1139 Πρότυπα αποθήκευσης ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ AutoCadDXFΜορφοποίηση των σχεδιαστικών πακέτων CAD/CAM, όπως το AutoCad. CorelDrawCDRΤο πρότυπο για τα αρχεία του σχεδιαστικού πακέτου CorelDraw. Encapsulated Postscrtpt EPSΠρότυπο κατάλληλο για εκδοτικά συστήματα. Windows Metafile WMFΜορφή για διανυσματικές εικόνες των Windows. Υποστηρίζει και χαρτογραφικές εικόνες

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1140 Συγκριτικός πίνακας χαρτογραφικών / διανυσματικών εικόνων ΧαρτογραφικέςΔιανυσματικές Μεγάλο μέγεθοςΜικρό μέγεθος (ανεξάρτητο της ανάλυσης) Εικόνες από τον πραγματικό κόσμο και από λογισμικό Εικόνες από λογισμικό Παραμόρφωση με μεγένθυνση κ.λ.π Όχι παραμόρφωση με μεγένθυνση Φωτορεαλιστική απεικόνησηΌχι φωτορεαλιστική απεικόνηση

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1141 Χαρακτηριστικά βίντεο Βίντεο είναι η προβολή μιας διαδοχής από στατικές εικόνες που λέγονται καρέ, με τις οποίες περιγράφεται η κίνηση ενός αντικειμένου. Συχνότητα εμφάνισης των καρέ τουλάχιστον 15fps. Βίντεο μπορούμε να αποκτήσουμε: Από συσκευές (βιντεοκάμερα, συσκευή βίντεο, τηλεόραση) (απαιτείται κατάλληλο υλικό και λογισμικό) Από πηγές με έτοιμο ψηφιακό βίντεο (internet,DVD) Απαραίτητη η συμπίεση λόγω των μεγάλων απαιτήσεων σε αποθηκευτικό χώρο.Δυο μέθοδοι συμπίεσης είναι: M-JPEG MPEG Βασικά πρότυπα αποθήκευσης βίντεο: ΜορφοποίησηΕπέκταση ονόματοςΠεριγραφή Audio video interleaved AVIMicrosoft MPEGMPG,MPEGΣυμπιεσμένο βίντεο QuicktimeMOVApple

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1142 Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης Λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με αυτόν του βίντεο.Όμως η ακολουθία των καρέ επιτυγχάνεται με κατάλληλο πρόγραμμα. Η κίνηση μπορεί να απεικονίζεται σε δυο ή τρεις διαστάσεις.

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1143 Μεταμορφώσεις Στο υπολογιστή δίνονται η αρχική και τελική μορφή.Το σύστημα υπολογίζει τις ενδιάμεσες μορφές, ώστε όλες μαζί οι εικόνες να αποτελέσουν τα καρέ ενό βίντεο με το οποίο θα προβάλλεται ο σταδιακός μετασχηματισμός από την αρχική στην τελική μορφή.

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1144 Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων Φάσεις ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Ομάδα ανάπτυξης εφαρμογής πολυμέσων Εξοπλισμός για εφαρμογές πολυμέσων Λογισμικό ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Λογισμικό ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Εργαλεία συγγραφής Κατηγορίες εργαλείων συγγραφής

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1145 Φάσεις ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Ανάλυση Καταγράφονται οι απαιτήσεις Υπολογίζεται το κόστος ανάπτυξης Καθορίζονται οι προδιαγραφές και Δημιουργείται το πλάνο εργασίας Σχεδίαση(δομημένη λεπτομερεική περιγραφή) Λειτουργική σχεδίαση (διεπαφή με το χρήστη, λειτουργίες, το περιεχόμενο της εφαρμογής δηλ εικονίδια, τρόπος πλοήγησης κ.λ.π) Τεχνική σχεδίαση (λογισμικό ανάπτυξης, μορφή αρχείων) Υλοποίηση («έκδοση άλφα», «έκδοση βήτα», «έκδοση γάμα», «χρυσή έκδοση») Συγγραφή κώδικα Δημιουργία και επεξεργασία δομικών στοιχείων Διενέργεια κατάλληλων δοκιμών (από ομάδα ανάπτυξης και επιλεγμένους χρήστες) Ολοκλήρωση Προστασία της εφαρμογής (από παράνομη αντιγραφή) Δημιουργία προγράμματος εγκατάστασης – απεγκατάστασης Μαζική παραγωγή προιόντος και συνοδευτικού υλικού (εγχειρίδιο εγκατάστασης, χρήσης,συσκευασία,συνοδευτικά φυλλάδια,CD) Λειτουργία και συντήρηση (τελειώνει όταν η εφαρμογή αποσυρθεί) Επέκταση και βελτίωση της εφαρμογής Διόρθωση λαθών

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1146 Ομάδα ανάπτυξης εφαρμογής πολυμέσων Ο διαχειριστής του έργου Ο γενικός διευθύνων με αρμοδιότητα για όλα τα θέματα (συντονιστικά, διοικητικά, οικονομικά) Ο παραγωγός και ο βοηθός παραγωγής Οργάνωση ομάδων Επικοινωνία σεναριογράφου και δημιουργών των δομικών στοιχείων Τήρηση χρονικών και οικονομικών δεσμεύσεων Ο σεναριογράφος, σχεδιαστής και αναλυτής Ο σεναριογράφος δημιουργεί το σενάριο ανάλογα με τις απαιτήσεις των χρηστών Ο σχεδιαστής ασχολείται με τους δημιουργούς των δομικών στοιχείων Ο αναλυτής ασχολείται με τη μορφή των δεδομένων και συνεργάζεται με τους προγραμματιστές και τους ειδικούς για την ψηφιακή επεξεργασία των δομικών στοιχείων Οι δημιουργοί δομικών στοιχείων Συγγραφέας για τα κείμενα Ηχολήπτης Φωτογράφος Καμεραμάν κ.λ.π Οι ειδικοί στην ψηφιακή επεξεργασία δομικών στοιχείων Ειδικοί στο χειρισμό λογισμικού επεξεργασίας κειμένου, εικόνας, βίντεο κ.λ.π Ο προγραμματιστής Δημιουργεί την εφαρμογή σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί Το προσωπικό υποστήριξης Νομικό σύμβουλο Τεχνικούς Η/Υ και δικτύων Γραμματεική υποστήριξη Προσωπικό για συλλογή στοιχείων από πιθανούς χρήστες

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1147 Εξοπλισμός για εφαρμογές πολυμέσων Ο Η/Υ ενός χρήστη μιας εφαρμογής πολυμέσων πρέπει να διαθέτει Από την πλευρά του υλικού : Ισχυρό επεξεργαστή Μεγάλη μνήμη Κάρτα ήχου Ηχεία Μονάδα ανάγνωσης CD Κατάλληλη οθόνη με κατάλληλη κάρτα γραφικών κ.λ.π Από την πλευρά του λογισμικού : Λειτουργικό σύστημα με GUI Κατάλληλο λογισμικό για να υποστηρίξει την εκτέλεση των μορφών πληροφορίας που απαιτούν τέτοιες εφαρμογές π.χ το βίντεο Ο Η/Υ του δημιουργού μιας εφαρμογής πολυμέσων πρέπει να διαθέτει Από την πλευρά του υλικού : Υλικό υψηλότερων προδιαγραφών (μεγαλύτερες ταχύτητες) Επιπλέον αποθηκευτικά μέσα μεγάλης χωρητικότητας Επιπλέον περιφερειακά όπως κάρτα βίντεο, σαρωτής, μικρόφωνο, Ψηφ. Φωτογρ. Μηχανή, βιντεοκάμερα Από την πλευρά του λογισμικού : Κατάλληλο λογισμικό για δημιουργία και επεξεργασία των δομικών στοιχείων Λογισμικό που οργανώνει και παρουσιάζει τις παραπάνω συστατικές μορφές

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1148 Λογισμικό ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Προγραμματιστικά περιβάλλοντα για τη δημιουργία εφαρμογών πολυμέσων Γλώσσες προγραμματισμού (π.χ C,BASIC) παρέχουν δυνατότητα χειρισμού-οργάνωσης-συντονισμού δομικών στοιχείων πολυμέσων Απαιτούνται ειδικές γνώσεις προγραμματισμού Περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Παρέχουν πληθώρα εργαλείων για την υποβοήθηση του δημιουργού (π.χ MS POWERPOINT) Μπορούν να δημιουργήσουν αυτόματα τον αντίστοιχο κώδικα

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1149 Εργαλεία συγγραφής Είναι γραφικά περιβάλλοντα στα οποία ο δημιουργός μπορεί να συνθέτει την εφαρμογή με τη βοήθεια εργαλείων Στη συνέχεια το ίδιο το περιβάλλον αναλαμβάνει αυτόματα να δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή, σε δομές και κώδικα, που αντιστοιχεί στο έργο που δημιούργησε με οπτικό τρόπο ο συγγραφέας

Πολυμέσα - Κεφάλαιο 1150 Κατηγορίες εργαλείων συγγραφής Εργαλεία συγγραφής σελίδας Τα συστατικά της εφαρμογής οργανώνονται σε σελίδες ή κάρτες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι υποδείξεις για τον τρόπο αλληλεπίδρασης εγαρμνογής-χρήστη Εργαλεία συγγραφής χρονοδιαδρόμου Οι συνιστώσες τοποθετούνται στον άξονα του χρόνου και με αυτόν τον τρόπο καθορίζεται η ενεργοποίηση ή η διακοπή Εργαλεία συγγραφής εικονιδίων/διαγραμμάτων ροής Δημιουργείται διάγραμμα ροής