Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Κεφ.15 Τακτικεσ επιτυχιασ στο σχολείο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Το νέο σχολικό βιβλίο «Μαθηματικά Στ`Δημοτικού» Η λογική και η διδακτική προσέγγιση του βιβλίου Πέτρος Κλιάπης - Όλγα Κασσώτη Συγγραφείς.
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΑΛΙΣΣΟΥ ΤΑΞΗ Ε’
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Η πλατφόρμα Βασίλης Γαργανουράκης Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Ελληνογερμανική Αγωγή
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου

Βασική αρχή της διδασκαλίας μας Η διδασκαλία εστιάζεται σ’ αυτό που πρέπει να γίνει και όχι σ’ αυτό που πρέπει να αποφεύγεται !

Πού θα στηριχθεί η διδασκαλία μας; κεντρίζουν την προσοχή ► Η βιωματική μάθηση των μαθητών και ► Η δομημένη διδασκαλία εξασφαλίζουν την ενεργή ► Οι εικαστικές τέχνες συμμετοχή τους (χρήση – εξάσκηση των αισθήσεων : όραση,αφή, ακοή γεύση, όσφρηση )

Δομή Παρουσίασης- πλάνο διδασκαλίας Διέγερση προσοχής ♦ Επαφή με τα Φυσικά φαινόμενα (ως γεγονός). ♦ Φυσικά φαινόμενα και καταστροφές. ♦ Πρώτη επαφή με το φαινόμενο του σεισμού- βίντεο. ♦ Συζήτηση-προβληματισμός-συμπεράσματα 1ος Πειραματισμός-δράση Γινόμαστε … ηθοποιοί, δημοσιογράφοι Απόκτηση εμπειριών επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Συζήτηση-προβληματισμός 2ος Πειραματισμός-δράση Γινόμαστε … γραφίστες, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι Ενίσχυση της αποκτηθείσας γνώσης Εικόνες- Παζλ Εικονοϊστορία - Σχολική εφημερίδα Διαθεματική προσέγγιση Ασκήσεις χωρικής αντίληψης Συμπέρασμα

Διέγερση προσοχής ♦ Επαφή με τα Φυσικά φαινόμενα. ( όχι την έννοια «φυσικό φαινόμενο» αλλά το γεγονός ) ♦ Φυσικά φαινόμενα και καταστροφές. ♦ Πρώτη επαφή με το φαινόμενο του σεισμού - βίντεο. ♦ Συζήτηση-προβληματισμός

♦ Επαφή με τα Φυσικά φαινόμενα (γεγονός) (ουράνιο τόξο)

(κεραυνός)

♦ Φυσικά φαινόμενα και συνέπειες - καταστροφές. (Πλημμύρα) (τσουνάμι) (φωτιά)

Άσκηση - εμπέδωση ταύτισης φυσικού φαινομένου - συνέπειας, καταστροφής (Πλημμύρα) (τσουνάμι) (φωτιά)

♦ Το φαινόμενο … του σεισμού

♦ Πρώτη επαφή με το φαινόμενο του σεισμού - βίντεο Βιντεοκλίπ τραγούδι από Προσομοίωση σεισμού – βίντεο Ο Θαλής μόνος ► στο σπίτι Ο Θαλής εκπαιδεύεται ► στο σούπερ μάρκετ

♦ Συζήτηση-προβληματισμός Τι πρέπει να κάνουμε αν βρισκόμαστε ► στο σπίτι

♦ συμπέρασμα ( σχετικά με τη σχολική μας συμπεριφορά ) Συνεπώς αν βρισκόμαστε ► στο Σχολείο Κάνουμε μάθημα ► σεισμός ► μπαίνουμε κάτω από τα θρανία

1ος Πειραματισμός-δράση Δοκιμάζουμε να κάνουμε πράξη τα συμπεράσματα της συζήτησης μας. (πρόβα σεισμού!) πριν το σεισμό κατά τη διάρκεια του σεισμού Κάνουμε μάθημα ► σεισμός ► μπαίνουμε κάτω από τα θρανία Ταυτόχρονα «τραβάμε» βίντεο και φωτογραφίες από την όλη δράση σε κάθε τάξη. Οι φωτογραφίες γίνονται αφίσα και στη συνέχεια πάζλ. Το κάθε πάζλ γίνεται τόσα κομμάτια όσα και οι μαθητές της κάθε τάξης. (γίνεται χρήση του «χριτς-χρατς» ώστε να είναι εύκολη η εκπαίδευση –εμπέδωση.)

Εικόνες- Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Πριν το σεισμό υδατογράφημα φωτογραφία παζλ

Εικόνες- Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Κατά τη διάρκεια του σεισμού υδατογράφημα φωτογραφία παζλ

Ανασκόπηση Είδαμε βίντεο Συζητήσαμε Κάναμε «πρόβα σεισμού» Τραβήξαμε το προσωπικό μας «βίντεο σεισμού» Φτιάξαμε τα προσωπικά μας «παζλ σεισμού»

Απόκτηση εμπειριών Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Ηράκλειο και συγκεκριμένα στο «δωμάτιο του σεισμού»

Συζήτηση-προβληματισμός-συμπεράσματα Ο σεισμός μας τρόμαξε. Ο σεισμός είναι επικίνδυνος. Ο σεισμός μπορεί να επαναληφθεί. ΄Αρα : Όταν σταματήσει ο σεισμός βγαίνουμε έξω από το κτίριο χρησιμοποιώντας την πιο σύντομη έξοδο. ► Ο κάθε δάσκαλος συζητά και καταλήγει με τους μαθητές του για την έξοδο διαφυγής τους σε περίπτωση σεισμού.

2ος Πειραματισμός-δράση Γινόμαστε … γραφίστες, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι. ► Ο κάθε δάσκαλος με τους μαθητές του (όποιοι μπορούν), αφού καταλήξουν για την έξοδο διαφυγής τους σε περίπτωση σεισμού, αποφασίζουν να φτιάξουν στο πάτωμα μια γραμμή εξόδου με το αγαπημένο τους χρώμα.

Γινόμαστε … γραφίστες

Γινόμαστε … ηθοποιοί, δημοσιογράφοι. (είχαμε τραβήξει βίντεο την 1 η δράση ) (Κάνουμε μάθημα ► σεισμός ► μπαίνουμε κάτω από τα θρανία ) Αποφασίζουμε να γυρίσουμε μια νέα ολοκληρωμένη ταινία με δικό μας σενάριο και εμάς σαν ηθοποιούς. Κάνουμε μάθημα ► σεισμός ► μπαίνουμε κάτω από τα θρανία ► έξοδος με χρήση γραμμών διαφυγής

Ενίσχυση της αποκτηθείσας γνώσης α) Εικόνες-Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Πριν το σεισμό υδατογράφημα φωτογραφία παζλ

Εικόνες- Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Κατά τη διάρκεια του σεισμού υδατογράφημα φωτογραφία παζλ

Εικόνες-Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Μετά το σεισμό (εκκένωση του Σχολείου) υδατογράφημαφωτογραφία

Εικόνες-Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Μετά το σεισμό (στην αυλή του Σχολείου) υδατογράφημαφωτογραφία

Εικόνες-Παζλ (χρήση πλαστικοποιητή, χριτς-χρατς) Τί χρειαζόμαστε άραγε σε περίπτωση σεισμού;

β) δισέλιδη εικονοϊστορία (ανώτερη βαθμίδα)

εικονοϊστορία (τμήμα με κινητικά προβλήματα)

γ) Διαθεματική προσέγγιση Στο μάθημα της Γλώσσας ανάλογα με το νοητικό επίπεδο …γραμμική έκφραση

… γραφή με γκλίτερ – αντιστοίχιση εικόνας με λέξη !

… εικονόλεξο σεισμός

…αντιγραφή

…γραμματική (εμπέδωση του «ει»)

δ) Στο μάθημα της χωρικής αντίληψης… Οι έννοιες του χώρου Εξάσκηση στην έννοια του « πάνω - κάτω ». Η κούκλα «πάνω» στην καρέκλα – «κάτω» από την καρέκλα. «μεταφορά» Ο μαθητής « πάνω » στην καρέκλα – « κάτω » από το θρανίο. Εξάσκηση στην έννοια του « μέσα – έξω ». Η κούκλα « μέσα » στο κουκλόσπιτο – « έξω » από το κουκλόσπιτο. «μεταφορά» Ο μαθητής « μέσα » στο Σχολείο – « έξω » από το Σχολείο.

Συμπέρασμα Στο χώρο τις Ειδικής Αγωγής μπορεί να διδαχθεί και να γίνει κατανοητό το φαινόμενο του σεισμού ώστε να υπάρχει η σωστή αντιμετώπισή του με τη συνδρομή : ► φαντασίας ► βιωματικής μάθησης ► πολλών επαναλήψεων !!! ► και φυσικά ατμόσφαιρας