ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές
ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Υπέρβαση Μαθησιακής περιθωριοποίησης Κοινωνικού αποκλεισμού Με στρατηγικές ένταξης στο σχολικό κοινωνικό πλαίσιο και καλλιέργειας της μαθησιακής και διαπολιτισμικής επικοινωνίας των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών
ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ: Αποστασιοποίηση των μαθητών από την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ: Περιθωριοποίηση των μαθητών από τις κοινωνικές λειτουργίες του σχολείου ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ: Στην έννοια του πολιτισμού συμπεριλαμβάνεται η εθνική, γλωσσική, θρησκευτική διαφορετικότητα
ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ Πρόληψη Αντιμετώπιση
ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΑΘΗΤΕΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Διερεύνηση των συγκρούσεων που υποβόσκουν Αναπροσαρμογή των διδακτικών του μεθόδων ΜΑΘΗΤΕΣ: Υπέρβαση του φόβου του διαφορετικού Καλλιέργεια δεξιοτήτων αποδοχής και συνεργασίας Εμπέδωση της λεγόμενης Διαπολιτισμικής Ικανότητας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Θετική αξιολόγηση των πολιτισμικών στοιχείων των πολιτισμικά διαφορετικών Σχολική εκπαίδευση με έμφαση στη διαπολιτισμική αγωγή
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΑΘΗΤΕΣ: Διαμόρφωση προσωπικής θεωρίας Επιστημονική ενημέρωση – επιμόρφωση Μελέτη σχετικής νομοθεσίας ΜΑΘΗΤΕΣ: Εκμετάλλευση ευκαιριών γνωριμίας Επιδίωξη συνεργασίας τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στην κοινωνική ζωή του σχολείου Επεξεργασία, καλλιέργεια και υιοθέτηση αξιών, στάσεων και συμπεριφορών των «άλλων» Συμμετοχή σε διαπολιτισμικές εθελοντικές εκπαιδευτικές δράσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Τάξεις Υποδοχής Φροντιστηριακά Τμήματα Διαπολιτισμικά Σχολεία (Ν. 2413/96)
ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ: ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ: Γνώση της ελληνικής κοινωνίας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο Μελέτη των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών των μεταναστευτικών ροών Γνώση του πολιτισμικού και εθνοτικού στοιχείου της περιοχής εργασίας του εκπ/κού
ΓΝΩΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ: Υιοθέτηση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων Παιδαγωγικός καταρτισμός για την επίτευξη προσδοκούμενων συμπεριφορών από τους μαθητές Μελέτη του μηχανισμού δημιουργίας και καλλιέργειας στερεοτύπων και διακρίσεων
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΝΤΑΞΗ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Προϋποθέτουν τη λειτουργία της τάξης ως κοινωνικής ομάδας Την ύπαρξη κοινών στόχων, κινήτρων και ενδιαφερόντων Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Συνδέονται μεταξύ τους με σχέσεις συναισθηματικης αλληλεπίδρασης – αλληλεξάρτησης Αλληλεγγύη – αλληλοϋποστήριξη Διαμορφώνεται συλλογική ταυτότητα που δεν καταργεί, αλλά εμπεριέχει τις υπόλοιπες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές