ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
Κλίση ουσιαστικών Β΄ κλίσης.
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
Chapter 2: Personal pronouns Verb to be Stephania Savva
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
Κλίση ουσιαστικών Α΄ κλίσης.
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ
GREEK NOUN DECLENSIONS 2 nd Declension (-ο Stems) Masculine Examples: (λόγος) Singular NOMINATIVE GEN./ABL. L.I.D. ACCUSATIVE VOCATIVE Plural NOMINATIVE.
Ο βασιλιάς των βατράχων
Τι είναι το άρθρο; Άρθρα: ο, η, το, οι, οι, τα, ένας,μια, ένα
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ταξη β Αντικειμενο
Ἀληθής Ἱστορία Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας Τμήμα Α’4
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
Μύτη σαν σαλάμι Σελ
Ενότητα 6 Α΄ κλίση ουσιαστικών.
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
LA PRIMERA DECLINACIÓN. CLASIFICACIÓN  Femeninos  En α pura  En α impura  En η  Masculinos  Εn α  En η ἡ χ ώ ρα, ας ἡ θ ά λαττα, ης ἡ μ ά χη, ης.
Ένα π αντρεμένο ζ ευγάρι γ ύρω σ τα 60 γ ιορτάζει την 35 η ε π έτειο γ άμου σ ε έ να π ολύ ό μορφο, ήσυχο κ αι ρ ομαντικό ε στιατόριο. Ξαφνικά, μ ία μ.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
φα ὁ δεινός ἡ δεινή τό δεινόν ὁ ὀλίγος ἡ ὀλίγη τό ὀλίγον ὁ ἅγιος
Κανόνες ορθογραφίας ουσιαστικών
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Οριστική Ενεστώτα και Μέλλοντα
Ενεργητική και Παθητική φωνή
Η Β’ ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
Ενότητα 14 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ γ΄ κλίσης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
12η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Η προσωπική αντωνυμία ἐγώ – σύ.
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ Γεια σας! Είμαι η ψιλή! ἀκρόπολις.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Lesson 3 Μάθημα 3 GRE 101 GREEK. Ουσιαστικά/Nouns: Αρσενικά ο Θηλυκά η Ουδέτερα το -ας ο αναπτήρας -η η μηχανή -ο το βιβλίο -ης ο χάρτης -α η ομπρέλα.
Τι θα κάνεις για να νικήσεις: 1) Δες τις δύο ερωτήσεις που ακολουθούν. ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΔΕΙΣ: 20 ΔΕΥΤΕΡΑ! 2) Προχωράς στο δεύτερο στάδιο όπου πρέπει να.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17 Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα Μπραϊμάκης Αχιλλέας.
Εργασία των μαθητριών Ιωάννα Σαρδέλη & Αθανασία Ψυχογυιού Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Αθήνα Το Φύλλο Εργασίας προέρχεται από το εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Πειραματικό.
Ονοματικό και Ρηματικό Σύστημα
Επίθετα Επίθετα σε -ης -ης -ες ες Επίθετα σε -ης -ης -ες ης.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Για να μεταβείτε από τη μια διαφάνεια στην άλλη, πατήστε τα βέλη «ΕΜΠΡΟΣ» ή «ΠΙΣΩ» στο πάνω μέρος της διαφάνειας. Αυτό μπορεί να γίνει, μετά το.
Η ημέρα που σε πήρα αγκαλιά <3 Σε ποιον πιστεύετε ότι αναφέρομαι;
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
Άρθρα Παιδιά, ελάτε μαζί μου να σας ξεναγήσω στον μικρό - μεγάλο κόσμο των άρθρων!
Αρσενικά: -ος Θηλυκά: -ος Ουδέτερα: -ον
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Για να μεταβείτε από τη μια διαφάνεια στην άλλη, πατήστε τα βέλη «ΕΜΠΡΟΣ» ή «ΠΙΣΩ» στο πάνω μέρος της διαφάνειας. Αυτό μπορεί να γίνει, μετά το.
Τι χαρά! Σήμερα θα μάθουμε τα ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ των επιθέτων! Ζήτω!!!
PRESENT MIDDLE/PASSIVE PARTICIPLES
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΕΓΩ – ΕΣΥ- ΕΜΕΙΣ ΝΙΚΗΣΑΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Τι σημαίνει φιλία για μένα;
για να σχηματίσω τη λέξη
Σημείωση Τα τακτικά αριθμητικά γράφονται είτε ολογράφως (με γράμματα) είτε με τον αριθμό και την κατάληξη -ος, -η, -ο · π.χ.: Επίθετο.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ανώμαλα παραθετικά.
Η Αγγελική Διπλός τόνος Αρβανιτάκη Μαρία. Παίζουμε σχολείο ; Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου. Κι εγώ ο μαθητής σου. Εμείς θα είμαστε οι δάσκαλοί σας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ

Ας μάθουμε τα μυστικά της Α΄Κλίσης! Οβελίξ! Την πατήσαμε! Εδώ μας κάνουν ό,τι θέλουν οι γυναίκες!

Μην πανικοβάλλεσαι. Θα σου μάθω εγώ ένα κόλπο Μην πανικοβάλλεσαι! Θα σου μάθω εγώ ένα κόλπο! Ποια είναι τα άρθρα για τα θηλυκά;

Τα άρθρα του θηλυκού στον Πληθυντικό είναι: αἱ, τῶν, ταῖς, τάς. Για να βρεις τις καταλήξεις του αρσενικού στον πληθυντικό, δες τα άρθρα του θηλυκού! Και βγάλε το τ-. Τα άρθρα του θηλυκού στον Πληθυντικό είναι: αἱ, τῶν, ταῖς, τάς.

Α΄ΚΛΙΣΗ ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΣΕ -ης ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ὁ στρατιώτης τοῡ στρατιώτου τῷ στρατιώτῃ τόν στρατιώτην ὦ στρατιῶτα ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ οἱ στρατιῶται τῶν στρατιωτῶν τοῖς στρατιώταις τούς στρατιώτας ὦ στρατιῶται Είμαι πάντα βραχεία στο τέλος της λέξης! Τονίζομαι πάντα στη λήγουσα. Παίρνω περισπωμένη! Ο τόνος στα παροξύτονα μένει στην ίδια θέση! Είμαι πάντα μακρά!

Α΄ΚΛΙΣΗ ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΣΕ -ας ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ὁ νεανίας τοῡ νεανίου τῷ νεανίᾳ τόν νεανίαν ὦ νεανία ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ οἱ νεανίαι τῶν νεανιῶν τοῖς νεανίαις τούς νεανίας ὦ νεανίαι Στη γενική ενικού πάντα παίρνω –ου. Στην κλητική ενικού παίρνω –α. Όχι όμως στα ουσιαστικά σε –δης (εὐπατρίδης) και το Αἰσχίνης.

Α΄ΚΛΙΣΗ ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΣΕ -ας ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ὁ κριτής τοῡ κριτοῦ τῷ κριτῇ τόν κριτήν ὦ κριτά ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ οἱ κριταί τῶν κριτῶν τοῖς κριταῖς τούς κριτάς ὦ κριταί Τι παρατηρείς σχετικά με τον τόνο στον Ενικό και Πληθυντικό αριθμό ; Πού μπαίνει περισπωμένη;

Και τώρα …τα κορίτσια.. Στην Α΄κλίση κάνουμε εμείς κουμάντο! Θυμάσαι πώς κλίνονται τα θηλυκά στη Β΄κλίση; Δοκίμασε να κλίνεις ἡ πλίνθος.

Γιατί παίρνω περισπωμένη; Ο τόνος στα παροξύτονα μένει στην ίδια θέση! Α΄ΚΛΙΣΗ ΘΗΛΗΚΑ ΣΕ -η ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ἡ κώμη τῆς κώμης τῇ κώμῃ τήν κώμην ὦ κώμη ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ αἱ κῶμαι τῶν κωμῶν ταῖς κώμαις τάς κώμας ὦ κῶμαι Γιατί παίρνω περισπωμένη; Γιατί παίρνω περισπωμένη; Ο τόνος στα παροξύτονα μένει στην ίδια θέση! Γιατί παίρνω οξεία;

Γιατί παίρνω περισπωμένη; Ο τόνος στα παροξύτονα μένει στην ίδια θέση! Α΄ΚΛΙΣΗ ΘΗΛΗΚΑ ΣΕ -η ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ἡ πηγή τῆς πηγῆς τῇ πηγῇ τήν πηγήν ὦ πηγή ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ αἱ πηγαί τῶν πηγῶν ταῖς πηγαῖς τάς πηγάς ὦ πηγαί Γιατί παίρνω οξεία; Γιατί παίρνω περισπωμένη; Ο τόνος στα παροξύτονα μένει στην ίδια θέση! Γιατί παίρνω οξεία;

Γιατί κατεβαίνει ο τόνος μου; Α΄ΚΛΙΣΗ ΘΗΛΗΚΑ ΣΕ -α ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ἡ τράπεζα τῆς τραπέζης τῇ τραπέζῃ τήν τράπεζαν ὦ τράπεζα ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ αἱ τράπεζαι τῶν τραπεζῶν ταῖς τραπέζαις τάς τραπέζας ὦ τράπεζαι Στη γενική και δοτική ενικού γίνομαι –η, όταν πριν από εμένα υπάρχει ένα σύμφωνο εκτός από το ρ-. Γιατί κατεβαίνει ο τόνος μου; Γιατί κατεβαίνει ο τόνος μου;

Α΄ΚΛΙΣΗ ΘΗΛΗΚΑ ΣΕ -α ὦ σφαῖραι ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ αἱ σφαῖραι ἡ σφαῖρα τῆς σφαίρας τῇ σφαίρᾳ τήν σφαῖραν ὦ σφαῖρα ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ αἱ σφαῖραι τῶν σφαιρῶν ταῖς σφαίραις τάς σφαίρας ὦ σφαῖραι Είμαι βραχύ. Στη γενική και δοτική ενικού μένω –α, όταν πριν από εμένα υπάρχει το ρ.