«ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΒΟΤΑΝΩΝ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
“ The European teenagers between culinary tradition and fast food ”
Σχολικό έτος ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας 1 ο ΣΕΚ Βόλου web radio.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΜΗΝΑΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΞΥΔΙΑ
Το νερό και η εξοικονόμησή του.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Ρίγανη Αχλαδοκάστρου Ρίγανη Αχλαδοκάστρου.
Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία
ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΜΥΡΙΖΟΥΝ
Αρωματικά φυτά και βότανα
Βλάχου Χριστίνα Γεωπόνος Επιστήμονας&Τεχνολόγος Τροφίμων
ΕΡΕΥΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΑ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΦΥΤΑ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δημιουργώντας στην αυλή μας.
Σταυρούλα & Ιωάννα BΟΤΑΝΑ.
Κοστολόγηση Μάθημα 15.
Αρωματικά Φυτά-Εναλλακτικές Καλλιέργειες
ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 2 10/02/2015
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1 2 ος Στόχος Σχολικής Χρονιάς ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Εύα Νεοφύτου ΕΜΕ Οικιακής Οικονομίας.
(ΤΑΠΕΡ, ΑΛΟΥΜΙΝΟΧΑΡΤΟ,ΧΑΡΤΙ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΕΚΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
ΘΕΜΑ ΕΡΓΟΥ: ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Ερευνητική εργασία «ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ»
Ecomobile Τίτλος Εταιρείας. Οργάνωση και μέλη της Εταιρείας « 11197» Ε.Π.Σ.Υ.Π.Δ Ανακύκλωσης των κινητών και των μικροσυσκευών με άμεση ανταποδοτική χρηματοδότηση.
Συνάντηση γνωριμίας με τους γονείς της Α΄ Γυμνασίου, 20 Οκτωβρίου 2014.
ΥΠΟΘΕΜΑ 2ο : ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΚΑΙ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ
Το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού Ομάδα περιβαλλοντικής αγωγής του 7 ου Γυμνασίου Περιστερίου.
Ενότητα: 2 - Παράθεση Αφεψημάτων και μη Οινοπνευματωδών Ποτών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΣΗΜΑΝΣΗ # 2.
Τα άγρια ζώα της Ελλάδας
ΥΛΙΚΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ.
2013 ΚΟΣ ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑ ΕΑΡΙΝΟ Ε ΞΑΜΗΝΟ 2015 ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΚΤΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗ¨5
Αρωματοθερα π εία ~ Γράφει η Αστάρτη ~ « Η χρήση των αιθέριων ελαίων, σηματοδοτεί τη βαθιά ε π αφή του ανθρώ π ου με τη Μητέρα - Φύση π ου τον γέννησε.
1ο Γυμνάσιο Χορτιάτη ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΙ MASTER CHEF
Βότανα Ιστορική αναδρομή.
Αρωματικά φυτά Θεραπευτικά βότανα.
Δημοτικό Σχολείο Καρδιτσομαγούλας - Καρδίτσας Καρδιτσομαγούλας - Καρδίτσας "Ο σχολικός μας βοτανόκηπος "
ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ.  ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ  Αρωματικά φυτά είναι μια ομάδα ειδών φυτικού βασιλείου με κοινό χαρακτηριστικό το ότι περιέχουν στα διάφορα.
Όταν το λάδι συνάντησε τα βότανα! Μία καινοτόμος δράση συνεργασίας των περιβαλλοντικών ομάδων: 1 ου Γυμνασίου Πύργου με τίτλο :«Βότανα και αρωματικά φυτά.
ΒΟΤΑΝΑ ΧΑΡΟΥΛΑ ΝΕΝΝΕ ΒΙΟΛΕΤΑ ΛΙΚΕΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΤΑΛΙΑΝΗΣ.
Βότανα κ’ Θεραπείες. Στην αρχαιότητα, βότανα αποκαλούσαν όλα τα φαρμακευτικά φυτά που κατά την μάσηση παρουσίαζαν πικράδα, γλυκάδα ή και αρωματική γεύση.
Επίσκεψη στο Βιοάρωμα. Στις 7 Φεβρουαρίου 2012, η ομάδα μας επισκέφτηκε το Βιοάρωμα. H Βιοάρωμα αποτελεί μια μονάδα γύρω από τον χώρο των βοτάνων, με.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 1 Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΕΥ ΖΗΝ ΕΥ ΖΗΝ ΔΙΕΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ.
 Τα Αρωματικά Φυτά αποτελούν μια σπουδαία παράδοση για την Κρήτη.  Βοτανολογικές μελέτες αποκαλύπτουν ότι το νησί έχει από τα πιο ενδιαφέροντα οικοσυστήματα.
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Θεραπευτικές ιδιότητες βοτάνων που υπάρχουν στο σχολείο μας
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων Ρόδου σήμερα
Σχολική Χρονιά: Γυμνάσιο Αραδίππου ΟΜΑΔΑ GLOBE
Υπεύθυνες καθηγήτριες: ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ 03 ΜΥΛΩΝΑ ΛΕΒΑΝΤΑ ΠΕ 11
Μύηση στα βότανα της Παρανέστιας Γης
ΜΠΛΙΑΤΣΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ Κιν Λαγού Λάρισα ΛΕΚΚΑΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ Κιν
Μουσικό Σχολείο Πατρών
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN MULTIGUIDE
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 11ου Γ/σίου
1ο Γυμνάσιο Μάνδρας Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΒΟΤΑΝΩΝ» «Η Γη μας, ο πλούτος μας!» 6 Μαρτίου 2015 Β΄ Περιφερειακό Γυμνάσιο Λευκωσίας

Συλλογή και μεταποίηση βοτάνων Δράση της ομάδας μας Συλλογή και μεταποίηση βοτάνων

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΕΩΝ Νοέμβριος 2014 Ξενάγηση της ομάδας μας στον εξωτερικό χώρο του Σχολείου μας από τον κ. Μόδεστο Λεβέντη. Υπέδειξε τα είδη βοτάνων. Επεξήγησε τη διαδικασία φύτευσης και συλλογής τους. Διευκρίνισε τη χρονική περίοδο συλλογής τους.

Δεκέμβριος – Ιανουάριος 2014-15 Συλλογή βοτάνων από το σχολείο Δάφνη Δεντρολίβανο (λασμαρί) Ρίγανη Φασκόμηλο (σπατζιά)

Ιανουάριος 2015 Συγκέντρωση βοτάνων στις Αίθουσες της Οικιακής Οικονομίας. Συλλογή βοτάνων από τα χωριά των μαθητών.

Δέσιμο και αποξήρανση των βοτάνων στις Αίθουσες Οικιακής Οικονομίας. Αγορά και προετοιμασία υλικών για τη δημιουργία συσκευασιών όπου θα τοποθετηθούν τα βότανα.

Φεβρουάριος 2015 Ολοκλήρωση της διαδικασίας αποξήρανσης των βοτάνων στις αίθουσες. Δημιουργία συσκευασιών με βότανα. Συνέντευξη από τον κ. Αριστείδη Κατσό.

Τοποθέτηση βοτάνων στις διάφορες συσκευασίες . Τα συσκευασμένα βότανα θα διατεθούν προς πώληση. Φακελάκια με τσάι (Λεβάντα, Λουΐζα, Τσουκνίδα, Τσάι του βουνού). Αρωματικά πουγκιά Λεβάντας. Μπουκαλάκια – Σωλήνες και πουγκιά Ρίγανης. Πουγκιά με κομμάτια Δάφνη, Θυμάρι, Δεντρολίβανο (λασμαρί), Φασκόμηλο (σπατζιά), Τσάι του βουνού, Λουΐζα.

Μάρτιος 2015 Ολοκλήρωση των συσκευασιών βοτάνων. Τοποθέτηση ετικετών με τις ιδιότητες κάθε βοτάνου.

Τσουκνίδα – Urtica dioeca Β’ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΒΟΤΑΝΩΝ Οι ιδιότητες των βοτάνων αναγράφονται αναλυτικά πάνω στις ετικέτες των προϊόντων μας. Ονομασία βοτάνων Τσουκνίδα – Urtica dioeca Έχει αντισπασμωδικές, καταπραϋντικές, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Βοηθάει στην αντιμετώπιση του βήχα και της βρογχίτιδας. Ιδιότητες βοτάνων Β’ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ 6 Μαρτίου 2015

Τα τελικά μας προϊόντα

ρίγανη σπατζιά λεβάντα θυμάρι

Τσάι λεβάντας, Λουΐζας, τσάι του βουνού, τσουκνίδας δάφνη

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ από τον κ. ΚΑΤΣΟ Συνέντευξη από τον κ.Αριστείδη Κατσό Στις 11 Φεβρουαρίου 2015 επισκέφθηκε το Σχολείο μας ο κ. Κατσός (μικροβιολόγος, βοτανολόγος, ιδρυτής της εταιρείας Arissandra Cosmetics Ltd).

Συνέντευξη Μέσα από την συνέντευξη ο κ. Κατσός: Μας επεξήγησε ότι βότανα, ονομάζουμε όλα τα θεραπευτικά φυτά, τα οποία μας βοηθούν να επανακτήσουμε ή να διατηρήσουμε την φυσική μας ομορφιά, την υγεία, την ζωντάνια και την ακτινοβολία μας. Στην περιοχή μας ευδοκιμούν αρκετά βότανα όπως: η τσουκνίδα, η καλεντούλα, η ρίγανη, η λεβάντα, η δάφνη, η σπατζιά, το λασμαρί, κ.α.

Τα περισσότερα βότανα έχουν αρκετές απαιτήσεις σε νερό και επομένως χρειάζονται συστηματικό πότισμα. Από τα βότανα παρασκευάζονται διάφορα προϊόντα (π.χ. αιθέρια έλαια, βοτανικά ροφήματα –τσάι, καλλυντικά )

Διαδικασία-επεξεργασία-μεταποίηση βοτάνων Το μάζεμα των φυτών γίνεται όταν είναι ακόμη πλούσια σε φαρμακευτικές ουσίες, συνήθως σε μέρες ξηρασίας, όταν η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους 40°C. Φύλαξη Τα βότανα μετά την αποξήρανση φυλάγονται σε κλειστά γυάλινα δοχεία (σκουρόχρωμα) και διατηρούνται σε σκοτεινό μέρος διαφύλαξη της δραστικότητάς τους.

Ο κ. Κατσός προέτρεψε τους νέους μας να ασχοληθούν με αυτό το κομμάτι της αγροτικής οικονομίας. Προϋποθέσεις: Στην Κύπρο για να ασχοληθεί κάποιος επαγγελματικά πρέπει να κάνει μαθήματα και να έχει χωράφια για να φυτέψει (30-40 σκάλες). Χρειάζεται γη, νερό και χέρια.

Ευχαριστίες Στον κ.Αριστείδη Κατσό Στον κ.Μόδεστο Λεβέντη Σε όλη την ομάδα μας. Σε όλους τους μαθητές που δούλεψαν στη συλλογή και μεταποίηση των βοτάνων!!!

Παρουσιαστές Αποστολίδης Γιώργος Γ’5 Βασιλείου Θεοδώρα Γ’5 Παπακυριακού Κωνσταντίνος Γ’5 Μαθητές Όλοι οι μαθητές του σχολείου κατά την διάρκεια του μαθήματος Οικιακής Οικονομίας – Αγωγής Υγείας Υπεύθυνοι Καθηγητές Κρητικού Χριστίνα & Αντωνίου Στέλλα Καθηγήτριες Οικιακής Οικονομίας – Αγωγής Υγείας Υπεύθυνος Βοηθός Λεβέντης Μόδεστος