Κριτική ανάγνωση κειμένων Ο ενεργητικός τρόπος ανάγνωσης
Κριτική ανάγνωση κειμένων Ενεργητική ανάγνωση Εκπληρώνει ένα ή περισσότερους σκοπούς Υποστηρίζεται από την καθοδήγηση και υποδείξεις ενός ειδικού Αποτελεί κοινωνική διαδικασία διαλόγου με το κείμενο και άλλους αναγνώστες ας εων
Κριτική ανάγνωση κειμένων Ειδικές οδηγίες (για ενεργητική ανάγνωση) Εντοπισμός αναφορών στο κείμενο για ένα συγκεκριμένο θέμα Καταγραφή επιχειρημάτων για ένα συγκεκριμένο θέμα Περιγραφή φάσεων – εξέλιξηςενός θέματος ας εων
Κριτική ανάγνωση κειμένων Οι ειδικές οδηγίες βοηθούν Να εστιάσουμε σε βασικά σημεία Να κατανοήσουμε το ρόλο διαφορετικών τμημάτων του κειμένου Να αναστοχαστούμε σχετικά με τις αναφορές του κειμένου ας εων
Κριτική ανάγνωση κειμένων Διεργασίες που συνδέονται με την κατανόηση Ανάκληση πληροφοριών Ερμηνεία Αξιολόγηση και αναστοχασμός ας εων
Κριτική ανάγνωση κειμένων Τρία επίπεδα κατανόησης Κατανόηση όρων και δηλώσεων (κυριολεξία) Εξαγωγή συμπερασμάτων (ερμηνεία) Χρήση αναφορών του κειμένου για τη διαμόρφωση προσωπικών απόψεων (εφαρμογή) ας εων
Κριτική ανάγνωση κειμένων Καθοδηγούμενες Δαστηριότητες Σχετιζόμενες με Κείμενο (DARTs) Δραστηριότητες ανακατασκευής ή συμπλήρωσης κειμένου Δραστηριότητες ανάλυσης κειμένου Εντοπισμός συγκεκριμένων στοιχείων ανάλογα με κριτήρια που δίνονται. ας εων
Κριτική ανάγνωση κειμένων Η παρουσίαση βασίστηκε στο: Κώστας Δημόπουλος «κριτική ανάγνωση κειμένων», Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής – δημιουργικής σκέψης, ΟΕΠΕΚ, Αθήνα 2007, σελ. 163-170 ας εων