ΜΑΣΚΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ίσως να μην υπάρχουν άλλες λέξεις που να χρησιμοποιήθηκαν με τόσο άστοχο και ανεύθυνο τρόπο, όσο οι λέξεις και . Γιατί.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
To Καρναβάλι !!! Μαρία!!!.
ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ….Ο ΕΠΑΛ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Μαρία Βανδουλάκη Αντριάνα Ντίνι Άννα Παπαβενετίου
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η Αθήνα σε 1 μέρα! Σωτηρούλα Σταύρου.
Πώς ξεκίνησαν όλα... Το καρναβάλι δεν είναι κάτι καινούριο. Έχει τις ρίζες του στη νεολιθική εποχή και είναι κατάλοιπο μιας πανάρχαιας γιορτής .
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Η θρησκεία των Μινωϊτών
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
Αποκριά.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ
Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β1’
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΤΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
Η φύση είναι το σπίτι μας
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ χειμερινό εξάμηνο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής Ι Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΣΚΕΣ

Στα αρχαία ελληνικά η λέξη προσωπείο ή προσωπίς ή προσώπιον ή πρόσωπον είναι συνυφασμένη με το φτιασίδι, με την άσχημη εμφάνιση, με την προσποίηση, μίμηση. 

Υπάρχουν 5 είδη μάσκας: Νεκρικό προσωπείο Αποτροπαϊκό προσωπείο Θρησκευτικό-τελετουργικό Προσωπείο Θεατρικό Προσωπείο Προσωπείο καρναβαλιού

Νεκρικό Προσωπείο Προσωπείο, με το οποίο αναπαράγεται η εικόνα του νεκρού, φορά ο νεκρός στην Αίγυπτο, την Ελλάδα (νεκρικά προσωπεία, και μάλιστα χρυσά, έχουν βρεθεί μέχρι τώρα στις Μυκήνες και στον μακεδονικό χώρο), τη Ρώμη, το Μεξικό, και γενικά στην προκολομβιανή Αμερική (300 π.Χ.-1000 μ.Χ.), την Καμπότζη, το Σιάμ, την Αφρική.

Τουταγχαμών, Αίγυπτος, 1325 π.Χ περίπου Γυναικείο νεκρικό προσωπείο, Γκαμπόν. Nεκρικό προσωπείο από το Περού

Αποτροπαϊκό προσωπείο Το προσωπείο λειτουργεί και αποτροπαϊκά. Αναρτούνταν στις πόρτες σπιτιών ή εργαστηρίων, ώστε αυτός που μπαίνει να τρομάζει (όπως ένα σκιάχτρο που διώχνει τα πουλιά) και να δείχνει, έστω και από φόβο, σεβασμό. Αποτροπαϊκά προσωπεία μπορούσε κανείς να δει στα τείχη των πόλεων, στη μία πλευρά νομισμάτων, στις προσόψεις ναών. Το αποτροπαϊκό προσωπείο προστατεύει αυτόν που το φέρει, είτε είναι άτομο είτε πόλη, θνητός ή αθάνατος (και απειλεί τον ξένο και τον παρείσακτο. Ωστόσο, το αποτροπαϊκό προσωπείο δεν ήταν απαραίτητα άσχημο. Αντίθετα, μπορούσε να μαγνητίζει με την ομορφιά του και να πετυχαίνει τον αποπροσανατολισμό του «εχθρού».

Προτομή Αθηνάς με εξανθρωπισμένο προσωπείο της Μέδουσας. Carravagio, Μέδουσα, 1598-99 Μέδουσα από ναό στις Συρακούσες, 575 π.Χ.

Θρησκευτικό-τελετουργικό Προσωπείο Θρησκευτικό-τελετουργικό Προσωπείο Οι πιστοί του Διονύσου ,στον ελληνικό χώρο , σε οργανωμένες ομάδες, τους θιάσους, ντύνονταν με προβιές ζώων και άλειφαν το πρόσωπό τους με το κατακάθι του κρασιού, ώστε να μην αναγνωρίζονται. Μέσω της μεταμφίεσης και του προσωπείου, που τους εξασφάλιζε την ανωνυμία, μετατοπίζονταν σε έναν άλλο κόσμο. Γενικά το θρησκευτικό προσωπείο διαχωρίζει τον μυημένο από τον μη μυημένο και τον ορίζει ως εκπρόσωπο του υπερφυσικού.

Μυκηναϊκό δαχτυλίδι από την Τίρυνθα με ζωόμορφα όντα Διονυσιακός Θίασος Ο Οινόμαος θυσιάζει στην Άρτεμη. Άνδρας με προσωπείο ταύρου περιβάλλεται από δύο άλλες ανδρικές φιγούρες. Άνδρας φορά προσωπείο ταύρου. Αμαθούς – Κύπρος,

Θεατρικό Προσωπείο Το θεατρικό προσωπείο, λογική συνέχεια του θρησκευτικού, διαχωρίζει τον ηθοποιό από τον μη ηθοποιό, τον ρόλο από τον μη ρόλο, και ορίζει τον φέροντα αυτής ως τον εκπρόσωπο ενός χαρακτήρα. Η μάσκα είναι παρούσα στο θέατρο από τις απαρχές του και χρήσιμη στην εναλλαγή ηρώων και καταστάσεων. Το προσωπείο βοηθά τον ηθοποιό να αναπτύξει αισθήσεις που συνήθως παραμελεί, όπως είναι η ακοή και η αίσθηση της παρουσίας του άλλου. Το οπτικό του πεδίο είναι αρκετά περιορισμένο, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί περισσότερο το σώμα, την κίνηση, τη φωνή του. Το προσωπείο δεν καμουφλάρει αλλά αποκαλύπτει τις αδυναμίες του ηθοποιού.

Ο Δημήτρης Βάγιας ως Θεοκλύμενος στην Ελένη του Ευριπίδη. ΚΘΒΕ, 1982 Ο Δ. Βάγιας ως Κάδμος στις Βάκχες του Ευριπίδη Η Λίνα Λαμπράκη ως Δηιάνειρα στις Τραχίνιες του Σοφοκλή  Andrew Lloyd Weber, Το φάντασμα της όπερας, 1987 Αισχύλου Ικέτιδες. Κέντρο Αρχαίου Δράματος, Επίδαυρος Θεατρικά προσωπεία, γυναίκας και δαίμονα

Προσωπείο καρναβαλιού Στον καθολικό κόσμο, τη Μεγάλη Παρασκευή οι πιστοί ξορκίζουν τη θλίψη ντύνοντας με χρώμα τους δρόμους και τους εαυτούς τους, δίχως να καταστρέφουν το νόημα της ημέρας. Κάθε χρόνο αυτήν τη μέρα φορούν πολύχρωμες μάσκες και κυκλοφορούν στους δρόμους μεταφέροντας ηθοποιό που παριστά τον Χριστό, δημιουργώντας ένα περίεργο πανηγύρι χαρμολύπης. Και όπως στον Σοχό οι κουδουνοφόροι ,εμφανή κατάλοιπα του σατυρικού χορού, βγαίνουν αμέσως μετά τα Θεοφάνεια, έτσι και στην Ιταλία οι μάσκες εμφανίζονται την Πρωτοχρονιά, τα Θεοφάνεια, στις 17.1., ημέρα του Αγίου Αντωνίου.

Βραζιλία Σοχός Νάουσα, γενίτσαροι