Ἡ μερίδα Συνοδικ ῆ ς Ἐ πιτροπ ῆ ς Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικο ῦ Ἔ ργου «Τό πνε ῦ μα ὅ που θέλει πνε ῖ » ( Ἰ ωάννου 3,8) Ὀ ρθόδοξη πνευματική ζωή - Σύγχρονοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ
Advertisements

Σεφέρης Ομιλία Στοκχόλμης, απονομή Νόμπελ 1963
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Εισαγωγή στη Βιοπληροφορική
ΟOMIΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»
Ρυθμίσεις Android phones για MMS και Internet. 20/6/2013 Although every effort has been taken, this DRAFT technical paper has been prepared in good faith.
Πληροφοριακά Συστήματα και Βάσεις Δεδομένων
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
A model for Context-aware Databases. 19/04/20052 What is Context? Ο καθένας ορίζει το context διαφορετικά... “location, identities of nearby people and.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Κορυφαία εκκλησιαστική μορφή της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Γεννήθηκε το 354 μ.Χ. και πέθανε το 507 μ.Χ. Το έργο του ανεκτίμητο και διαχρονικό,
Exercise 5.8, p Matthew 9:2 καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν ______ αὐτῶν εἶπεν τῷ παραλυτικῷ· θάρσει, τέκνον, ἀφίενταί σου αἱ ἁμαρτίαι. Matthew 9:22 ὁ δὲ Ἰησοῦς.
Comenius E.R.G.O Equal Rights Great Opportunities Presentation by the Greek Delegation to Hungary.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Lesson 20a: Nature I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
«Εἰς ἀπολογίαν τοῦ Εὐαγγελίου» (Φιλιππησίους 1, 17). Ἀπαντήσεις σὲ σύγχρονες προκλήσεις.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η αγιαστική ιδιότητα του νερού βασίζεται στην ενέργεια επ΄ αυτού της χάριτος του Πανάγιου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια και η αποκάλυψη.
Παλαιά και Καινή Διαθήκη Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Ά3.
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ευίνα Τσιχρηντζή Φανή Παπαχρήστου.  Στην Αγία Γραφή και συγκεκριμένα στο 3 ο κεφάλαιο του βιβλίου Βασιλειών Γ ' (3, 16-28) πρωτοαναφέρεται η ιστορία.
ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΚΑΣΚΑΡΕΛΗ.  Μέ απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, από το 1968 και κάθε χρόνο, κατά τη Β΄εβδομάδα των Νηστει ῶ ν, η Ἀ.
Learning To Use New Testament Greek Lesson XXI. The disciple reads a parable about the kingdom. ajnaginwvskei oJ maqhth;V parabolh;n peri; th:V basileivaV.
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´ Ενότητα 11: Μονοθελητισμός και Μονοενεργητισμός Δρ. Ἰωάννης Ἀντ. Παναγιωτόπουλος Λέκτορας Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Ευρωπαϊκός και Νεοελληνικός Διαφωτισμός- Α΄.  Αρχή Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού: 17ος αιώνας Γαλλική Επανάσταση, πραγμάτωση των ιδεών Διαφωτισμού. Αστική τάξη:
Τριώδιο.
Η κοσμολογία ως περιγραφή του συνόλου της ύλης
Λίγα λόγια για τον Κωσταντίνο Καβάφη
Ἱερὰ Μονὴ Σταυρονικήτα Βρίσκεται στὴν ἀνατολικὴ ἀκτὴ τοῦ Ἁγίου Ὅρους σὲ ὑψόμετρο 50μ. ἀπὸ τὴν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας. Εἶναι ἡ τελευταία ἀπὸ τὶς μονὲς.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
1 Ἐν Λέσϐῳ θηρῶν, ἐν ἄλσει Νυμφῶν θέαμα εἶδον κάλλιστον ὧν εἶδον· εἰκόνα γραπτήν, ἱστορίαν ἔρωτος. Καλὸν μὲν καὶ τὸ ἄλσος, πολύδενδρον, ἀνθηρόν, κατάρρυτον·
Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
JULIUS CAESAR Ἰούλιος Καῖσαρ.
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Κ. Π. Καβάφης Ποσειδωνιάται. Εφαρμογή της μεθόδου του σκηνικού δοκιμίου στο ποίημα Ποσειδωνιάται του Κ.Π. Καβάφη.
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Αναστάσιμη Προσευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η συνταξη τησ αε.
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Άγιος Δημήτριος - Μητρόπολη Πριγκίπου
Ἱστορία τοῦ Νεότερου καὶ Σύγχρονου Κόσμου ἀπὸ τὸ 1453 ἕως σήμερα
Ἱστορία τοῦ νεώτερου καὶ τοῦ σύγχρονου κόσμου (ἀπὸ τὸ 1815 ἕως σήμερα)
CCS SysTheo The Church – The Parts.
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Croy 14 - Exercises 1. ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἡμεις ἐπίομεν οἶνον
Croy 11 - Exercises 1. Οἱ οφθαλμοὶ τοῦ τέκνου ἐθεραπεύοντο
Croy 5 - Exercises 1. δίκαιος καὶ ἅγιος ὁ κύριος τοῦ οὐρανοῦ.
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ἡ μερίδα Συνοδικ ῆ ς Ἐ πιτροπ ῆ ς Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικο ῦ Ἔ ργου «Τό πνε ῦ μα ὅ που θέλει πνε ῖ » ( Ἰ ωάννου 3,8) Ὀ ρθόδοξη πνευματική ζωή - Σύγχρονοι ποιμαντικοί προβληματισμοί Πορεία μεταμορφώσεως ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ. «Ἀνάγνωση» μιᾶς εἰκόνας τοῦ ἁγιογράφου Εὐσταθίου Κ. Γιαννῆ, πού κοσμεῖ τὸ Πρόγραμμα τῆς Ἡμερίδος Ἐπιμέλεια παρουσίασης: Στέφανος Κουμαρόπουλος, Δρ. Θ.

Ἡ εἰκόνα τοῦ ἁγιογράφου Εὐσταθίου Κ. Γιαννῆ

Ἡ «ἀνάγνωση» τῆς εἰκόνας Ἡ ὀρθόδοξη Εἰκόνα, κατὰ τὴν Παράδοσή μας, ἀποτελεῖ εἰκαστικὴ θεολογικὴ γλῶσσα μὲ συγκεκριμένους κώδικες, ἡ γνώση τῶν ὁποίων μᾶς παρέχει τὴ δυνατότητα ἀποκωδικοποίησης καὶ «ἀνάγνωσής» της. Ἡ προκείμενη, λοιπόν, Σύνθεση, θέλει ὄντως νὰ εἶναι εἰκαστικὴ αἰσθητοποίηση τῆς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι πορείας τοῦ φιλοκαλικοῦ ἀνθρώπου πρὸς τὴ μεταμόρφωση-θέωση.

Ὁ φιλοκαλικὸς, ὅμως, χριστιανὸς ἄνθρωπος, εἶχε ὡς προχριστιανικὸ πρόδρομο τὸν ἕλληνα ἄνθρωπο τῆς φιλόκαλης ἑλληνικῆς φιλοσοφίας, μὲ κύριο ἐκπρόσωπο τὸν Πλάτωνα, ὁ ὁποῖος τοποθετεῖται στὴ Σύνθεση ἀριστερὰ μὲ φόντο τὴν Ἀκρόπολη τῶν Ἀθηνῶν, ὡς σύμβολο τοῦ κλασσικοῦ Ἑλληνισμοῦ. Καὶ βέβαια, τὸ ὄπισθεν τοῦ Πλάτωνα δένδρο ἐξεικονίζεται ἄνευ φύλλων, ξερό, γιὰ νὰ δηλωθεῖ ὅτι «τὰ ἀρχαῖα παρῆλθεν» -«ἀπέσβετο καὶ λάλον ὕδωρ».

Πορεία μεταμορφώσεως ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ, «Ἀνάγνωση» μιᾶς εἰκόνας τοῦ Εὐσταθίου Κ. Γιαννῆ Κατὰ τὴν ὀρθόδοξη Παράδοσή μας, «ὁ Θεὸς φῶς καὶ κάλλος ἐστί». Ὁ δὲ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ἐμφατικὰ τονίζει, ὅτι ἡ ζωοποιὸς καὶ θεοποιὸς Ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ εἶναι τελικὰ Ἐνέργεια καλλοποιός. Ἐνέργεια ἡ ὁποία «καλλύνει καὶ φαιδρύνει τὰ πάντα, τὰ ἀνακαινίζει καὶ τὰ θέτει σὲ μία πορεία ἀπαυστης κίνησης καὶ ἀκατάληκτου κάλλους».

Πορεία μεταμορφώσεως ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ, «Ἀνάγνωση» μιᾶς εἰκόνας τοῦ Εὐσταθίου Κ. Γιαννῆ, Αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ κάλλος προσπαθεῖ διὰ τοῦ χρωστῆρος του νὰ φανερώσει ὁ εἰκονογράφος. «Οὐ τὸ κάλλος τῆς σαρκὸς τὸ φανταστικὸν» (Κλήμης Ἀλεξανδρεύς), ἀλλὰ τὸ ἄρρητο «πρωτόκτιστον» κάλλος, τὸ κάλλος τελικὰ «τοῦ ὡραίου κάλλει παρὰ πάντας ἀνθρώπους», τοῦ Χριστοῦ· «τὴν ὀμορφιὰ ποὺ θὰ σώσει τὸν κόσμο» (Ντοστογιέφσκι).

Δεξιά, ἀπέναντι ἀπὸ τὸν Πλάτωνα, εἰκονίζεται ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης, ὡς εἰσηγητὴς τοῦ ἐν Χριστῷ πλέον φιλοκαλικοὺ ἀνθρώπου, μὲ φόντο τὸ Ναὸ τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας – σύμβολο τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ καινοῦ αἰῶνος τῆς Βασιλείας. Καὶ φυσικὰ τὸ ὄπισθεν τοῦ Ἀρεοπαγίτου δένδρο θάλλει, συμβολίζον τὴν «καινὴ κτίση, καὶ τὴν ἀεὶ θάλλουσα νέα ἐν Χριστῷ καὶ Ἁγίω Πνεύματι ζωή, ὡς ζωὴ ἄφθιτου κάλλους.

Πάνω ἀπὸ τὸν Ἅγιο Διονύσιο εἰκονίζεται ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, καὶ ἀπέναντί του ὁ Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος, ὡς ἐκπρόσωποι τῆς ἀπειράριθμης χορείας τῶν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι πορευθέντων καὶ ἀφιχθέντων στὴν προσωπική τους μεταμόρφωση,

ὡς μετοχὴ στὸ ἄκτιστο θαβώρειο φῶς τῆς Μεταμορφώσεως, ἡ ὁποία καὶ ἀποτελεῖ τὴν κορύφωση τῆς ὅλης φιλοκαλικῆς Συνθέσεως.

Ὁ κεντρομόλος φωτισμὸς ποὺ καταλάμπει τὰ πρόσωπα καὶ ὁλόκληρη τὴ Σύνθεση ἀποτελεῖ εἰκαστικὴ αἰσθητοποίηση τῆς μετοχῆς στὸ ἄκτιστο θαβώρειο φῶς

Ἡ παρουσία τῆς κλίμακας πρὸς τὸ ὅρος τῆς Μεταμορφώσεως, ἀσφαλῶς δὲν εἶναι τυχαία. Παραπέμπει στὴν «Κλίμακα» τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναῒτου, καὶ αἰσθητοποιεῖ εἰκαστικὰ τὴν κατὰ ἀναβαθμοὺς πορεία τοῦ φιλοκαλικοῦ χριστιανοῦ ἀνθρώπου πρὸς τὴν «σῴζουσα ὡραιότητα», τὴν «ἀτέλεστη τελειότητα τῶν τελείων», τὴ θέωση!

Πορεία μεταμορφώσεως ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ Ἡ εἰκόνα τοῦ ἁγιογράφου Εὐσταθίου Κ. Γιαννῆ Τέλος κα ὶ τ ῷ Θε ῷ Δόξα