Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

Ο κίονας με της χορεύτριες
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Οι μύθοι στα σημερινά νομίσματα
Η Κέρκυρα.
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
Περσικοί πόλεμοι.
Οι θεοί των Ελλήνων 12 ήταν οι σημαντικότεροι θεοί των αρχαίων Ελλήνων και κατοικούσαν στην κορυφή του Ολύμπου. Πήραν την εξουσία στα χέρια τους, αφού.
Η Α Ρ Χ Α Ι Α Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Θ Ρ Η Σ Κ Ε Ι Α
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Αθηνά Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι.
ΕΡΓΑΣΙΑ «ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ» ΤΜΗΜΑ Α4 ΠΜΓΛΠ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
Αρχαία Ελλάδα Μάνος Καλαβάτσης Οι 12 θεοί του Ολύμπου Οι Μυθικοί ήρωες
ΟΜΑΔΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΛΑΪΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΜΑΤΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ N.Αχαΐας N.Αχαΐας Ν. Κορινθία Ν. Κορινθία Ν. Ηλεία Ν. Ηλεία Ν. Αρκαδία Ν. Αρκαδία Ν. Αργολίδα Ν. Αργολίδα Ν. Μεσόνια Ν. Μεσόνια.
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Η γιορτή της μητέρας Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι κινητή εορτή προς τιμήν της μητέρας και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 17. GENDERNUMBERCASE masculine feminine neuter singular plural Nominative Genitive Dative Accusative Vocative Greek Nouns.
Αρχαίος ελληνικός πολυθεϊσμός
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Ο πλανήτης Ερμής. Ο πιο κοντινός πλανήτης στον ήλιο είναι ο Ερμής.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Όνομα : Δίας Θεότητα : ο θεός του ουρανού Γονείς : Η Ρέα και ο Κρόνος Αδέλφια : Ποσειδώνας Ήρα Άδης Δήμητρα Εστία Σύμβολα : αστρα π ή και κεραυνός Ο Δίας.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 1 ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΝΙΚΗΤΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 2 ΜΑΡΙΑ - ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και των ανθρώπων. Σύμβολά του ήταν ο κεραυνός, το σκήπτρο και ο αετός.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Στην αρχή υπήρχε μόνο …το Χάος.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Τμήμα Α 1 ~ 2 ο Γυμνάσιο Μεγάρων Καθηγήτρια : κα Αλεξίου Μαθήτριες : Αυγουστή Βάλια, Βρυττιά Στέλλα, Γκέλη Εύη, Ζωγράφου Μαίρη, Βαλτά Μαρία.
ΑΕΜ: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Σελ Πόσοι είναι Ποιοι είναι Τί θεοί είναι και τί προστατεύουν Ποιο είναι το σύμβολο τους.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Ερέχθειον.
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ
Δίας ή Ζευς → Αρχηγός θεών και ανθρώπων
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
Άρτεμις Η Άρτεμις ήταν η θεά του κυνηγιού. Επίσης ήταν κόρη της Λιτούς και αδελφή του Απόλλωνα. Γεννήθηκαν στη Δήλο. Η Άρτεμις είχε ένα ιερό.
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Τα παιδιά του Γ2 ταξιδεύουν στον Όλυμπο και συναντούν τους θεούς.
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΙΧΑΝ ΒΡΕΙ
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΝΙΚΟΛΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΙΟΝΥΣΗΣ-ΦΕΝΙΑ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΣΤΕΛΛΑ-ΑΝΔΡΕΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΝΙΚΟΛΑΣ-ΝΕΦΕΛΗ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΗΜΗΤΡΗΣ- ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΙΝΩΙΚΗ – ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ Ελλάς Κρήτη 2500—1900 2600-2000 ΚΑΘΟΔΟΣ ΔΩΡΙΕΩΝ 1150-1050 ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ 1050-700 ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ 700-500 ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ 500-325 ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ 323 π.Χ. – 30 μ.Χ. (Ναυμαχία στο Άκτιο – Απόλυτη κυριαρχία Ρωμαίων) - 323μ.Χ. (Μεταφορά της πρωτεύουσας στην Κων/πολη – Επιβολή Χριστιανισμού) - 7ος αιώνας (Κυριαρχία Ισλάμ στην Ανατολή)

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ α) Χθόνιοι (Προέλληνες) β) Ολύμπιοι (Αχαιοί –Δωριείς) Σύμφωνα με Ν. Παπαχατζή (Αρχαία Ελληνική Θρησκεία, σελ. 103-104): «Οι θεοί του νεώτερου ή δευτέρου» πανθέου είχαν μια διαφορά από τoυς άγριους αυτούς και πρωτογόνους (sic) θεούς. Η διαφορά ανέβασε την θρησκεία κατά ένα σκαλοπάτι προς τον εξευμενισμό της, οι άνθρωποι όμως δεν απέκτησαν αμέσως ένα πάνθεο καλόβουλων και ήπιων υπάρξεων, όπως κάποτε και οι ίδιοι οι αρχαίοι νόμιζαν. Αυτό έγινε, όταν η θρησκεία μπήκε στην περίοδο της πλήρους ωριμότητας και ακόμα περισσότερο όταν υπερωρίμασε, οπότε άρχισε και η γοργότερη αποσύνθεσή της. Στα παλαιότερα χρόνια και όταν οι ολύμπιοι θεοί χαρακτηρίζονταν ως «στρεπτοί» (βλ. Ομηρ. Ιλιάδα Ι 497), δεν έπαυαν να είναι αυστηροί και άγριοι (αν και είχαν ανθρωπόμορφοι και δεν ήταν πια «δεινά πέλωρα»). Το μόνο γνώρισμα που τους ξεχώριζε από τους πρώτους θεούς ήταν πως μπορούσαν να εξευμενισθούν και να γίνουν δυνάμεις φιλικές. Αυτό είναι το αληθινό πρώτο σκαλοπάτι προς τον εξευμενισμό της θρησκείας: ξέροντας κανείς πως οι θεοί κάμπτονται με τη λατρεία, είναι πρόθυμος να συνδεθεί εγκάρδια μαζί τους και έτσι η λατρεία γίνεται θερμότερη».

(ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙΣ) (ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΠΟΤΡΕΨΩ) ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΗ DO UT DES (ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙΣ) DO UT ABEAS (ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΠΟΤΡΕΨΩ)

Ένα από τα «δεινά πέλωρα» του προολυμπιακού πανθέου, σε σύγκρουση με το Δία. Η αρχαϊκή αυτή αγγειογραφία συμβολίζει με συναρπαστικό τρόπο την πάλη των νεότερων ή ολύμπιων θεών κατά των αρχαίων θεών, δηλαδή κατά των τερατωδών υποχθόνιων υπάρξεων, στις οποίες ανήκουν, πλην του Τυφωέα και της Μέδουσας, οι λαϊκότερες στα ιστορικά χρόνια Ερινύες.

Σε αρχαϊκή αγγειογραφία: Γενειοφόρος Απόλλων κιθαρωδός, με μακρά μαλλιά και είδος ιερατικής περιβολής. Επιβλητικός αγένειος Απόλλωνας στη μέση της δυτικής εναέτιας σύνθεσης του ναού του Δία στην Ολυμπία.

Α. Zεύς πατήρ και βασιλεύς Ινδοευρωπαϊκές θεότητες Διάς-->ινδοευρωπαϊκή ρίζα: «λάμπω» dies -deus Dyaus Pitar (Ινδία) Jupiter (Ρώμη) Ζευς πατήρ (Ελλάδα) Ζευς πατήρ (Ελλάδα) vs α.εξουσία (Jupiter), β.πόλεμος (Mars), γ.γονιμότητα (Quirinus [Κυρινός ή Ενυάλιος) (σύμφωνα με G. Dumezil) «Τριάδα Καπιτωλίου»: Δία (Jupiter) - Ηρα (Juno)- Αθηνά (Minerva). Mitra, Varuna (Περσικό πάνθεον).

Ζευς πατήρ (Ελλάδα) ενσαρκώνει: α). Δύναμη β). Δίκη (Δικαιοσύνη) γ) Ζευς πατήρ (Ελλάδα) ενσαρκώνει: α) Δύναμη β) Δίκη (Δικαιοσύνη) γ) Εκπρόσωπος κάθε μονάρχη δ) Προστάτης διαφόρων επαγγελμάτων και συντεχνιών: 1. σιδηρουργούς +΄Ηφαιστος, 2. στρατιώτες + ΄Αρης, 3. κυνηγούς + Άρτεμη, 4. αοιδούς + Απόλλων 5. βασιλείς.   Βλ. Καλλιμαχος, Ὕμνος Ι: Εἰς Δίαν 76-77 τί δ΄ οὐ κρατέοντος ὑπ΄ ἰσχύν; αὐτίκα χαλκῆας μὲν ὑδείομεν Ἡφαί-στοιο͵ τευχηστὰς δ΄ Ἄρηος͵ ἐπακτῆρας δὲ Χιτώνης Ἀρτέμιδος͵ Φοίβου δὲ λύρης εὖ εἰδότας οἴμους· ἐκ δὲ Διὸς βασιλῆες͵ ἐπεὶ Διὸς οὐδὲν ἀνάκτων θειότερον·

Δίας +Τρίαδες θεοτήτων (+ κοσμικά επίπεδα):. α). Δίας (Ουρανός), β) Δίας +Τρίαδες θεοτήτων (+ κοσμικά επίπεδα): α) Δίας (Ουρανός), β) Ποσειδώνας, (Θάλασσα) γ) ΄Αδης (Κάτω Κόσμος) Βλ. Παυσανίας ΙΙ 2,8: τὰ δὲ τοῦ Διός͵ καὶ ταῦτα ὄντα ἐν ὑπαίθρῳ͵ τὸ μὲν ἐπίκλησιν οὐκ εἶχε͵ τὸν δὲ αὐτῶν Χθόνιον καὶ τὸν τρίτον καλοῦσιν Ὕψιστον. ΙΙ 24, 4: τρεῖς δὲ ὀφθαλμοὺς ἔχειν ἐπὶ τῷδε ἄν τις τεκμαίροιτο αὐτόν. Δία γὰρ ἐν οὐρανῷ βασιλεύειν͵ οὗτος μὲν λόγος κοινὸς πάντων ἐστὶν ἀνθρώπων. ὃν δὲ ἄρχειν φασὶν ὑπὸ γῆς͵ ἔστιν ἔπος τῶν Ὁμήρου Δία ὀνομάζον καὶ τοῦτον· Ζεύς τε καταχθόνιος καὶ ἐπαινὴ Περσεφόνεια. Αἰσχύλος δὲ ὁ Εὐφορίωνος καλεῖ Δία καὶ τὸν ἐν θαλάσσῃ. τρισὶν οὖν ὁρῶντα ἐποίησεν ὀφθαλμοῖς ὅστις δὴ ἦν ὁ ποιήσας͵ ἅτε ἐν ταῖς τρισὶ ταῖς λεγομέναις λήξεσιν ἄρχοντα τὸν αὐτὸν τοῦτον θεόν. Αισχύλος, Ικετ.155: Ζήνα των κεκμηκότων, πολυξενώτατον Σχόλιον Πλάτωνα, Κρατύλος, 402: Δία ενυάλιον

Ο Ζευς ως ύψιστος ή ουράνιος θεός, ως καταχθόνιος (του κάτω κόσμου) και ως ενάλιος (του πελάγους) σε αγγειογραφία του 5ου π.Χ. αιώνα.

Δίας + θεές ( ως ζεύγη) α) Δίας +Γη ή Γαία (=γεννήτωρ) (+βροχή =Ζεύς Όμβριος – Υέτιος –Ικμαίος. Καρποδότης –Πλούσιος –Γεωργός) (+άνεμοι = Ζεύς Ούριος - Ευάνεμος. +κεραυνός: Ζεύς Αστραπιαίος, Βροντών -Κεραύνιος) β) Δίας + ΄Ηρα ( γάμος-οικογένεια – κοινωνία –αρμονία) γ) Δίας +Μήτις ( +ευφυία, έξυπνη πονηριά) δ) Δίας + Θέμις (τάξη εποχών στη φύση, και ισορροπίας των ανθρώπων στην πόλη [΄Ωραι ] και Μοίρα) ε) Δίας + Εστία (προστάτης οίκου)

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑ

Επίθετα:. α). Πατήρ θεών και ανθρώπων. β). Πατρώος (+ Απόλλωνα). γ) Επίθετα: α) Πατήρ θεών και ανθρώπων β) Πατρώος (+ Απόλλωνα) γ) Φράτριος (+Αθηνά Απατουρία) δ) Πολιεύς (+ Αθηνά Πολιάδα Αθήνας) ε) ΄Ερκειος στ) Αγιεύς (+Απόλλωνα και Ερμή =προστάτης των πυλών και έλεγχος εισόδων) ζ) Κλάριος (=μοιράζει τους κλήρους, προστασία συνόρων) η) Κτήσιος (προστάτης περιουσίας) θ) Χθόνιος, Καταχθόνιος, Μειλίχιος, Σκοτίτας (Αργολίδα-Λακωνία- Αρκαδία) – Τροφώνιος (Βοιωτία) Παυσανίας, ΙΙΙ 10,6: ἰοῦσι δὲ ἀπὸ τῶν Ἑρμῶν ἐστιν ὁ τόπος οὗτος ἅπας δρυῶν πλήρης· τὸ δὲ ὄνομα τῷ χωρίῳ Σκοτίταν [τὸ δὲ σκότος] οὐ τὸ συνεχὲς τῶν δένδρων ἐποίησεν͵ ἀλλὰ Ζεὺς ἐπίκλησιν ἔσχε Σκοτίτας͵ καὶ ἔστιν ἐν ἀριστερᾷ τῆς ὁδοῦ δέκα μάλιστά που στάδια ἐκτραπομένοις ἱερὸν Σκοτίτα Διός· Γιορτή Διασίων στην Αθήνα (χθόνιος Δίας): Θουκ. Ι 126: Διός εορτή μειλιχίου έξω της πόλεως , Ησύχιος, λ. Δίασια, και σκυθρωπούς από της εορτής ,ην επετέλουν μετά τινος στυγνότητος θύοντες». ι) ΄Ορκιος κ) Σωτήρας λ) Ξένιος ι) Λαφύστιος (λατρεία στη Βοιωτία και Θεσσαλία)

Το αριστερό μέρος αναθηματικού ανάγλυφου με την επιγραφή «Ηγησώ Διί μειλιχίωι», από την Κέρκυρα. Ο Ζευς με σκήπτρο στο αριστερό χέρι, καθιστός σε βράχο, δέχεται χοές σεβιζόντων στην προτεινόμενη φιάλη. Φίδι ανάγλυφο στην πρόσθια πλευρά του βράχου. Άλλο προβάλλει το κεφάλι στην οπίσθια πλευρά. Αναθηματικό ανάγλυφο, ύψους περίπου 60 εκατοστών με παράσταση μεγάλου γενειοφόρου φιδιού από ιερό του μειλίχιου Δία του Πειραιά (Σήμερα στο Βερολίνο). Η επιγραφή: «Διί μειλιχίωι».

Β. Θνητοί και αθάνατοι Ζεύς Κρης ή Κρητογενής, Δικταίος ή Ιδαίος. Β. Θνητοί και αθάνατοι Ζεύς Κρης ή Κρητογενής, Δικταίος ή Ιδαίος. Ινδοευρωπαϊκοί θεοί +επιμειξίες γηγενών θεοτήτων (τέλη 15ου π.Χ. αιώνα): Ζεύς, Ποσειδών, Ενυάλιος ( Άρης ), Παιάων ( =Παιάν =Απόλλων), Διόνυσος, Ήρα, Αθηνά, Άρτεμις, 2 Άνασσες (Wanasso) (δηλ. Δήμητρα +Κόρη)