Α΄ ΣΤΑΣΙΜΟ. ΣΤΙΧΟΙ: 332 - 375 Θέματα που αναπτύσσονται όσον αφορά την ανάπτυξη του ανθρώπου σε σχέση με τη φύση και το φυσικό περιβάλλον: κατάκτηση της θάλασσας και ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας στ. 334 – 337 εκμετάλλευση της γης προς όφελός του στ. 338 – 341 υποταγή όλων των ζωντανών πλασμάτων της φύσης (πτηνά, άγρια θηρία, θαλασσινά όντα) σ’ αυτόν στ. 342 – 350 εξημέρωση και τοποθέτηση στην υπηρεσία του του Ταύρου και του αλόγου στ. 350 – 352 Θέματα που έχουν σχέση με την πνευματική καλλιέργεια και ανάπτυξη: επινόηση της γλώσσας και η σύνδεση με τη σκέψη στ. 353 – 354 οργάνωση των πολιτειών στ. 355 προστασία από τα στοιχεία της φύσης στ. 356 – 359 υπερβολική αισιοδοξία για καινούρια επιτεύγματα στ. 360 – 361 μόνο το θάνατο δεν μπόρεσε να δαμάσει ούτε πρόκειται ποτέ να συμβεί αυτό στ. 361 – 362 αντιμετώπισε πολλές ασθένειες και βρήκε θεραπείες γι’ αυτές κι έτσι μπόρεσε να παρατείνει τη ζωή στ. 363 – 364 ανέπτυξε τις τέχνες στ. 365 – 366 είναι όμως ηθικά ασταθής στ. 367
Οι δύο τύποι πολιτών σύμφωνα με το Χορό: Ο «ὑψίπολις» είναι ο σωστός πολίτης που κάνει την πόλη να προοδεύει και τη στηρίζει στις δύσκολες στιγμές στ. 369 -370 Ο «ἄπολις» είναι ο προδότης, αυτός που καταστρέφει την πόλη και σκέφτεται κακό γι’ αυτήν στ. 370 – 371 Εύχεται ο Χορός ποτέ να μην καθίσει στο ίδιο τραπέζι με αυτόν τον πολίτη (ἄπολιν), δηλ. απορρίπτει κάθε σχέση μαζί του και στη δημόσια και στην ιδιωτική ζωή στ. 372 - 375
Β΄ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ. ΣΤΙΧΟΙ: 376 – 440 (ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ) Έκπληξη του Χορού που βλέπει την Αντιγόνη να οδηγείται από τον Φύλακα στη σκηνή. Υπενθυμίζει μάλιστα την κληρονομική κατάρα που βαραίνει την Αντιγόνη. Διάλογος Φύλακα - Κρέοντα Θεατρική σύμπτωση στ. 380 Ο Φύλακας καταφεύγει σε γνωμικές φράσεις για να δικαιολογήσει την επιστροφή του στ. 388 – 393 Αυτό είναι ένα τέχνασμα του Σοφοκλή για να επιβραδύνει την εξέλιξη της υπόθεσης δηλ. τη σύγκρουση Κρέοντα – Αντιγόνης Ο Φύλακας αναφέρει ως δικό του έργο την εύρεση και τη σύλληψη του δράστη της ταφής (Αντιγόνης), ενώ φαίνεται ότι σ’ αυτό βοήθησε περισσότερο η τύχη παρά η ετοιμότητα των φρουρών στ. 394 – 397 Αδιαφορεί για την τύχη της Αντιγόνης κι αυτό τον κάνει να φαίνεται κυνικός στ. 398 – 400 Οι αλλεπάλληλες ερωτήσεις του Κρέοντα αποτυπώνουν την έκπληξη και τη δυσπιστία του σ’ αυτά που ακούει από τον Φύλακα στ. 401, 403, 406.
Διήγηση εξωσκηνικών γεγονότων της σύλληψης της Αντιγόνης από τον Φύλακα: Ενέργειες των φυλάκων μετά τις απειλές του Κρέοντα στ. 407 – 415 Περιγραφή της θύελλας (δραματικό εύρημα του Σοφοκλή για να διευκολύνει την Αντιγόνη να πλησιάσει στο νεκρό χωρίς να γίνει αντιληπτή από τους φύλακες) στ. 415 – 421 Δεύτερη ταφή που πραγματοποιεί η Αντιγόνη (αυτό το κάνει για να αποδώσει πλήρως τις τιμές στο νεκρό αδελφό της) στ. 422 – 431 Σύλληψη της Αντιγόνης στ. 432 - 436