Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
O ταν κάποιος σκέφτεται χωρίς να θέτει απαραβίαστα σύνορα σε θέματα που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων, μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί έναν άνδρα να.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:ΝΑΛΜΠΑΝΤΗ ΜΑΡΙΑ Τάξη:Δ1΄ Π.Π.Σ.Π.Π.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Στην καρδιά της Ευρώπης
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
ΒΟΛΤαιΡΟΣ - διαφωτισμοσ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αποστολοπούλου Μαρία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: ΣΤ2

Ποιοι είμαστε… Είμαστε οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης του 8/θ Π.Π.Δ.Σ.Π.Π. Δασκάλα της τάξης: Αποστολοπούλου Μαρία Μαθητές της τάξης: Αργυροπούλου Σεβαστιανή Βλασταρά Μαριλένα Ζαχαροπούλου Λυδία Κατσικοπούλου Μαρία Κολλιόπουλος Αγησίλαος Κωστόπουλος Φαίδων Λιάνα Νεφέλη Ματαράς Κωνσταντίνος Ματαράς Σάββας Ματαράς Στυλιανός Παπαγεωργίου Πελοπίδας Στεφανόπουλος Ιωάννης Φωτεινός Γρηγόριος

Πώς ξεκίνησαν όλα… Όλα ξεκίνησαν όταν στην αρχή της χρονιάς διαπίστωσα πόσο προβληματισμένοι και συγχυσμένοι ήταν οι μαθητές με τον τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που λαμβάνουν καθημερινά τόσο από τα Μ.Μ.Ε. όσο και από τον κοινωνικό τους περίγυρο. Έτσι, συζητώντας μαζί τους, αποφασίσαμε να αναπτύξουμε μια δράση που να μας βοηθήσει αφενός να καλλιεργήσουμε κριτική σκέψη και πνεύμα και αφετέρου να οργανώσουμε την παραγωγή του γραπτού και προφορικού λόγου. Παράλληλα, αποφασίσαμε να μελετήσουμε και το έργο τριών μεγάλων Ρητόρων της αρχαιότητας ώστε να παραδειγματιστούμε.

Ποιους στόχους βάλαμε; Οι στόχοι που βάλαμε ήταν οι εξής: Αρχικά, να γνωρίσουμε τη ρητορική τέχνη, την ιστορία της και τα βασικά χαρακτηριστικά της. Έπειτα, να γνωρίσουμε τη ζωή και το έργο τριών μεγάλων Ρητόρων (Δημοσθένης, Αισχίνης, Λυσίας). Στη συνέχεια, να γνωρίσουμε καλύτερα τον επιχειρηματολογικό λόγο και να βελτιωθούμε στην παραγωγή του. Μετά, να έρθουμε σε επαφή με το άθλημα των διττών λόγων (debate) και να εμπλακούμε σε αυτό το πνευματικό άθλημα. Επίσης, να καλλιεργήσουμε κριτικό πνεύμα, επικοινωνιακές δεξιότητες, συνεργασία. Επιπροσθέτως, να εξοικειωθούμε με την πειθαρχημένη σκέψη, την οργάνωση του λόγου, τη δημιουργία στόχων, τη σαφήνεια και την ετοιμότητα στον προφορικό λόγο. Τέλος, να αναπτύξουμε μέσα από αυτή τη διαδικασία χιούμορ, οργάνωση, ειρμό, πειστικότητα, αντικειμενικότητα, ήθος.

Το ταξίδι μας… Αρχικά ξεκινήσαμε με μια προφορική συζήτηση , ως μια διαγνωστική αξιολόγηση, για το τι είναι η Ρητορική τέχνη, τι σημαίνει αυτός ο όρος, αν τα παιδιά θεωρούν τέχνη τη Ρητορική, πού και πότε εμφανίστηκε. Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά της και για το πώς πρέπει να είναι ένας Ρήτορας και τι πρέπει να γνωρίζει ώστε να μπορεί να πείσει το κοινό γι΄αυτά που ισχυρίζεται. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα αναζήτησε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τη Ρητορική τέχνη και την ιστορία της. Κάθε ομάδα παρουσίασε στην άλλη τις πληροφορίες που συγκέντρωσε. Έπειτα, έδωσα εγώ στις ομάδες απόψεις μεγάλων Ρητόρων για το πώς πρέπει να είναι ένας Ρήτορας και κάθε ομάδα έκρινε ποιες θεωρεί τις πιο σημαντικές και τις κατέγραψε σε έναν πίνακα. Μετά, κάθε ομάδα παρουσίασε στην άλλη τα χαρακτηριστικά που θεωρεί σημαντικά και αιτιολόγησε την άποψή της. Αυτούς τους δύο πίνακες που έφτιαξαν οι δύο ομάδες τους κολλήσαμε στον τοίχο ώστε σε κάθε μετέπειτα διεξαγωγή debate να προσπαθούν να τους χρησιμοποιούν.

Το ταξίδι μας… Στη συνέχεια μελετήσαμε τη ζωή και το έργο του Δημοσθένη. Αρχικά συζητήσαμε, ως μια διαγνωστική αξιολόγηση, για το ποιος ήταν ο Δημοσθένης, πότε και πού έζησε, με τι ασχολήθηκε. Τα παιδιά εδώ είχαν ελάχιστες γνώσεις. Μετά, χωρισμένοι στις δύο ομάδες που είχαμε ορίσει, αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον Δημοσθένη και το έργο του. Εκτυπώσαμε τις πληροφορίες αυτές και τα παιδιά έφτιαξαν μια παρουσίαση για το μεγάλο αυτό Ρήτορα την οποία και παρουσίασαν στην άλλη ομάδα. Τέλος, ακολούθησε συζήτηση για το έργο του Δημοσθένη και τη ζωή του από όλη την τάξη.

Το ταξίδι μας… Έπειτα, ακολούθησε η ίδια διαδικασία και για τους επόμενους δύο Ρήτορες, τον Αισχίνη και τον Λυσία. Και εδώ , αρχικά τα παιδιά είχαν ελάχιστες γνώσεις για τη ζωή και το έργο τους. Στη συνέχεια, χωρισμένοι πάλι στις δύο ομάδες, συγκέντρωσαν πληροφορίες στο διαδίκτυο , τις εκτύπωσαν και έφτιαξαν μια παρουσίαση για τον Αισχίνη και μια για τον Λυσία τις οποίες και παρουσίασαν στην άλλη ομάδα. Μετά από κάθε ολοκλήρωση των παρουσιάσεων, ακολουθούσε συζήτηση σχετικά με τη ζωή και το έργο του κάθε Ρήτορα. Τέλος, αφού είχαμε μελετήσει και τους τρεις Ρήτορες , προσπαθήσαμε να βρούμε τα κοινά χαρακτηριστικά τους και να τα συνδέσουμε με την σύγχρονη πραγματικότητα, με τους σύγχρονους τρόπους πειθούς, με το πώς είναι σήμερα ένας Ρήτορας.

Το ταξίδι μας… Έπειτα ασχοληθήκαμε με τον επιχειρηματολογικό λόγο. Συνδέσαμε τη δραστηριότητα αυτή με το βιβλίο της γλώσσας και μελετήσαμε τη δομή του και τα χαρακτηριστικά του. Επεξεργαστήκαμε επιχειρηματολογικά κείμενα του βιβλίου και διαπιστώσαμε τους τρόπους με τους οποίους γίνεται η παραγωγή ενός τέτοιου κειμένου. Αναπτύξαμε γραπτά δύο επιχειρηματολογικά κείμενα, ο καθένας μόνος του και κάναμε ετεροδιόρθωση αυτών στην τάξη. Συζητήσαμε για το αν τα κείμενα των παιδιών μας έπεισαν, για το τι θα μπορούσαν να βελτιώσουν ή να προσθέσουν. Κάναμε διαχωρισμό τον επιχειρημάτων σε λογικά και συναισθηματικά. Έπειτα ακολούθησε επίσκεψη στην τάξη μας από έναν δικηγόρο, τον κ. Αίαντα Ρετσίνα, νομικό σύμβουλο σε ναυτιλιακή εταιρεία, ο οποίος αρχικά εξήγησε στους μαθητές τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ένας αγώνας διττών λόγων, τη διάταξη των θρανίων-τραπεζιών στο χώρο, τους χρόνους που τηρούνται, ποια διαδικασία ακολουθείται, πότε γίνονται οι ερωτήσεις και με ποιον τρόπο. Μετά, έδωσε στους μαθητές το πρώτο θέμα, το οποίο για αρχή ήταν ένα από τα θέματα που είχαμε αναπτύξει και γραπτά στην τάξη , άφησε τις δύο ομάδες (λόγος-αντίλογος) να προετοιμαστούν και ορίστηκαν οι ομιλητές ώστε να ξεκινήσει το debate. Στη συνέχεια, ο αγώνας ξεκίνησε με ακροατές μαθητές και δασκάλους από άλλες τάξεις και κριτές τον δικηγόρο και εμένα. Αφού η διαδικασία ολοκληρώθηκε, ακολούθησε συζήτηση με τον δικηγόρο και τα παιδιά ώστε να διεξάγουμε τα τελικά συμπεράσματα.

Το ταξίδι μας… Έπειτα, ακολούθησε η διεξαγωγή άλλων πέντε αγώνων διττών λόγων με θέματα όμως κάθε φορά άγνωστα, που δεν είχαν συζητηθεί ξανά στην τάξη. Η διαδικασία που τηρήθηκε ήταν όπως έγινε και στον πρώτο αγώνα. Τα παιδιά ήταν χωρισμένα στις ίδιες πάλι ομάδες όμως κάθε φορά υπήρχαν διαφορετικοί ομιλητές , με διαφορετική θέση ο καθένας. Στους πέντε αυτούς αγώνες, ακροατές ήταν τις περισσότερες φορές μαθητές από άλλες τάξεις και κριτές εκπαιδευτικοί ενώ τη μία φορά δεν είχαμε κανέναν ακροατή και κριτές ορίστηκαν δύο μαθητές από την τάξη μας. Στο τέλος του προγράμματος αφιερώσαμε λίγο χρόνο για συζήτηση, για να διατυπώσουν οι μαθητές τις εμπειρίες τους, τι αποκόμισαν από τη διαδικασία αυτή.

Τι πετύχαμε; Μέσα από αυτό το πρόγραμμα πετύχαμε αρχικά να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους οι μαθητές σχετικά με τη Ρητορική τέχνη και τους τρεις σημαντικούς Ρήτορες (Δημοσθένη, Αισχίνη, Λυσία) που όπως διαπιστώθηκε ήταν λίγες. Επίσης οι μαθητές γνώρισαν καλύτερα τον επιχειρηματολογικό λόγο, τόσο γραπτό όσο και προφορικό, και ήρθαν πιο κοντά μεταξύ τους, συνεργάστηκαν, οργανώθηκαν, βελτίωσαν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Επιπροσθέτως μέσα από αυτό το πρόγραμμα προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουν οι μαθητές κριτικό πνεύμα και σκέψη, να αξιολογούν τις πληροφορίες που δέχονται. Οι μαθητές στο τέλος του προγράμματος φαίνονταν πιο εξοικειωμένοι με την κριτική σκέψη απ΄όταν ξεκινήσαμε. Τέλος, βελτίωσαν τον προφορικό τους λόγο και τον ειρμό στη σκέψη, την οργάνωση του λόγου και τη σαφήνεια. Στην αρχή, το άθλημα των διττών λόγων ήταν δύσκολο γι΄αυτούς , είχαν δυσχέρεια στο να επιχειρηματολογήσουν για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια. Στο τέλος όμως, φαίνονταν πιο εξοικειωμένοι, πιο άνετοι με αυτή τη διαδικασία. Θεωρώ ότι τελικά άρεσε στους μαθητές αυτή η εμπειρία, την αντιμετώπισαν με όρεξη, ήταν κάτι διαφορετικό γι΄αυτούς.