H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Advertisements

Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Κατερίνα Σαντοριναίου
«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΤΡΟΥ ΑΝΝΙΤΑ ΚΕΡΑΤΣΑ
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η τέχνη των Μυκηναίων
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Το μετρό στη Στοκχόλμη Η Στοκχόλμη και το Μετρό της.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
Ανδρική Ενδυμασία στην Εποχή του Χαλκού
Η θρησκεία των Μινωϊτών
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ.
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Μυκηναϊκός πολιτισμός
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ (800π.Χ.- 479π.Χ.).
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ ΜΕ TO Διαδικτυο
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μινωικός πολιτισμός Η ακμή του κρητομινωικού πολιτισμού παρουσιάζεται μεταξύ του 1900 και του 1450 π. Χ.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
 Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της νεολιθικής εποχής;  Τι παρήγε κυρίως ο άνθρωπος αυτής της εποχής;  Ποια συμπεράσματα βγάζουμε για.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού

Μινωική Γυναικεία Ενδυμασία Χαρακτηριστικά της μινωικής γυναικείας ενδυμασίας ήταν το στενό κοντομάνικο – με στενά ή φουσκωτά μανίκια- πουκάμισο ή περικόρμιο, που άφηνε ακάλυπτο το στήθος ή ήταν διαφανές και συγκρατιόταν στο σώμα συχνά με κορδόνια στο ανώτερο μέρος του.

Συχνές ήταν οι μακριές και φαρδιές φούστες με πιέτες και φραμπαλάδες , η κωδωνόσχημη ποδιά με βολάν που φοριόταν συχνά πάνω από τη φούστα και η σφικτή ζώνη, φουσκωτή ή επίπεδη , που τόνιζε τη μέση.

Το γυναικείο μινωικό ένδυμα, όπως παρουσιάζεται στις εικονιστικές παραστάσεις, φαίνεται ότι αποτελούνταν από τρία τμήματα : ένα στενό περικόρμιο με κοντά μανίκια, μια μακριά φούστα σχηματισμένη από ανεξάρτητα υφασμένες ταινίες και μια διακοσμητική ποδιά . Τα ενδύματα κοσμούνταν με επίρραπτες ταινίες στους φιόγκους, λεπτόταπα πέπλα και κοσμήματα από μέταλλο, πέτρα ή κόκαλο που ράβονταν πάνω τους.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ

Εντυπωσιακά ήταν τα ενδύματα και εν γένει η εμφάνιση των γυναικών της Μινωικής εποχής,  αλλά και η ίδια η θέση τους στην κοινωνία, που θεωρείται ότι ήταν ισότιμη με του άνδρα. Νεαρές κοπέλες συμμετείχαν για παράδειγμα σε ένα εξαιρετικά δύσκολο αγώνισμα, τα ταυροκαθάψια  ντυμένες σαν άνδρες, δηλαδή μόνο με ζώμα. Ακόμη σχεδόν αποκλειστικά ελάμβαναν την εξέχουσα θέση της ιέρειας των μεγάλων θεαινών της μινωικής Κρήτης. Οι περισσότερες απεικονίσεις γυναικών αφορούν τη συμμετοχή τους σε τελετουργίες είτε ως άμεσα εμπλεκόμενα με αυτές πρόσωπα, είτε ως θεατές.

ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Η ενδυμασία των γυναικών κατά τη μυκηναϊκή εποχή παρουσιάζεται έντονα επηρεασμένη από τη μινωική ενδυμασία, συχνά μάλιστα την αντιγράφει.

Η μυκηναϊκή υφαντική ήταν, όπως άλλωστε και οι τύποι της ενδυμασίας, φανερά επηρεασμένη από τα μινωικά υφαντά. Στις απεικονίσεις των μυκηναϊκών ενδυμάτων αναγνωρίζεται εύκολα η διάθεση των Μινωιτών για μια εντυπωσιακή εμφάνιση, στην οποία επικρατούσε η πολυπλοκότητα των σχεδίων και η πολυχρωμία. Γρήγορα όμως η ηπειρωτική Ελλάδα ανέπτυξε στον τομέα αυτό το δικό της χαρακτήρα. Η διακόσμηση των μυκηναϊκών υφαντών ήταν γενικά απλούστερη από εκείνη των μινωικών. Στις τοιχογραφίες εμφανίζονται πολύ συχνά μονόχρωμα υφάσματα διακοσμημένα μόνο με επίρραπτες υφαντές τρέσες. Ακόμη, όμως, και τα σχέδια αυτών των ταινιών ήταν απλούστερα από τα μινωικά.

ΤΙΡΥΝΘΑ - ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ