ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Πρακτική εργασία σε ομάδες Ενδεικτική επεξεργασία διδακτικού υλικού.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
«Το κολλάζ της επικοινωνίας»
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Αναστάσιος Μιχαηλίδης Λέκτορας Α.Π.Θ.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ανάλυση Λόγου (Discourse Analysis)
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ 2013 (Ν ΦΕΚ:193/ ) ΕΦΑΡΜΟΓΗ: για τους μαθητές της Α΄ τάξης Λυκείου Σχολικό Έτος: Επιμέλεια παρουσίασης :Νίκος Ασλάνης(ΠΕ03)
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Μια διδακτική παρέμβαση για τις Α΄ και Β΄ Τάξεις ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Έντυπη ειδησεογραφία.
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Προφορικός ή γραπτός λόγος;
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Η περιληψη.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Ενότητα 3: Χρήση Εργαλείων Έκφρασης& Δημιουργίας
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
Ο Saussure (1979) πραγματοποίησε τη διάκριση ανάμεσα:  Στην αφηρημένη πλευρά της γλώσσας, δηλαδή στη δομή της γλώσσας (langue), το γλωσσικό σύστημα.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ Έκθεση – Έκφραση (Α΄ Γενικού Λυκείου – Γενικής Παιδείας) Ενότητα: Ο Λόγος Επιμέλεια: Βενιανάκη Γεωργία Ηράκλειο, Δεκέμβριος 2013

Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος Γλώσσα και γλωσσικές ποικιλίες Οργάνωση του λόγου Οργάνωση του λόγου και οι ειδικές γλώσσες Οργάνωση του λόγου και η πειθώ Οργάνωση του λόγου και το επιχείρημα (είδη συλλογισμών) Οργάνωση του λόγου και η αιτιολόγηση Οργάνωση ευρύτερου κειμένου (έκθεσης) με αιτιολόγηση

Στόχοι σημερινού μαθήματος Να γνωρίσουμε τα είδη του λόγου Να επισημάνουμε τα στοιχεία της ομιλίας Να συγκρίνουμε τον προφορικό με τον γραπτό λόγο Να αναγνωρίσουμε το γραπτό και τον προφορικό λόγο ως μέσα επικοινωνίας

Ο Λόγος Πομπός - Μήνυμα - Δέκτης Επικοινωνία Προφορικός λόγος Ακρόαση Προσωπική έκφραση Γραπτός λόγος Ανάγνωση Γραπτή έκφραση

Στοιχεία της ομιλίας Παραγλωσσικά: προσωδία (επιτονισμός, παύσεις, ρυθμός, χροιά, ένταση φωνής, προφορά κτλ.) Εξωγλωσσικά: χειρονομίες, εκφράσεις προσώπου, στάση σώματος Ενδογλωσσικά: λεκτικό εκφώνημα (αυτό που ακούγεται, η λέξη, αφού αφαιρέσουμε τα παραγλωσσικά και εξωγλωσσικά γνωρίσματα)

Σύγκριση προφορικού λόγου με το γραπτό Ως μέσο επικοινωνίας: Στην επικοινωνία με τον προφορικό λόγο το μήνυμα εκπέμπεται από τον πομπό και την ίδια στιγμή προσλαμβάνεται από τον δέκτη, που συνήθως βρίσκεται στον ίδιο χώρο. Στην επικοινωνία με το γραπτό λόγο, ο πομπός απευθύνεται σε δέκτη που προσλαμβάνει το μήνυμα ύστερα από ένα χρονικό διάστημα.

Προφορικός Λόγος Γραπτός Λόγος απλός, φυσικός, χωρίς επεξεργασία άμεσος, ζωντανός, ευθύς, εφήμερος χαρακτήρας προσχεδιασμένος, επεξεργασμένος αποστασιοποιημένος, απρόσωπος, διαχρονικός χαλαρή οργάνωση, αναλυτικός λόγος, ασύνδετα νοήματα, ασυνταξία παρατακτική σύνδεση, σύντομες φράσεις συχνά ελλειπτικές προτάσεις ενεργητική σύνταξη σύνταξη οργανωμένη δομή, στενή σύνδεση νοημάτων με συνδετικές λέξεις υποτακτική σύνδεση, μακροπερίοδος λόγος, κυρίως επαυξημένες προτάσεις παθητική σύνταξη απλό και φυσικό, αυθόρμητο ύφος καθημερινή γλώσσα απλό λεξιλόγιο έκφραση σύνθετο, σοβαρό και επίσημο ύφος επεξεργασμένη γλώσσα επιμελημένο λεξιλόγιο, σαφήνεια - ακρίβεια

παραγλωσσικά / εξωγλωσσικά στοιχεία Προφορικός Λόγος Γραπτός Λόγος επιτονισμός, παύσεις, «γεμίσματα», συχνές επαναλήψεις, διορθώσεις, επιφωνήματα, ανολοκλήρωτες εκφράσεις (παραγλωσσικά) εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες, κινήσεις (εξωγλωσσικά) παραγλωσσικά / εξωγλωσσικά στοιχεία δεν υπάρχουν (ως ένα βαθμό αποδίδονται με τα σημεία στίξης)

Κι άλλες λειτουργίες του λόγου… Το φανερό και το λανθάνον νόημα Συχνά πίσω από το φανερό νόημα μιας φράσης κρύβεται ένα «λανθάνον» νόημα, το οποίο εκφράζει την πραγματική πρόθεση του πομπού. π.χ. «Κάνει κρύο εδώ μέσα» (απλή διαπίστωση ή/και έμμεση παράκληση) Τελεστικός λόγος Εκφωνούμε λέξεις ή φράσεις και ταυτόχρονα πραγματοποιούμε μία πράξη. π.χ. Ορκίζομαι να πω την αλήθεια.

Ανακεφαλαίωση σημερινού μαθήματος Λόγος Ιδιαιτερότητες Προφορικού και Γραπτού Στοιχεία ομιλίας Μέσο επικοινωνίας Λειτουργίες του λόγου

Στο επόμενο μάθημα… Ο Διάλογος Μορφές διαλόγου Η σχέση του λόγου με το σώμα, το χρόνο και το χώρο Προϋποθέσεις για την επιτυχία ενός διαλόγου Λογοτεχνικός διάλογος: Στα αφηγηματικά λογοτεχνικά κείμενα Ο θεατρικός διάλογος Η φυσικότητα στο διάλογο

Ευχαριστώ για την προσοχή σας !