Κακοποίηση και προστασία των ευάλωτων ομάδων Τραγ έα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management) CKVPP 2010.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

(Από το Τι είναι... Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΩΜΑΤΙΚΗ! Σίγουρα όμως, αυτή η μορφή της είναι η πιο φανερή και η πιο επικίνδυνη τόσο για τη σωματική.
Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
Ηθική στην κλινική πράξη
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Ενδοοικογενειακή βία – Επιδημιολογικά στοιχεία  1 : 3 γυναίκες έχει υποστεί σωματική ή σεξουαλική κακοποίηση κατά τη.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Συναίνεση και Άρνηση στη θεραπεία Τραγ έα Γιώτα Φυσικοθεραπεύτρια Μ Sc (Pain Management) CKVPP 2010.
«Συνθήκες Εργασίας Γυναικών σε Νοσοκομεία.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
«Μια σειρά από αρχές/κανόνες στους οποίους στηρίζεται η επιστημονική και επαγγελματική δραστηριότητα των ψυχολόγων/συμβούλων. Στόχος είναι η προάσπιση.
ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΥΓΕΙΑΣ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
4ο ΓΕ.Λ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Υποκλοπή Προσωπικών Δεδομένων ΜΙΜΗΣΗ ΒΙΑΙΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΛΔΕΡ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΔΕΣΙΔΗΣ ΦΩΤΗΣ.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Η UNESCO έχει ευαισθητοποιηθεί στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και των διαφυλικών σχέσεων.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Το σύστημα ταξινόμησηςOmaha
1 Διατροφή και Πρόληψη Νοσημάτων. 2 Προτεραιότητες Προληπτικής Ιατρικής & η θέση της Διατροφής τον 21ο Αιώνα.
Θέμα project : Cyberbullying
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
“Κακοποίηση των Παιδιών” Ελένη Πουλακίδα,Γιώργος Φωτιάδης,'Αρης Χατζηιωαννίδης,Γιάννης Ρούσσος.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Εισαγωγή Η πρόοδος της ιατρικής έχει αυξήσει τις δυνατότητες του υγειονομικού προσωπικού να παρατείνει τη ζωή των ασθενών με τη χρήση πολλών τρόπων Ως.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ; Κακοποίηση είναι μία βίαιη και επιθετική συμπεριφορά ή ενέργεια που δημιουργεί βλάβη, τραύμα, πόνο, φόβο, απειλή, αίσθημα δυσαρέσκειας,
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
«Συνθήκες Εργασίας Γυναικών σε Νοσοκομεία.
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Το σύστημα ταξινόμησης Omaha
ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ
ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΙΩΝ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κακοποίηση και προστασία των ευάλωτων ομάδων Τραγ έα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management) CKVPP 2010

Τα πρόσωπα της κακοποίησης

“Ευάλωτα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες έχουν πεθάνει λόγω εγκατάλειψης και επειδή λάμβαναν άνιση ιατρική περίθαλψη.”

Είδη Κακοποίησης Σωματική Συναισθηματική/Ψυχολογική Παραμέληση Σεξουαλική Κακοποίηση Οικονομική Κακοποίηση (κατά κύριο λόγο σε ηλικιωμένους και άτομα με μαθησιακές δυσκολίες)

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ 1. Κάθε απειλητική χειρονομία, η οποία αποσκοπεί να προκαλέσει φόβο σε ένα στόχο, ισοδυναμεί με επίθεση, ακόμη και αν διακόπτεται ή πρόκειται για μερική άσκηση βίας. Κάθε ανεπιθύμητο άγγιγμα αποτελεί άσκοπη βία. 2. Η βλάβη δεν χρειάζεται απαραίτητα να αποδειχθεί-Πρέπει να υπάρχει σεβασμός των ορίων των ευαίσθητων ατόμων.

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ 3. Συμβολική εκπαίδευση (αφορά στο χειρισμό σωματικών καταστάσεων) α) εξωλεκτική επικοινωνία β) χρήση μεταφορών / σχήμα λόγου γ) διαπροσωπικές σχέσεις

Σωματική κακοποίηση 4. Καταπάτηση των ορίων του σώματος-Ο μαθητευόμενος μαθαίνει πώς να παραβιάζει ταμπού αναφορικά με το ανθρώπινο σώμα, για να ανταπεξέλθει στο –συνήθως- μη συνειδητό στρες που ενέχει αυτή η υπέρβαση των ορίων (πάντα όμως με σεβασμό της οντότητας και μοναδικότητας του θεραπευομένου)

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ Το σεξ μεταξύ επαγγελματία υγείας -ασθενούς θεωρείται παράνομο. Η περίπτωση όπου ένας εργαζόμενος αναγκάζεται να εμπορεύεται το σεξ με αντάλλαγμα την επαγγελματική του επιβίωση θεωρείται παρενόχληση. Ανεπιθύμητη σεξουαλική συμπεριφορά στο χώρο εργασίας (προσβλητικό φλερτ,κακόγουστα αστεία, ασελγή σχόλια ή υπαινιγμοί) με αποτέλεσμα να δημιουργείται προσβλητικό ή εχθρικό εργασιακό περιβάλλον μεταξύ του ατόμου που έχει εξουσία και του ατόμου που έχει λιγότερη θεωρείται ανάρμοστη. Αφορά και τα δύο φύλα, παρόλο που η πλειοψηφία των ατόμων που το αναφέρουν είναι γυναίκες.

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ Οι περισσότεροι εκπαιδευόμενοι είναι συναισθηματικά ευάλωτοι παρουσιάζοντας μία δειλή συμπεριφορά. Πολλοί ιατροί δεν έχουν καμία εκπαίδευση τόσο πάνω σε σεξουαλικά θέματα όσο και στη διάγνωση σεξουαλικών προβλημάτων που αφορούν τους ίδιους ή τρίτα πρόσωπα.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ/ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ Λεκτική επίθεση/κακοποίηση (αμφιβόλου ποιότητας χιούμορ, σαρκασμός, φραστική/υβριστική επίθεση, προσφωνήσεις/προσβλητικοί χαρακτηρισμοί) ‘Αργκώ’: μια επίδειξη ισχύος εις βάρος του ασθενούς Παραμέληση

Ανεπαρκής Πληροφόρηση (μη παροχή ολοκληρωμένης κλινικής κατάστασης του ασθενούς, μη επαρκής πληροφόρηση σχετικά με την πάθηση και τη χορηγούμενη αγωγή στον ίδιο και τους οικείους του) Αγνόηση των επιθυμιών του ασθενούς (αυστηρή προσήλωση στον καθαρά ιατρικό και κλινικό οδηγό, καμία φροντίδα σχετικά με τις προσωπικές συνήθειες/επιθυμίες/επιφυλάξεις του ασθενούς)

Παραμέληση Άτομα με μαθησιακή δυσκολία έχουν αντιμετωπιστεί ως χαμηλή προτεραιότητα. Πολλοί επαγγελματίες υγείας δεν κατανοούν τη νομοθεσία σχετικά με την ικανότητα και τη συγκατάθεση στη θεραπεία. Επαγγελματίες υγείας βασίζονται ανάρμοστα στους δικούς τους υπολογισμούς σχετικά με την ποιότητα ζωής ενός ατόμου.

Παραμέληση Πολλοί επαγγελματίες υγείας δεν καταλαβαίνουν πολλά σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες. Πολλοί επαγγελματίες υγείας δεν συμβουλεύονται ορθά και δεν συμπεριλαμβάνουν τις οικογένειες και τους φροντιστές των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες.

Από ποιόν και πού συμβαίνει κακοποίηση? Ποιος είναι ο κακοποιητής Πού λαμβάνει χώρα η κακοποίηση Ο κακοποιός είναι συνήθως πολύ γνωστός του ατόμου που κακοποιείται. Ένας σύντροφος, παιδί ή συγγενής Ένας φίλος ή γείτονας Ένας πληρωμένος ή εθελοντής εργαζόμενος ειδικής φροντίδας Ένας εργαζόμενος υγείας ή κοινωνικός λειτουργός, ή άλλος επαγγελματίας Στο ίδιο το σπίτι κάποιου Σε βρεφικό σταθμό ή νηπιαγωγείο (παιδιά) Στο σχολείο (παιδιά) Σε οίκο φροντίδας Σε ημερήσια φροντίδα Ιδρυματική φροντίδα Σε οίκο περιθάλψεως Νοσοκομείο

Ορισμός της Παιδικής Κακοποίησης Ένα άτομο μπορεί να κακοποιήσει ή να παραμελήσει ένα παιδί προκαλώντας βλάβη, ή αποτυγχάνοντας να δράσει ώστε να αποτρέψει τη βλάβη. Παιδιά και νεαρά άτομα ενδέχεται να κακοποιούνται μέσα στην οικογένεια ή σε ένα ίδρυμα ή ρυθμιστική κοινότητα. Από αυτούς που γνωρίζουν ή, πιο σπάνια από έναν άγνωστο Department of Health (2003) What To Do If You’re Worried A Child Is Being Abused. London, DoH

Ορισμός ευάλωτου ενήλικα Ένας ευρύς ορισμός του ‘ευάλωτου ενήλικα’ είναι ‘οποιοσδήποτε άνω των 18 ετών που είναι ή μπορεί να έχει ανάγκη κοινοτικές υπηρεσίες φροντίδας λόγω πνευματικής ή άλλης αναπηρίας, ηλικίας ή ασθένειας; Και όποιος είναι ή μπορεί να είναι ανίκανος να φροντίσει τον εαυτό του/της, ή ανίκανος να προστατεύσει τον εαυτό του/της απέναντι σε σημαντικό κίνδυνο ή εκμετάλλευση’ DoH (2000) No Secrets: Guidance on Developing and Implementing Multi-Agency Policies and Procedures to Protect Vulnerable Adults from Abuse. The Stationary Office. London

Διαδικασία Παραπομπής Συζητήστε ανησυχίες με τον αρμόδιο ανώτερο συνεργάτη/ διευθυντή Επικοινωνήστε με τον ορισμένο επώνυμο άτομο για παιδική/ενήλικη προστασία στον τομέα εργασίας ή με τον ανώτερο ιατρικό σύμβουλο Αν οι ανησυχίες που εκφράστηκαν δικαιολογούνται ένας κοινωνικός λειτουργός αναλαμβάνει επίσκεψη για να κάνει αρχική αξιολόγηση

Διαδικασία παραπομπής Κοινωνικές υπηρεσίες θεωρούν/αποφασίζουν αν είναι σε ανάγκη το παιδί/ο ενήλικος Αν επιβεβαιωθεί ή υποπτευθεί σημαντική βλάβη διεξάγεται συνέδριο περίπτωσης. Αν ένα παιδί – αυτό/αυτή τοποθετείται σε μητρώο προστασίας παιδιών και δημιουργείται ένα πλάνο. Μπορεί να μεταφερθούν σε ασφαλές μέρος. Αν ένας ευάλωτος ενήλικας – ευάλωτος ενήλικας μεταφέρεται με πλάνο προστασίας και μετά επανεξετάζεται

‘όλα τα ανθρώπινα όντα γεννιούνται ελεύθερα και με ίση αξιοπρέπεια και δικαιώματα’ 1 ο άρθρο της παγκόσμιας διακήρυξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, 1948

Βιβλιογραφία DiMatteo, R. M. Martin, R. L. (2006). Εισαγωγή στην ψυχολογία της υγείας: Ελληνικά Γράμματα Kushner, T. (2007). Δεοντολογία και ηθική στην κλινική πράξη. Παρισιάνος DoH (2000) No Secrets: Guidance on Developing and Implementing Multi-Agency Policies and Procedures to Protect Vulnerable Adults from Abuse. The Stationary Office. London Department of Health (2003) What To Do If You’re Worried A Child Is Being Abused. London, DoH