The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Advertisements

Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Ημερίδα Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με θέμα:
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Διατηρώντας Ψηφιακά Τεκμήρια Κατερίνα Τζάλη Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Πληροφορικής Βιβλιοθήκη.
Αρχειοθέτηση του Ιστού Nordic Web Archive Toolset Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες : Σ. Καπιδάκης, Μ. Γεργατσούλης Μαρίνα Κομπολύτη Εαρινό εξάμηνο 2003/2004.
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΤΕΙ Σερρών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Ψηφιακές βιβλιοθήκες» Διδάσκων:Σαράντος.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Έργα Ψηφιοποίησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Πρ. Δ/σης Βιβλιοθήκης Παν/μίου Μακεδονίας Digitization Projects at the Library.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΧΡΟΝΙΑ UNESCO.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006

Τι είναι το PERSEUS PROJECT (1987); ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Annenberg CPB Project και FIPSE (Fund of Improvement of Post-Secondary Education) Στοχεύει στη συγκρότηση Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Στεγάζεται στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Tufts Κύριος εμπνευστής του: ο Gregory Crane

Στόχοι του PERSEUS PROJECT: 1. Η παροχή όσο το δυνατό μεγαλύτερου όγκου πληροφοριών σε όσο το δυνατό περισσότερο κοινό 2. Η μελέτη του αντίκτυπου της Βιβλιοθήκης στο κοινό και ειδικότερα στους Ανθρωπιστές 3. Η εκδημοκρατικοποίηση της γνώσης 4. Η αποδοχή της χρησιμότητας των Ανθρωπιστικών Επιστημών από όλους 5. Η δημιουργία πολυγλωσσικής Βιβλιοθήκης 6. Η αξιοποίηση του ΠΕΡΣΕΑ στην εκπαίδευση 7. Οι συνδυασμοί ετερογενούς υλικού, η δημιουργία εύχρηστων βοηθητικών και υπερκειμενικών συνδέσεων 8. Η συνεχής βελτίωση των ερευνητικών εργαλείων της Βιβλιοθήκης και η περαιτέρω επέκταση της συλλογής της

Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ περιλαμβάνει : 1. Υλικό για τον Αρχαίο Ελληνικό και Ρωμαϊκό Πολιτισμό (489 κείμενα) 2. Πάπυροι (275 παπυρικά κείμενα) 3. Υλικό σχετικό με την Αγγλική Αναγέννηση (80 κείμενα) 4. Συλλογή του Edwin C. Bolles (35 κείμενα, περίπου εικόνες) κείμενα σχετικά με την ιστορία της Καλιφόρνια ( ) on-line βιβλία σχετικά με την ιστορία του Βορειοανατολικού τμήματος των Η.Π.Α. ( ) 7. Υλικό (139 βιβλία) σχετικό με την ιστορία του Chesapeake Bay και της Ουάσιγκτον ( ) 8. Υλικό (11 κείμενα) σχετικό με την ιστορία του Πανεπιστημίου του Tufts 9. Τα ημερολόγια εργασιών του Robert Boyle (47 κείμενα)

ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ: 1. Φυλλομετρητής θεματικών κατηγοριών της Τέχνης και της Αρχαιολογίας (εύρεση αρχαιολογικών αντικειμένων, αντικειμένων τέχνης)-Art & Archaeology Browser 2. Το εργαλείο του Άτλαντα (σχεδιασμός χαρτών)- Atlas Tool 3. Εργαλείο γενικής επόπτευσης της συλλογής της Βιβλιοθήκης-Collection Viewer Tool 4. Εργαλείο αναζήτησης λημμάτων σε ελληνικά και λατινικά λεξικά-Dictionary Entry Lookup Tool 5. Το αγγλικό ευρετήριο (αναζήτηση κειμένων στα αγγλικά)-English Index

ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ (συνέχεια): 6. Αναζήτηση αντίστοιχων αγγλικών λέξεων στα ελληνικά-English to Greek Word Search 7. Αναζήτηση αντίστοιχων αγγλικών λέξεων στα λατινικά-English to Latin Word Search 8. Μορφολογική ανάλυση ελληνικών λέξεων-Greek Morphological Analysis 9. Ελληνικό λεξικό-Greek Vocabulary Tool 10. Αναζήτηση μιας ή περισσοτέρων ελληνικών λέξεων(ιδιωματισμών, φράσεων) στα ελληνικά κείμενα-Greek Words in Context 11. Μορφολογική ανάλυση λατινικών λέξεων-Latin Morphological Analysis

ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ (συνέχεια): 12. Λατινικό λεξικό-Latin Vocabulary Tool 13. Αναζήτηση μιας ή περισσοτέρων λατινικών λέξεων(ιδιωματισμών, φράσεων) στα λατινικά κείμενα-Latin Words in Context 14. Άτλας του Λονδίνου-London Atlas 15. Εργαλείο εντοπισμού συγκεκριμένου θέματος μέσα στη συλλογή της Βιβλιοθήκης κάνοντας χρήση λέξεων-κλειδιών-Lookup Tool 16. Πίνακας περιεχομένων του ΠΕΡΣΕΑ-Perseus Table of Contents 17. Περιβάλλον εργασίας εικονικής πραγματικότητας- Virtual Reality Interface

 Το εργαλείο Configuration Display καθορίζει τον τρόπο παρουσίασης ενός αρχαίου ελληνικού κειμένου. Τρεις μορφές παρουσίασης: στα αρχαία ελληνικά με ελληνικό αλφάβητο στα αρχαία ελληνικά με λατινικό αλφάβητο στην αγγλική μετάφρασή του

ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ : 1985: Unix 1987: Hypercard / Mac 1992 : Perseus 1.0 : Hypercard / Mac 1996 : Perseus 2.0 : Hypercard / Mac 1997 : Web έκδοση του ΠΕΡΣΕΑ 1999 : Tcl/Tk Windows, Macintosh, Unix 2002 : Perseus 3.0 : Tcl/Tk Windows, Macintosh, Unix Μάιος, 2005 : Perseus 4.0 : Tcl/Tk Windows, Macintosh, Unix

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Ισχύουν: Οι νόμοι περί Πνευματικών Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Οι νόμοι περί Πνευματικών Δικαιωμάτων του Universal Copyright Convention

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ: Καθορίστηκαν τρεις στόχοι: 1.η δυνατότητα πρόσβασης μη ειδικών, σπουδαστών και ειδικών ερευνητών 2.η ελευθερία στη διερεύνηση των θεμάτων 3.η δυνατότητα συνεργασίας ανάμεσα στους χρήστες Στη διαδικασία αξιολόγησης υποβλήθηκαν: 1.το πληροφοριακό μέρος της ψηφιακής βιβλιοθήκης 2.το περιεχόμενο του διαθέσιμου υλικού της ψηφιακής βιβλιοθήκης Οι απαραίτητες πληροφορίες συλλέχθηκαν από: 1.σπουδαστές 2.διδακτικό προσωπικό 3.προσωπικό διαχείρισης του προγράμματος του ΠΕΡΣΕΑ 4.ερευνητές των Κλασικών Σπουδών

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ (συνέχεια): Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: 1. Η παρατήρηση 2. Οι συνεντεύξεις 3. Ανάλυση εγγράφων Συμπεράσματα: 1. Καθοριστική η συμβολή του ΠΕΡΣΕΑ στην προώθηση της μάθησης και της διδασκαλίας 2. Η χρήση της ψηφιακής βιβλιοθήκης του ΠΕΡΣΕΑ απαιτεί ουσιαστική επένδυση σε φυσική υποδομή 3. Προϋποθέτει τη διαμόρφωση μιας νέας αντιληπτικής υποδομής του περιβάλλοντος λειτουργίας της Βιβλιοθήκης για την προώθηση της μάθησης και της διδασκαλίας 4. Η ψηφιακή Βιβλιοθήκη του ΠΕΡΣΕΑ έχει ήδη επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο χώρο της διδασκαλίας των Κλασικών Επιστημών

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: 1. Στηρίζει τη δημιουργική αυτενέργεια του σπουδαστή 2. Καλλιεργεί τις πνευματικές και ψυχικές του δυνατότητες 3. Ευνοεί την επικοινωνία, τη συνεργασία, την ανταλλαγή απόψεων, τη διατύπωση επιχειρηματολογίας, την αποδοχή των απόψεων των άλλων 4. Εξοικονόμηση χρόνου στη μάθηση 5. Μείωση των εξόδων των εκπαιδευτικών αναγκών των σπουδαστών 6. Συνδυασμός κειμένου με οπτικό υλικό 7. Προώθηση της διαθεματικότητας στη διδασκαλία 8. Ευνοεί τη σύγκριση και αντιπαραβολή κειμένων παρομοίου περιεχομένου 9. Προτρέπει τους σπουδαστές να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να αναπτύξουν τις δικές τους μεθόδους έρευνας 10. Εξοικείωση σπουδαστών με την Τεχνολογία 11. Καθοριστικός ο ρόλος του διδάσκοντα στη χρήση του ΠΕΡΣΕΑ από τους σπουδαστές 12. Προώθηση της συνεργασίας μεταξύ διδάσκοντα και σπουδαστών

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η αποτελεσματική χρήση του ΠΕΡΣΕΑ προϋποθέτει: Τη συνειδητοποίηση της ανάγκης υιοθέτησης νέων δεδομένων διδασκαλίας Την αφιέρωση χρόνου από την πλευρά των διδασκόντων για την εκμάθηση των λειτουργιών της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης του ΠΕΡΣΕΑ Τη συνειδητοποίηση από την πλευρά των διδασκόντων ότι όλοι οι σπουδαστές τους δεν παρουσιάζουν τον ίδιο ρυθμό μάθησης Τη διασφάλιση επενδύσεων σε οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη (εξέλιξη) της Βιβλιοθήκης