Λεγεώνα καλλιτεχνών Εργάστηκαν : Μαρία Νικήτα Χριστίνα Παπαθεμιστοκλέους Μαρία Κωσταρά Φώτης Παπαποστόλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

HISTÓRIA REAL DE DOIS MÚSICOS Η πραγματική ιστορία των δύο τενόρων! Η πραγματική ιστορία των δύο τενόρων!
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
του τρίτου βιβλίου ανατέμνει και αναπτύσσει την παθολογία
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Tα χρoνια του Περικλh.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
Η πνευματικότητα του καλλιτέχνη
Οι κυριότερες φάσεις του πολέμου Βασικά σημεία του μαθήματος.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Πρόκειται για μια ψευδή ιστορία, ένα μύθο που λίγοι το γνωρίζουν… Άγνωστος ο μυθοπλάστης Βλέπε: Σημείωση:
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
THE OUTBREAK. CASTING Σκηνοθεσία  Wolfgang Petersen Wolfgang Petersen Παραγωγή  Arnold Kopelson Arnold Kopelson  Anne Kopelson  Wolfgang Petersen.
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα συννεφιασμένο ανοιξιάτικο δειλινό, το φεγγάρι μας ξεκίνησε για τη γνωστή του διαδρομή.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Ο αφηγητής και ο Αριστοφάνης μας βάζουν στο πνεύμα του εργου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
Πάμπλο Πικάσο Κυβισμός
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
ΠΑμπλο Πικασο.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Στις μέρες μας, λίγοι είναι οι άνθρωποι που διακατέχονται από πραγματική αγάπη προς τους συνανθρώπους τους. Η ΑΓΑΠΗ όμως, είναι ένα.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (αντιμετωπίζοντας τις κρίσεις που
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
Είναι μία ιστορία που λίγοι την γνωρίζουν…
Ο Ήλιος στην Τέχνη.
4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Αντικειμενικοί ιστορικοί
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
HISTÓRIA REAL DE DOIS MÚSICOS Η πραγματική ιστορία των δύο τενόρων!
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λεγεώνα καλλιτεχνών Εργάστηκαν : Μαρία Νικήτα Χριστίνα Παπαθεμιστοκλέους Μαρία Κωσταρά Φώτης Παπαποστόλου

Υπόθεση Δύο Αθηναίοι φίλοι, ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης επιθυμούν να βρουν το πουλί Τσαλαπετεινό για να το ρωτήσουν σε ποια πόλη μπορεί κανείς να ζήσει ειρηνικά. Ο Πεισθέταιρος έχει την ιδέα να ιδρύσουν την πόλη των πουλιών, μεταξύ του κόσμου των ανθρώπων και του κόσμου των θεών. Ο Τσαλαπετεινός πείθεται και καλεί τα πουλιά για να τους ανακοινώσουν το σχέδιο. Τα πουλιά ετοιμάζονται να επιτεθούν στους εισβολείς. Ο Πεισθέταιρος όμως πείθει τα πουλιά να ιδρύσουν τη Νεφελοκοκκυγία. Έτσι ξεκινάει το χτίσιμο του τείχους που θα εμποδίζει την τσίκνα από τις θυσίες να ανεβαίνει στους θεούς. Πριν ακόμα χτιστεί η πόλη καταφθάνουν διάφοροι που προσπαθούν να αποκομίσουν οφέλη από την ίδρυση της. Ο Πεισθέταιρος όμως τους ξεφορτώνεται και το τείχος ολοκληρώνεται. Εν τω μεταξύ οι Θεοί αρχίζουν να πεινάνε γιατί δεν φτάνει πια στους ουρανούς η κνήσσα των σφαχτών. Εμφανίζεται ο Προμηθέας για να ενημερώσει τον Πεισθέταιρο και να τον συμβουλεύσει τι να κάνει για να τους πάρει την εξουσία. Στο τέλος φτάνει αντιπροσωπεία των θεών για να διαπραγματευτεί τη διακίνηση της τσίκνας. Οι διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο γάμο της όμορφης θεάς Βασίλειας με τον Πεισθέταιρο. Όρνιθες

Λυσιστράτη Υπόθεση Στην Αθήνα, την περίοδο του πελοποννησιακού πολέμου, οι γυναίκες με επικεφαλής τη Λυσιστράτη αποφασίζουν να φέρουν την ειρήνη στον τόπο τους. Η Λυσιστράτη συγκαλεί τις Αθηναίες και αντιπροσώπους από τις υπόλοιπες πόλεις και προτείνει την κήρυξη ερωτικής αποχής μέχρι οι άντρες να αποφασίσουν τη λήξη του πολέμου. Αρχικά διαφωνούν αλλά τελικά πείθονται.Την ίδια στιγμή οι ηλικιωμένες έχουν κυριεύσει την Ακρόπολη, όπου βρίσκεται το θησαυροφυλάκιο των δημοσίων χρημάτων. Οι άντρες, εξοργισμένοι, έρχονται κρατώντας χύτρες και πυρσούς και απειλούν τις γυναίκες αλλά αυτές τούς κατατροπώνουν. Στη σκηνή έρχεται ο Πρόβουλος και προστάζει τους τοξότες να συλλάβουν τις γυναίκες, όμως αυτές δεν το επιτρέπουν. Η Λυσιστράτη επαναλαμβάνει στον Πρόβουλο την απόφαση τους και ο Πρόβουλος εκδιώκεται. Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή. Το σχέδιο έχει επιτυχία και στη Σπάρτη. Ένας κήρυκας ζητά να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις της ειρήνης. Σπαρτιάτες και Αθηναίοι, κάνουν έκκληση στη Λυσιστράτη να τους βοηθήσει στο συμβιβασμό. Η Λυσιστράτη το πετυχαίνει με τη βοήθεια της Συμφιλίωσης. Οι δύο αντιπροσωπείες κάνουν αμοιβαίες παραχωρήσεις και η ειρήνη εξασφαλίζεται. Το αίσιο τέλος σφραγίζεται με ένα συμπόσιο.

Στα δύο έργα είναι διάχυτο το αντιπολεμικό πνεύμα που διέκρινε τον Αριστοφάνη καθώς είχε διακρίνει έγκαιρα τις αρνητικές συνέπειες και την καταστροφή της Αθήνας σε αντίθεση με πολλούς δημαγωγούς που υπόσχονταν στους Αθηναίους κυριαρχία και ισχύ μέσω της συνέχισης του καταστροφικού πολέμου. Η σημασία των έργων

Νόημα τραγουδιών Διαβάζοντας κάποιος προσεκτικά τους στίχους αυτών των τραγουδιών μπορεί να διαπιστώσει ότι διαπνέονται από μια κοινή ιδεολογία που είναι ενάντια στον πόλεμο. Στην ταραγμένη Αθήνα την εποχή του Πελοποννησιακού πολέμου και μετά την καταστροφή, ατμόσφαιρα είναι έντονα φορτισμένη. Οι Αθηναίοι έχουν υποστεί μεγάλη ήττα, που επέφερε χιλιάδες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και μεγάλη οικονομική καταστροφή. Ταπεινωμένοι συνειδητοποιούν τις αρνητικές συνέπειες που έφερε ο πόλεμος. Υπάρχουν όμως και επιτήδειοι δημαγωγοί πολιτικοί που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτό το κλίμα για όφελός τους.

Γκουέρνικα Πώς θα χαρακτηρίζατε το έργο και γιατί; Τι συναισθήματα σας προκαλεί; Η Γκουέρνικα θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της ζωγραφικής. Ο Πικάσο μέσα από το έργο εξέφρασε τη φρίκη του για τον εμφύλιο πόλεμο της πατρίδας του. Ωστόσο ο κάθε άνθρωπος παρατηρώντας το έργο, βλέπει να απεικονίζεται η φρίκη, η απέχθεια και ο αποτροπιασμός για τον πόλεμο. Τα διαμελισμένα σώματα και η αγωνία των προσώπων προκαλούν ανατριχίλα και το μήνυμα που στέλνουν είναι ξεκάθαρο: όχι στη φρίκη του πολέμου. Αυτό ήθελε να περάσει και ο ζωγράφος όταν εμπνεύστηκε το συγκεκριμένο πίνακα.

Όρνιθες του Αριστοφάνη

Η έμπνευση του καλλιτέχνη Ο Αριστοφάνης έγραψε αυτό το έργο για να δείξει πόσο αγανακτισμένος και ντροπιασμένος ήταν από τον Πελοποννησιακό πόλεμο παρουσιάζει δύο ανθρώπους τον Πεισθέταιρο και τον Ευελπίδη οι οποίοι και αυτοί απογοητευμένοι από τον πόλεμο υποστηρίζουν πως κυριαρχεί ο εγωισμός, η έλλειψη δικαιοσύνης και η φρίκη του πολέμου είναι αυτα που τους ανάγκασε να φύγουν από την πόλη τους ψάχνοντας μια καλύτερη ζωή κάπου αλλού.

Τα μηνύματα που θέλει να μας περάσει Οι Όρνιθες του Αριστοφάνη είναι ένα έργο διαχρονικό με μηνύματα επίκαιρα σε κάθε εποχή και προβάλλει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη της Αθήνας την κρίσιμη εποχή του Πελοποννησιακού πολέμου. Επίσης προβάλλει την αδικία που υφίστανται οι αδύναμοι από τους δυνατούς όπως η εκμετάλλευση και η αδικία. Επιπλέον μας δείχνει την επιθυμία των ανθρώπων να ζουν σε δικαιότερες και πιο ειρηνικές πόλεις.

Τι παρατηρούμε ?

Μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι.. Αυτός ο πίνακας περιγράφει την βιαιότητα, την απανθρωπιά και την απόγνωση του πολέμου. Ο Πικάσο απέφυγε να ζωγραφίσει αεροπλάνα, ερείπια και βόμβες. Τα δύο κύρια σημεία του έργου είναι ένας ταύρος, ένα πληγωμένο άλογο και σκόρπια διαμελισμένα σώματα. Οι περισσότερες γυναίκες κρατάνε στην αγκαλιά τους νεκρά μωρά προσπαθώντας να βρουν κάποια διέξοδο. Απέφυγε τα πολύ έντονα και χαρούμενα χρώματα γιατί θεώρησε ότι η ομορφιά των χρωμάτων δεν ταίριαζε σε ένα τόσο τραγικό θέμα (γκρι, μαύρο, άσπρο).

Η έμπνευση του καλλιτέχνη Ο πίνακας Γκουέρνικα ζωγραφίστηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1937.Ο ζωγράφος ήταν εξαιρετικά ταραγμένος από τον εμφύλιο πόλεμο που είχε ξεσπάσει στην πατρίδα του, την Ισπανία. Ο Πικάσο ζωγράφισε αυτόν τον πίνακα για να δείξει πόσο απαίσιος και καταστροφικός είναι ο πόλεμος και έτσι του έδωσε το όνομα της πόλης που έπεσε θύμα του. Τα εντονότερα συναισθήματα που μπορούμε να διακρίνουμε μέσα από το έργο αυτό είναι απόγνωση, δυστυχία, θυμό και λύπη.

Γιώργος Σεφέρης:Η τέχνη και η εποχή Ο Γιώργος Σεφέρης ( ) εκτός από το καθαρά ποιητικό του έργο, που με αυτό κατάφερε να κερδίσει μια κορυφαία θέση στη Νεοελληνική ποίηση, ασχολήθηκε και με το φιλολογικό δοκίμιο.

Η σχέση τέχνης και εποχής και η στάση του καλλιτέχνη Σύμφωνα με τον Σεφέρη ο δεσμός ανάμεσα στην τέχνη και την εποχή είναι καθαρά φυσικός. Η τέχνη εξαρτάται από την εποχή και η εποχή από την τέχνη είναι δηλαδή δύο πράγματα που συνυπάρχουν. Ο καλλιτέχνης καλείται να εκφράσει αυτή τη σχέση μέσα από τα έργα του. Αυτό όμως δεν το κάνει για την τέχνη, το κάνει για την εποχή του και όπως υποστηρίζει και ο ποιητής ο ‘‘μεγάλος καλλιτέχνης’’ δεν είναι της εποχής του αλλά είναι ο ίδιος η εποχή

Η τέχνη και εποχή στην Γκουέρνικα Παράδειγμα τέχνης και εποχής υπάρχει και στον διάσημο πίνακα του Πικάσο ‘‘Γκουέρνικα’’ ο οποίος επηρεασμένος από τον εμφύλιο πόλεμο στην Ισπανία και την καταστροφή της Γκουέρνικας εμπνεύστηκε ένα πίνακα που θα έδειχνε τη φρίκη του πολέμου. Όπως φαίνεται ο Πικάσο εκφράζει ένα γεγονός από την εποχή του και προσπαθεί να μας δείξει μέσα από τον πίνακά του τις άσχημες επιπτώσεις που έχει ο πόλεμος.