Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Γωγώ Παπαδοπούλου ΠΡΟΣΟΧΉ! Το εκπαιδευτικό υλικό που ακολουθεί είναι ένα μικρό μόνο δείγμα-μέρος του εκπαιδευτικού υλικού.
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΠΑΣΧΑ ΠΕΝΥ ΑΤΣΑΛΑΚΗ.
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γρήγορη επανάληψη.
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Εέεπ !!! Πάτερ Ιάκωβε….! Είμαι εξοργισμένος! Έχω αποκτήσει δέκα παιδιά, όλα μαύρα! Όμως το ενδέκατο μου γεννήθηκε λευκό και εσύ είσαι ο μόνος λευκός.
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Οι Τρεις Ιεράρχες Oι τρεις Ιεράρχες της Εκκλησίας μας, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Εικονογραφικοί κύκλοι
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Το τέλος του κόσμου στον Ισλαμισμό
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Παρουσίαση: Ιωάννα Υφαντίδου Τάξη: Δ΄2 Σχολική Χρονιά:
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου

 Διδακτική Ενότητα 14  Τίτλος: « Αιρέσεις, εσωτερική πληγή της Εκκλησίας» Ημερομηνία διεξαγωγής συνάντησης Σχολική μονάδα: Γυμνάσιο Κωνσταντινουπόλεως Τμήμα Γ01 Διδακτική περίοδος 3 η

 Αίρεση αρχαίο ρήμα α ἱ ρο ῦ μαι (εγώ ελεύθερα επιλέγω) Τι έχουμε κρατήσει από την Ενότητα: Αίρεση αρχαίο ρήμα α ἱ ρο ῦ μαι (εγώ επιλέγω)

ΠΟΣΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ «ΚΟΣΜΟΙ» ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΜΑΖΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ;

Ο ΙΟΥΔΑΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΡΩΜΑΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ υ

Τι σημαίνει ο όρος;

Γεννούν τις αιρέσεις Τρεις διαφορετικοί «κόσμοι» O Ρωμαϊκός, ο Ιουδαϊκός, ο Ελληνικός: συνήθειες/ τρόπος ζωής/τρόπος επικοινωνίας Η εξήγηση της Φανέρωσης του Θεού και της σχέσης του ανθρώπου με Αυτόν με τη χρήση της λογικής Πολλά διαφορετικά θρησκευτικά ρεύματα που προϋπάρχουν: ειδωλολατρία, πολυθεϊσμός, μονοθεϊσμός

 Συγκρητισμός + αποκλειστική χρήση της λογικής  δημιουργούν τις αιρέσεις

Αδυναμία κατανόησης της ενανθρώπισης

Αδυναμία κατανόησης της ψυχοσωματικής Ανάστασης

ΆΡΕΙΟΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΟΤΗ ΤΑ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΟΜΟΟΥΣΙ ΟΝ

ΝΕΣΤΟΡΙΟΣ Κωνσταντινουπόλε ως ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΘΕΩΣΗ, ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΥΠΕΡΝΙΚΑ ΤΟ ΘΕΙΚΟ – Ο ΧΡΙΣΤΟΣ « Δανειζεται» το Θεικό ΧΡΙΣΤΟΤΟΚΟΣ

ΕΥΤΥΧΗΣ Eπίσκοπος ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΟΤΗ ΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟ ΘΕΙΚΟ ΥΠΕΡΝΙΚΑ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ – Ο ΧΡΙΣΤΟΣ « Δανειζεται» το ανθρώπινο ΑΝΘΡΩΠΙΝ Η ΦΥΣΗ ΤΟ ΌΜΟΙΟ ΛΥΤΡΩΝΕΙ ΤΟ ΌΜΟΙΟ

«Η Εκκλησία κατακρίνει την αίρεση και όχι τον αιρετικό, την κακοδοξία (λαθεμένη αντίληψη) και όχι τον άνθρωπο». Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, PG 50,