ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>>
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης - «Η Φόνισσα»
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Ομαδα γ Γραμμενου ευαγγελια Βουλγαρης κωνσταντινοσ Πρεβεντα βαια
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Μια αδελφή σκέτος μπελάς
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Μυθιστόρημα Romance: μεσαιωνική λέξη σήμαινε τις νέες γλώσσες roman:αποδόθηκε από τον Κοραή ως «μυθιστορία»
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Ομάδα: Τζαγκαράκη Ειρήνη
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Διαδίκτυο και Διδακτική της Γλώσσας Δυνατότητες Αξιοποίησης στη Διδασκαλία του Γλωσσικού Μαθήματος Διονύσης Αρκαδιανός.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Τα φύλα στη λογοτεχνία.
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης - «Η Φόνισσα»
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Υπολογιστικά Φύλλα Γραφήματα
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΛ ΟΙΧΑΛΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT. Δημιουργήθηκαν οι 3 ομάδες και η κάθε μια δημιούργησε ένα σενάριο με συγκεκριμένο τίτλο και θεματική. Γραμμένου Ευαγγελία φιλόλογος

«γυναίκα πάσχουσα» «πατριαρχική οικογένεια» «προίκα: πίκρα ή δώρο»; Τα φύλα στη λογοτεχνIα «γυναίκα πάσχουσα» «πατριαρχική οικογένεια» «προίκα: πίκρα ή δώρο»;

Φάσεις του σεναρίου: Στο 1ο στάδιο προανάγνωσης συζητήσαμε μέσα στην τάξη για τα φύλα: σχέσεις, εργασία, διαφορές στη συμπεριφορά και οι γενεσιουργοί παράγοντες αυτών: οικογένεια, εθιμικό πλαίσιο, νομοθεσία, κοινωνικά στερεότυπα.

2η φάση: κυρίως ανάγνωση. Ανάγνωση στην τάξη μικρών κειμένων με άξονες: πρότυπο πατέρα- αφέντη εγκατάλειψη παιδιών μονογονεϊκή οικογένεια ο εξουθενωτικός θεσμός της προίκας πλέγμα οικογενειακών σχέσεων ΓΥΝΑΙΚΑ

επόμενο βήμα: Δημιουργία 3 ομάδων Δημιουργία 3 ομάδων Ανάγνωση από τη κάθε μια ομάδα ενός βιβλίου Επεξεργασία φύλλων εργασίας

1η ομάδα: «γυναίκα πάσχουσα» Τα κείμενα τα οποία μελέτησαν οι μαθητές αυτής της ομάδας ήταν: «η φόνισσα» «Νοζούντ Αλι’» «Ερωτόκριτος»

2η ομάδα : « πατριαρχική οικογένεια» Τα κείμενα που μελέτησαν οι μαθητές ήταν: « Ερωφίλη» «του νεκρού αδερφού» «Στέλλα Βιολλάντη» :

3η ομάδα «προίκα: πίκρα ή δώρο» Τα κείμενα στην ομάδα ήταν: « η τιμή και το χρήμα» Νοζούντ Άλι» «η προίκα» ‘ Κοινός θεματικός άξονας εδώ είναι η προίκα και πως επηρεάζει τη ζωή των γυναικών και μερικές φορές καταστροφικά .

Κι αν έξω είναι άνοιξη, βαρύς χειμώνας στην καρδιά τους! Κι αν έξω είναι άνοιξη, βαρύς χειμώνας στην καρδιά τους! Ερωφίλη Αρετούσα Στέλλα Ρήνη γριά- χαδούλα Νοζούντ Άλι Γιαννούλα

Μονογονεϊκή οικογένεια Στα κείμενα «πατέρα στο σπίτι» και «τα ρέστα», διαπιστώσαμε ότι ο πατέρας απουσίαζε απ’ τη ζωή της οικογένειας και του ήρωα αγοριού. Η ψυχοσύνθεση των παιδιών διαμορφώθηκε χωρίς το πατρικό πρότυπο. « δεν έχουμε πατέρα στο σπίτι» διατυμπανίζει ο μικρός ήρωας του Παπαδιαμάντη προκαλώντας τον οίκτο των γειτόνων.

«Τα ρέστα» Ταχτσής Ο αφηγητής – ήρωας μικρό παιδί δεμένο με τη μητέρα του (ελλείψει πατρός), εξαρτάται απ’ τις ψυχολογικές μεταπτώσεις της μητέρας του. Τα ρέστα κλεμμένα απ’ τον μπακάλη, ή χαμένα , τον στοιχειώνουν …

«γυναίκα πάσχουσα»

Γυναίκες στολίδι και βάρος Γυναίκες στολίδι και βάρος

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: 1η ομάδα Περιγράψτε τη ζωή των γυναικών στη δεκαετία 1880 στην Αθήνα και την επαρχία. Ερευνήστε τη θέση της γυναίκας στη σύγχρονη εποχή: άλλαξε η θέση της ; Γιατί; Εικόνες και παραδείγματα Ερευνήστε και βρείτε στατιστικά στοιχεία για την κακοποίηση των γυναικών στην Ελλάδα και φτιάξτε γραφήματα με τα αποτελέσματα Βρείτε μη λογοτεχνικά κείμενα που να περιγράφουν τη γυναίκα στην εποχή που μελετάμε.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2η ομάδα Σε ποια σχολή ανήκουν τα λογοτεχνικά κείμενα που διαβάσατε; Ποια τα χαρακτηριστικά τους; Τι σήμαινε πατριαρχική δομή στην οικογένεια; Περιγράψτε τις σχέσεις και φτιάξτε ένα γράφημα που να την αντικατοπτρίζει. Τι γνωρίζετε για τον φεμινισμό; Τι προσέφερε στην αλλαγή της δομής της οικογένειας; Σχολιάστε τα ονόματα των ηρωίδων και περιγράψτε τη στάση ζωής που κρατούν στη ζωή.

Φύλλο εργασίας 3η ομάδα Τι γνωρίζετε για το θεσμό της προίκας στην ελληνική κοινωνία; Πώς λειτουργούσε το έθιμο της προίκας στην περιοχή σας; Προικοσύμφωνο, έκθεση προίκας, ευτράπελα… Πώς η προίκα λειτουργεί ως καταλύτης στο ‘ψήλωμα’ του νου της Χαδούλας;

Δεν υπάρχει πιο δυστυχισμένο απ’ των γυναικών το γένος…