ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ Οι αρχαίοι φιλόσοφοι χρησιμοποίησαν τον όρο εμψύχωση ως ενδεικτικό σημείο για την αρχή της ανθρώπινης ζωής. Αριστοτέλης και Αριστοτελικοί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΙΟΗΘΙΚΗ…..
Advertisements

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΒΡΥΟΥ ΚΑΙ ΤΟΚΕΤΟΣ
ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ: ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΒΛΑΧΑΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Match Point Φιλοσοφώντας την τύχη, την ελεύθερη βούληση, τη λογική και τα συναισθήματα του ανθρώπου… Μία εργασία των Ανδριόπουλου Θανάση Εγγλέζου Χριστιάννας.
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Proteomics and Genomics for Drug Discovery / Personalized Medicine
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ Μεταμόσχευση ονομάζεται η χειρουργική πρακτική σύμφωνα με την οποία αντικαθίσταται ένα όργανο ή μέρος του ή οποιοδήποτε ασθενές και παραμορφωμένο.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Θα έλεγες ότι είσαι ένας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Η εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
Ζαχαροπούλου Μαρίζα Λεκκός Βασίλης Στόγιος Κων/νος Μα τι είναι επιτέλους αυτό το DNA;
ΚλωνοποΙηση ΖΩων Ασλάνης Μάριος-Στέφανος Τράντος Κωνσταντίνος Αργυρούδης Σταύρος Αφεντουλίδης Μελέτης.
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Μέλη: Νικόλας, Στέλλα, Έρως. Θέμα: Μεταμοσχεύσεις, δωρεές και εμπόριο
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα Τι είναι τελεολογία,
ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ Παρένθετη μητρότητα έχουμε στην περίπτωση κατά την οποία μία γυναίκα κυοφορεί και γεννά, ύστερα από εξωσωματική γονιμοποίηση και μεταφορά.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΚΕΤΟΣ ΑΝΩΔΥΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Dr.Ηλίας Κ.Κατσίκης MD.PhD.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πέικου Μαρία Α.Ε.Μ:3867 Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 2η Εργαστηριακή Άσκηση.
Ανάπτυξη Εμβρύου - Τοκετός
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ –ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ - ΣΥΛΛΗΨΗ Μαγδαληνή Αγγέλικα Γιώτα Γκαγιάννη Κατερίνα Καμβρογιάννη Μάτα Γεωργούδη Δήμητρα Ρούση ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ : Α’
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Βασικές έννοιες της κληρονομικότητας
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΣΕΛΕΜΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Α.Ε.Μ.: 3876
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
¨Η ΚΛΩΝΟΠΟΙΣΗ¨ Τα υπέρ και τα κατά
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Muhammad ibn Zakariya Razi
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Δρ. Αντωνία Καλλή BSc, MSc, PhD
Να έχω Μέτρο στην ζωή μου
Θεωρία Μεθόδων Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ! ΓΙΑΤΙ και ΤΙ πρέπει να κάνουμε!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ Οι αρχαίοι φιλόσοφοι χρησιμοποίησαν τον όρο εμψύχωση ως ενδεικτικό σημείο για την αρχή της ανθρώπινης ζωής. Αριστοτέλης και Αριστοτελικοί φιλόσοφοι: Ο Αριστοτέλης συνδέει την γέννηση και τη ζωή με τη μέθεξη στο θερμόν. Στωικοί: Το έμβρυο τμήμα του μητρικού σώματος στερούμενο ζωής. Πλάτωνας: Προΰπαρξη των ψυχών Αναγεννησιακοί φιλόσοφοι: Η ψυχή εισέρχεται στο έμβρυο την τρίτη ημέρα της κύησης. Ιουδαϊσμός: Η ζωή αρχίζει από την γέννηση και μετά. Ισλαμισμός: Το έμβρυο αποκτά ψυχή τον 4 ο μήνα κύησης. Χριστιανισμός: Η ζωή είναι μυστήριο. Ξεκινάει από την σύλληψη (γονιμοποίηση ωαρίου). Διαφοροποιήσεις σε άλλες Εκκλησίες. Λουθηρανοί: Το έμβρυο αποκτάει νομικά δικαιώματα 70 μέρες μετά τη σύλληψη. Αγγλικανοί: Υιοθετούν τη χρήση βλαστοκυττάρων από έμβρυα.

Βιολογία: Η ζωή αρχίζει από την 11 η ή την 14 η μέρα σύλληψης, όταν έχουμε την εμφάνιση μιας πρώτης μορφής νευρωνικού πλέγματος ή δυνατότητα το έμβρυο να διαχωριστεί σε δίδυμα. Βίλχελμ Ράϊχ: Μετά τον 6 ο μήνα κύησης, όπου το έμβρυο έχει δικά του συναισθήματα. Πιαζέ: Οι έξι μήνες μετά τον τοκετό. Τότε αρχίζει το παιδί – κατά την άποψή του – να συνειδητοποιεί την εξωτερική πραγματικότητα. Η ζωή είναι μυστήριο και δώρο του Θεού. Η τεκνογονία καρπός του έρωτα και ολοκλήρωση της αγάπης είναι η γέφυρα μεταξύ θανάτου και ζωής. Ολοκληρώνεται μέσα στον γάμο, γιατί εκεί υπάρχει η αντίληψη της συζυγίας και της αλληλοπεριχώρησης των προσώπων. Ο θάνατος διακρίνεται στο βιολογικό ή φυσικό (επιστημονική αντίληψη) και στον πνευματικό (θεολογική αντίληψη) Πότε διαπιστώνεται ο θάνατος κάποιου;

Το πότε ένας άνθρωπος είναι νεκρός βιολογικώς, είναι θέμα της Ιατρικής. Έχουν όμως παρεισφρήσει πολλά και έχουν αναδυθεί τόσα προβλήματα, ώστε να απασχολούν και την Βιοηθική. Από το 1953 αμφισβητείται η καρδιά ως κέντρο ζωής μετά την επίτευξη της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης. Η Επιτροπή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ στη Βοστώνη των Η.Π.Α. και το 1968 καθόρισε τα «κριτήρια του μη αναταξίμου εγκεφαλικού κώματος», γνωστά έκτοτε ως «Κριτήρια Χάρβαρντ». Χαρα­κτηρίσθηκαν δε ως «κριτήρια του εγκεφαλικού θανάτου», ενώ επρόκειτο για κριτήρια διαγνώσεως «του θανάτου του εγκεφαλικού στελέχους». Έτσι όμως άρχισε να διαμορφώνεται και η αντίληψη ότι ο εγκέφαλος είναι το «κέντρο της ζωής». «Ένα άτομο το οποίο υπέστη είτε 1) μη αναστρέψιμη παύση της κυκλοφορικής και αναπνευστικής λειτουργίας, ή 2) μη αναστρέψιμη παύση όλων των λειτουργιών ολοκλήρου του εγκεφάλου συμπεριλαμβανομένου και του εγκεφαλικού στελέχους, είναι νεκρό. Ο ορισμός του θανάτου πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τους παραδεδεγμένους ιατρικούς κανόνες». Αυτό δε διότι —κατά τις «οδηγίες»— «η ιατρική επιστήμη κατέληξε στο ότι ο θάνατος μπο­ρεί να ορισθεί επακριβώς είτε με καρδιοαναπνευστικά είτε με νευρολογικά κριτήρια».

«Κλινικός θάνατος» ορίζεται το στάδιο της πορείας προς τον οριστικό ή βιολογικό θάνατο, κατά το οποίο είναι δυνατή η αντιστροφή της πορείας προς την ανάκτηση της ζωής. Τέτοιος είναι ο «καρδιακός κλινικός θάνατος», τα όρια του οποίου είναι από 4-5 λεπτά της ώρας τα οποία μπορούν τώρα πλέον να παρατείνονται και επί μακρόν, ώστε πολύ περισσότεροι άνθρωποι να επαναφέρονται στη ζωή, υστέρα από την παύση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας τους· κάτι που σήμερα γί­ νεται με ρυθμούς «ρουτίνας» και πολλοί έτσι «νοσήσαντες» αποδίδονται στην κοινωνία διάγοντες φυσιολογική ζωή, όση η υπόλοιπη κατάσταση της υγείας τους το επιτρέπει.

Χαρτογράφηση του γονιδιώματος ή αποκωδικοποίηση του γενετικού κώδικα σημαίνει την καταγραφή του DNA, δηλ. των επαναλαμβανόμενων σειρών των τεσσάρων νουκλεοτιδίων ή βάσεων, καθώς επίσης και τον υπολογισμό των γονιδίων που περιέχονται στο DNA. Το γονιδίωμα έχει χαρακτηριστεί ως το βιβλίο της ζωής. Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ DNA 1. Δεν υπάρχει σύγκρουση επιστήμης και θεολογίας, γιατί είναι διαφορετικός ο σκοπός και ο ρόλος τους. Γίνονται αποδεκτές όλες οι ανακαλύψεις. 2. Μέσα στην κτίση όλα τα δημιουργήματα (άρα και το DNA) μετέχουν των ενεργειών του Θεού, δηλ. των λόγων των όντων. Τα ζώα και τα φυτά της ουσιοποιού και ζωοποιού ενέργειας, οι άνθρωποι επιπλέον της σοφοποιού και οι άγγελοι επιπλέον της θεοποιού ενέργειας. Όλα γίνονται σε συνεργία με τον Θεό, όπως επίσης και στις επιστημονικές ανακαλύψεις. 3. Δεν είναι τα γονίδια που κάνουν τη διαφορά μεταξύ του ανθρώπου και των άλογων ζώων, η οποία εξάλλου είναι μικρή, αλλά η έννοια του προσώπου (νοερό και αυτεξούσιο) 4.Ο θάνατος είναι αρρώστια της ανθρώπινης φύσης, ο οποίος είναι δύσκολο να θεραπευτεί με τις γονιδιακές θεραπείες.

5. Δεν είναι μόνο τα γονίδια που επηρεάζουν τον άνθρωπο. Είναι το περιβάλλον, η ελευθερία του, ο πολιτισμός και η χάρη του Θεού. 6. Το πνευματικό DNA των μυστηρίων της Εκκλησίας είναι ανάλογο ή και ανώτερο του βιολογικού. (πτώση, Ενανθρώπηση, μυστήριο Ευχαριστίας) 7. Ο σκοπός της ζωής 8. Η δημιουργία στο μέλλον μια ευγονικής ή ευθανασιακής κοινωνίας αντίθετης με τη διδασκαλία της Εκκλησίας.