Σταυροφορίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νέοι εχθροί εμφανίζονται και αποσπούν εδάφη από την αυτοκρατορία
Advertisements

Το Βυζάντιο και οι Νορμανδοί
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Ιστορική γραμμή. 15. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας.
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
 13ος αιώνας: εποχή ευμάρειας → αύξηση αγροτικής παραγωγής, εφαρμογή καινοτομιών (νερόμυλος- υδραυλικό πριόνι - ποδοκίνητος αργαλειός), ανάπτυξη βιοτεχνίας,
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Ένταση στα Βαλκάνια..
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ Νίκος Γιαννιός Γ1.
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
4.1. Τα λατινικά κράτη Τα λατινικά κράτη.
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους
 Οι αυτοκράτορες επιβάλλονται πότε από την παράταξη των πολιτικών και πότε από την στρατιωτική αριστοκρατία. Η Εκκλησία επίσης αναμειγνύεται ( Μιχαήλ.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Ούρδας Ιωάννης 2012 Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους.
Ανάμεσα στις περιοχές που κατέλαβαν οι Σελτζούκοι ήταν και τα Ιεροσόλυμα, η ιερή πόλη που έζησε και δίδαξε ο Χριστός. O αυτοκράτορας Αλέξιος Α', ο Κομνηνός,
7. Οικονομία και κοινωνία στη Δυτική Ευρώπη
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
OI ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ:ΧΡΕΠΠΑ ΛΙΑΝΑ &ΑΔΑΜΟΥ ΝΑΤΑΣΑ
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β ’1.
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης της Αμμοχώστου
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ 1η,2η,3η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ( ).
2. Οι Κομνηνοί και η μερική αναδιοργάνωση του κράτους
Σταυροφοριεσ και βυζαντιο
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
Θεματική Ενότητα «Χριστιανισμός στην Ευρώπη»
4. Οι Οθωμανοί, 17ος και 18ος αι..
Reconquista - ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ
Η περίοδος της Λατινοκρατίας
Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης.
Η Αγγλία. Οι Απαρχές 410 Ως το 410 τα Βρετανικά Νησιά αποτελούσαν Ρωμαϊκή Επαρχία ΣαξόνωνΆγγλων : Κρατίδια Σαξόνων και Άγγλων :
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
και η μερική αναδιοργάνωση
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Η ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ. Αναφέρεται με το όνομα αυτό, που σημαίνει κυριολεκτικά την πόλη τη χωμένη στην άμμο, από τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Και πράγματι, η Αμμόχωστος υπήρξε.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
1 Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών 11 ος αιώνας Βενετοί έμποροι στις προκυμαίες της Κων/λης.
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
Γ ΟΜΑΔΑ Δ’ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Οι Εκκλησίες του κόσμου
5η Συνάντηση 1/11/2016 Παρακμή και πτώση του Βυζαντίου 1204 –1453
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
Βυζάντιο Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη Άλωση 1204 Άλωση 1453
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Το Βυζάντιο και οι Νορμανδοί
Οι Σταυροφορίες_Εισαγωγή
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
16. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας Ο Ιουστινιανός κλείνει συνθήκες ειρήνης στην Ανατολή και στρέφεται κατά.
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
και η μερική αναδιοργάνωση
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σταυροφορίες

Ορισμός των σταυροφοριών 11ος αι.-13oς αι. «Iερές» εκστρατείες Χριστιανοί ηγεμόνες /Πάπας Επίσημος στόχος: απελευθέρωση Παναγίου Τάφου και Αγίων Τόπων (Συρία –Παλαιστίνη)

Παράγοντας που επηρέασε Πραγματικές αιτίες Απόκτηση πλούτου και νέων φέουδων (οικονομικό & πολιτικό κίνητρο: εξουσία & γόητρο) από την αριστοκρατία της Δυτικής Ευρώπης Οικονομικά προβλήματα στη Δυτ. Ευρώπη: υπερπληθυσμός, έλλειψη καλλιεργήσιμης γης (οικονομικό κίνητρο για φτωχούς) Επιδίωξη ναυτικών ιταλικών πόλεων για κυριαρχία και έλεγχο του εμπορίου στην Ανατολική Μεσόγειο (οικονομικό κίνητρο) Προσπάθεια Καθολικής Εκκλησίας (Πάπα) να επικρατήσει των άλλων χριστιανικών Εκκλησιών (θρησκευτικό αλλά κυρίως πολιτικό & οικονομικό κίνητρο) Βυζαντινή αυτοκρατορία και αραβικά Χαλιφάτα σε περίοδο μη ευρωστίας (ακμής) στρατιωτικής. Παράγοντας που επηρέασε Φημολογία για ωμότητες Αράβων και Τούρκων κατά των χριστιανών προσκυνητών στους Αγίους Τόπους (ιδεολογικό κίνητρο)

Α΄ Σταυροφορία (1096-1099) Ο Πάπας ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του βυζαντινού αυτοκράτορα Αλέξιου Κομνηνού για βοήθεια στρατιωτική, ώστε να απωθηθούν οι Σελτζούκοι Τούρκοι από τα βυζαντινά εδάφη και από τους Αγίους Τόπους. Μια πρώτη «λαϊκή» εκστρατεία αποτυγχάνει αλλά η δεύτερη, οργανωμένη από τους φεουδάρχες, επιτυγχάνει: α) επανακτώνται για τους βυζαντινούς κάποια χαμένα εδάφη, β) ιδρύονται κρατίδια λατινικά στην Ανατολική Μεσόγειο και δη στους Αγίους Τόπους.

Η Ανατολική Μεσόγειος ακριβώς πριν την Α΄ Σταυροφορία (1097) Σελτζούκοι Άραβες

Τα λατινικά κρατίδια μετά την Α΄ Σταυροφορία στην ανατολική Μεσόγειο Σελτζούκοι Βυζαντινή αυτοκρατορία Άραβες

Β΄ Σταυροφορία (1147-1149) Aφορμή: Αποτέλεσμα: Αποτυχία Η άλωση της Έδεσσας, πόλης λατινικού κράτους της Ανατολικής Μεσογείου (1144) Αποτέλεσμα: Αποτυχία

Η βυζαντινή αυτοκρατορία και οι γείτονές της το 1180. Χαλιφάτο (Αραβικό)

Γ΄ Σταυροφορία 1189-1192 Αποτελέσματα: Ανάκτηση κάποιων λιμανιών των Αγίων Τόπων αλλά όχι της Ιερουσαλήμ. Επετράπη όμως από τον Άραβα χαλίφη Σαλαντίν στους χριστιανούς εμπόρους και στους προσκυνητές να επισκέπτονται ελεύθερα την Ιερουσαλήμ. Σημαντική για το Βυζάντιο η απώλεια της Κύπρου, που Καταλαμβάνεται από τον Άγγλο βασιλιά Ριχάδρο Λεοντόκαρδο και παραδίδεται στο Φράγκο Γουίδο Λουιζινιάν (1192). Ιερουσαλήμ: παραμένει εκτός λατινικού κράτους

Δ΄ Σταυροφορία 1202-1204 Διαμάχη για την εξουσία: Ο Αλέξιος Δ΄ Άγγελος ζητά βοήθεια από τους Σταυροφόρους, για να ανακαταλάβει τον θρόνο. Υπόσχεται μεγάλη αμοιβή. Έτσι οι Σταυροφόροι αλλάζουν πορεία  Αντί να κατευθυνθούν στους Άγιους Τόπους φτάνουν στην Κων/πολη. Την καταλαμβάνουν και την παραδίδουν στον Αλέξιο Δ’ Άγγελο. Όμως ο Αλέξιος Δ’ αθετεί τις υποσχέσεις του. 12 Απριλίου 1204: Οι Σταυροφόροι πολιορκούν, κυριεύουν και λεηλατούν την Πόλη. Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι των κρατών που συνεργάστηκαν στη Σταυροφορία μοιράζονται κάποια βυζαντινά εδάφη και ορισμένα θα τα διατηρήσουν για αιώνες (π.χ. η Βενετία κρατά δική της την Κρήτη μέχρι τον 17ο αιώνα).

Τα κράτη που προέκυψαν μετά το 1204 Βενετικό κρ. Λατινικά κράτη Βυζαντινά κράτη Σελτζούκοι

Αποτελέσματα Δ΄ Σταυροφορίας Αποτελέσματα Δ΄ Σταυροφορίας 1) Η Βυζαντινή αυτοκρατορία, ακόμα και όταν θα ανακτήσει ένα μέρος των κατακτημένων από τους φεουδάρχες της Δύσης εδαφών, δε θα καταφέρει να ορθοποδήσει ποτέ από αυτό το πλήγμα. Η Λατινοκρατία είναι η αρχή της σταδιακής συρρίκνωσης του Βυζαντίου. 2) Αντίθετα η Δύση θα επωφεληθεί από τα λάφυρα που θα αποκτήσουν οι φεουδάρχες καταλαμβάνοντας την πλούσια Πόλη αλλά και από τις παραλιακές κτήσεις που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη του εμπορίου της και άρα τη συσσώρευση πλούτου. Το αστέρι της Δύσης έχει ανατείλει. 3) Η βίαιη άλωση της Πόλης από τους χριστιανούς της Δύσης βαθαίνει το χάσμα μεταξύ Δυτικής Εκκλησίας (Καθολικής ή Παπικής) και Ανατολικής (Ορθόδοξης) που ξεκίνησε με διαφωνίες θεολογικές (το λεγόμενο Σχίσμα των Εκκλησιών) αλλά εξελίχθηκε σε σύγκρουση για την πρωτοκαθεδρία στον χριστιανικό κόσμο. 3) Κατά τη διάρκεια του αγώνα για την ανάκτηση των χαμένων εδαφών αναπτύσσεται ένα εθνικό αίσθημα μεταξύ των βυζαντινών. Αναζητούνται οι ρίζες στο απώτερο παρελθόν και αλλάζει η άποψη για την ελληνική αρχαιότητα, η οποία πλέον θεωρείται συμβατή με τη χριστιανική πίστη.