Ο ανατρεπτικός Ευριπίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2012 Κεφαλονίτικα παιχνίδια-Τα μήλα Έλλη Κουνάδη.
Advertisements

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Τριανταφυλλίδης Δημήτρης
του τρίτου βιβλίου ανατέμνει και αναπτύσσει την παθολογία
Γυναικείο Ποδόσφαιρο Ποιος είπε ότι το ποδόσφαιρο είναι μόνο αντρικό άθλημα; Υπάρχουν και γυναίκες που είναι εξίσου ταλαντούχες. Γενικώς τα αγόρια έχουμε.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΗ ΤΕΧΝΗ Στις αισθηματικές ταινίες: Οι ήρωες πρέπει να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες (δυσάρεστες καταστάσεις, επιρροές από το οικογενειακό.
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΑΛΑΝΤΗ-ΜΑΥΡΟΥ.
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Κ Α Α Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ. Οι ιστορίες των Πατριαρχών έχουν βασικά θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλούν δηλαδή για τη µοναδική σχέση των πρωταγωνιστών.
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Ομαδα γ Γραμμενου ευαγγελια Βουλγαρης κωνσταντινοσ Πρεβεντα βαια
Ερωτηματολόγιο για την ζωή της Μαρίας Κιουρί Παρακάτω θα δούμε τα αποτελέσματα των 9 ερωτήσεων του ερωτηματολογίου που δόθηκε σε άτομα ποικίλων ηλικιών,
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Πληβούρη Νικολίνα Ριγκλέα Μελίνα. Η ΖΩΗ Γεννήθηκε το 485 π.Χ. Κατάγονταν από την Φλύα, δήμο της Κεκρωπίας. Γονείς του ήταν ο Μνήσαρχος και η.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Διερευνητική Εργασία Α΄ Λυκείου ΠΤΥΧΙΟ, ΜΟΡΦΩΣΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΙΔΕΩΔΗ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Ευθυμιάδης Παύλος.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Ο μύθος της Αράχνης Χριστιάννα Φ., Α1 – 7o Γυμνάσιο Ιωαννίνων.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Θέμα-Σκοπός Το παιχνίδι το οποίο θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ονομάζεται “Fighting poverty”. Ο τίτλος και η ιδέα είναι ξεκάθαρος. «Αγώνας κατά της φτώχιας».
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Ο Ηρόδοτος ως ιστορικός και αφηγητής.
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Α Γ Υ Μ Ν Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
 Η χώρα μας εξαιτίας της μακρόχρονης ιστορίας της, διατηρεί πολυάριθμα μουσεία με ποικίλα θέματα.  Ωστόσο, οι νεοέλληνες δεν δείχνουν μεγάλη ευαισθησία.
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
«Του γιοφυριού της Άρτας» Ν. Γ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ανατρεπτικός Ευριπίδης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Ο Ευριπίδης ήταν γιος του Μνησάρχου και είχε καταγωγή από τη Φλύα Έζησε την περίοδο του πελοποννησιακού πολέμου,μία εποχή ,η ποια χαρακτηρίζεται από το έργο των σοφιστών και γενικότερα νέες ιδέες Ενώ σε όλη του τη ζωή συμμετείχε σε δραματικούς αγώνες μόνο 4 φορές αναδείχτηκε νικητής Συνδέθηκε με άφθονη ανεκδοτολογία και μάλιστα του αποδώθηκε ο χαρακτηρισμός μισογύνης κάτι που δεν ισχύει αφού φάνηκε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος προς αυτό το θέμα.

Απολεσθέντα έργα Δίκτυς Επειός Ερεχθεύς Κάδμος Κερκυών Κρεσφόντης

ΥΠΟΘΕΣΗ Πραγματεύεται την ιστορία του έρωτα της Φαίδρας, κόρης του Μίνωα και δεύτερης γυναίκας του Θησέα, για τον πρόγονό της, τον Ιππόλυτο, γιο του άνδρα της με την αμαζόνα Αντιόπη . , ‘

H ίδια η Φαίδρα εκμυστηρευόταν τον έρωτά της στον Ιππόλυτο, που κάλυπτε το πρόσωπο του από ντροπή και αποτροπιασμό.

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ Κατά τη διάρκεια της ζωής του και ειδικότερα κατά την περίοδο συγγραφής των έργων του, τού αποδώθηκε ο χαρακτηρισμός του μισογύνη. Αδιαμφισβήτητα όμως μέσα από τις τραγωδίες του προσπαθούσε να αποδείξει το αντίθετο.

ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΦΑΙΔΡΑ ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Αρχικά, η πρωτοβουλία του να δώσει σε πολλές τραγωδίες του τίτλο γυναικείου ονόματος αποδεικνύει την αβασιμότητα του χαρακτηρισμού του ως μισογύνη. Επίσης , το ίδιο αποδεικνύει η παραχώρηση του πρωταγωνιστικού ρόλου σε γυναικείο χαρακτήρα

Και το σημαντικότερο : η ανάδειξη του γεγονότος ότι η γυναίκα προβληματίζεται, ερωτεύεται και σκέφτεται , σε μια εποχή που όλα αυτά αμφισβητούνται.

Μάλιστα η Φαίδρα από το βαθύ πόνο αρρωσταίνει μέχρι αυτοκαταστροφής και η παραμάνα της , το μόνο άτομο που γνωρίζει το ένοχο μυστικό της, αποκαλύπτει τελικά την αλήθεια στον Ιππόλυτο.

Η Φαίδρα είναι γυναίκα με καλό όνομα, ενάρετη, που παλεύει απεγνωσμένα για να καταπνίξει το άνομο πάθος της, όμως η εξόντωσή της έχει λίγη σημασία για τη θεά, για την οποία μετράει μόνο η ανάγκη της να εκδικηθεί.

Στη Φαίδρα πάλι, που αγωνίζεται να διαμορφώσει τη ζωή της με βάση τις αρχές της σωφροσύνης και της ευκλείας, αλλά σκοντάφτει στους διαβρωτικούς παράγοντες του περιβάλλοντος της και στις αρνητικές καταβολές της κρητικής της καταγωγής, που τις επισημαίνει η ίδια με οδυνηρές σκέψεις, δηλώνονται οι αντίπαλες δυνάμεις που γεννιούνται από τη σύγκρουση περιβάλλοντος και καταγωγής με την αγαθή έμφυτη προδιάθεση, με αποτέλεσμα την υποταγή της άμοιρης γυναίκας στην καταλυτική τους δύναμη, που με τόση δεξιοτεχνία πραγματεύεται ο μεγάλος ανατόμος των ανθρωπίνων Ευριπίδης.