ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)
ΣΤΟΧΟΙ Έμφαση στα σημαντικότερα περιβαλλοντικά ζητήματα. Ιδιαίτερο βάρος στη βιωματική προσέγγιση. Ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ομαδική εργασία. Η καινοτομία του Δικτύου είναι στην υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων μέσα από την υπαίθρια διαβίωση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δράσεις στο πεδίο. Η διαβίωση στη φύση δίνει πολλές αφορμές και ερεθίσματα για ανακαλύψεις και περαιτέρω συζητήσεις και συμπεράσματα Η διαβίωση στη φύση παρέχει βιώματα στους μαθητές, αναθεωρεί αξίες και πράγματα δεδομένα (νερό, ζέστη, ασφάλεια, ενέργεια κ.α.). Μέσα από την αμεσότητα με τη φύση προκύπτει συναισθηματική εμπλοκή σε περιβαλλοντικά ζητήματα που πρέπει να προηγείται οποιασδήποτε θεωρητικής προσέγγισης
Πρώτα επιμορφώθηκε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός
ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ
Η χλωρίδα στην περιοχή του Κιλκίς Έρευνα στο διαδίκτυο Έρευνα στο πεδίο (ζωοπάζαρο, λόφος Αγ. Γεωργίου, Ν. Αγιονέρι, περιοχή Προφ. Ηλία) Δημιουργία ενός αρχείου word με τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες που μαζέψαμε
Συλλογή φυσικών υλικών στον Προφήτη Ηλία Κιλκίς
Κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικα στολίδια με φυσικά υλικά
ΛΟΦΟΣ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ Εξερευνήσαμε το λόφο του Αγ. Γεωργίου Κιλκίς
Δράση «Καθαρίστε τη Μεσόγειο» Καθαρίσαμε μια πολυσύχναστη περιοχή του λόφου
Δράσεις γνωριμίας με το δάσος Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας Φτιάξαμε κατά ομάδες τον «πίνακα της φύσης» με υλικά φυσικά που συλλέξαμε από τη γύρω περιοχή Περπατήσαμε στο μονοπάτι πεζοπορίας μέσα στο δάσος Αξιολογήσαμε, ατομικά και ομαδικά, τη δράση και τη συμμετοχή μας σ’ αυτήν
Δράσεις γνωριμίας με το δάσος
Απολαμβάνω τη φύση Κάναμε γιόγκα και διαλογισμό και μετά πικ νικ
ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ «ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ» Πήραμε μέρος στη δράση που οργάνωσε το ΚΠΕ Παρανεστίου. Ταξιδέψαμε ως εκεί με τρένο
Ενημέρωση και οδηγίες
Στήσαμε την κατασκήνωσή μας, κάναμε το συμβόλαιο της ομάδας και μαγειρέψαμε το γεύμα μας
Παίξαμε παιχνίδι προσανατολισμού και γνωριμίας με τη χλωρίδα της περιοχής
Μαζέψαμε ξύλα, ανάψαμε φωτιά, ψήσαμε λουκάνικα, γνωριστήκαμε μεταξύ μας…
Πορεία ως τον κοντινό παραδοσιακό οικισμό Μεσοχωρίου (με φύλλα εργασίας)
Πορεία στο παραποτάμιο μονοπάτι του Νέστου
Αξιολόγηση- Συμπεράσματα Η υπαίθρια διαβίωση δεν αποτελεί θέμα Περ/κής Αγωγής. Είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά στις δράσεις που κάναμε και εμπλουτίστηκαν με βιωματικό τρόπο οι γνώσεις που είχαν για περιβαλλοντικά θέματα Η εμπειρία και για τον εκπαιδευτικό ήταν ξεχωριστή και η οργάνωση των δράσεων ήρθε αβίαστα, γιατί δόθηκαν πολλά εργαλεία και τεχνογνωσία από το ΚΠΕ Παρανεστίου.
Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας… …και συνεχίζουμε δυναμικά!!