ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος 2011-12 (1 η χρονιά)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
το αμπέλι 1ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Σουφλίου Δ΄ Τάξη
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εθνικό θεματικό δίκτυο «Υπαίθρια Ζωή και Π.Ε.»
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Άρωμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Χριστίνα Παπαζήση Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νση Δ.Ε. Β΄Αθήνας.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΑΛΛΙΚΟΥ – ΑΞΙΟΥ - ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ Εύα Κατράνα Βιολόγος-MSc Περιβαλλοντικής Βιολογίας Υπεύθυνη οικοξεναγήσεων-
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΛΛΙΣΤΩ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Στην καρδιά της Ευρώπης
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων Ρόδου σήμερα
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος»
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Δρ. Λεμπέση Γεωργία Ελένη
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)

ΣΤΟΧΟΙ Έμφαση στα σημαντικότερα περιβαλλοντικά ζητήματα. Ιδιαίτερο βάρος στη βιωματική προσέγγιση. Ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ομαδική εργασία. Η καινοτομία του Δικτύου είναι στην υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων μέσα από την υπαίθρια διαβίωση.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δράσεις στο πεδίο. Η διαβίωση στη φύση δίνει πολλές αφορμές και ερεθίσματα για ανακαλύψεις και περαιτέρω συζητήσεις και συμπεράσματα Η διαβίωση στη φύση παρέχει βιώματα στους μαθητές, αναθεωρεί αξίες και πράγματα δεδομένα (νερό, ζέστη, ασφάλεια, ενέργεια κ.α.). Μέσα από την αμεσότητα με τη φύση προκύπτει συναισθηματική εμπλοκή σε περιβαλλοντικά ζητήματα που πρέπει να προηγείται οποιασδήποτε θεωρητικής προσέγγισης

Πρώτα επιμορφώθηκε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός

ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ

Η χλωρίδα στην περιοχή του Κιλκίς Έρευνα στο διαδίκτυο Έρευνα στο πεδίο (ζωοπάζαρο, λόφος Αγ. Γεωργίου, Ν. Αγιονέρι, περιοχή Προφ. Ηλία) Δημιουργία ενός αρχείου word με τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες που μαζέψαμε

Συλλογή φυσικών υλικών στον Προφήτη Ηλία Κιλκίς

Κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικα στολίδια με φυσικά υλικά

ΛΟΦΟΣ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ Εξερευνήσαμε το λόφο του Αγ. Γεωργίου Κιλκίς

Δράση «Καθαρίστε τη Μεσόγειο» Καθαρίσαμε μια πολυσύχναστη περιοχή του λόφου

Δράσεις γνωριμίας με το δάσος Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας Φτιάξαμε κατά ομάδες τον «πίνακα της φύσης» με υλικά φυσικά που συλλέξαμε από τη γύρω περιοχή Περπατήσαμε στο μονοπάτι πεζοπορίας μέσα στο δάσος Αξιολογήσαμε, ατομικά και ομαδικά, τη δράση και τη συμμετοχή μας σ’ αυτήν

Δράσεις γνωριμίας με το δάσος

Απολαμβάνω τη φύση Κάναμε γιόγκα και διαλογισμό και μετά πικ νικ

ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ «ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ» Πήραμε μέρος στη δράση που οργάνωσε το ΚΠΕ Παρανεστίου. Ταξιδέψαμε ως εκεί με τρένο

Ενημέρωση και οδηγίες

Στήσαμε την κατασκήνωσή μας, κάναμε το συμβόλαιο της ομάδας και μαγειρέψαμε το γεύμα μας

Παίξαμε παιχνίδι προσανατολισμού και γνωριμίας με τη χλωρίδα της περιοχής

Μαζέψαμε ξύλα, ανάψαμε φωτιά, ψήσαμε λουκάνικα, γνωριστήκαμε μεταξύ μας…

Πορεία ως τον κοντινό παραδοσιακό οικισμό Μεσοχωρίου (με φύλλα εργασίας)

Πορεία στο παραποτάμιο μονοπάτι του Νέστου

Αξιολόγηση- Συμπεράσματα Η υπαίθρια διαβίωση δεν αποτελεί θέμα Περ/κής Αγωγής. Είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά στις δράσεις που κάναμε και εμπλουτίστηκαν με βιωματικό τρόπο οι γνώσεις που είχαν για περιβαλλοντικά θέματα Η εμπειρία και για τον εκπαιδευτικό ήταν ξεχωριστή και η οργάνωση των δράσεων ήρθε αβίαστα, γιατί δόθηκαν πολλά εργαλεία και τεχνογνωσία από το ΚΠΕ Παρανεστίου.

Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας… …και συνεχίζουμε δυναμικά!!