ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Τεχνολογίες ανάκτησης και εξαγωγής δεδομένων με γλωσσική υποστήριξη - Εφαρμογές στο e-government και e-business - Εφαρμογές στο e-government και e-business.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Επιβλέπων: Μ. Λύτρας Ομάδα Εργασίας: Αtanasova Monica A.M Αtanasova.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
. Εννοιολογικοί χάρτες.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
Πτυχιακή εργασία με θέμα: «Ταξινόμηση αρχείου του νοσοκομείου του Κιλκίς II» Επιμέλεια: Γιάζμπου Ελένη Ιωάννου Αναστασία Καμπέρη Ελένη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Γ Εξάμηνο Τετάρτη 12-3μμ, αίθουσα Β13 Καθηγητής: Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Ο Κόμβος Δευτερογενούς Επεξεργασίας: Μια ερευνητική υποδομή για τη συγκριτική κοινωνική έρευνα.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
Γλωσσική Τεχνολογία Μάθημα 5 ο Επεξεργασία Κειμένου και Δεικτοδότηση Σοφία Στάμου Άκ.Έτος
E X a M p L e Αξιοποιώντας την τεχνολογία XML στη διαχείριση της πληροφορίας Λίνα Μπουντούρη Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σημασιολογική Ολοκλήρωση Δεδομένων με τη χρήση Οντολογιών Λίνα Μπουντούρη - Μανόλης Γεργατσούλης Ιόνιο Πανεπιστήμιο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων ISBN
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Ειρήνη Λεγάκη

Θησαυρός Θησαυρός (Thesaurus/ Thesauri) ονομάζεται το λεξιλόγιο όρων μιας ελεγχόμενης γλώσσας ευρετηρίασης, δομημένης με τέτοιο τρόπο ώστε να υποδηλώνονται με σαφήνεια οι προϋπάρχουσες (“a priori”) σχέσεις μεταξύ των εννοιών Με άλλα λόγια Ελεγχόμενο λεξιλόγιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την βελτίωση της οργάνωσης και πρόσβασης στην πληροφορία

Προκλήσεις Ψηφιακών Βιβλιοθηκών Προκλήσεις Ψηφιακών Βιβλιοθηκών τις οποίες μπορεί να υποστηρίξει ένας θησαυρός Βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ανάκτησης προς χειρισμό της άκρατης μάζας του υλικού Παροχή ενοποιημένης πρόσβασης σε υλικό με διάφορα μέσα (ειδικά πρόσβαση σε υλικό που δεν αποτελεί κείμενο) Παροχή υποστήριξης που βασίζεται στη γνώση για τους τελικούς χρήστες που έχουν πρόσβαση σε δικτυωμένη πληροφορία χωρίς το πλεονέκτημα ενός μεσάζοντα Υποστήριξη δημιουργίας και συντήρησης ατομικών ή ομαδικών πληροφοριακών συστημάτων Υποστήριξη της αναζήτησης πληροφοριών ως ένα ενιαίο και αναπόσπαστο τμήμα στην επίλυση προβλημάτων, τη μάθηση, και την πνευματική εργασία

Γιατί Θησαυροί; Προβλήματα Σύγχυση στο λεξιλόγιο Περιορισμός χρηστών σε έναν εννοιολογικό χώρο Οφέλη για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες από τη χρήση θησαυρών Βελτίωση της οργάνωσης των ψηφιακών βιβλιοθηκών Διευκόλυνση της πρόσβασης στο περιεχόμενο τους Σύνδεση των πληροφοριακών αναγκών του χρήστη με το υλικό μιας ψηφιακής συλλογής

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (1) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (1) Υποστηρίζει την μάθηση και αφομοίωση της πληροφορίας Υποστήριξη της εκμάθησης για ένα θέμα εξοπλίζοντας τον μαθητευόμενο με ένα συνεκτικό, εννοιολογικό πλαίσιο Μάθηση ως ανάκτηση πληροφοριών με εννοιολογικό πλαίσιο για την υποβολή σωστών ερωτήσεων Βοήθεια στους αναγνώστες για την κατανόηση του κειμένου

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (2) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (2) Βοηθά ερευνητές και επαγγελματίες στα προβλήματα αποσαφήνισης (όρων) Παρέχει την εννοιολογική βάση για το σχεδιασμό σωστής έρευνας και εφαρμογής και για τη σωστή διατύπωση ερωτημάτων. Περιλαμβάνει βοήθεια με τους ακόλουθους τρόπους: διερευνώντας το εννοιολογικό πλαίσιο ενός ερευνητικού ή λειτουργικού προβλήματος διατυπώνοντας το πρόβλημα

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (3) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (3) Υποστηρίζει την ανάκτηση πληροφοριών Παρέχει υποστήριξη βασισμένη στη γνώση για την αναζήτηση του τελικού χρήστη. Υποστηρίζει αναζήτηση σε πολλαπλές φυσικές γλώσσες αναζήτηση με ελεύθερο κείμενο αναζήτηση σε πολλαπλές βάσεις δεδομένων χρησιμοποιώντας διαφορετικές γλώσσες ευρετηρίασης εκμαίευση των αναγκών των χρηστών μέσω ενός συνόλου μενού βασισμένα σε δενδροειδή αναζήτηση, ή μέσω καθοδήγησης στην εννοιολογική ανάλυση ενός θέματος αναζήτησης φυλλομέτρημα της ταξινόμησης της δομής ώστε να προσδιοριστούν χρήσιμες έννοιες για μία αναζήτηση στο επίπεδο εξειδίκευσης που επιθυμείται. Φυλλομέτρημα μιας συλλογής, όπως σε ένα θεματικό κατάλογο

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (4) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (4) Πορεία από τους όρους των ερωτημάτων του χρήστη έως τους περιγραφείς που χρησιμοποιούνται σε μία βάση δεδομένων ή στις πολλαπλές εκφράσεις της φυσικής γλώσσας που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την αναζήτηση ελεύθερου κειμένου Συμπεριλαμβανόμενη (ιεραρχικά ανεπτυγμένη) αναζήτηση Αναζήτηση σε πολλαπλές βάσεις δεδομένων αποτυπώνοντας την πορεία από τους όρους των ερωτημάτων των χρηστών έως τους περιγραφείς που χρησιμοποιούνται σε καθεμία από τις βάσεις δεδομένων, ή αποτυπώνοντας την πορεία από τους περιγραφείς μιας βάσης δεδομένων σε μία άλλη βάση δεδομένων (ανταλλαγή)

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (5) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (5) Υποστηρίζει την παράθεση εποικοδομητικών πληροφοριών. Ειδικά την παρουσίαση αποτελεσμάτων αναζήτησης: Εποικοδομητική ταξινόμηση μονάδων, συμπεριλαμβανομένης της συσσωμάτωσης που βασίζεται στη γνώση των εγγραφών που έχουν ανακτηθεί Αυτό υποστηρίζει τη διερεύνηση μεγάλων ανακτηθέντων συνόλων και, κατ΄επέκτασιν, τη διερεύνηση του περιεχομένου μιας ολόκληρης συλλογής ή τμήματος αυτής

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (6) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (6) Προσφέρει ένα εργαλείο για την ευρετηρίαση Έλεγχος λεξιλογίου Ευρετηρίαση με επίκεντρο το χρήστη (με προσανατολισμό στα αιτήματα, με προσανατολισμό στα προβλήματα). Ευρετηρίαση μερικών βάσεων δεδομένων σε ένα πεδίο με μία κοινή γλώσσα ευρετηρίασης και διαμοιρασμός των αποτελεσμάτων της ευρετηρίασης ώστε να μειωθεί η συνολική προσπάθεια για ευρετηρίαση. Αποτύπωση των περιγραφέων ευρετηρίασης από το ένα σύστημα στο άλλο.

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (7) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (7) Διευκολύνει το συνδυασμό πολλαπλών βάσεων δεδομένων ή ενοποιημένης πρόσβασης σε πολλαπλές βάσεις δεδομένων. Με τους εξής τρόπους: αποτυπώνοντας την πορεία από τους όρους των ερωτημάτων των χρηστών έως τους περιγραφείς που χρησιμοποιούνται σε καθεμία από τις βάσεις δεδομένων αποτυπώνοντας την πορεία των περιγραφέων των ερωτημάτων από τη μία βάση δεδομένων στην άλλη (ανταλλαγή) παρέχοντας μία κοινή γλώσσα αναζήτησης από την οποία να εμφανίζονται σε πολλαπλές βάσεις δεδομένων παρέχοντας μία κοινή γλώσσα ευρετηρίασης για έναν αριθμό βάσεων δεδομένων σε ένα πεδίο αποτυπώνοντας την πορεία των περιγραφέων ευρετηρίασης από τη μία βάση δεδομένων στην άλλη

Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (8) Λειτουργίες ενός θησαυρού στο πλαίσιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών (8) Υποστηρίζει την επεξεργασία εγγράφου μετά από την ανάκτηση. Για παράδειγμα Υπογράμμιση των περιγραφέων των υπαίτιων για την ανάκτηση, με τη χρήση διαφορετικών χρωμάτων για διαφορετικές φασέτες. Υπογράμμιση των όρων που ανήκουν σε μία δεδομένη κατηγορία, για παράδειγμα, προσωπικά ονόματα, πάλι με τη χρήση διαφορετικών χρωμάτων για διαφορετικές κατηγορίες. Προετοιμασία περιλήψεων των εγγράφων, πιθανόν σε μία άλλη γλώσσα, λαμβάνοντας υπόψη το θέμα του ερωτήματος. Μετάφραση πληρών εγγράφων. Εξαγωγή δεδομένων από το κείμενο. Κατάρτιση και ταξινόμηση δεδομένων εξαγομένων από επί μέρους κείμενα.

Παραδείγματα θησαυρών στον Ιστό                                                      Παραδείγματα θησαυρών στον Ιστό Σκοπός Ο Art & Architecture Thesaurus ® (AAT), ο Θησαυρός Τέχνης & Αρχιτεκτονικής, αποτελεί ένα δομημένο λεξιλόγιο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να βελτιωθεί η πρόσβαση στην πληροφορία σχετικά με την τέχνη, την αρχιτεκτονική, και το πολιτιστικό υλικό. Καταλογογράφηση: μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα ελεγχόμενο λεξιλόγιο από τον καταλογογράφο ή ευρετηριαστή. Παρέχει προτιμώμενους όρους και συνώνυμα για πρόσωπα, τόπους και αντικείμενα. Επίσης παρέχει σχήματα δομής και ταξινόμησης που μπορούν να συνεισφέρουν στην τεκμηρίωση. Ανάκτηση: μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βοήθημα αναζήτησης σε συστήματα ανάκτησης από βάσεις δεδομένων. Αποτελεί βάση γνώσης που περιλαμβάνει σημασιολογικά δίκτυα τα οποία καταδεικνύουν συνδέσεις και μονοπάτια μεταξύ των εννοιών. Αυτές οι σχέσεις μπορούν να καταστήσουν την ανάκτηση πιο επιτυχή. Εργαλεία έρευνας: μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο έρευνας, πολύτιμο εξαιτίας της πλούσιας πληροφόρησης και γνώσης που περιέχει. Κοινό στο οποίο στοχεύει: επιδιώκει να προσφέρει ορολογία και λοιπές πληροφορίες για τα αντικείμενα, τις έννοιες που είναι σημαντικά για διάφορες επιστήμες που εξειδικεύονται στην τέχνη, την αρχιτεκτονική και το πολιτιστικό υλικό. Ο AAT περιέχει περιληπτικούς όρους για να περιγράψει αυτά τα θέματα. Ο AAT δεν περιέχει εικονογραφικά θέματα και κύρια ονόματα

Φασέτες και ιεραρχίες: οι φασέτες συγκροτούν τις κύριες υποδιαιρέσεις της ιεραρχικής δομής του AAT. Μία φασέτα περιέχει ένα ομοιογενές είδος εννοιών, τα μέλη της οποίας μοιράζονται χαρακτηριστικά που τα διακρίνει από μέλη άλλων ειδών. Πρόσβαση στο λεξιλόγιο: καταλογογράφοι και ευρετηριαστές που χρησιμοποιούν το λεξιλόγιο συνήθως έχουν πρόσβαση σε αυτό με δύο τρόπους: είτε χρησιμοποιώντας το ως εφαρμογή σε ένα σύστημα διαχείρισης συλλογών είτε χρησιμοποιώντας τις online βάσεις δεδομένων στην ιστοσελίδα του Getty. Οι βάσεις δεδομένων που είναι διαθέσιμες στον Ιστό προορίζονται για περιορισμένη έρευνα και προσπάθειες καταλογογράφησης. Περιεχόμενο και δομή Ο AAT είναι ένα δομημένο λεξιλόγιο που κατά την παρούσα περίοδο περιέχει περίπου 128.000 όρους και άλλες πληροφορίες για τις έννοιες. Οι όροι του AAT μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να περιγράψουν την τέχνη, αρχιτεκτονική, διακοσμητικές τέχνες, πολιτιστικό υλικό, και αρχειακό υλικό.

APT (Australian Pictorial Thesaurus) online ιεραρχικός θησαυρός 15.000 ειδικών αυστραλιανών θεματικών όρων προορίζεται για την ευρετηρίαση εικόνων και άλλων συλλογών πρότυπου υλικού σε αυστραλιανές βιβλιοθήκες, αρχεία και μουσεία αποτελείται από ένα δόκιμο, ελεγχόμενο λεξιλόγιο, καταρτισμένο και συντηρημένο με βάση τις καθιερωμένες αρχές μιας δομής θησαυρού. χρησιμοποιεί σύγχρονή αυστραλιανή ορολογία για να περιγράψει αντικείμενα, πρόσωπα, τόπους και κατασκευάσματα, δραστηριότητες και έννοιες απεικονισμένες σε μία εικόνα εξασφαλίζει την κοινή περιγραφή εικονογραφικών συλλογών διαμέσου των αυστραλιανών βιβλιοθηκών, μουσείων και αρχείων

Σκοπός Ο σκοπός του APT είναι να παρέχει αυστραλιανούς όρους για την ευρετηρίαση αυστραλιανών συλλογών εικόνων και αντικειμένων και ένα ελεγχόμενο λεξιλόγιο για την αναζήτηση διαμέσου βάσεων δεδομένων με εικόνες στο Διαδίκτυο. Η Ιεραρχία του APT Ο APT διευθετεί τους όρους ιεραρχικά επιτρέπεται στο χρήστη να κινείται μέσα στο θησαυρό ακολουθώντας τις διασυνδέσεις του, ώστε να διαλέξει τον πιο κατάλληλο όρο. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν όρους για τον APT στην ηλεκτρονική φόρμα που διατίθεται. Ο APT προσδιορίζει όλους τους όρους του μέσα από έξι βασικές ομάδες ή πίνακες: Φυσικά αντικείμενα, π.χ. φυτά, ζώα Κατασκευασμένα/ βιομηχανικά αντικείμενα, π.χ. έργα τέχνης, εργαλεία, οχήματα Πρόσωπα, π.χ. με βάση την εθνικότητα, το επάγγελμα Τόποι, π.χ. περιοχές, οικοδομήματα Γεγονότα & Δραστηριότητες, π.χ. αθλητισμός Ιδέες & Έννοιες/ αντιλήψεις,π.χ. πολιτική, φτώχεια

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι θησαυροί αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες καθώς με βάση τη δομή τους υπάρχουν οι δυνατότητες: σωστής οργάνωσης του περιεχομένου τους βελτίωσης της πρόσβασης στο υλικό τους διευκόλυνσης της ανάκτησης των αναζητούμενων πληροφοριών