Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσικά - Ερευνώ και Ανακαλύπτω Φως
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Ανακαλύπτω Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Παρουσίαση Eκπαιδευτικού Yλικού: Αγωγή Υγείας - Κυκλοφοριακή Αγωγή - Ατυχήματα του Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνη καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
O ΜΑΓΝΗΤΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
2.5. Ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων με τη συμβολή των Τ.Π.Ε.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Σενάριο.
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ. Βασίλειος Δημόπουλος,
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Κοσμάς Δενδρινός,
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Πέτρος Κλιάπης - Όλγα Κασσώτη Συγγραφείς
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου,
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Κοσμάς Δενδρινός,
Φως και χρώματα (α).
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Δέσποινα Ιμβριώτη,
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Διάθλαση του φωτός. Διάθλαση του φωτός Έναυσμα Ενδιαφέροντος.
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου,
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ. Όγκος Έναυσμα Ενδιαφέροντος Διατύπωση Υποθέσεων.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα οξέα και οι βάσεις στην καθημερινή ζωή μας
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μάζα. Έναυσμα Ενδιαφέροντος Διατύπωση Υποθέσεων ΠειραματισμόςΠειραματισμός 500 g g 200 g 100 g Ζάχαρη, ρύζι, γιαούρτι, πατατάκια, σοκολάτα, βαμβάκι.
Πώς βλέπουμε.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
Φύλλο Εργασίας 10 Το Ηλεκτρικό βραχυ-Κύκλωμα – Κίνδυνοι και "Ασφάλεια"
Βιολογία Γυμνασίου.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Δημιουργία σεναρίου.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος, Δρ Σοφία Στράγκα, Δρ. Βασίλειος Δημόπουλος, Υπ. Δρ Κοσμάς Δενδρινός, Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου, Δρ Δέσποινα Ιμβριώτη, Δρ Εμμανουήλ Αποστολάκης

1. Διάθλαση του φωτός (2 δ.ω. ) 2. Φως και χρώματα (2 δ.ω.) 3. Μία απλή φωτογραφική μηχανή (1 δ.ω.) 4. Το μάτι μας (2 δ.ω.) 5. Πώς βλέπουμε (1 διδακτική ώρα) - Βιβλίο Μαθητή (1 δ.ω.) - Επανάληψη (1 δ.ω.) - Αξιολόγηση (1 δ.ω.) ΤΑΞΗ Στ΄ Σε πολλά Φύλλα Εργασίας αυτής της ενότητας είναι απαραίτητη η μερική τουλάχιστον συσκότιση της αίθουσας διδασκαλίας. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο σχολείο, προτείνεται να μη διδαχθεί η ενότητα «Φως».

ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ (σελ ) ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (σελ ) ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ (σελ ) Διάθλαση του φωτός

Προγραμματισμός Διδασκαλίας Από το Βιβλίο Δασκάλου μελέτη θεωρίας (σελ ) μελέτη θεωρίας (σελ ) επισήμανση διδακτικών στόχων επισήμανση διδακτικών στόχων μελέτη επισημάνσεων φύλλου εργασίας μελέτη επισημάνσεων φύλλου εργασίας (σελ ) (σελ ) Προετοιμασία οργάνωση μαθητών σε ομάδες καταγραφή των απαραίτητων πειραματικών υλικών σχηματοποίηση της διαθεματικής συστημικής ανάλυσης / συσχέτισης του θέματος (από τον/την εκπαιδευτικό) Χρονικός Καταμερισμός Έναυσμα Ενδιαφέροντος (~ 15% του χρόνου) Έναυσμα Ενδιαφέροντος (~ 15% του χρόνου) Διατύπωση υποθέσεων (~ 10% του χρόνου) Διατύπωση υποθέσεων (~ 10% του χρόνου) Πειραματισμός (~ 45% του χρόνου) Πειραματισμός (~ 45% του χρόνου) Καταγραφή Συμπερασμάτων (~ 20% του χρόνου) Καταγραφή Συμπερασμάτων (~ 20% του χρόνου) Γενίκευση, Εμπέδωση (~ 10% του χρόνου) Γενίκευση, Εμπέδωση (~ 10% του χρόνου)

Παρατηρήσεις Πριν τη διδασκαλία του κεφαλαίου ΦΩΣ όπως και πριν από κάθε άλλο κεφάλαιο, συνιστάται να μελετηθούν από το βιβλίο του Δασκάλου τα εισαγωγικά στοιχεία που απαιτούνται: Διάρκεια, Φύλλα Εργασίας, Λεξιλόγιο, Γενικός Στόχος Κεφαλαίου, Ειδικότεροι Στόχοι, το Κεφάλαιο Συνοπτικά, Συνήθεις Εναλλακτικές Αντιλήψεις – Συνήθεις Γνωστικές Δυσκολίες, Όργανα και Υλικά, Ανάπτυξη του Κεφαλαίου Συνιστάται να γίνει καταγραφή των υλικών που απαιτούνται, για όλο το κεφάλαιο και να ζητήσουμε από τις ομάδες των μαθητών να τα συγκεντρώσουν πριν ξεκινήσουμε.

Όργανα &Υλικά χάρτινο κουτί από γάλα διατρητικό μεγεθυντικός φακός λαμπάκι σε λυχνιολαβή 1 μπαταρία χαρτόνι με σχισμές διαφανές μπουκάλι απορρυπαντικού πιάτων κυλινδρικό γυάλινο ποτήρι Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα πλαστικό χάρακα, που στο άκρο του έχει μια τρύπα Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό φακό ή LASER Pointer που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη φωτεινότητα

Έναυσμα Ενδιαφέροντος Παρατηρώ Ενδιαφέρομαι Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.138)

Διατύπωση Υποθέσεων Συζητώ Προβληματίζομαι Υποθέτω Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ138)

ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ ) Αυτό το πείραμα μπορεί να γίνει με πλαστικό χάρακα που έχει τρύπα στο άκρο του Σε περίπτωση που δεν επαρκεί ο χρόνος αυτό το πείραμα μπορεί να δοθεί για εξάσκηση στο σπίτι

ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Τετράδιο Εργασιών Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό φακό που εξασφαλίζει μεγαλύτερη φωτεινότητα

ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό φακό ή LASER Pointer που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη φωτεινότητα

Διατύπωση Συμπερασμάτων Συμπεραίνω, Καταγράφω, Εφαρμόζω Τετράδιο Εργασιών (σελ. 141) Μετά από συζήτηση

Τετράδιο Εργασιών Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.142) Διατύπωση Συμπερασμάτων Συμπεραίνω, Καταγράφω, Εφαρμόζω

Βιβλίο Μαθητή (σελ.104) Βιβλίο Μαθητή (σελ.104) Γενίκευση μικροΕρμηνεία Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

Βιβλίο Μαθητή σελ Συσχετίσεις Γενικεύσεις Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

Βιβλίο Μαθητή (σελ ) Βιβλίο Μαθητή (σελ ) Συσχετίσεις Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

Βιβλίο Μαθητή (σελ. 111) Βιβλίο Μαθητή (σελ. 111) Εμπέδωση Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

Λογισμικό Ανακαλύπτω τις μηχανές (Μικροσκόπιο, Μηχανή προβολής ταινιών, Τηλεσκόπιο) Στις διευθύνσεις: index.html ndex.html και θα βρείτε εφαρμογές που μας δείχνουν τα αποτελέσματα της διάθλασης