Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης 846206 Δημητρίου Γεωργία 891602 Σοφοκλέους Γαβριέλλα 883581 Σοφοκλέους Μαριλένα 883580.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΡΗ ΕΝΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πανηγύρι Επιστήμης Παρουσίαση για γονείς
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
1 Συνθετικές εικόνες Τεχνικές και πρότυπα 3D γραφικών και κίνησης.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδακτική Φυσικών Επιστημών Χρυσός Δημήτριος Η μάθηση μέσω μικρών ερευνών.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Νοητικά Μοντέλα & Αναπαραστάσεις
Διάγραμμα Vergnaud Ζαχαρούλα Σμυρναίου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Για τις παρεμβάσεις σας
Διάγραμμα Vergnaud Zacharoula Smyrnaiou.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης Δημητρίου Γεωργία Σοφοκλέους Γαβριέλλα Σοφοκλέους Μαριλένα

Στην καθημερινή ζωή μοντέλο είναι..  Πρόσωπο ή αντικείμενο που χρησιμοποιεί ένας καλλιτέχνης ως πρότυπο για το έργο του  Οτιδήποτε λειτουργεί ως υπόδειγμα, ως πρότυπο για το έργο του  Το πρόσωπο που εμφανίζεται σε διαφημίσεις  Τρισδιάστατη αναπαράσταση σε μικρογραφία ή μεγέθυνση

Στις φυσικές επιστήμες λέγοντας μοντέλο εννοούμε..  Ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, ένα αντικείμενο(φυσικό, συμβολικό ή νοητικό) το οποίο φτιάχνει κάποιος για να αναπαραστήσει ένα κομμάτι του φυσικού κόσμου

Είναι δηλαδή μια απλοποιημένη αναπαράσταση της πραγματικότητας

Π.χ. το άγαλμα του Αχιλλέα  Ποίο είναι το μοντέλο;  Στην καθημερινή ζωή μοντέλο θα λέγαμε ότι είναι ο Αχιλλέας.  Στις Φυσικές επιστήμες μοντέλο είναι το άγαλμα.

Επομένως...  Μοντελοποίηση είναι η δεξιότητα που αφορά την οικοδόμηση μοντέλων σε σχέση με φυσικά φαινόμενα και καταστάσεις

 Απαραίτητη δεξιότητα σκέψης που υποστηρίζει την διαδικασία της μάθησης  Είναι μια σύνθετη δεξιότητα και η ανάπτυξη της στηρίζεται στην κατανόηση αρκετών από τις απλές δεξιότητες όπως είναι η παρατήρηση, η ταξινόμηση, η μέτρηση, η επικοινωνία και η υποβολή ερωτημάτων Μοντελοποίηση

 Σύγκριση μεταξύ μοντέλου και του φυσικού συστήματος που αναπαριστά Οι δραστηριότητες της μοντελοποίησης περιλαμβάνουν

 Σύγκριση 2 μοντέλων του ίδιου συστήματος

Επίπεδα Μοντελοποίησης Το παιδί:  Να κατασκευάζει φυσικά μοντέλα, να τα περιγράφει και να εξηγεί τη σχέση του καθενός με το αντίστοιχο φυσικό φαινόμενο  Να συγκρίνει δύο ή και περισσότερα μοντέλα του ίδιου συστήματος

Επίπεδα Μοντελοποίησης  Να αιτιολογεί ποιο είναι το καλύτερο και ποιο καλύπτει τις διάφορες πτυχές του φυσικού φαινομένου καλύτερα; και ποιο καλύπτει τις διάφορες πτυχές του φυσικού φαινομένου καλύτερα;  Να συνδυάζει χαρακτηριστικά διαφόρων μοντέλων για να περιγράψει ένα θεωρητικό μοντέλο λειτουργίας του φυσικού φαινομένου

Πως καλλιεργείται η δεξιότητα της μοντελοποίησης;  Μέσα από μια διαδικασία αναγνώρισης /περιγραφής και κατασκευής απλούστερων μοντέλων ενός πραγματικού αντικειμένου ή φυσικού φαινομένου.  Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται πολλές φορές, κάθε φορά αναγνωρίζονται οι ελλείψεις και οι περιορισμοί του προηγούμενου μοντέλου και περιγράφεται και κατασκευάζεται ένα βελτιωμένο μοντέλο.

Προτεινόμενη Δραστηριότητα  Δείχνουμε μερικά παιχνίδια ( απλούστερα μοντέλα πραγματικού αντικειμένου ). Ενθαρρύνουμε τα παιδιά :  Να συγκρίνουν τα παιχνίδια με τα πραγματικά αντικείμενα.  Να εντοπίζουν διαφορές ως προς το μέγεθος, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία των παιχνιδιών.  Να συζητούν πιθανές ελλείψεις και περιορισμούς.

Προτεινόμενη Δραστηριότητα..  Συζητούμε το σκεπτικό και τα χαρακτηριστικά ενός μοντέλου πριν κατά και μετά τη διαδικασία οικοδόμησης, και ενός φυσικού μοντέλου, μιας μακέτας και μιας ζωγραφικής απεικόνισης.

Πριν τη διαδικασία απεικόνισης :  Καθοδηγούμε το παιδί να σχεδιάσει την πορεία και την οργάνωση της δουλείας του.

Κατά την διάρκεια της απεικόνισης : Πρέπει το παιδί να συνειδητοποιήσει ότι  Τα περισσότερα πράγματα αποτελούνται από κομμάτια, όταν κάτι λείπει τότε το αντικείμενο δεν θα λειτουργεί.  Όταν συναρμολογήσουμε τα κομμάτια κατασκευάζεται ένα έργο που δεν μπορεί να γίνει από κάθε κομμάτι ξεχωριστά.

Μετά τη απεικόνιση :  Αναστοχάζεται το παιδί για την πορεία που ακολούθησε.

Σύγκριση τελικού σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό Πλεονεκτήματα σε σχέση με το αρχικό Μειονεκτήματα σε σχέση με το αρχικό