ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» Εργασία για το μάθημα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
Ο ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Δυνητικές Κοινότητες: Κοινωνιοψυχολογικές Προσεγγίσεις και.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Support.ebsco.com Εισαγωγή στο EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Επιβλέπων: Μ. Λύτρας Ομάδα Εργασίας: Αtanasova Monica A.M Αtanasova.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
η σημασία & ο ρόλος τους»
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
Μια σύντομη παρουσίαση της Ψηφιακής Συλλογής της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο) Μια σύντομη παρουσίαση της Ψηφιακής Συλλογής της Βιβλιοθήκης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αυτόματη Ανάλυση & Οργάνωση Μουσικών Αρχείων Διδάσκων Καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Σπουδαστής: Σιδέρης Νίκος Αθήνα2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
T OPICAL CRAWLING FOR BUSINESS INTELLIGENCE Θ ΕΜΑΤΙΚΟ C RAWLING ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Τα PDAs Τα σενάρια Η αρχιτεκτονική & οι διεπαφές Το μοντέλο αξιολόγησης Η ανάλυση Αποτελέσματα Τα επόμενα βήματα 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Η γέφυρα TIP/Greenstone: Μία υπηρεσία για κινητή τοπικά προσδιορισμένη πρόσβαση σε ψηφιακές.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
IΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: «ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ζ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Κ. ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: κος. Σ. Καπιδάκης Επιμελήτρια: Παπαγιάννη Ανδρονίκη.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» Εργασία στο Μάθημα «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ»
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ “ USING MILOS TO BUILD A MULTIMEDIA.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση The Goddard Library Web Capture Project Χριστιανούδης Ιωάννης Π.Μ.Σ. Κέρκυρας Μάιος 2005.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» Εργασία για το μάθημα: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ (διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος) “ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΟΨΙΣΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ: Σχεδιασμός, Εφαρμογή και Αξιολόγηση ” (των Shiyan Ou, Christopher S.G. Khoo, Dion H. Goh, Τμήμα Επιστήμης Πληροφορίας, Σχολή Επικοινωνιών και Πληροφορίας, Τεχνολογικό Πανεπιστημίο Σιγκαπούρης ) Επιμέλεια εργασίας: Μαυρομιχάλη Μαρίνα Κέρκυρα, Ιούνιος 2007

Εισαγωγικά  Τι είναι η συνόψιση πολλαπλών κειμένων; Η δημιουργία μιας ενιαίας περίληψης για ένα σύνολο ξεχωριστών εγγράφων (εδώ με αυτόματο τρόπο).  Γιατί ενιαία περίληψη και όχι ξεχωριστές; 1. Παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση ενός συνόλου κειμένων ή εγγράφων που παρουσιάζουν κοινές πληροφορίες σαν σύνολο. 2. Δίνει τη δυνατότητα να εντοπιστούν οι σχέσεις ανάμεσα στα διάφορα κείμενα και επιτρέπει στους χρήστες να εστιάσουν σε θέματα του ενδιαφέροντος τους με μεγαλύτερη ακρίβεια.  Γιατί μελετάται στα πλαίσια της Ηλεκτρονικής Δημοσίευσης; Γιατί σχετίζεται με τις διαδικασίες αξιοποίησης και ευκολότερης διάχυσης των επιστημονικών πληροφοριών που διατίθενται ηλεκτρονικά.

Στόχοι Γενικοί:  Να απεγκλωβιστεί η γνώση από φορείς και υπηρεσίες όπως τα πανεπιστήμια και οι συμβατικές βιβλιοθήκες.  Να υποστηριχθεί η ευρεία διακίνηση της πληροφορίας σε ηλεκτρονική μορφή και βασισμένη στο Διαδίκτυο Ειδικοί:  Δημιουργία ενιαίας περίληψης για ένα σύνολο περιλήψεων διατριβών, ώστε να μην δημιουργείται πληροφοριακή κόπωση (κάθε περίληψη περιέχει λέξεις)  Αξιοποίηση του συστήματος αυτόματης συνόψισης από συναφείς υπηρεσίες (Ψηφιακές Βιβλιοθήκες) με τρόπο που θα διευκολύνει την αναζήτηση του χρήστη πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα

Συστήματα Συνόψισης – Γενικά (1/2) Οι βασικές προσεγγίσεις που συνήθως χρησιμοποιούνται για τη συνόψιση πολλαπλών κειμένων περιλαμβάνει:  εξαγωγή προτάσεων (ομαδοποίηση των προτάσεων από όλα τα κείμενα και επιλογή ενός μικρού αριθμού από κάθε ομάδα)  εξαγωγή πληροφοριών με χρήση οδηγού (εξαγωγή κομματιών πληροφορίας τα οποία προστίθενται σε έναν προκαθορισμένο οδηγό)  αναγνώριση διαφορών και ομοιοτήτων μεταξύ των εγγράφων (εξαγωγή πληροφοριών που είναι κοινές ή επαναλαμβανόμενες στα διάφορα κείμενα, καθώς επίσης και τις πληροφορίες που είναι μοναδικές σε κάθε μεμονωμένο κείμενο)

Συστήματα Συνόψισης – Γενικά (2/2) Οι υπάρχουσες προσεγγίσεις για τη δημιουργία ενιαίας περίληψης, παρουσιάζουν τα εξής μειονεκτήματα:  εστιάζουν περισσότερο σε φυσικές γενικότητες (λέξεις, φράσεις, προτάσεις, παράγραφοι) και επιφανειακή ανάλυση, δίχως να εστιάζουν ιδιαίτερα σε ένα σημασιολογικό περιεχόμενο ή σημασιολογικές σχέσεις που μπορεί να παρουσιάζουν τα κείμενα μεταξύ τους.  παράγουν σταθερές, προκαθορισμένες περιλήψεις που δεν ανταποκρίνονται στα διαφορετικά ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη.

Το Σύστημα Συνοψισμού της έρευνας (1/2) Η συγκεκριμένη έρευνα δεν χρησιμοποίησε παραδοσιακές προσεγγίσεις, αλλά επικεντρώθηκε στο σημασιολογικό περιεχόμενο των κειμένων μέσα από τη μελέτη:  Μεταβλητών (μια συγκεκριμένη έννοια που μελετάται στα πλαίσια μιας συγκεκριμένης έρευνας)  Τιμών (η τιμή κάθε έννοιας μπορεί να αλλάζει κατά περίπτωση)  Σχέσεων ανάμεσα στις τιμές (π.χ. σύγκριση, αιτία-αποτέλεσμα, κλπ) Οι διαφορές και οι ομοιότητες ανάμεσα στις περιλήψεις των διατριβών γίνονται εμφανείς κυρίως μέσα από τις μεταβλητές και τις μεταξύ τους σχέσεις

Το Σύστημα Συνοψισμού της έρευνας 2/2  Αναπτύχθηκε μια υποδομή βασισμένη στις μεταβλητές προκειμένου να: 1. να ενοποιήσει τις ίδιες τις μεταβλητές που εξάγονται από διαφορετικές περιλήψεις, και τις μεταξύ τους σχέσεις ώστε να 2. δημιουργήσει μια ενιαία περίληψη για ένα σύνολο διατριβών με κοινό θέμα  Η υποδομή έχει μια ιεραρχική δομή στην οποία οι συνοψισμένες πληροφορίες βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο και οι πιο λεπτομερείς και εξειδικευμένες πληροφορίες βρίσκονται στο κατώτερο

Επισκόπηση του Συστήματος Το σύστημα συνόψισης αποτελείται από 5 τμήματα και δημιουργεί μια ροή για τα δεδομένα που εισέρχονται. Κάθε τμήμα διεκπεραιώνει μια διαδικασία συνόψισης: 1.προ-επεξεργασία δεδομένων 2.ανάλυση των διατριβών σε μακροεπίπεδο 3.εξαγωγή πληροφοριών 4.ενοποίηση των πληροφοριών 5.παρουσίαση των περιλήψεων

Επισκόπηση του Συστήματος

Τα στάδια Συνόψισης (1/6) 1.Προ-επεξεργασία Δεδομένων Οι εισερχόμενες περιλήψεις εισάγονται σε HTML. Μετατρέπονται σε XML και αναλύονται γραμματικά σε προτάσεις και στη συνέχεια σε λεκτικές αποδόσεις με ετικέτες τα μέρη του λόγου. 2. Ανάλυση σε μακροεπίπεδο Αναγνώριση 5 ενοτήτων (ιστορικό, στόχοι έρευνας, μεθοδολογία έρευνας, αποτελέσματα έρευνας και συμπερασματικά σχόλια) και κατηγοριοποίηση των προτάσεων σε μια από αυτές. Σημαντική η παρουσία φράσεων-δεικτών στην αρχή κάθε πρότασης που διευκολύνει την ένταξή της σε κάποια ενότητα. π.χ. “Σκοπός αυτής της μελέτης είναι…” “Τα αποτελέσματα απέδειξαν… ”

Τα στάδια Συνόψισης (2/6) 3.Εξαγωγή Πληροφοριών Οι πληροφορίες που εξήχθησαν από τις περιλήψεις των διατριβών ανήκαν σε τέσσερις κατηγορίες: Εξαγωγή με τη χρήση  μεταβλητές της έρευνας  σχέσεις μεταξύ μεταβλητών * όρων  μέθοδοι έρευνας * γλωσσικών σχημάτων  σχέσεις περιβάλλοντος Όροι = ακολουθίες λέξεων διαφορετικού μήκους, π.χ. όροι 1λέξης, 2λέξεων, 3λέξεων, ….. π.χ. όροι 1λέξης: effectiveness, preschool, teacher όροι 2λέξεων: preschool teacher, young child όροι 3λέξεων: effectiveness of preschool, teachers of India

Τα στάδια Συνόψισης (3/6) Εξαγωγή πληροφοριών i. Όροι διαφορετικού μήκους συγκρίθηκαν και όσοι είχαν επικαλυπτόμενες λεκτικές αποδόσεις συνδέθηκαν ώστε να σχηματίσουν έναν ολοκληρωμένο όρο Ένας ολόκληρος όρος αναπαριστά μια συγκεκριμένη έννοια του κειμένου και βοηθά στην αναγνώριση των 4 ειδών πληροφορίας, π.χ. αναγνώριση κ εξαγωγή μεταβλητών μέσα από ολόκληρους όρους της ενότητας “στόχοι έρευνας” αναγνώριση κ εξαγωγή μεθόδων έρευνας από όρους της ενότητας “μέθοδοι έρευνας” (χειροκίνητη δημιουργία λίστας)

Τα στάδια Συνόψισης (4/6) Εξαγωγή πληροφοριών ii. Σχέσεις Μέσα από ένα δείγμα 300 περιλήψεων διατριβών υπήρξε η αναγνώριση 126 σχημάτων σχέσεων. Αυτά τα σχήματα ανήκουν σε 5 κατηγορίες συγκεκριμένων τύπων σχέσεων που συχνά μελετώνται στις κοινωνιολογικές έρευνες: 1.Σχέσεις αιτίας – αποτελέσματος: μια μεταβλητή προκαλεί αλλαγή ή έχει επίδραση επάνω σε μια άλλη. 2.Συσχετισμός: η αλλαγή σε μια μεταβλητή συνοδεύεται από αλλαγή σε μια άλλη. 3.Σχέσεις σύγκρισης: ύπαρξη διαφορών ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες μεταβλητές. 4.Σχέσεις πρόγνωσης: μια μεταβλητή προβλέπει μια άλλη. 5.Σχέσεις δευτέρου βαθμού: η σχέση ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες μεταβλητές επηρεάζεται από μια τρίτη.

Τα στάδια Συνόψισης (5/6) 4. Ενοποίηση Πληροφοριών Περιλαμβάνει 3 φάσεις:  Χωρισμός των ολόκληρων όρων  Δημιουργία αλυσίδων όρων  Δημιουργία δέντρων ομάδων Σε μια αλυσίδα, ο όρος 1λέξης αποτελεί τη βασική έννοια, ενώ ο όρος με τις περισσότερες λέξεις αποτελεί την ολοκληρωμένη έννοια. Οι έννοιες στα κατώτερα επίπεδα μπορούν να συνοψισθούν από ευρύτερες έννοιες σε υψηλότερα επίπεδα. Τελικά, παρόμοιες έννοιες σε διαφορετικά επίπεδα ομαδοποιούνται αυτόματα.

Αλυσίδα όρων

Τα στάδια Συνόψισης (6/6) 5. Παρουσίαση Περίληψης Τελικό αποτέλεσμα: -δημιουργία διαδραστικών περιλήψεων, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να μελετήσουν ένα θέμα σε βάθος ανάλογα με το ενδιαφέρον τους. -δυνατότητα επιλογής υπερσυνδέσμων και όχι παρουσίαση της περιλήψεις με την παραδοσιακή μορφή κειμένου. -οι τελικές περιλήψεις παρουσιάζονται σε μορφή HTML που μπορεί να προβληθεί μέσα από έναν φυλλομετρητή ιστού. Μέρη περίληψης: 1. κύρια περίληψη 2. λίστες των μεμονωμένων κειμένων που παρουσίαζαν τις ίδιες έννοιες και τελικά συνοψίσθηκαν 3. περιλήψεις των διατριβών στην τελική τους μορφή

Αξιολόγηση Σκοπός της αξιολόγησης ήταν να υπολογιστεί η ακρίβεια και η αποτελεσματικότητα δυο σημαντικών βημάτων συνόψισης: η εξαγωγή πληροφοριών και η ενοποίηση πληροφοριών δεδομένου ότι επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα του συστήματος συνόψισης. Μέτρο σύγκρισης: ένα αποτέλεσμα προερχόμενο από ανθρώπινη επεξεργασία. Επιλέχθηκαν, ως προγραμματιστές (human coders), μεταπτυχιακοί φοιτητές Κοινωνικών Επιστημών, που ανέλαβαν την αντίστοιχη χειροκίνητη διαδικασία. Μέρη Σύγκρισης: οι έννοιες που εξήγαγαν οι φοιτητές με εκείνες που εξήγαγε το σύστημα.

Αποτελέσματα Αξιολόγησης Οι τρεις προγραμματιστές εξήγαγαν έννοιες τριών επιπέδων σημαντικότητας - σημαντικές, σημαντικότερες, πιο σημαντικές έννοιες. Η σύγκριση της αυτοματοποιημένης με την χειροκίνητη διαδικασία απέδειξε ότι:  η ανάλυση της διατριβής σε μακρο-επίπεδο ήταν χρήσιμη για την αναγνώριση των σημαντικότερων εννοιών του θέματος, και ότι  η ακρίβεια στην αυτοματοποιημένη διαδικασία εξαγωγής πληροφοριών ήταν αποδεκτή.  για την ενοποίηση των πληροφοριών, χρησιμοποιήθηκε μια ιεραρχική ομαδοποίηση εννοιών, η οποία παρήγαγε αρκετά καλές ομάδες, σε σύγκριση με τις ομάδες που παρήγαγαν οι άνθρωποι.

Βιβλιογραφία - Δικτυογραφία  S. Ou, C. S.G. Khoo, D. H. Goh, Summarization System for Sociology Dissertation Abstracts: Design, Implementation and Evaluation, LNCS, issue 3652, p  National Institute of Standards and Technology: Document Understanding Conferences (2002) nlpir.nist.gov/projects/duc/index.htmlhttp://www- nlpir.nist.gov/projects/duc/index.html  Βάση Τηλεπικοινωνιακών Όρων TELETERM ( Βάση Τηλεπικοινωνιακών Όρων TELETERMhttp://  Otterbacher, J.C., A.J., & Radev, D.R., The Michigan single and multi-document summarizer for DUC, (Document Understanding Conferences, 2002). nlpir.nist.gov/projects/duc/pubs/2002papers/umich otter.pdfhttp://www- nlpir.nist.gov/projects/duc/pubs/2002papers/umich otter.pdf  S. Ou, C. S.G. Khoo, D. H. Goh, Multi-document summarization of dissertation Abstracts using a variable- based framework, LNCS, issue 3652, p