ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ε.Α. & Γ.Α. ΜΕ ΘΕΜΑ: Όχι, σε κάθε μορφή βίας. Ενημέρωση & Ευαισθητοποίηση των μαθητών 7 Ο Δ.Σ. Σταυρούπολης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
6 Μαρτίου 2013: ΑΦΟΡΜΗ για Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο ΔΙ.Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Μαρία Π. Δοντά Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Ενότητα 2 Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ε.Α. & Γ.Α. ΜΕ ΘΕΜΑ: Όχι, σε κάθε μορφή βίας. Ενημέρωση & Ευαισθητοποίηση των μαθητών 7 Ο Δ.Σ. Σταυρούπολης

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ε.Α. & Γ.Α. Σχεδιασμός (εκπ/κοί 3 ου Δ.Σ. Ευκαρπίας) –Γιώργος Καρανίσας (Φυσικής Αγωγής) –Σοφία Ευφραιμίδου (Ειδικής Αγωγής) Υλοποίηση (εκπ/κοί 7 ου Δ.Σ. Σταυ/λης) –Σοφία Ευφραιμίδου (ΠΕ70) –Βασίλης Ισπυρούδης (ΠΕ70) –Ειρήνη Χρυσάνθου (ΠΕ11) Πληθυσμός –Παρέμβαση στους μαθητές του Ε1 του 7 ου Δ.Σ. Σταυρούπολης –Διάχυση στους μαθητές της Ε΄ & ΣΤ΄τάξης, καθώς και των υπόλοιπων τάξεων.

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ε.Α. & Γ.Α. Βασικά χαρακτηριστικά: –Συνεργατική οργάνωση της διδασκαλίας (στόχοι/περιεχόμενο) –Συνεργατική διδασκαλία –Διεπιστημονικότητα (Φυσική Αγωγή/Παιδαγωγική της Ειρήνης)

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ε.Α. & Γ.Α. Στόχοι: –Εισαγωγή στους στόχους της Φ.Α. & αξιοποίηση αυτών στη διαχείριση της ενδοσχολικής βίας. –Εισαγωγή στην έννοια της βίας, μέσω της κατανόησης των διαφορετικών μορφών της. –Κατανόηση των συνεπειών της βίας. –Ανάπτυξη σχετικού λεξιλογίου. –Κατανόηση των ειρηνικών μορφών ζωής, στον αντίποδα των διάφορων μορφών βίας. –Κατανόηση της οικοδόμησης ενός ειρηνικού κόσμου, διαμέσου της άρσης των διάφορων μορφών βίας. –Διαχείριση προβλημάτων ενδοσχολικής βίας.

Εισαγωγή στους στόχους της Φ.Α. & αξιοποίηση αυτών στη διαχείριση/αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας Διαδικασία: 1.Παρουσιάζονται οι στόχοι της Φ.Α. σε κείμενο που προβάλλεται σε οθόνη. 2.Η εκπαιδευτικός Φ.Α. εξηγεί και συζητά με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την κατανόηση αυτών. 3.Οι μαθητές καθοδηγούμενοι σημειώνουν ορισμένους από τους στόχους Φ.Α. στη μαργαρίτα της «ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ».

Εισαγωγή στους στόχους της Φ.Α. & αξιοποίηση αυτών στη διαχείριση/αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας

Εισαγωγή στην έννοια της βίας, μέσω της κατανόησης των διαφορετικών μορφών της. Κατανόηση των συνεπειών Διαδικασία: 1.Παρουσιάζονται με κείμενο τα είδη της βίας (ατομική/κοινωνική). 2.Παρουσιάζονται με κείμενο και εικόνα (video & photo) οι διάφορες μορφές βίας. Γίνεται συζήτηση για τις συνέπειες αυτών. Για τις συνέπειες της πολεμικής βίας διαβάζεται και συζητιέται σχετικό κείμενο εφημερίδας. 3.Αναπτύσσεται συζήτηση για την κατανόηση των παραπάνω εννοιών. Για την αναγνώριση της ενδοσχολικής βίας αξιοποιούνται και δύο σενάρια. 4.Οι μαθητές κρατούν σημειώσεις στις μαργαρίτες (ΜΟΡΦΕΣ/ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ).

Πριν το τέλος της συνάντησης, οι μαθητές καταγράφουν τα συναισθήματά τους κυκλώνοντας τις αντίστοιχες φατσούλες στο «χάρτη συναισθημάτων».

Εισαγωγή στην έννοια της βίας, μέσω της κατανόησης των διαφορετικών μορφών της. Κατανόηση των συνεπειών Δραστηριότητα: 1.Οι μαθητές παίρνουν από ένα χαρτάκι όπου αναγράφεται μία μορφή βίας και αναζητούν στο διαδίκτυο εικόνες με αυτή τη μορφή, τις οποίες εκτυπώνουν στο σπίτι ή στο σχολείο. 2.Συγκεντρώνουν τις εικόνες, χωρίζονται σε ομάδες και φτιάχνουν κολάζ, τα οποία εκθέτουν μαζί με άλλο υλικό στο ισόγειο του σχολείου.

Ανάπτυξη σχετικού λεξιλογίου Διαδικασία καταγραφής των ΜΟΡΦΩΝ και ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ της βίας σε χαρτί του μέτρου: Διαδικασία καταγραφής των ΜΟΡΦΩΝ και ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ της βίας σε χαρτί του μέτρου: –Οι μαθητές συμβουλεύονται τις σημειώσεις τους (μαργαρίτες) και η εκπαιδευτικός καταγράφει αυτά που λένε. –Προκύπτει το «Λεξιλόγιο της βίας (Μορφές)» και το «Λεξιλόγιο της βίας (Συνέπειες)», σε χαρτί του μέτρου.

Κατανόηση των ειρηνικών μορφών ζωής, στον αντίποδα των διαφόρων μορφών βίας. Διαδικασία: 1.Ο εκπαιδευτικός διαβάζει τις 4 πρώτες στροφές της «Ειρήνης» του Γιάννη Ρίτσου. 2.Οι μαθητές στη φωτοτυπία του ποιήματος που τους μοιράζεται, αναλαμβάνουν ο καθένας να υπογραμμίσει τις λέξεις και τις εικόνες που περιγράφουν την ΕΙΡΗΝΗ. 3.Ακολουθεί συζήτηση, ώστε να διακρίνουν οι μαθητές απέναντι σε ποιες μορφές και συνέπειες της βίας αντιπαραθέτει ο ποιητής τις ειρηνικές σκηνές που περιγράφει.

Κατανόηση της οικοδόμησης ενός ειρηνικού κόσμου, διαμέσου της άρσης των διάφορων μορφών βίας Διαδικασία: 1.Αναρτάται στον πίνακα το «Λεξιλόγιο της βίας (μορφές)» και το «Λεξιλόγιο της βίας (συνέπειες). 2.Με βάση το «λεξιλόγιο της βίας», αλλά και τις εικόνες του ποιήματος, ζητείται από τους μαθητές να περιγράψουν πώς είναι ένας κόσμος χωρίς βία για να κατανοήσουν ότι ένας ειρηνικός κόσμος προκύπτει με την ΑΡΣΗ των μορφών και συνεπειών της βίας.

Διαχείριση προβλημάτων ενδοσχολικής βίας. Δραστηριότητες με στόχο την ενσυναίσθηση, την πρόληψη και τη διαχείριση περιστατικών Ε.Β. Δραστηριότητες με στόχο την ενσυναίσθηση, την πρόληψη και τη διαχείριση περιστατικών Ε.Β. Οι μαθητές/ ιες: 1.Διαβάζουν από φωτοτυπία που τους μοιράζεται «αληθοφανή» σενάρια ενδοσχολικής βίας. 2.Διαλέγουν κάποια από αυτά, χωρίζονται σε ομάδες και τα δραματοποιούν. 3.Γράφουν τα δικά τους βιωματικά σενάρια ενδοσχολικής βίας, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα. 4.Με βάση καθοδηγητικές ερωτήσεις, συζητούν ορισμένα από αυτά και προτείνουν τρόπους πρόληψης και διαχείρισης.

Ο Θανάσης, μαθητής της ΣΤ΄ τάξης, μόλις χτύπησε το κουδούνι μπήκε στην αίθουσα. Όταν έφτασε στο θρανίο του, είδε την τσάντα του πεταμένη κάτω στο πάτωμα. Αμέσως πήγε στον Αλέκο και του έδωσε μία σφαλιάρα γιατί νόμιζε ότι την έριξε αυτός. Ο Πάνος όμως του είπε ότι την τσάντα του την πέταξε κάτω ο Άγγελος. Έτσι νόμισε, επειδή ο Άγγελος την προηγούμενη μέρα είχε ρίξει κάτω στο πάτωμα της αίθουσας τη δική του τσάντα. Ο Άγγελος αρνήθηκε την κατηγορία. Τελικά ο Θανάσης ανακάλυψε ότι την τσάντα του την είχε ρίξει κάτω ο Δημοσθένης κι αμέσως για το λόγο αυτό πήγε και του έριξε δύο χαστούκια. Όταν μπήκε ο δάσκαλος στην τάξη, το συμβάν είχε τελειώσει. Όμως ο Άγγελος πλησίασε στην έδρα και διηγήθηκε ό,τι έγινε, επειδή ένιωθε αδικημένος για τις ψεύτικες κατηγορίες. Εάν ο Άγγελος δεν απευθυνόταν στο δάσκαλο για να ζητήσει «δικαίωση» για τις ψεύτικες κατηγορίες που του προσέδωσαν οι συμμαθητές του, το συμβάν δε θα γινόταν γνωστό στο δάσκαλο της τάξης, γιατί ούτε ο Αλέκος δεν ανέφερε τίποτα για το χαστούκι που του έδωσε ο Θανάσης, αλλά ούτε κι ο Δημοσθένης παραπονέθηκε που ο Θανάσης του έδωσε δύο χαστούκια. Ο δάσκαλος συμβούλεψε τα παιδιά να μην κατηγορούν τους συμμαθητές τους, αν δεν έχουν στοιχεία.

Ο Σταμάτης, μαθητής της ΣΤ΄ είναι ο μάγκας της τάξης. Μαλώνει συχνά με τον Πέτρο και τον Αντώνη, με αποτέλεσμα μετά να καταλήγουν στο Διευθυντή. Εκεί το πρόβλημα λύνεται, αλλά πρόσκαιρα, γιατί μετά από λίγο ξαναμαλώνουν. Μια μέρα στο διάλειμμα, τα παιδιά της ΣΤ ΄ τάξης αποφάσισαν να παίξουν ένα παιχνίδι. Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κατά τύχη στην πρώτη ομάδα πήγε ο Σταμάτης και στην άλλη ομάδα πήγαν ο Πέτρος κι ο Αντώνης. Τα παιδιά παίξανε κι η ομάδα του Σταμάτη έχασε. Όταν χτύπησε το κουδούνι για μέσα, όλα τα παιδιά μπήκαν στην τάξη εκτός από τους τρεις συμμαθητές (Σταμάτης, Πέτρος, Αντώνης). Είχαν κρυφτεί πίσω από ένα δέντρο της αυλής, χτυπώντας ο ένας τον άλλον και βρίζοντας. Η δασκάλα έστειλε δύο παιδιά να τους φέρουν στην τάξη. Μέσα στην τάξη έγινε συζήτηση και το πρόβλημα λύθηκε, αλλά πρόσκαιρα και πάλι, γιατί οι τρεις συμμαθητές συνέχισαν να μαλώνουν…

Καθοδηγητικές ερωτήσεις 1.Είναι αστείος ο εκφοβισμός; 2.Ποιος εκφοβίζει ποιον; 3.Ποιες μορφές βίας διακρίνετε; 4.Από πού ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις βίας και πώς εξαπλώθηκαν; 5.Πώς αισθάνονται οι μαθητές που εμπλακήκανε στο συμβάν (θύματα εκφοβισμού); 6.Τι έπρεπε να γίνει πριν πάρουν διαστάσεις οι εκδηλώσεις βίας; 7.Πού μπορεί να οφείλεται η συμπεριφορά των παιδιών που ασκούν βία ή εκφοβίζουν τους συμμαθητές τους; 8.Πώς μπορούν ν’ αλλάξουν τα πράγματα;

Διάχυση στους μαθητές της Ε΄& ΣΤ΄τάξης –Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ενάντια στην ενδοσχολική βία, οι μαθητές συγκεντρώνονται στην αίθουσα εκδηλώσεων για να δουν την ταινία «Τα παιδιά του παραδείσου», που πρότεινε συνάδελφος. –Ομάδα μαθητών του Ε1 παρουσιάζει τις διαφάνειες του προγράμματος «Όχι, σε κάθε μορφή βίας», στους μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης. –Οι μαθητές-θεατές, γράφουν τα ονόματά τους σε χαρτί του μέτρου που φέρει τον τίτλο: «Τα παιδιά του παραδείσου: Όταν η κοινωνική, δομική, έμμεση βία γίνεται ενδοσχολική βία». –Γίνεται αναφορά στον τόπο, στους ήρωες και στο περιεχόμενο της ταινίας και ακολουθεί η προβολή της. –Μετά την προβολή, οι μαθητές αποτυπώνουν σε χαρτί του μέτρου τις εντυπώσεις τους από την ταινία.

Διάχυση σε όλους τους μαθητές του σχολείου Στο ισόγειο του σχολείου εκθέτονται: –Τα έργα ζωγραφικής των μαθητών όλων των τάξεων που παράχθηκαν κατά την ώρα των Καλλιτεχνικών, με θέμα την ενδοσχολική βία. –Τα κολάζ με εικόνες, σκίτσα και φωτογραφίες που αναφέρονται στις διάφορες μορφές βίας και σε συνθήματα κατά της βίας. –Το λεξιλόγιο της βίας (μορφές/συνέπειες). –Ορισμένα βιωματικά σενάρια και οι απαντήσεις των μαθητών στις καθοδηγητικές ερωτήσεις. –Κείμενα από την παρέμβαση συναδέλφου σχετικά με τη σεξουαλική παρενόχληση («Η Κίκο και το χέρι»). –Έρευνα συναδέλφου για την καταγραφή της συχνότητας και του τόπου εκδήλωσης περιστατικών Ε.Β. στο σχολείο.

mxGacc