ΑΡΧΑΙΟ ΙΔΑΛΙΟ Τοπική Ιστορία και Ευρώπη: Αξίες και Θεσμοί του Αρχαίου Ιδαλίου στις Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Κοινωνίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Περιφερειακό Γυμνάσιο και Λύκειο Λευκάρων
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Νεοσύστατη Περιφερειακή Υπηρεσία,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
1 Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης Διδακτική αξιοποίηση μουσείων, μνημείων, κτιρίων, ιστορικών τόπων και καταλοίπων του υλικού πολιτισμού Διδακτική αξιοποίηση.
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Η σχολή μας, ιδιαίτερα λόγω γεωγραφικής τοποθέτησης, επέλεξε να ασχοληθεί με την τοπική ιστορία του Ιδαλίου ( αρχαίου και σύγχρονου)
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Σύνδεση στόχου με Πληροφορική 1 Παραδείγματα κριτικής σκέψης –Δημιουργία ιστοσελίδας ή video clip με καθορισμένα κριτήρια για ένα θέμα της επικαιρότητας.
Η Πόλη της Πάφου Θέση Ιστορία Πληθυσμός Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Βασιλική Αρβανιταντώνη Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Πειραιά
Τίτλος Δραστηριότητας
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Α΄ΤΑΞΗΒ΄ΤΑΞΗΓ΄ΤΑΞΗ Κοινού Κορμού3119 Προσανατολισμού /Εμβάθυνσης 416 Σύνολο35.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Βαθμός Απολυτηρίου Επίδοση κατά το σχολικό έτος : 90%
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Βαθμός Απολυτηρίου Επίδοση κατά το σχολικό έτος : 90%
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Β’ δημοτικό σχολειό ιδαλιου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΟ ΙΔΑΛΙΟ Τοπική Ιστορία και Ευρώπη: Αξίες και Θεσμοί του Αρχαίου Ιδαλίου στις Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Κοινωνίες

  Σκοπός: Η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών μέσα σε διαθεματικές μαθησιακές διαδικασίες, οι οποίες προάγουν την ανάπτυξη ιστορικής σκέψης και την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης, με απώτερο σκοπό την ανάδειξη της διαχρονικής αξίας και σημαντικότητας του βασιλείου του Αρχαίου Ιδαλίου στον Ευρωπαϊκό χώρο.

Στόχοι: Η αξιοποίηση συγκεκριμένων αρχαιολογικών ευρημάτων σε μια διαδικασία έρευνας και μελέτης, και κατάληξης σε συμπεράσματα Η αξιοποίηση πηγών στην προώθηση της ερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης σε θέματα που σχετίζονται με την ιστορία, τον πολιτισμό, την κοινωνία, τις συνήθειες κλπ των πολιτών του Ιδαλίου

Στόχοι: Η προώθηση της δημιουργικής, συνεργατικής και ενεργητικής μάθησης H δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ σχολείων της περιοχής μας, οργανωμένων πολιτιστικών φορέων και του Δήμου Ιδαλίου

Στόχοι: Η παρουσίαση των ερευνών-μελετών-κατασκευών και μετάδοση των οποιονδήποτε συμπερασμάτων σε Τοπικό, Εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο, με απώτερο σκοπό τον προβληματισμό των πολιτών σχετικά με την προστασία του Αρχαίου Ιδαλίου, την ελεύθερη πρόσβαση σε αρχεία, τον επαναπατρισμό κλεμμένων αρχαιοτήτων και την ανάδειξη του αρχαιολογικού θησαυρού του Αρχαίου Ιδαλίου

Δημιουργικές Ερευνητικές Εργασίες - Δραστηριότητες

Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου, 500π.χ. Είναι μοναδικό αρχαιολογικό εύρημα λόγω του σημαντικού ιστορικού και κοινωνικού του περιεχομένου Αποτελεί το μεγαλύτερο σε έκταση και αρτιότερο κυπροσυλλαβικό κείμενο Η επιγραφή αυτή παρουσιάζει την αρχαιότερη μορφή κοινωνικής ασφάλισης 4. Παρουσιάζεται η σημαντικότητα του ιατρικού επαγγέλματος 5. Σημαντικός ρόλος της θρησκείας στην αρχαία αυτή κοινωνία.

Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου, 500 π.χ. Αποτελεί ένα γραπτό κτηματολόγιο από το οποίο πηγάζουν οι αρμοδιότητες ενός σύγχρονου κτηματολογίου 1. Ατομική ιδιοκτησία Ιδιοκτησία του βασιλιά Ιδιοκτησία της Πόλης 4. Κληρονομική διαδοχή 5. Φορολογία των εισοδημάτων από τη γη Προστασία του τίτλου ιδιοκτησίας με εγγυητές το βασιλιά, την πόλη, και την θεά Αθηνά, ιέρεια προστάτιδα της πόλης

Α. Αξιοποίηση της χάλκινης επιγραφής του Ιδαλίου στο μάθημα της Ιστορίας Από το περιεχόμενο του κειμένου, οι μαθητές να διερευνήσουν θέματα σχετικά με το πολίτευμα στο βασίλειο την τότε εποχή, την κοινωνία, τη θρησκεία, τη διαχείριση της γης, την κοινωνική ασφάλιση κλπ. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονίζουν: Α. Γεωργιάδου, Α. Βασιλείου, Φιλόλογοι

Β. Μελέτη/έρευνα σχετικά με την γνώση της Ιατρικής στην Αρχαία Κύπρο: Β. Μελέτη/έρευνα σχετικά με την γνώση της Ιατρικής στην Αρχαία Κύπρο: Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου Συμφωνία μεταξύ του βασιλιά του Ιδαλίου, Στασίκυπρου, και του ιατρού Ονάσιλου (και των αδελφών του), στην οποία αναφέρονται οι τρόποι πληρωμής για την θεραπεία των πληγωμένων στρατιωτών κατά την πολιορκία του Ιδαλίου από τους Πέρσες και του Κιτιείς το 479 π.Χ. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Α. Κλεάνθους, Ε. Κωνσταντίνου, Χ. Ολύμπιος, Βιολόγοι

Γ. Έρευνα/μελέτη: Ιατρική Τεχνολογία / Τεχνικές παραγωγής φαρμάκων στην αρχαία Κύπρο Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου Η  ευρεία χρήση των Κυπριακών ορυκτών φαρμάκων Η αυξημένη αποτελεσματικότητά τους, τα κατέστησε περιζήτητα σε  ολόκληρο τον Αρχαίο Κόσμο. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Α. Κλεάνθους, Ε. Κωνσταντίνου, Χ. Ολύμπιος, Βιολόγοι

Δ. Μετάφραση γραπτών κειμένων Δ. Μετάφραση γραπτών κειμένων Η αναζήτηση πηγών (διαδίκτυο, βιβλία, άρθρα κλπ) σε ξένη γλώσσα, η μετάφραση τους: πληροφορίες συμπεράσματα. Επίσκεψη στο Μουσείο. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστές: Στ.Παύλου, Π. Στεργίδου, Β. Ιωσηφίδου , Αγγλικά Συντονίστρια: Μ. Λοίζου, Γαλλικά

Ε. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες - Ιστορία Ε. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες - Ιστορία 1. Νεολιθικά κατάλοιπα της ευρύτερης περιοχής Ιδαλίου 2. Τι συνέβη στην Κύπρο μετά το τέλος της Ύστερης Εποχής του Χαλκού και πριν το τέλος του 8ου π.χ. που οδήγησε στη δημιουργία των Κυπριακών Βασιλείων – Βασίλειο Αρχαίου Ιδαλίου Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Ι. Σωρός, Βιολόγος

Στ. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή Στ. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή Η διατροφή στα Αρχαίων κατοίκων του Αρχαίου Ιδαλίου και η σημασία της για την υγεία τους Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονίστρια: Ρ. Ταρουνά, Οικιακής Οικονομίας

Ζ. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή Ζ. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή Ο ελαιόμυλος με τριπλό πιεστήριο και η σημασία του για την Αρχαία Πόλη του Ιδαλίου (Διατροφή) Αναπαράσταση του ελαιόμυλου Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονίστρια: Ρούλα Ταρουνά, Οικιακής Οικονομίας Συντονιστές: Κ. Παναγή, Π. Παουλλής, Σ. ΜΑκρυνικόλας, Σχεδ./ Τεχν.

Η. Αναπαράσταση αρχαιολογικών ευρημάτων του Αρχαίου Ιδαλίου στα Μουσεία της Κύπρου και του Εξωτερικού με κατασκευές ή σχέδιο Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Βασίλης Βασιλειάδης, Τέχνη

Θ. Δημιουργία ενός σύντομου video με θέμα τον Luis Palma di Cesnola και τα αντικείμενα που έκλεψε από το Αρχαίο Ιδάλιο Έρευνα μέσα από τη βιβλιογραφία, τις αρχαιολογικές δημοσιεύσεις και τους κατάλογους των αρχαιολογικών εκθεμάτων για τα αντικείμενα από το αρχαίο Ιδάλιο που βρίσκονται σε μουσεία του εξωτερικού. Φωτογραφική ή και εικαστική αποτύπωση των αντικειμένων αυτών και η παρουσίασή τους σε μορφή Video σε συνδυασμό με λόγο, κείμενο και μουσική. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Σάββας Γεωργίου, Φιλόλογος Βασίλης, Τέχνη

Ι. Βυζαντινή-Μεσαιωνική περίοδος Ι. Βυζαντινή-Μεσαιωνική περίοδος Αρχαιολογικές ανασκαφές στην Ποταμιά, κυρίως στο εξοχικό βασιλικό κατάλυμα της Αικατερίνης Κορνάρου. Συλλογή πληροφοριών, εικαστική αναπαράσταση του μνημείου/ δημιουργία φανταστικού σεναρίου με μυθιστορηματικό χαρακτήρα που να ανάγεται και να εκτυλίσσεται στην Ποταμιά των μεσαιωνικών χρόνων. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Έ. Κακουλλή, Φιλόλογος

Κ. Διεκδίκηση – Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων του Αρχαίου Ιδαλίου Κ. Διεκδίκηση – Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων του Αρχαίου Ιδαλίου Η μαθητική κοινότητα του Λυκείου Ιδαλίου αξιοποιώντας την ανάληψη της Ευρωπαϊκής Προεδρίας από την Κυπριακή Δημοκρατία θα προβεί σε διάφορες ενέργειες προς διάφορους φορείς (πρεσβείες, ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, διάφορες ευρωπαϊκές επιτροπές κλπ.) για τη διεκδίκηση/επιστροφή των κλεμμένων θησαυρών

Νόμισμα του Αρχαίου Βασιλείου του Ιδαλίου (460-450 π.χ.)