Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
3ο Γυμνάσιο Καστοριάς Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Ντινολάζος Χρήστος
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Τι σημαίνει το ρήμα scratch;
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
Κατηγορίες προβλημάτων:
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.4 Υλοποίηση Αλγορίθμου με υπολογιστή - Προγραμματισμός 1 Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Καθηγητής: Σπύρος Ξουργιάς1 Η Έννοια του Προγράμματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ανάπτυξη αντίστοιχου αλγορίθμου.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
1.1 Η έννοια του προβλήματος
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Κεφάλαιο 1ο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και τον Προγραμματισμό.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Η έννοια του προβλήματος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Γ' ΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΛΑΘΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

1.1 Η εννοια του προβληματοσ Αναφέρετε ένα πρόβλημα;;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

ορισμοσ Γενικότερα, ως πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν μας είναι γνωστή, ούτε προφανής. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Κατηγοριεσ προβληματων Άλυτα: Δεν υπάρχει λύση (π.χ. τετραγωνισμός του κύκλου) Ανοικτά: Υπάρχει λύση αλλά δεν έχει βρεθεί ακόμα (π.χ. η γήρανση του ανθρώπου) Υπολογιστικά: Λύνονται με υπολογισμούς (π.χ. τριώνυμο) Δομημένα: περιγράφουμε τη λύση με ακρίβεια (π.χ. υπολογισμός υποτείνουσας ορθογωνίου τριγώνου) Αδόμητα: δεν έχουν ακριβή λύση (π.χ.: η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μας) Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Στοιχεια προβληματος Δεδομένα προβλήματος είναι τα γνωστά, ελέγχουμε αν είναι επαρκή. Ζητούμενο: Αυτό που ψάχνουμε Επίλυση προβλήματος: Η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο και επιτυγχάνουμε τον επιθυμητό στόχο. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Για να επιλυσουμε ενα προβλημα πρεπει να: το κατανοήσουμε. Πρέπει δηλαδή να καταλάβουμε καλά το περιεχόμενο του, να διακρίνουμε τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας και τα ζητούμενά του. Βοηθά η σωστή διατύπωση και η σωστή ερμηνεία. να προσδιορίσουμε και το «περιβάλλον» ή το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται το πρόβλημα (χώρος του προβλήματος). Π.χ. εκλογές σχολείου ή εθνικές; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

ΔΟΜΗ Ανάλυση προβλήματος σε μικρότερα προβλήματα Ανάλυση προβλήματος σε μικρότερα προβλήματα Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

επιλυση Η περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος, όμως, περιέχει συχνά δυσκολίες. Όταν θέλουμε να δώσουμε οδηγίες σε κάποιον, για να κάνει μια σύνθετη εργασία, διαπιστώνουμε πόσο δύσκολη είναι η διατύπωση σωστών οδηγιών. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Βηματα για την επιλυση προβληματοσ Δεδομένα Ζητούμενα Περιβάλλον κατανόηση ανάλυση Δομή επίλυση Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

1.2 Τι ειναι Αλγοριθμοσ Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

δραστηριοτητα Προσπαθήστε να δώσετε σε κάποιο συμμαθητή σας σαφείς και ακριβείς οδηγίες, για να παρασκευάσει ένα ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκαλιού. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

1.3 Ιδιοτητεσ ενοσ Αλγοριθμου αν υλοποιήσουμε τον αλγόριθμο, κάποτε θα τελειώσει  Οι εντολές ενός αλγορίθμου πρέπει να έχουν ακρίβεια και σαφήνεια  οι εντολές ενός αλγορίθμου πρέπει να είναι εκφρασμένες με απλά λόγια, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητές. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

1.4 Προγραμματισμοσ Ένα πρόγραμμα είναι η αναπαράσταση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή για έναν υπολογιστή. Η εργασία σύνταξης των προγραμμάτων ονομάζεται προγραμματισμός. Τα άτομα που γράφουν και συντάσσουν ένα πρόγραμμα ονομάζονται προγραμματιστές. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

1.5 Γλωσσες Προγραμματισμου Είδη γλωσσών Τεχνητές: Γλώσσες προγραμματισμού για να επικοινωνούμε τους Η/Υ. Φυσικές: Επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων π.χ. Ελληνικά Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

ΓΛΩΣΣΑ ΜΗΧΑΝΗΣ Γλώσσα κατανοητή από τον Η/Υ που αποτελείται από 0 και 1 (+) Οι εντολές εκτελούνται άμεσα (-) Πολύ δύσκολη γλώσσα (-) Κάθε τύπος υπολογιστή έχει τη δική του γλώσσα μηχανής, επομένως δεν «τρέχει» το ίδιο πρόγραμμα σε όλους τους υπολογιστές Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Χαρακτηριστικα Γλωσσων Προγραμματισμου οι γλώσσες προγραμματισμού εξελίχθηκαν, ώστε να μοιάζουν όλο και περισσότερο με τη φυσική μας γλώσσα. Υπάρχουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού όπως η Visual Basic, η Logo, η Pascal, η C++, η Java και άλλες. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Αλφαβητο – λεξιλογιο - συντακτικο Το αλφάβητο: το σύνολο των χαρακτήρων που χρησιμοποιούνται από τη γλώσσα. Το λεξιλόγιο: το σύνολο των λέξεων που αναγνωρίζει η γλώσσα και έχουν συγκεκριμένη και μοναδική σημασία. Το συντακτικό: μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το σύνολο των κανόνων που πρέπει να ακολουθούμε, για να συνδέουμε λέξεις σε προτάσεις. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Το ολοκληρωμενο προγραμματιστικο περιβαλλον Τα κύρια εργαλεία είναι: ένας εξειδικευμένος κειμενογράφος, που χρησιμεύει για τη σύνταξη και τη διόρθωση του προγράμματος ένα πρόγραμμα-μεταφραστής που μετατρέπει τις οδηγίες μας στη μορφή που τις καταλαβαίνει ο επεξεργαστής, δηλαδή σε μια σειρά από 0 και 1 Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

μεταγλωττιστεσ - διερμηνεισ Η διαφορά τους είναι ότι οι μεταγλωττιστές (compilers) θα ελέγξουν όλο το πρόγραμμα για συντακτικά λάθη και μετά θα το μετατρέψουν όλο σε μια κατάλληλη σειρά από 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από τον επεξεργαστή του υπολογιστή. Αντίθετα οι διερμηνείς (interpreters) ελέγχουν μία οδηγία κάθε φορά, την εκτελούν και μετά ελέγχουν την επόμενη οδηγία. Η γλώσσα προγραμματισμού Logo, που θα δούμε στο επόμενο κεφάλαιο, χρησιμοποιεί διερμηνέα. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Σταδια εκτελεσησ αλγοριθμου από την κ.μ.ε. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Ειδη λαθων Αν σε κάποια οδηγία έχουμε κάνει λάθος στο αλφάβητο, στο λεξιλόγιο ή στο συντακτικό τότε έχουμε κάνει συντακτικό λάθος.  Αν οι εντολές είναι σωστές αλλά ο αλγόριθμος δεν κάνει αυτό που θα θέλαμε τότε έχουμε κάνει ένα λογικό λάθος Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

Ο Η/Υ είναι έξυπνος;;;;; ερωτημα Ο Η/Υ είναι έξυπνος;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής