Έντυπη ειδησεογραφία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Έκθεση – Έκφραση Β΄ Λυκείου Στοιχεία Θεωρίας
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΑ 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
Ενεργητική και Παθητική φωνή
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
Η ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η δημιουργία της περίληψης στηρίζεται στην τεχνική των «σημειώσεων», δηλαδή τη σύντομη καταγραφή των κύριων σημείων ενός κειμένου και την απόδοσή.
Η περιληψη.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Η ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Η λέξη
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Β’τετράμηνο, Γ’ Λυκείου, Έκφραση – Έκθεση ΕΠΑΛ Ζακύνθου.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έναρξη συγγραφής της επιστημονικής εργασίας ( ΙΙ ) 1.
 Η γλώσσα του κειμένου είναι ποιητική, με αποτέλεσμα τη συναισθηματική φόρτιση του αναγνώστη. Π.χ. «Κρατώ αυτά τα τσαλακωμένα από τους κρυψώνες χαρτιά.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αφήγηση αφήγηση.
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σάββατο, 03/12/2016 Ελένη Παπαϊωάννου
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Σχέσεις Υπευθύνων Δημοσίων Σχέσεων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Πλεονεκτήματα χρήσης του facebook
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
«Διγλωσσία και αφασία»
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έντυπη ειδησεογραφία

Γενικά χαρακτηριστικά του έντυπου ειδησεογραφικού λόγου πομπός: ο δημοσιογράφος δέκτης : ο αναγνώστης της εφημερίδας μέσο επικοινωνίας: ο γραπτός λόγος κανάλι επικοινωνίας: η εφημερίδα σκοπός της επικοινωνίας: ο δημοσιογράφος έχει σκοπό να ενημερώσει,να πληροφορήσει και συγχρόνως να κινήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη για να αγοράσει την εφημερίδα. Είδος λόγου: αφήγηση.

ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Συχνά παραλείπονται χάρη συντομίας οι λέξεις που υπονοούνται εύκολα (άρθρα, προθέσεις, σύνδεσμοι κ.λ.π) Όταν υπάρχει ρήμα αυτό βρίσκεται συνήθως σε ενεργητική διάθεση, χρόνο αόριστο, ιστορικό ενεστώτα στο τρίτο πρόσωπο. Συνηθίζεται η συγκινησιακή /ποιητική λειτουργία της γλώσσας, με διάφορα σχήματα λόγου (μεταφορά, παρομοίωση, λογοπαίγνιο, παρήχηση κ.τ.λ.) Συχνά χρησιμοποιούνται τα αποσιωπητικά και το θαυμαστικό (για να δοθεί έμφαση στην είδηση) Το ύφος του τίτλου γενικά -> ανάλογο με το περιεχόμενο της είδησης. Ωστόσο συχνά μια σχετικά ασήμαντη είδηση αποσπά την προσοχή του αναγνώστη με έναν τίτλο δραματικό, πρωτότυπο ή χιουμοριστικό.

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ Σειρά λεκτικών συνόλων (ο δημοσιογράφος προτάσσει το πιο ενδιαφέρον) Ενεργητική – Παθητική σύνταξη (ενεργητ. υποκείμενο, παθητική πράξη) Χρήση ονομάτων & ονοματικών προσδιορισμών, α) χρήση παραθέσεων (για να αποδοθούν με συντομία βασικά χαρακτηριστικά των προσώπων), β) χρήση κυρίως κατάλληλων ουσιαστικών και ρημάτων (ο δημοσ. αποφεύγει χρήση στερεότυπων ή διακοσμητικών επιθέτων).

οργάνωση είδησης Η είδηση πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα Τι; Ποιος; Πού; Γιατί; Πώς;

οργάνωση είδησης για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός συνήθως δηλώνουμε ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός συνήθως δηλώνουμε ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Στην πρώτη βαθμίδα τη γενική ΣΥΝΟΨΙΖΕΙ τα γεγονότα σε μια περίοδο λόγου Στη δεύτερη βαθμίδα την ειδικότερη ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ περιληπτικά τα ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ της είδησης Στην Τρίτη βαθμίδα την αναλυτική ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ ΕΚΘΕΤΕΙ αναλυτικά τα γεγονότα Η ανεστραμμένη πυραμίδα της είδησης

Τέλος