ΑΙΓΥΠΤΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
Advertisements

Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΕΤΙΚΟ ΧΑΝΔΑΚΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ : ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ Χαριτάκη Ειρήνη Ηράκλειο,
μία ...ανάβαση στο μεγαλύτερο ποταμό!
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Οι χετταιοΙ Ένας αρχαίος λαός..
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Παναγιώτης Βουτσιώτης Διονύσης Θεοφιλόπουλος Θοδωρής Γκάντσεφ
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
ΑΣΣΥΡΙΟΙ ΓΕΝΙΚΑ Οι Ασσύριοι ως λαός, εμφανίζονται στην περιοχή περίπου το 2500 π. Χ Ήταν πολεμοχαρής φυλή. Η περιοχή τους αρχικά αποκαλείτο Σουμπαρτού,
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου Α. Αίγυπτος. Χρονικό πλαίσιο Έναρξη αιγυπτιακού πολιτισμού, περ π.χ. Έναρξη αιγυπτιακού πολιτισμού, περ π.χ. Αρχαίο.
ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Η εποχή του χαλκού στον ελλαδικό χώρο
Αρχαία Αιγυπτιακή Ιερογλυφική Γραφή
ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΣΤ’1 ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Αρχαία Αιγυπτιακή Τέχνη
ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ  5η χιλιετία λαοί διαφορετικής προέλευσης και οικισμοί νεολιθικού χαρακτήρα (καλλιεργούν τη γη και κυνηγάνε/ ψαρεύουν) 4η χιλιετία
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Το οικονομικό και κοινωνικό σύστημα του Μεσαίωνα
ΑΙΓΥΠΤΟΣ Ένα απίστευτο ταξίδι! Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
Οι βιβλικές διηγήσεις για τους Κριτές και τους βασιλείς
“Ταξίδι με καράβι την τέχνη από τη Μεσόγειο ως τον Ευφράτη”
Ποταμός Νείλος Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
Αίγυπτος Πηνελόπη Νεοκλέους.
Αίγυπτος Από γεωγραφικής άποψης το μεγαλύτερο τμήμα της αρχαίας Αιγύπτου καταλάμβανε τμήμα της Βόρειας Αφρικής αν και η χερσόνησος του Σινά βρίσκεται.
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΜΥΡΤΩ ΤΡΑΚΑΔΑ.
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
Mινωϊκός πολιτισμός.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ-Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ-Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
2. Η Αιγυπτος.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\ Θ Σχολείο Π. Τ. Δ. Ε Α. Π. Θ Ε ’
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Πολιτισμός που διαμορφώθηκε και εξελίχθηκε στην ηπειρωτική Ελλάδα κατά την ύστερη εποχή του χαλκού ( π.Χ.) και το σπουδαιότερο.
Η εκστρατεία και το έργο του
Αιγυπτιακός πολιτισμός
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Αυτόχθονες λαοί Βασίλης Μπαρμπαρής Στ’2
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ π.Χ.
ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αίγυπτος Anastasia ST’1.
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Αρχαίοι Πολιτισμοί της Αμερικής: Mάγια
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
Εργασία για το μάθημα της Γεωγραφίας από τη Μαρία Ζερβάκη
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ- Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ χειμερινό εξάμηνο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής Ι Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια.
ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ 3000 π.Χ. – 300 μ.Χ..
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΙΓΥΠΤΟΣ

Η ΧΩΡΑ Αίγυπτος ονομάζεται από τους αρχαίους Έλληνες το βορειοανατολικό τμήμα της Αφρικής, το οποίο διαρρέει ο ποταμός Νείλος. Ο Νείλος μετά την απομάκρυνση των νερών από τις πλημμύρες δημιουργούσε ένα παχύ στρώμα λάσπης που έκανε το δάπεδο έφορο(Για αυτό και ονομάστηκε δώρο Νείλου από τον Ηρόδοτο.)

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η συστηματική οργάνωση της ήταν κάτω από την άμεση επίβλεψη του Φαραώ. Οι βασιλικοί υπάλληλοι παρακολουθούσαν τις γεωργικές εργασίες και συγκέντρωναν από συγκομιδή το ποσοστό που ανήκε στο Φαραώ. Ο λαός εργαζόταν στην οικοδόμηση των μεγάλων έργων, ναών, ανακτόρων, ταφικών μνημείων τα οποία κατασκεύαζαν οι Φαραώ.

Το εμπόριο βασιζόταν στην εξαγωγή του πλεονάσματος και στην εισαγωγή υλών. Μεγάλος αριθμός των πολιτών ασχολήθηκε με την παροχή υπηρεσιών. Η διοίκηση είχε ανάγκη από μορφωμένους πολίτες με ειδικές γνώσεις(ιερείς, γραφείς, επαγγελματίες στρατιωτικοί κ.α.)

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ(κοινωνική ιεραρχία) Στην κορυφή βρισκόταν ο Φαραώ, ο οποίος ενσάρκωνε τον επίγειο θεό και το κράτος. Η θέληση του αποτελούσε νόμο για τους υπηκόους. Ιερείς, ανώτατοι κρατικοί υπάλληλη και γραφείς. Οι επαγγελματίες στρατιωτικοί (αξίωμα κληρονομικό). Ελεύθεροι πολίτες, γεωργοί, τεχνίτες( Το μεγαλύτερο μέρος της Αιγυπτιακής κοινωνίας). Οι δούλοι( προέρχονταν από υποδουλωμένες περιοχές)

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Από αρχές της 3ης χιλιετίας βασίζονταν στη θεοποίηση του Φαραώ. Η οργάνωση του κράτους είχε χαρακτήρα θεοκρατικό Η θρησκεία στην ζωή των Αιγυπτίων είχε καθοριστικό χαρακτήρα.

Η ΓΡΑΦΗ Οι Αιγύπτιοι από την 4η χιλιετία π.χ. χρησιμοποιούσαν την ιερογλυφική γραφή. Η επινόηση και η χρησιμοποίηση της γραφής δηλώνει το πολιτισμικό τους επίπεδο. Η εκμάθηση των ιερογλυγικών προϋπέθετε ειδίκευση και συνεχή ενασχόληση. Οι γραφείς κατέγραφαν σε πάπυρους τα έργα και την δράση του Φαραώ. Η αποκρυπτογράφηση των ιερογλυφικών οφείλεται στο Γάλλο J.Champollion.

ΤΑ ΓΡΑΜΑΤΑ Τα περισσότερα Αιγυπτιακά κείμενα αναφέρονται στη δράση και τα κατορθώματα των Φαραώ. Ελάχιστα λογοτεχνικά κείμενα( ίσως λόγο δυσκολίας της γραφής). Κυρίως σώζονται ποιήματα (θρησκευτικά και λυρικά).

ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Η παρακολούθηση των πλημμυρών του Νείλου και της κίνησης των αστέρων έδωσε την ευκαιρία ανάπτυξης εμπειρικών αστρονομικών γνώσεων (καθιέρωση του ημερολογίου των 365 ημερών, ο χωρισμός του έτους σε μήνες και εβδομάδες και ο προσδιορισμός της ώρας βάση της ηλιακής ενέργειας) Ανάπτυξη της πρακτικής γεωμετρίας (εξαιτίας της ανάγκης μέτρησης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων γης) Απόκτηση γνώσεων ανατομίας και ιατρικής (εξαιτίας της ταρίχευσης των νεκρών)

ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ Καλλιτεχνικά επιτεύγματα μνημειακού χαρακτήρα, επιβάλλονταν με τις διαστάσεις τους. Ενδεικτικά δείγματα αρχιτεκτονικής: οι πυραμίδες του Χέοπος, του Χεφρήνος και του Μυκερίνου. Οι μεγάλοι ναοί στο Λούξορ και το Καρνάκ με το πλήθος των κιόνων που στήριζαν περιστύλια και υπόστυλες αίθουσες. Οι επιφάνειες των περισσότερων ναών αλλά και των νεκρικών θαλάμων ήταν γεμάτες με παραστάσεις ζωγραφιστές ή ανάγλυφες που εξιστορούσαν τη δράση των φαραώ αλλά και πτυχές της καθημερινής ζωής.

ΟΙ ΧΕΤΤΑΙΟΙ ή ΧΕΤΤΙΝΕΣ

Η ΧΩΡΑ Στις αρχές της 2ης χιλιετίας π.χ. στο χώρο της Μ.Ασίας συγκροτήθηκε ένα ισχυρό κράτος από γηγενείς πληθυσμούς, ασιατικής καταγωγής και από νέα φύλα που ανήκαν γλωσσολογικάστο κλάδο των <<ινδοευρωπαίων>>

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πριν οργανωθούν σε ισχυρό κράτος οι Χετταίοι ήταν νομάδες που ασχολούνταν κυρίως με την κτηνοτροφία. Εξέτρεφαν άλογα, βοοειδή, χοίρους, αιγοειδή και πρόβατα. Προσαρμόστηκαν στη καλλιέργεια της γης. Πλούσια παραγωγή δημητριακών, κρασιού και μελιού. Επεξεργάστηκαν το σίδηρο. Φημίζονταν για το εμπόριο έργων μεταλλουργίας και αλόγων.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ο βασιλιάς: δεν ήταν εξαρχής απόλυτος κυρίαρχος. Προοδευτικά επιβλήθηκε. Ήταν αρχιερέας, αρχιστράτηγος, νομοθέτης και υπέρτατος κριτής. Οι διοικητικοί αξιωματούχοι ήταν μεγάλοι γαιοκτήμονες που αποτελούσαν την ανώτερη κοινωνική τάξη των πολεμιστών.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Το κράτος δεν οργανώθηκε κατά τα πρότυπα απόλυτων μοναρχιών των άλλων κρατών της Εγγύς Ανατολής. Συνέβαλαν στη διαμόρφωση ενός συστήματος φεουδαρχικού χαρακτήρα.

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ Το πάνθεον των Χετταίων περιλάμβανε πολλές θεότητες, οι οποίες ήταν τοπικές. Στην εθνική λατρεία τους σημαντικές θεότητες ήταν ο θεός της θύελλας, του κεραυνού και της βροχής, σύζυγος του ήταν η θεά που κυριαρχούσε στο κόσμο των νεκρών.

Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Δύο είδη γραφής: Σφηνοειδής Ιερογλυφική (μη αποκρυπτογραφημένη) Στη νομοθεσία ιδιαίτερη επίδραση άσκησε ο βαβυλωνιακός κώδικας του Χαμμουραμπί