Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, 28-03-20081 Δρ. Γιώργος Κ. Ζάχος Διευθυντής Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Προκλήσεις και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Advertisements

9.7. Υπηρεσία Πολυμορφικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για τους Φοιτητές με Αναπηρίες Πάντειο Πανεπιστήμιο Ειρήνη Δαφέρμου 20ο Πανελλήνιο.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π., Πρόεδρος Σ.Ε.Α.Β. Διημερίδα Διαβούλευσης για την Υλοποίηση των Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων των.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Υπηρεσίες Διαδικτύου Βαμβακάς Δημήτριος Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕΛ Σάμου.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
«ΜΟΝΑΔΑ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙOΤΗΤΑΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ» Διάρκεια έργου: 01/01/01 έως 31/12/2006.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Διαχείριση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
8 Σεπτεμβρίου 2003ΥΠΕΠΘ - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση - Χρήστος Νικολάου 1 Το Έργο της Επιτροπής Στρατηγικής για την Πληροφορική στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Δρ. Γιώργος Κ. Ζάχος Διευθυντής Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Προκλήσεις και προοπτικές στην «Μετά ΕΠΕΑΕΚ» εποχή.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις Οι προκλήσεις στις Βιβλιοθήκες μας τα επόμενα χρόνια θα προέλθουν από: Τις εξελίξεις στην πληροφοριακή τεχνολογία και τα Δίκτυα Πληροφοριών. Τις αλλαγές στη φύση των συλλογών μας (Ψηφιακό υλικό)

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις Τις αλλαγές στις συμπεριφορές των χρηστών μας Τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το ενδεχόμενο να σταματήσει η χρηματοδότησή τους μέσω έργων ( ΕΠΕΑΕΚ).

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Οι Βιβλιοθήκες μας αντιμετωπίζουν ήδη:  Μείωση στη χρήση των παραδοσιακών υπηρεσιών τους.  Ανταγωνισμό από το Internet, τις Μηχανές Αναζήτησης (Google, Yahoo! κ.α.), τα Portals, τους εμπορικούς προμηθευτές άρθρων και άλλες πηγές on-line πληροφόρησης κ.α. Προκλήσεις λόγω Διαδικτύου

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις λόγω Διαδικτύου  Αύξηση του υλικού που θα προσφέρεται με υπογραφή σύμβασης πρόσβασης.  Αναμόρφωση του καταλόγου στα πρότυπα των μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις λόγω Ψηφιακών Συλλογών  Αυξανόμενος αριθμός ερευνητικής παραγωγής θα είναι σε ηλεκτρονική μορφή (θετικές αλλά και θεωρητικές επιστήμες).  Η διαχείριση των ηλεκτρονικών πηγών, η διασύνδεσή τους, η ασφάλεια και η ταυτοποίηση των χρηστών που θα έχουν δικαίωμα πρόσβασής τους.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις λόγω Ψηφιακών Συλλογών Η δημιουργία, χρήση και διατήρηση ερευνητικών δεδομένων σε ψηφιακή μορφή. Η προσθήκη μεταδεδομένων στις ψηφιακές πηγές και η ενοποίηση τους με τον κατάλογο της Βιβλιοθήκης. Η πρόσβαση σε πρωταρχικά δεδομένα επιστημονικών δημοσιεύσεων.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις λόγω Ψηφιακών Συλλογών  Η συμμετοχή σε προγράμματα μαζικής ψηφιοποίησης ( Google Scholar, OCLC κ.α.)  Η ενσωμάτωση των νέων μέσων μάθησης με τις έντυπες συλλογές και την ψηφιακή Βιβλιοθήκη.  Η εξασφάλιση της πρόσβαση σε περισσότερες ηλεκτρονικές πηγές

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Προκλήσεις λόγω Ψηφιακών Συλλογών  Η διατήρηση και ο εμπλουτισμός των ηλεκτρονικών πηγών της ίδιας της Βιβλιοθήκης και η παραγωγή μεταδεδομένων περιγραφής τους.  Η ενσωμάτωση των ψηφιακών συλλογών της Βιβλιοθήκες με άλλες εκτός αυτής με την ανάπτυξη συλλογικών καταλόγων κ.α.  Η ένταξη e-books στις συλλογές της Βιβλιοθήκης.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην συμπεριφορά των χρηστών Οι Χρήστες μας: Θα χρησιμοποιούν το Internet πριν να ερευνήσουν στη Βιβλιοθήκη. Θα προτιμούν την χρήση μηχανών αναζήτησης παρά το Website της Βιβλιοθήκης. Θα χρησιμοποιούν τη Βιβλιοθήκη ως χώρο κοινωνικής επαφής και μελέτης. Θα ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στη Βιβλιοθήκη για πλοήγηση στο Web, στο chatting, κ.α.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην συμπεριφορά των χρηστών  Θα χρησιμοποιούν την Βιβλιοθήκη χωρίς να την επισκέπτονται  Η αντίληψη «εντοπισμός» = «διάθεση» θα καθιερωθεί  Η σημερινή αντίληψή τους για τη Βιβλιοθήκη ως φυσικό χώρο με συλλογές έντυπου υλικού κ.α. θα αλλάξει.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην συμπεριφορά των χρηστών Η επόμενη γενιά των φοιτητών : Θα αισθάνονται αυτάρκεις στην αναζήτηση πληροφοριών. Θα προτιμούν τις μηχανές αναζήτησης παρά τον κατάλογο της Βιβλιοθήκης Θα θέλουν πρόσβαση σε πληροφόρηση οποιαδήποτε στιγμή από οπουδήποτε. Θα απαιτούν γρήγορη, ασφαλή, προσωποποιημένη και ανοιχτή πρόσβαση σε πληροφορίες και πληροφοριακά εργαλεία.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Τα επόμενα χρόνια τα ΑΕΙ & ΑΤΕΙ θα αντιμετωπίσουν:  Αξιολόγηση και συγκρίσεις μεταξύ τους και διεθνώς o Χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων (Projects)  Μεγαλύτερο ανταγωνισμό μεταξύ τους για προσέλκυση πόρων.  Υποχρέωση να δημιουργούν ηλεκτρονικά αρχεία της δικής τους εκπαιδευτικής και ερευνητικής παραγωγής (Ιδρυματικά Αποθετήρια).

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση…. o Μεγαλύτερη κινητικότητα: φοιτητών, ερευνητών, διδασκόντων o Μεγαλύτερη συνεργασία σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση….  Νέα εκπαιδευτικά παραδείγματα (Μάθηση από απόσταση, Ανεξάρτητη μάθηση κ.α.)  Περισσότερα Μεταπτυχιακά προγράμματα  Διεπιστημονικά γνωστικά αντικείμενα  Ανάπτυξη και Χρήση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος: Blackboard (WebCT) κ.α.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία Στις νέες εκπαιδευτικές πρακτικές οι Βιβλιοθήκες καλούνται:  να προσφέρουν όχι μόνο υποστήριξη αλλά και εκπαίδευση στη χρήση πληροφοριακών πηγών και νέων εκπαιδευτικών μέσων.  να συνεργάζονται με τα Τμήματα για τη δημιουργία, την οργάνωση και την παρουσίαση ηλεκτρονικών μαθημάτων.  να μετατρέψουν τα αναγνωστήρια τους σε κέντρα μάθησης.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία  Να ενσωματώσουν νέα μέσα μάθησης με τις συλλογές και την ψηφιακή Βιβλιοθήκη τους.  Να δημιουργήσουν και να αποκτήσουν ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Μετά το ΕΠΕΑΕΚ Στην περίπτωση που θα σταματήσει η χρηματοδότηση από πόρους του ΕΠΕΑΕΚ τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ θα αντιμετωπίσουν: Μεγάλη επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού τους για αγορά: Ηλεκτρονικού υλικού (η- περιοδικά, Βάσεις δεδομένων, κ.α.) Ηλεκτρονικού εξοπλισμού

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Μετά το ΕΠΕΑΕΚ Προσλήψεις προσωπικού (Βιβλιοθηκονόμους, ειδικούς πληροφορικής κ.α.) Συνέχιση των έργων Ψηφιοποίησης Αναβάθμιση και Συντήρηση εξοπλισμών κ.α. Ανάληψη νέων ρόλων από την Βιβλιοθήκη

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Ερωτήματα  Πως θα ανταποκριθούμε στις αυξημένες προσδοκίες των χρηστών μας;  Πως θα ανταποκριθούμε και ποια θα είναι η θέση της Βιβλιοθήκης μας στις αλλαγές που συντελούνται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας;  Πως θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε, αλλά και να αναβαθμίσουμε το επίπεδο υπηρεσιών, συλλογών και υποδομών που εξασφαλίσαμε μέσω των έργων ΕΠΕΑΕΚ;

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Ερωτήματα  Θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί επαρκώς η Βιβλιοθήκη από τον τακτικό προϋπολογισμό των Ιδρυμάτων ώστε να διατηρήσουν ότι δημιούργησαν αλλά και και να το αναβαθμίσουν;  Θα μπορέσουν τα Ιδρύματα να διατηρήσουν το προσωπικό που τώρα μισθοδοτείται μέσω των έργων ΕΠΕΑΕΚ;  Θα μπορέσουν οι Βιβλιοθήκες να λειτουργήσουν και να αναβαθμίσουν τις υποδομές που δημιούργησαν μέσω των έργων ΕΠΕΑΕΚ;

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Ερωτήματα  Οι Βιβλιοθήκες μας είναι έτοιμες να αναλάβουν ρόλους στις νέες εκπαιδευτικές πρακτικές που θα εφαρμοστούν στα Ιδρύματά μας;  Τα προγράμματα ψηφιοποίησης που ξεκίνησαν μέσω των έργων ΕΠΕΑΕΚ θα συνεχιστούν ή θα εξαφανιστούν;

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Απαντήσεις  Γενικές απαντήσεις ΔΕΝ υπάρχουν  Οι απαντήσεις θα δοθούν ανα Ίδρυμα και θα εξαρτηθούν από προσωπικές αντιλήψεις, τις ικανότητες και τις συμπεριφορές των υπευθύνων και βέβαια την πολιτική βούληση της Κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει τα Ιδρύματα και τις Βιβλιοθήκες μας με τους απαραίτητους πόρους.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε...  Να διαθέτουμε προσωπικό ικανό στον εντοπισμό και στην αξιολόγηση των πληροφορικών πηγών κάθε μορφής.  Να διαθέτουμε έντυπο υλικό (Βιβλία κ.α.) σε αριθμούς ικανούς να στηρίξουν τις νέες μαθησιακές πρακτικές.  Να διαθέτουμε χώρους ελκυστικούς για μάθηση, κοινωνική επαφή και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε…  Να συνδέσουμε λειτουργικά τη Βιβλιοθήκη με το Κέντρο Η/Υ και το Κέντρο Δικτύων.  Να ανανεώσουμε το ενδιαφέρον για την Βιβλιοθήκη ως χώρο ανάγνωσης και ακαδημαϊκής ζωής.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε... o Να αναδιοργανώσουμε τις υπηρεσίες μας και να βελτιώσουμε τις δεξιότητες του προσωπικού μας. o Να επιτύχουμε μεγαλύτερη συνεργασία σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο με σκοπό να προσφέρουμε καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε...  Να συνεργαστούμε με τα Εκπαιδευτικά Τμήματα  Να προβάλουμε τη Βιβλιοθήκη και να επιδιώκουμε την καλύτερη αξιοποίηση των πληροφοριακών πηγών μας.  Να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τις δυνατότητες που μας προσφέρει η τεχνολογία για την προσφορά στοχευμένων υπηρεσιών.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε... Να αναμορφώσουμε τους χώρους της Βιβλιοθήκης μας ώστε να: Διατίθενται για ενεργή και συνεργαστική μάθηση Έχουν τη μέγιστη δυνατή πολυμορφία: Περιοχές παραγωγής και χρήσης πολυμέσων, θέσεις ομαδικής εργασίας, αίθουσες πρόσβασης και χρήσης πληροφορικών πηγών κ.α.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε... Η Βιβλιοθήκη να γίνει ο κύριος φορέας προβολής του Πανεπιστημίου και να λειτουργεί εκτός των άλλων και ως πολιτιστικός φορέας του.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε... Επειδή το παρελθόν και η εμπειρία της προ ΕΠΕΑΕΚ εποχής που έχουμε δεν μας κάνουν να αισιοδοξούμε πρέπει

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Τι πρέπει να κάνουμε... Να πιέσουμε με κάθε μέσο για συνέχιση της χρηματοδότησης των Βιβλιοθηκών μέσω έργων του ΕΣΠΑ. Αλλά και Να προετοιμάσουμε τις Βιβλιοθήκες μας τόσο λειτουργικά, όσο και οργανωτικά για την μετά ΕΠΕΑΕΚ εποχή.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Για να διατηρήσουν οι Βιβλιοθήκες μας το επίπεδο που κατέκτησαν αλλά και να αναπτυχθούν χρειάζονται: ΠΟΡΟΙ & ΥΠΟΔΟΜΕΣ. Ας ελπίσουμε ότι θα το αντιληφθούν και αυτοί που έχουν την ευθύνη να μας τα προσφέρουν.

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Σας ευχαριστώ πολύ!!!

Γ. Ζάχος, Ημερίδα ΤΕΙ Καβάλας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Κεντρική Βιβλιοθήκη Πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων Ιωάννινα Τηλ.: Fax: Blogs: