Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!» 8ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!» Τμήμα Στ1 Σχολικό έτος 2011-2012 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυράτου-Λιβιεράτου Ευδοκία Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Κεφαλάς Ανέστης, Μπεκιάρη Εύα, Παπαδάκη Ελίζα
1ο ΜΕΡΟΣ Εισαγωγικό μέρος για προϊδεασμό των μαθητών και πρόκληση ενδιαφέροντος Κύκλωσε την απάντηση που σου ταιριάζει. 1. Το κάπνισμα κατά τη γνώμη σου είναι: α) προσωπική επιλογή και δικαίωμα του καθενός β) μια κακή συνήθεια με άσχημες επιπτώσεις στη ζωή του καπνιστή γ) μια εθιστική συνήθεια με άσχημες επιπτώσεις στην υγεία του κοινωνικού συνόλου δ) μια συνήθεια που σε κάνει να φαίνεσαι "in" 2. Ποια η γνώμη σου για την ολική απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους; α) Συμφωνώ απόλυτα, πρέπει ν' απαγορεύεται. β) Συμφωνώ εν μέρει. Πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις στην απαγόρευση π.χ. στις καφετέριες μπορεί να καπνίζει όποιος θέλει. γ) Διαφωνώ. Ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει. δ) Οι καπνιστές έχουν κι αυτοί δικαιώματα και πρέπει να το έχουμε στο νου μας. 3. Έχεις ακούσει τον όρο "παθητικό κάπνισμα"; α) ναι β) όχι
4. Τι νομίζεις ότι σημαίνει; α) Σημαίνει ότι ακόμη κι αν δεν καπνίζουμε, εισπνέουμε τον καπνό του τσιγάρου ενός καπνιστή και γινόμαστε καπνιστές κι εμείς. β) Σημαίνει αυτό που παθαίνει κάποιος όταν καπνίζει, δηλαδή τα παθήματα του καπνιστή. γ) Κάτι άλλο (ανάφερε τι) 5. Τι αισθάνεσαι όταν κάποιος καπνίζει κοντά σου; α) Δεν αισθάνομαι κάτι. β) Με πνίγει ο καπνός γ) Μυρίζουν τα ρούχα μου και τα μαλλιά μου. δ) Κάτι άλλο (ανάφερε τι) 6. Γνωρίζεις ότι υπάρχουν ιατρεία διακοπής καπνίσματος; α) ναι β) όχι (Το φυλλάδιο είναι ανώνυμο.)
Γίναμε ερευνητές Συμπληρώσαμε τα ερωτηματολόγια και επεξεργαστήκαμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας Γίναμε ερευνητές
Γίναμε ερευνητές
Γίναμε ερευνητές
Γίναμε ερευνητές
Γίναμε ερευνητές πείτε όχι στο κάπνισμα και αλλάξτε τη ζωή σας για πάντα!
Γίναμε ερευνητές
2ο ΜΕΡΟΣ Ενημέρωση α) Συνέπειες καπνίσματος για την υγεία του καπνιστή σε: πνεύμονες δέρμα φυσική κατάσταση δόντια δάχτυλα β) Εθιστική δράση του καπνίσματος γ) Συνέπειες του καπνίσματος στο κοινωνικό σύνολο. παθητικό κάπνισμα έγκυος-έμβρυο δ) Συνέπειες του καπνίσματος στην οικονομία τσέπη καπνιστών δαπάνες για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη παραγωγοί καπνού-ανάγκη στροφής σ' άλλες καλλιέργειες
Αποδώσαμε εικαστικά με διάφορες τεχνικές όσα μάθαμε
Βάλαμε στους στίχους μας μουσική Γίναμε ομάδες …και στιχουργοί
4ο ΜΕΡΟΣ Βιωματική προσέγγιση Θέμα εργασίας: " Εργάζεστε σε μια διαφημιστική εταιρεία και το Υπουργείο Υγείας σας έχει αναθέσει την κατασκευή μιας αφίσας για την πρόληψη του καπνίσματος. Παρουσιάστε τη δική σας πρόταση." Οδηγίες Η αφίσα μπορεί ν' απευθύνεται α) σε ενηλίκους β) σε παιδιά Πρέπει να έχει ένα κεντρικό σύνθημα-σλόγκαν, για να το θυμάται το κοινό εύκολα. Μπορεί να είναι: α) ζωγραφιά β) κολάζ γ) κόμικς δ) γκράφιτι
Γίναμε διαφημιστές Φτιάξαμε αφίσα για την πρόληψη του καπνίσματος
Παίξαμε παιχνίδια ρόλων και τα βιντεοσκοπήσαμε …είπαμε ΌΧΙ στην πίεση της παρέας να δοκιμάσουμε ένα τσιγάρο γιατί εμείς ξέρουμε να λέμε ΟΧΙ
Στο μάθημα της γλώσσας φτιάξαμε προσκλήσεις και καλέσαμε τους γονείς μας να μας καμαρώσουν στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τον έλεγχο του καπνίσματος «Μαθαίνω να Μην Καπνίζω» στην αίθουσα Ζακλίν Ντε Ρομιγύ του Υπουργείου Παιδείας, όπου τραγουδήσαμε και παρουσιάσαμε τη δουλειά μας
Και το πρόγραμμά μας συνεχίζεται…