ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Advertisements

Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
ΘΕΜΕΛΙΏΔΗ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΉ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉ ΑΝΆΠΤΥΞΗ Εισαγωγή στην Έρευνα 1.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Στατιστική – Πειραματικός Σχεδιασμός Βασικά. Πληθυσμός – ένα μεγάλο σετ από Ν παρατηρήσεις (πιθανά δεδομένα) από το οποίο το δείγμα λαμβάνεται. Δείγμα.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Κατεύθυνση Τεχνολογιών Φυσικού Περιβάλλοντος ΜΑΘΗΜΑ: Οικολογία Πληθυσμών - Βιοποικιλότητα 1 η Άσκηση Εύρεση.
Βασικοί ορισμοί ποιότητας Δρ. Καρκαλούσου Πέτρου Καθηγητή Εφαρμογών Κλινικής Χημείας ΤΕΙ Αθηνών Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων.
To πρότυπο ISO Δρ. Καρκαλούσου Πέτρου Καθηγητή εφαρμογών Κλινικής Χημείας ΤΕΙ Αθηνών Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: Καθ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ Δρ. ΕΛΠΙΔΑ ΣΑΜΑΡΑ ‘‘ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Γαλανάκης Μιχάλης PhD, MSc, Εργασιακός Ψυχολόγος Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών & Κοινωνικών.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Κατάσταση και Σχέδιο Δράσης
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Δειγματοληψία στον έλεγχο δικλίδων
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Το κόστος Ποιότητας    
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Εισαγωγή στο εργαστήριο Φυσικής
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ Αθηνά Μαυρίδου

Ερευνητική διαδικασία Δεν αρκεί μια καλή ιδέα! Πολλές καλές ιδέες ακυρώνονται επειδή δεν είχαν εξασφαλίσει γερό ερευνητικό πρωτόκολλο. Απαιτείται λογική σειρά ερευνητικών βημάτων. Αυστηρότητα στον σχεδιασμό, εφαρμογή, έλεγχο και αξιολόγηση του πρωτοκόλλου πριν κοινοποιηθεί η έρευνα. Σαφής συσχετισμός ερευνητικού πρωτόκολλου με χρηματοδότηση.

ΒΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ 1.Εννοιολογική φάση 2.Φάση σχεδιασμού 3.Εμπειρική φάση 4.Αναλυτική φάση 5.Φάση διασποράς και διάχυσης 6. Φάση αξιολόγησης

1.Εννοιολογική φάση 1. Σαφή διατύπωση και καθορισμό των ορίων του ερευνητικού προβλήματος 2. καθορισμός των ερευνητικών σκοπών 3. βιβλιογραφική ανασκόπηση 4. αναδιατύπωση των ερευνητικών υποθέσεων και ορισμό των επιμέρους μεταβλητών. ΣΤΟΧΟΙ Απασχόληση με ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΘΕΜΑ. Αποφυγή εκτροχιασμού κατά την ερευνητική διαδικασία,

2.Φάση σχεδιασμού 1. επιλογή ερευνητικού σχεδίου 2. Καθορίζεται ο πληθυσμός και το δείγμα της μελέτης 3. Καθορισμός των μεθόδων μέτρησης των υπό μελέτη μεταβλητών 4. Καθορίζονται οι δειγματοληπτικές μέθοδοι 5. καθορισμός χρονοδιαγράμματος 6. Συγγραφή πρότασης για χρηματοδότηση 7. αναθεώρηση του προαποφασισμένου σχεδίου (συχνά με βάση τα διαθέσιμα χρήματα) 8. οργάνωση πιλοτικής μελέτης

2.Φάση σχεδιασμού σε εργαστηριακή μελέτη Επιλογή μεθόδων (εθνικές, πρότυπες, βιβλιογραφικές, in house). Επιλογή και αγορά αναλωσίμων-ποιοτικός έλεγχος (QC)-καταγραφή αποτελσμάτων QC. Υλικά αναφοράς. Επιλογή, Συντήρηση, Διακρίβωση εξοπλισμού. Επαλήθευση ή επικύρωση μεθόδων. συμμετοχή σε διεργαστηριακά σχήματα. Συνεργασία με Κέντρο Αναφοράς (αν υπάρχει). Συνεργασία με ομοειδή εργαστήρια.

Κατηγορίες μεθόδων Προτιμάται η χρήση διεθνών μεθόδων (ΙSO, μεγάλοι οργανισμοί) στην τελευταία τους έκδοση Οι μέθοδοι αυτοί χρειάζονται επαλήθευση για να ελεγχθεί η απόδοσή τους στις συνθήκες του εργαστηρίου και σε συγκεκριμμένο υπόστρωμα (matrix). Εθνικές μέθοδοι: αναγνωρισμένες από εθνικές νομοθεσίες/κανονισμούς Μή πρότυπες μέθοδοι (βιβλιογραφικές (δημοσιευμένες) και in house (παράγονται από τα εργαστήρια) χρειάζονται επικύρωση Πάντα εκτιμάται η αβεβαιότητα Παράλληλα γίνεται συστηματικός ποιοτικός έλεγχος

Το λάθος Πραγματικη τιμή- δεν δύναται να επιτευχθεί. Αποδεκτή τιμή- κοντά στην πραγματική τιμή, η διαφορά 2 μετρήσεων μη σημαντική. Λάθος – Ασυμφωνία μεταξύ αποτελέσματος και αποδεκτής τιμής

ΠΗΓΕΣ ΛΑΘΩΝ Εισαγωγή λανθασμένων δεδομένων(πχ θερμοκρασία) Χαρακτηριστικά του δείγματος Λάθη του προσωπικού του εργαστηρίου Επιρροή περιβάλλοντος Λάθη υπολογισμών π.χ. Στην εξαγωγή των αποτελεσμάτων

ΤΥΧΑΙΟ ΛΑΘΟΣ Δηλαδή πιπετάρισμα Χρόνος επώασης. Μια τιμή που διαφέρει από ένα σύνολο μετρήσεων που παρήχθησαν με τον ιδιο τροπο Δηλαδή Μια απρόβλεπτη τιμή Κάποιες αιτίες τυχαίων λαθών στηνμικροβιολογία πιπετάρισμα Χρόνος επώασης.

Διάγραμμα ελέγχου όπου εντοπίζεται τυχαίο λάθος (πάνω αριστερά)

ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ Σε μια σειρά μετρήσεων που έχουν παραχθεί με τον ιδιο τρόπο (εργαστήριο, άτομα, εξοπλισμός): Το λάθος παραμένει το ίδιο ή Οταν μεταβαλλονται οι συνθήκες μεταβάλλεται παράλληλα ή ανάλογα

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ/ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΥΧΑΙΩΝ ΛΑΘΩΝ Προκαλούν διασπορά τιμών. Δεν μπορούν να υπολογιστούν. Δυσκολα αποφεύγονται. Μειώνονται με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις. Επίσης μειώνονται με σωστή και συνεχή εκπαίδευση, εμπειρία και επίβλεψη του προσωπικού

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ –ΠΩΣ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ –ΠΩΣ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ Ασυμφωνία δεδομένων Διορθώνονται και μπορούν να υπολογιστούν. Συχνά προκαλούνται από αλλαγές π.χ. στην παρτίδα των υλικών Διορθώνονται με προσεκτική εκπαίδευση και στατιστικές αναλύσεις δεδομένων στο εργαστήριο.

Διάγραμμα ελέγχου όπου εντοπίζεται συστηματικό λάθος (όλες οι μετρήσεις κοντά αλλά μεγαλύτερες από την μέση τιμή)

Διάγραμμα ελέγχου χωρίς εμφανή λάθη

3.Εμπειρική φάση Συλλογή ερευνητικών δεδομένων Ερωτηματολόγια, κλινικές επισκέψεις, ιστορικό ασθενών Δειγματοληψίες (βιολογικά υγρά, παθολογοανατομικά δείγματα) Εργαστηριακές μετρήσεις Έκφραση/υπολογισμός αποτελεσμάτων Κατάληλη προετοιμασία δεδομένων για ανάλυση EXEL , SPSS κλπ

4. Αναλυτική φάση Στατιστική επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων Ερμηνεία αποτελεσμάτων Εξαγωγή συμπερασμάτων Διαπιστώσεις, προτάσεις Έκφραση της προκύπτουσας καινοτομίας σε σχέσημε προϋπάρχοντα ερευνητικά δεδομένα

5.Φάση διασποράς και διάχυσης Τελική έκθεση της έρευνας προς τον χρηματοδότη Έκθεση προς σχετικές θεσμικές αρχές (Υπουργείο Υγείας, επιστημονικούς συλλόγους) Ανακοινώσεις σε συνέδρια Δημοσιεύσεις σε περιοδικά Κεφάλαια σε τόμους βιβλίων Πρακτική εφαρμογή Παραγωγή ενημερωτικών φυλλαδίων για το κοινό Ενημερωτικές ημερίδες για χρήστες αποτελεσμάτων

6. Φάση αξιολόγησης Δεν πρέπει να συγχέεται με την φάση διάδοσης των αποτελεσμάτων Αποτελεί την αποδοχή της επιστημονικής κοινότητας μέσω : Έκθεσης αξιολόγησης του χρηματοδότη Έκθεσης κριτών οργανισμών του CI των περιοδικών που δημοσιεύεται