ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Advertisements

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έργου Ε*CARE Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 7 Ιουνίου
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Aπ ό το μεγαλύτερο στο μικρότερο του σύμ π αντος.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Ταξίδι με τη NASA α π ό το μεγαλύτερο ά π ειρο στο μικρότερο ά π ειρο του σύμ π αντος.
Αγαθά είναι τα μέσα που ικανοποιούν τις ανθρώπινες ανάγκες.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μάθημα 1. Άσκηση 1 Συμπλήρωσε ή διέγραψε αντικείμενα, για να υπάρχουν ακριβώς όσα δείχνει και ο αριθμός.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Δημιουργία Παρουσίασης
1 Ιόνιο πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας.  Δημιουργία Ψηφιακής βιβλιοθήκης των αρχείων του Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (ΚΕΕ) από τη.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
project: οψεις της ψυχολογιας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Κόμβος δευτερογενούς επεξεργασίας και διαχείρισης κοινωνικών δεδομένων και δεικτών Υποέργο 1 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ.
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ. ΕΧΘΡΟΣ ‘Η ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ;
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΧΡΙΣΤΟΥΓΙΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Η ΑΡΓΩ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

Συμμετέχοντες Μαθητές Κοιλαράς Γιώργος Λαμάι Κλαούντια Μούτσος Ανδρέας Παναγιωτουνάκος Ευθύμης Παππάς Γιώργος Βενάρδος Βίκτωρ Γεωργίου Δήμητρα Κοντός Αθανάσιος Κορδαλής Σωτήρης Λαδά Ελένη Λάλου Σοφία Παλαιολόγου Αμάντα Σερδάρη Γεωργία Γεωργίου Παρασκευή Κασκούτας Τρίφωνας Υπεύθυνη Καθηγήτρια ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ

ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΩΝ Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες η κάθε μια από τις οποίες ανέλαβε ένα διαφορετικό κομμάτι του θέματος: ΟΜΑΔΑ 1η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΟΜΑΔΑ 2η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΟΜΑΔΑ 3η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ Εργαστήκαμε στις ομάδες μας με τα φύλλα έργου που μας δόθηκαν και βρήκαμε πολλές πληροφορίες Στο Διαδίκτυο. Σχετική βιβλιογραφία. Τοπικούς Φορείς

ΟΜΑΔΑ 1η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Μέσα από τη μελέτη- έρευνα μας μάθαμε ότι το παραδοσιακό τραγούδι Είναι το προϊόν μιας μουσικής παράδοσης που εξελίχθηκε μέσα από προφορικές διαδικασίες Αποτελεί την αδιάκοπη συνέχεια που ενώνει το παρόν με το παρελθόν. Η δημοτική ποίηση της σύγχρονης Ελλάδας δεν δημιουργήθηκε, ούτε τη σημερινή εποχή, ούτε κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη εποχή κατά την οποία θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε την αρχή της. Αλλά δεν μπορεί παρά να είναι μια συνέχεια, μια εξακολούθηση, μια αργή και βαθμιαία μεταβολή της αρχαίας ποίησης των Ελλήνων.»

ΟΜΑΔΑ 1η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού είναι: Εκφραστική αμεσότητα, συγκρατημένη λυρικότητα, οργανική σύνδεση με τη φύση.

ΟΜΑΔΑ 2η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Θέλοντας να διευρύνουμε τις γνώσεις μας πάνω στη παραδοσιακή φορεσιά της Κορινθίας , αναζητήσαμε πληροφορίες σχετικά με αυτή, επισκεπτόμενοι το διαδίκτυο και ρωτώντας ανθρώπους που είναι γνώστες των παραδόσεων του τόπου μας.

ΟΜΑΔΑ 2η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Η φορεσιά της Κορινθίας , γνωστή συνήθως και σαν φορεσιά της Περαχώρας , διακρίνεται για τον πλούτο και την ποικιλία των μεταξωτών κεντημάτων , που τα λένε και κεντήματα της Στυμφαλίας. Τα κεντήματα αυτά με κέντρο την ορεινή Κορινθία απαντούν σε όλη την περιοχή και θεωρούνται από τα πιο εκλεκτά της Πελοποννήσου.

ΟΜΑΔΑ 2η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Η παραδοσιακή φορεσιά της Κορινθίας αποτελείται από: Το μισοφόρι Το πουκάμισο Το διμινό με τα πανωμάνικα Τα κατωμάνικα Το σιγκούνι ή σιαγκούνα Τη γιούρντα Την τραχηλιά Το ζωνάρι Η ποδιά. Στον καθημερινό κεφαλόδεσμο ανήκουν το τσεμπέρι και η μαντήλα και στο γιορτινό η μπόλια. Μοναδικό απομεινάρι από τα κοσμήματα της φορεσιάς είναι η καδένα που την λένε και άλυσες ή καδένα με το σταυρό ή τα λετζίκια.

ΟΜΑΔΑ 2η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Όσον αφορά τα αντρικά ενδύματα , αυτά είχαν απλή διακόσμηση και περιορισμένο χρωματολόγιο. Κύριο αντρικό ένδυμα ήταν το κοντό πουκάμισο (η πουκαμίσα) , το οποίο φοριόταν με μεγάλες πλεκτές λευκές κάλτσες ή με παντελόνι.

ΟΜΑΔΑ 3η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός η περισσοτέρων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως ρυθμική και σύμφωνη με τη μουσική.

ΟΜΑΔΑ 3η: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί χωρίζονται ανάλογα με την περιοχή προέλευσής τους σε δύο βασικές ομάδες: τους στεριανούς και τους νησιώτικους. Η ονομασία κάθε χορού προκύπτει : από την ονομασία της περιοχής που χορεύεται. από τα λόγια του τραγουδιού που συνοδεύουν το χορό. από την τοποθέτηση των χορευτών. από την λαβή των χεριών. από κάποια αντικείμενα που χρησιμοποιούνται (π.χ. μαντήλι).

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Κατά τη διάρκεια της ερευνητική μας εργασίας πολλές χρήσιμες πληροφορίες συλλέξαμε μέσα από συνεντεύξεις ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας και επαγγελματιών που ράβουν παραδοσιακές φορεσιές. Επίσης μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν συμμαθητές μας προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα για το ποια είναι η σχέση των νέων με την παράδοση και τι γνωρίζουν γύρω από αυτή.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Συνοψίζοντας όλα όσα αναφέραμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η παράδοση του τόπου μας είναι πολύ πλούσια και ανεξάντλητη. Υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία λαογραφικού ενδιαφέροντος και επιστημονικές εργασίες που έχουν γραφτεί με θέμα την παράδοση και είναι σίγουρο ότι θα μπορούσαν να γραφτούν άλλα τόσα. Κάθε τόπος διαθέτει πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και είναι χρέος μας να παραμένουμε κοντά στην παράδοση και να προσπαθήσουμε να την διατηρήσουμε ζωντανή , κρατώντας ζωντανή την σχέση μας με το παρελθόν και ακέραιη την ταυτότητα μας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!