ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Advertisements

«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Η λεξη Οικονομια , ετυμολογικα , σημαινει ο «νομος » του «οικου» , ειναι δηλαδη το συνολο των μετρων που παιρνει μια Πολιτεια , για να βαλει ορους στην.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
ΣΧΕΔΙΑΖΩ : ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Mανιερισμός ( ).
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
Ιταλία Η Ιταλική Δημοκρατία ή Ιταλία είναι χώρα της νότιας Ευρώπης, αποτελούμενη από μία χερσόνησο σε σχήμα μπότας και δύο μεγάλα νησιά στη Μεσόγειο θάλασσα:
ΤΟ ROCK ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
Ιστορία Της Μόδας Και Κομμωτικής Τέχνης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Ελ Γκρέκο.
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Η Αναγέννηση προέρχεται από τα συνθετικά ri- «ξανά» και nascere «γεννιέμαι» (αγγλικά: Renaissance, ιταλικά: Rinascimento, γαλλικά: Renaissance.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
ΠΛΗΡΤΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GRAFFITI
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 2000 μέχρι ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1960 & 1970
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΜΠΑΡΟΚ Ο όρος προέρχεται πιθανόν από την ισπανική λέξη barroco που σημαίνει ακατέργαστο μαργαριτάρι.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Το κίνημα των Ναζαρηνών
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΜ 102 Α'ΤΡΙΜΗΝΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2014 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Ηταν πολιτιστικό κίνημα που τοποθετείται προσεγγιστικά ανάμεσα στο 14ο και το 17ο αιώνα, ξεκινώντας στην Ιταλία κατά τον ύστερο Μεσαίωνα, από όπου και εξαπλώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η Αναγεννησιακή τέχνη δεν χαρακτηρίστηκε από μια επιστροφή στο παρελθόν, αντίθετα, οι νέες τεχνικές σε συνδυασμό με το νέο πολιτικό, κοινωνικό και επιστημονικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε εκείνη την εποχή, επέτρεψαν στους καλλιτέχνες να καινοτομήσουν.

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ H μόδα στρέφεται σε ένα τυπικό καπέλο για όλους. Γυναίκες και άνδρες φορούν μπερέ με φτερά και κορδόνια. Οι άνδρες στα μαλλιά δεν έκαναν χωρίστρα ενώ οι γυναίκες έκαναν κότσο. Η αστική τάξη προσπαθεί να επιδειχθεί με το πλούτο της. Οι ευγενείς επινοούν δική τους πλούσια μόδα. Οι γυναίκες αφήνουν μακριά μαλλιά με περίτεχνα σχήματα κυρίως βοστρυχοειδή (μπούκλες). Χρησιμοποιούσαν διάφορα διακοσμητικά όπως κορδέλες, κοσμήματα, καρφίτσες και χρυσά νήματα. 

ΜΠΑΡΟΚ Αναφερόμαστε είτε στην ιστορική περίοδο 1600 - 1750 που ακολούθησε την Αναγέννηση (ειδικότερα τον Μανιερισμό), είτε στο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ύφος που διαμορφώθηκε την περίοδο αυτή. Το ύφος του Μπαρόκ αποτέλεσε ένα νέο τρόπο έκφρασης που γεννήθηκε στη Ρώμη της Ιταλίας, απ' όπου εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Χαρακτηρίστηκε από ένα έντονο δραματικό και συναισθηματικό στοιχείο, ενώ εφαρμόστηκε κυρίως στην αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη μουσική, αλλά συναντάται παράλληλα και στη λογοτεχνία ή τη ζωγραφική. Σκοπός του μπαρόκ είναι πρωτίστως να εντυπωσιάσει καθώς και να εξυψώσει τον άνθρωπο μέσα από τα πάθη και τα συναισθήματά του.

τα μαλλιά γίνονται κατσαρά μέχρι τον ώμο. ΜΠΑΡΟΚ (προέρχεται πιθανόν από την ισπανική λέξη "barroco", που σημαίνει "ακανόνιστο μαργαριτάρι") τα μαλλιά γίνονται κατσαρά μέχρι τον ώμο. Άνδρες και γυναίκες τα καλύπτουν με ένα καπέλο με φαρδύ γύρο διακοσμημένο με φτερά ή κορδέλες. Αργότερα οι γυναίκες τα χτένιζαν κότσο και τα κοσμούσαν με τον γνωστό Φονταζ, 1670-1710 (σκούφο που στο μπροστινό μέρος είχε σουφρωμένη δαντέλα και στεκόταν στον αέρα σαν εκκλησιαστικό αρμόνιο). Όταν έκαναν την εμφάνιση τους οι εντυπωσιακές Τρικορφιες (περούκες με μακριές μπούκλες) έγιναν οι αγαπημένες των ανδρών οι οποίοι ξύριζαν το κεφάλι τους για να τις φοράνε.  Σε χώρες με έντονη παρουσία του προτεσταντικού κινήματος, όπως η Ολλανδία ή η Αγγλία, το μπαρόκ δεν κατάφερε να επικρατήσει.

ΡΟΚΟΚΟ Με τον όρο Ροκοκό αναφερόμαστε στην τεχνοτροπία που διαδέχθηκε το μπαρόκ και αναπτύχθηκε στις αρχές του 18ου αιώνα, κυρίως στη Γαλλία. Η λέξη Rococo είναι ένωση των γαλλικών λέξεων Baroque και rocaille (ένα γαλλικό στυλ διακόσμησης κήπων με πέτρες και κοχύλια) ή roquailles (χαλίκια, ψηφίδες, που προέρχεται από το παλιό γαλλικό rocalle, παράγωγο του roc ‘βράχος’) Το ύφος του ροκοκό εμφανίστηκε στη Γαλλία περίπου το 1710 και διαδόθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη - κυρίως στη Γερμανία, την Ιταλία και την Αυστρία, κατά τη διάρκεια των επόμενων δεκαετιών. Ήταν αποτέλεσμα μιας γενικευμένης αντίδρασης στο αυστηρό ύφος της μπαρόκ αισθητικής. Το στυλ εγκαταλείφθηκε κοντά στο 1760

Οι γυναίκες γίνονται λεπτεπίλεπτες, με χαριτωμένες μπούκλες. ΡΟΚΟΚΟ 17ος αιώνας Τα μαλλιά έχουν ανασηκωθεί τόσο ψηλά στο κεφάλι που οι γυναίκες δεν χωρούν στις άμαξες. Οι γυναίκες γίνονται λεπτεπίλεπτες, με χαριτωμένες  μπούκλες. Τα καπέλα είναι ένας δαντελένιος σκούφος ή καπέλο με φτερά, άνθη και δαντέλες. Οι κύριοι έστριβαν τα μαλλιά των περουκών τους σε μπούκλες και τα στερέωναν στο πίσω μέρος του κεφαλιού σαν σάκος. Άλλοτε τα έπλεκαν κοτσίδα και τα μακιγιάριζαν με πούδρα, λευκά ή γκρίζα. Η επίγνωση ότι το κατσάρωμα των μαλλιών αλλάζει με την θερμότητα οδήγησε στη δημιουργία σίδερων για κατσάρωμα των μαλλιών.

Οι εποχές του Μπαρόκ, του Ροκοκό, του ρομαντισμού αλλά ακόμη και τη μόδα των χρόνων του Ανρύ Γκωμώ σημάδεψαν με την δημιουργικότητα και την φαντασία τους τις εποχές αλλά και τις ίδιες τις γυναίκες αφού το χτένισμα προσέδιδε την κοινωνική τάξη που ανήκαν. Τα υλικά που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος για να επέμβει στην φυσική εμφάνιση των μαλλιών του διέφεραν ανά τους αιώνες αλλά και από χώρα σε χώρα.