Πώς Αλλάζει η Λήψη Αποφάσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Πωλήσεις Αγορά Καθυστερημένα εισερχόμενα Απαξιωμένο απόθεμα Χρόνος
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Προώθηση / Επικοινωνία
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 2 η Ανάπτυξη της Στρατηγικής «Just in Time» στις Πωλήσεις ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 10 η Νέες Τεχνολογίες και Τουριστικό Μάρκετινγκ.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς Αλλάζει η Λήψη Αποφάσεων Δεκαετία 1980: Προετοιμασία, Στόχευση, Εκτέλεση Δεκαετία 1990: Προετοιμασία, Εκτέλεση, Στόχευση Δεκαετία 2000: Εκτέλεση, Εκτέλεση, Εκτέλεση «Ο τρόπος με τον οποίο διενεργούνται οι επιχειρηματικές δραστηριότητες θα αλλάξει πολύ περισσότερο τα επόμενα δέκα χρόνια, απ’ ότι τα προηγούμενα πενήντα χρόνια.» (Bill Gates)

Μπαίνουμε σε μία Νέα Οικονομία Η Παλαιά Οικονομία βασιζόταν στις μεταποιητικές επιχειρήσεις: προτυποποίηση οικονομίες κλίμακας επανάληψη αποδοτικότητα ιεραρχία Η Νέα Οικονομία βασίζεται στις επιχειρήσεις πληροφόρησης (Information industries): διαφοροποίηση εξατομίκευση ταχύτητα

Αλλαγή από την Παλαιά Οικονομία (με βάση τη Μεταποίηση) στη Νέα Οικονομία (με βάση την Πληροφορία) Οργάνωση κατά τμήμα αγοράς Επικέντρωση στη διαχρονική αξία του πελάτη Έμφαση στο μάρκετινγκ Εστίαση στις ομάδες επιρροής (stakeholders) Όλοι στην επιχείρηση κάνουν μάρκετινγκ «Κτίσιμο» μαρκών μέσω συμπεριφοράς Επικέντρωση στη διατήρηση πελατών Μέτρηση της αξία του πελάτη και της πιστότητας του πελάτη Περιορισμένες, αλλά εκπληρωμένες στο έπακρον υποσχέσεις Επικέντρωση στην αλυσίδα αξίας Οργάνωση κατά προϊόν Επικέντρωση στις κερδοφόρες δραστηριότητες Έμφαση στα χρηματοοικονομικά μεγέθη Εστίαση στους μετόχους (shareholders) Το τμήμα Μάρκετινγκ κάνει μάρκετινγκ «Κτίσιμο» μαρκών μέσω διαφήμισης Επικέντρωση στην απόκτηση πελατών Μέτρηση ικανοποίησης πελάτη Υπερβολικές, αλλά ανεκπλήρωτες υποσχέσεις Επικέντρωση στην επιχείρηση

Τι θα επιφέρει η Νέα Οικονομία : Στη μαζική διαφήμιση (Mass advertising) Στην κλασική διαφημιστική εταιρεία Στη δύναμη των πωλητών (Field sales forces) Στους λιανέμπορους που διαθέτουν καταστήματα (Store-based retailers) Στις υψηλές τιμές (Price premiums)

«Κτίσιμο» Μάρκας Παλαιά οικονομία: «κτίσιμο» μαρκών μέσω επικοινωνίας μάρκετινγκ: δημιουργικά διαφημιστικά μηνύματα, λογότυπα κ.λπ. Νέα οικονομία: «κτίσιμο» μαρκών μέσω των ανθρώπων της --μηχανικοί, ρεσεψιονίστ, οδηγοί φορτηγών—οι οποίοι θα προσφέρουν «ολική αξία στον πελάτη» συλλογικά.

Αλλαγές στο Μίγμα Προβολής Παλαιά οικονομία: Η AT&T δαπανούσε 60% σε διαφήμιση, 20% σε direct mail, 10% σε telemarketing, και 10% σε δημόσιες σχέσεις. Νέα οικονομία: Η AT&T δαπανούσε 10% σε διαφήμιση, 25% σε direct mail και 65% σε telemarketing. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλύτερα. Αυτό σηματοδοτεί μία σημαντική μεταβολή από το μαζικό μάρκετινγκ (mass marketing) στο μάρκετινγκ βάσης δεδομένων (database marketing).

Χαρακτηριστικά της Νέας Οικονομίας Η αξία μεταφέρεται από την κυριότητα των υλικών στοιχείων του ενεργητικού στα μη υλικά στοιχεία. Οι επιχειρήσεις αναθέτουν σε άλλες επιχειρήσεις δραστηριότητες εντάσεως ενεργητικού. Η αξία μεταφέρεται από τις επιχειρήσεις προϊόντων στις επιχειρήσεις που μπορούν να προσφέρουν υψηλή εξατομίκευση (customization) με μικρό κόστος (Dell) ή σε επιχειρήσεις που προσφέρουν λύσεις (IBM). Η ολοκλήρωση της αλυσίδας αξίας και η διενέργεια συνεργασιών αυξάνονται. Η επιχειρηματικότητα έχει αυξηθεί σημαντικά. Νέες μάρκες «κτίζονται» σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Περισσότερες επιχειρηματικές εργασίες διενεργούνται ηλεκτρονικά. Οι ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές οδηγούν πολλές επιχειρήσεις στην απαξίωση.

Οι επιχειρήσεις «εγκλωβίζονται» σε ρουτίνες Στάδιο επιχειρηματικότητας (Entrepreneurial stage) Γραφειοκρατικό Στάδιο (Bureaucratic stage) Στάδιο εσωτερικής επιχειρηματικότητας (Entrepreneurial stage)

Οι επιχειρήσεις Εξελίσσονται μέσω Πέντε (5) Σταδίων Στάδιο έμφασης στις συναλλαγές πώλησης. Στάδιο διαφοροποίησης προϊόντων (χαρακτηριστικά, σχεδιασμός, σχηματοποίηση). Στάδιο εξυπηρέτησης πελάτη (υποστήριξη προϊόντων, συστήματα εξυπηρέτησης πελάτη). Στάδιο τμηματοποίησης πελατών και διαφοροποίησης καναλιών διανομής. Στάδιο «πελατο-κεντρικού» συστήματος που καλύπτει όλη την επιχείρηση (Enterprise-wide customer database) και διοίκησης σχέσεων με τον πελάτη (customer relationship management).

Ορισμένες Ερωτήσεις Ποιό είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα; Ποιό είναι το πλεονέκτημα που παίρνει ο πελάτης; Ποιό είναι το επόμενο πλεονέκτημά σας ; Ποιές θα είναι οι κυριότερες ανάγκες των πελατών σας σε 3 χρόνια από σήμερα ;

Μεταβατικά στάδια της Αγοράς Η Αγορά του 21ου αιώνα Μετεξέλιξη της Τεχνολογίας της Πληροφορικής Logistics Περιορισμός κόστους Re-engineering Ανταγωνισμός τιμών Ποιότητα Παγκοσμιοποίηση Επανεμφάνιση του ανταγωνισμού 1960 1970 1980 1990 2000

Οι Κυριότερες Δυνάμεις που Επηρεάζουν το Κοινωνικό και Οικονομικό Περιβάλλον Ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές Ψηφιοποίηση (Digitalization) Οικονομία και Κοινωνία Παγκοσμιοποίηση Απώλεια διαμεσολάβησης (Disintermediation) Απελευθέρωση αγορών Εξατομίκευση Σύγκλιση κλάδων (Industry convergence)

Ο Τρόπος Σκέψης του Πελάτη Σήμερα Δημιουργία προσδοκιών Αυξημένη ευαισθησία ως προς την τιμή Περιορισμός χρόνου ΠΕΛΑΤΗΣ Μειωμένη αντίληψη διαφορών μεταξύ προϊόντων Αυξημένη ανάγκη γα ευκολία Αυξημένη επιθυμία για εξατομίκευση Αυξανόμενη αποδοχή των μαρκών των μεταπωλητών Μειωμένη πιστότητα πελάτη

Στρατηγικές Μάρκετινγκ «Ενός Εργαλείου» Υψηλότερη ποιότητα Καλύτερη εξυπηρέτηση Χαμηλότερες τιμές Υψηλότερο μερίδιο αγοράς Εξατομίκευση Συνεχής βελτίωση προϊόντων Προϊοντικές καινοτομίες Είσοδος σε αγορές με μεγάλη ανάπτυξη Υπέρ-εκπλήρωση προσδοκιών πελατών

Επιχειρήσεις σε Μεταβατικό στάδιο (Business Firms in Transition) Όλα γίνονται εκ των έσω Εσωτερική Βελτίωση «Ανεξάρτητη πορεία» Εκτέλεση δραστηριοτήτων από λειτουργίες Επικέντρωση σε τοπικό επίπεδο Επίκεντρο το προϊόν Ανεύρεση ενός διατηρήσιμου πλεονεκτήματος Χρησιμοποίηση πολλών προμηθευτών Παρουσία στην αγορά (marketplace) Τα περισσότερα αγοράζονται απ’ έξω Χρήση τεχνικής Benchmark Δικτύωση Εκτέλεση δραστηριοτήτων από ομάδες Επικέντρωση και σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο Επίκεντρο η αγορά Συνεχής προσπάθεια ανεύρεσης νέων πλεονεκτημάτων Χρησιμοποίηση λίγων προμηθευτών Παρουσία στον ευρύτερο χώρο της αγοράς (marketspace)

Το μάρκετινγκ σε μεταβατικό στάδιο (Marketing in Transition) Πώληση Απόκτηση πελατών Επικέντρωση στη συναλλαγή Κέρδος από κάθε πώληση Διαφήμιση Στοιχεία πωλήσεων Τιμολόγηση βασισμένη στο κόστος Λήψη αποφάσεων βασισμένη σε στοιχεία Μάρκετινγκ, πωλήσεις και υποστήριξη πελατών Διατήρηση πελατών Επικέντρωση στις σχέσεις Κέρδος από την διαχρονική αξία του πελάτη Ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνίας (Integrated marketing communications) Βάση δεδομένων πελατών Τιμολόγηση βασισμένη στην αντιλαμβανόμενη αξία Λήψη αποφάσεων βασισμένη σε μοντέλα

Συνηθισμένοι Τρόποι Αντιμετώπισης του Ανταγωνισμού Μειώστε τα κόστη και τις τιμές. Δαπανήστε περισσότερα απ’ ότι ο ανταγωνισμός. Κάντε τα πράγματα καλύτερα απ’ ότι ο ανταγωνισμός (“λειτουργική υπεροχή”). Κάντε τα πράγματα διαφορετικά απ’ ότι ο ανταγωνισμός (“στρατηγική διαφοροποίηση”).

Επιχειρήσεις που Έχουν Επιτύχει Στρατηγική Διαφοροποίηση Ikea Southwest Airlines Home Depot

Αρχίστε να Σκέφτεστε Διαφορετικά Ξεχάστε τη λέξη «διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα». Ξεχάστε τη λέξη «κλάδος». Ξεχάστε τη λέξη «μερίδιο αγοράς». Ξεχάστε τη λέξη «επιχείρηση». Ξεχάστε το «μάρκετινγκ ίσον κυνήγι». Ξεχάστε τον δικό σας «ορισμό του business».

Οι Eπιχειρηματικές Δραστηριότητες είναι Δυσκολότερες παρά Ποτέ Οι επιχειρήσεις-πελάτες γνωρίζουν περισσότερα και διαθέτουν μεγαλύτερη πείρα. Έρχονται εφοδιασμένοι με περισσότερες πληροφορίες. Είναι περισσότερο απαιτητικοί. Θα αναμένουν παραχωρήσεις στη τιμή, εκτός και αν μπορείτε να τους προσφέρετε διαφοροποιημένη αξία.

Πώς Συνέβη Αυτό ; Οι επιχειρήσεις συνενώνονται. Οι επιχειρήσεις προσφέρουν περισσότερο όμοια προϊόντα/υπηρεσίες. Αρχίζουν να δημιουργούνται κεντρικοποιημένα τμήματα αγορών. Το τμήμα αγορών μπορούν να χρησιμοποιήσουν συμβούλους οι οποίοι αντιλαμβάνονται τη δομή κόστους των προμηθευτών ώστε να βοηθηθούν κατά τη διαπραγμάτευση καλύτερων συμφωνιών τιμών. Εμπορικές εταιρίες του Internet που στηρίζονται σε μειοδοτικές διαδικασίες εμφανίζονται.

Ποιά είναι η Απάντηση; Η μείωση της τιμής δεν είναι η απάντηση εκτός και εάν «μη-κρίσιμα» κόστη μπορούν να μειωθούν ακόμα περισσότερο. Η προσθήκη ωφελειών για τον πελάτη δεν είναι αρκετή: ο ισχυρισμός «Το σύστημα διοίκησής μας είναι ανώτερο» δεν δηλώνει πόσο αυτό αξίζει για τον πελάτη. Σήμερα ο προμηθευτής πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει τι αξίζουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της για τον πελάτη και πως αυτά που προσφέρει είναι ανώτερα απ’ ότι η αμέσως επόμενη καλύτερη επιλογή.

Παράδειγμα Η Henderson Group είναι προμηθευτής ενός μεγάλου «στρατηγικού» πελάτη. Το τριετές συμβόλαιό τους θα λήξει σε δύο μήνες. Ο πελάτης έχει κάνει σαφές ότι αναμένει μία σημαντική έκπτωση στο επόμενο συμβόλαιο. Τι θα πρέπει να κάνει η Henderson ;

Πιθανές Λύσεις Η Henderson πρέπει να μειώσει τα κόστη της και να προσφέρει έκπτωση. Αλλά υποθέστε ότι τα κόστη της δεν μπορούν να μειωθούν περισσότερο. Η Henderson πρέπει να υπολογίσει τα πραγματικά της κόστη και να καθορίσει ένα πρότυπο περιθώριο κέρδους. Η Henderson πιθανότατα δεν εφαρμόζει Λογιστική Βάσει Δραστηριοτήτων (ABC accounting) και γι’ αυτό δεν γνωρίζει τα πραγματικά κόστη της, πολλά από τα οποία αφορούν «πωλήσεις και γενική διοίκηση. » Επιπλέον, τον πελάτη δεν τον ενδιαφέρουν τα κόστη του προμηθευτή. Να θέσει μία τιμή σε σχέση με το τι θα χρέωναν οι ανταγωνιστές. Αλλά είναι δύσκολο να προσδιοριστούν οι πραγματικές χρεώσεις των ανταγωνιστών, αφού μπορεί να μην είναι γνωστές οι εκπτώσεις και ειδικές προσφορές που κάνουν προς τους πελάτες τους.

Η Καλύτερη Λύση Να δείξει η επιχείρηση πως η συνολική προσφορά της Henderson (προϊόντα, προγράμματα, συστήματα και υπηρεσίες) μειώνει το συνολικό κόστος για τον πελάτη σε σχέση με την αυξανόμενη απόδοση και λειτουργικότητα. Η Henderson πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει πως το συνολικό «πακέτο» που προσφέρει θα επηρεάσει τα κόστη και την απόδοση του πελάτη.

Όμως, ... Περίπου το 40% των Χρηστών Είναι είτε Αρνητικοί είτε Έντονα Προβληματισμένοι για το Internet Μέσα από την Ίδια την Εμπειρία τους, Οι Κυριότερες Επιφυλάξεις Εγείρονται Αναφορικά με την Ασφάλεια και την Κοινωνική Απομόνωση, Και οι Δύο Αυτές Διαστάσεις (Ασφάλεια Συναλλαγών και Κοινωνική Απομόνωση) Είναι σε Αντίθεση με την Εμπορική Αξιοποίησή του αφού: Το Εμπόριο Προϋποθέτει Ασφάλεια Συναλλαγών Για τον Έλληνα Καταναλωτή, η Επίσκεψη στα Καταστήματα Αποτελεί Συχνά μια Ευκαιρία Κοινωνικής Επαφής («βόλτα στα καταστήματα με μια φιλική παρέα»)

Άρα: Το Εμπόριο μέσω του Internet Αναμένεται να Εξελιχθεί Με Ρυθμούς Λιγότερο Ταχείς από τους Προσδοκώμενους, Σε Προϊόντα, η Διαδικασία Αγοράς των οποίων: Είτε Προσομοιάζει τις Συνθήκες Αγοράς Προϊόντων που ο Έλληνας Καταναλωτής Έχει Συνηθίσει να Αγοράζει ΜΟΝΟΣ του ή Μέσα Από Καταλόγους (π.χ. Βιβλία, Δίσκοι κ.λπ.), Είτε Είναι Απόλυτα Συνυφασμένη με το Internet (π.χ. Λογισμικό, Περιφερειακά Η/Υ κ.λπ.) Και Υπό την Προϋπόθεση ότι θα Αντιμετωπιστούν Αποτελεσματικά: Η Ασφάλεια των Συναλλαγών μέσω του Νέου Καναλιού, Οι Αρνητικοί Συνειρμοί που Έχουν οι Έλληνες Χρήστες του Internet