Σάμος, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

Παρουσίαση στην ΕΧΑΕ 18 Νοεμβρίου 2013
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
1 Ανάπτυξη μέσω πρόσβασης σε Διεθνοποιημένα Δίκτυα Εφοδιαστικής Αλυσίδας EXPORT SUMMIT Roadmap to Growth Θεσσαλονίκη 3-4 Μαΐου 2012.
ΣΠΟΡΟΣ “Κλειδί στην πρόκληση για αύξηση της παραγωγής τροφίμων”
Αγορά Πετρελαιοειδών 10 Μαΐου, Περιεχόμενα  Διεθνής Αγορά Πετρελαιοειδών — Βιομηχανία Πετρελαίου — Τιμές Αργού και προϊόντων Πετρελαίου  Αγορά.
Royal FrieslandCampina
Όμιλος Εταιριών της Α.Γ.Ε.Τ. ΗΡΑΚΛΗΣ Ημέρα Αναλυτών – 24η Μαΐου 2007.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Τηλέμαχος Πέντζος, Δ/νων Σύμβουλος 2 Απριλίου 2014
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Τηλέμαχος Πέντζος Ιούνιος 2012
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
1 η Ημερίδα φαρμακοποιών Κρήτης Φαρμακοποιοί και οικονομική κρίση Ευρωπαϊκή ανάλυση Εισηγήτρια : Χατζέλλη Μαριάνθη Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ – ΕΛΛΑΔΟΣ
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων.
Μάθημα: Χωροταξία, «Παρουσίαση της ανάλυσης SWOT»
Σάμος, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012
Ερευνα 2011 Θέμα : Μικρή Λιανική.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
"Πορεία και Προοπτικές του Ελληνικού Ελαιολάδου στη Διεθνή Αγορά" Γρηγόρης Αντωνιάδης Πρόεδρος Δ/Σ ΣΕΒΙΤΕΛ Ημερίδα ΥΠΕΞ-ΥΠΑΑΤ, 16/9/2008.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Η Διεθνής Κρίση και η Ανεργία Μια Αμφ ί δρομη Σχ έ ση.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση Οικονομικών Κλαδικών Μελετών.
Ξανθόπουλος Χρήστος ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Argentina Australia Austria Bulgaria Chile England France Germany Hungary Italy Lebanon New Zealand Portugal South Africa Spain Uk USA Wales ΤΕSCO : στην.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ 12 ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ EUROPEAN REGIONAL SCIENCE ASSOCIATION.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances 2014
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνάντηση ΠΑΣΕΓΕΣ – ΕΑΣ Θεσ/νικη
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Καταγραφής Ενδιαφέροντος των Επιχειρήσεων – Μελών του ΕΒΕΘ για τις Αγορές του Εξωτερικού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σάμος, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Διδάσκων: Δρ. Ι. Χαραλαμπίδης Τίτλος Εργασίας: «Ανάλυση Περιβάλλοντος των Επιχειρήσεων Κρασιού ‘Μπουτάρη’ και ‘New Zealand Wine Company Limited’» Επιμέλεια: Βογιατζόγλου Ευτέρπη, icsdm 12022 Δημακοπούλου Ελευθερία, icsdm 12025 Ευαγγέλου Ευθύμιος, icsdm 12026 Σάμος, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Κλάδος Οινοποιίας - Προϊόντα Η ταξινόμηση του κλάδου στατιστικά Ο κλάδος της οινοποιίας σύμφωνα με τη στατιστική ταξινόμηση της ΕΣΥΕ (Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδας) υπάγεται στον υποκλάδο 159.3, ο οποίος περιλαμβάνεται στον κλάδο 159 – Ποτοποιία. Ο κλάδος οινοποιίας και τα προϊόντα του Στην χώρα μας η αμπελοκαλλιέργεια καταλαμβάνει 1,3 εκατομμύρια στρέμματα, από τα οποία το 48% περίπου κατέχει η οινάμπελος. Στις μέρες μας καλλιεργούνται στην Ελλάδα πολλές ποικιλίες, εκ των οποίων οι πιο πολλές είναι γηγενείς, δηλαδή η καταγωγή τους σε ορισμένες περιοχές προέρχεται από τα βάθη των αιώνων. Η μεγάλη αυτή ποικιλία οιναμπέλων δίνει πληθώρα κρασιών, τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, και με βάση αυτά διακρίνονται ανάλογα με το χρώμα, την γλυκύτητα, την περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα, κ.α.

Ο κλάδος οινοποιίας και τα προϊόντα του Σχήμα 1.1. Τύποι οίνων Πηγή: Ροδόπουλος, Γ., & Νικολουδάκης, Δ., 2006, σελ. 7

Δομή εισαγωγών & εξαγωγών κρασιού στην Ελλάδα 2010 & 2011 (Πηγή ΚΕΟΣΟΕ)

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗ ΄Ετος ίδρυσης 1879 με την παραγωγή του’’Νάουσας Μπουτάρη’’ 1930:επέκταση προς Αυστρία , Ουγγαρία και Αίγυπτο 1978:δημιουργία υπερσύγχρονου οινοποιείου – εμφιαλωτηρίου 1984:επέκταση στον τομέα των τροφίμων 1987:εισαγωγή στο Χρηματιστήριο 1990 και μετά επεκτείνεται στο χώρο των ποτών με την εξαγορά της ‘’Καμπάς’’,στο χώρο της μπύρας και του νερού 1994:δημιουργία του ομίλου Μπουτάρη 1996:συνεργασία με το Γαλλικό οίκο Veuve Clicquot Ponsardin Συνεργασίες με ξένους οίκους κρασιών Antinori,Montes Chile 2000:αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου 2002:συνεργασία με την ζυθοποιία SCOTTISH & NEWCASTLE Ltd

Σήμερα… Ο όμιλος Μπουτάρη έχει 6 θυγατρικές εταιρείες στους τομείς των ποτών και των τροφίμων Έχει κάνει επενδύσεις σε αμπελώνες , οινοποιεία , εξοπλισμό καθώς επίσης και στον οινοτουρισμό Εξαγόρασε το οινοποιείο Domaine de Mayrac που περιβάλλεται από αμπελώνες στη Νότιο Γαλλία Έχει 6 οινοποιεία και ένα κτήμα: Νάουσσα, Γουμένισσα, Μαντίνεια, Σαντορίνη , Κρήτη, Γαλλία και κτήμα Μάτσα Κατέχει 370 διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο Κάνει εξαγωγές σε 25 χώρες Παράγει 13 λευκά, 3 ροζέ,16 κόκκινα, 2 γλυκά, πειραματικά κρασιά, έχει παλιές σοδιές κρασιών καθώς και οινοθυρίδες

Ταυτότητα εταιρείας ‘New Zealand Wine Company Limited’ Η εταιρεία ‘New Zealand Wine Company Limited’ (πρώην Grove Mill Wine Company Limited) είναι μια ολοκληρωμένη εταιρεία κρασιού που εμπλέκεται στην καλλιέργεια σταφυλιών, την οινοποίηση και την εμφιάλωση, καθώς και στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις στη Νέα Ζηλανδία και στις εξαγωγικές αγορές Η κύρια εταιρεία λειτουργίας είναι η NZWC με τρεις εξ’ ολοκλήρου θυγατρικές εταιρείες Η Grove Mill Wine Company Limited ιδρύθηκε το 1988 και άλλαξε το όνομά της στις 17 Ιουνίου 2002 Αύξηση της ικανότητας μεταποίησης σε 3.100 τόνους κατά την περίοδο 2003-2006

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (1/4) ΠΕΛΑΤΕΣ 25 χώρες του εξωτερικού τις οποίες προμηθεύει Αντιπρόσωποι χονδρικής Μεγάλες αλυσίδες super market Κάβες Λιανικοί πελάτες

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (2/4) ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ Η εταιρεία Μπουτάρη: Έχει στραφεί στην αμπελουργία με σκοπό να προμηθεύονται τα οινοποιεία της, τις δικές της πρώτες ύλες-κρασοστάφυλλα Έχει οινολογική μονάδα με 12 αξιόλογους οινολόγους-γεωπόνους-αμπελουργούς που είναι αρμόδιοι για αυτή τη δουλειά Οι αμπελώνες της καταλαμβάνουν μεγάλες εκτάσεις με χαρακτηριστικό παράδειγμα το οινοποιείο στη Νότια Γαλλία που περιβάλλεται από 700 στρέμματα THE NEW ZEALAND WINE COMPANY: Ανέπτυξε την υποδομή παραγωγής οινοποιείο, διατηρώντας παράλληλα και τη βελτίωση των ισχυουσών προδιαγραφών ποιότητας, της ασφάλειας και του περιβάλλοντος Τα σταφύλια της προέρχονται κατά 70% από μισθωμένους αμπελώνες και το υπόλοιπο 40% από ένα πλαίσιο σύμβασης με αμπελουργούς

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (3/4) ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ «ΜΠΟΥΤΑΡΗ» . Στην Ελλάδα οι διανομείς είναι τα super market οι κάβες οι χώροι εστίασης χονδρέμποροι Στο εξωτερικό υπάρχουν συνολικά 65 διανομείς σε 25 χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό να καταλαμβάνει η Γερμανία (46.2%) ΑΛΒΑΝΙΑ,ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ,ΑΥΣΤΡΙΑ,ΒΕΛΓΙΟ, ΒΡΑΖΙΛΙΑ,ΚΑΝΑΔΑΣ,ΚΥΠΡΟΣ,ΤΣΕΧΙΑ,ΔΑΝΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ,ΦΙΛΑΝΔΙΑ,ΓΑΛΛΙΑ,ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ,ΟΥΓΓΑΡΙΑ,ΙΤΑΛΙΑ, ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ,ΠΟΛΩΝΙΑ,ΣΕΡΒΙΑ,ΙΣΠΑΝΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ,ΕΛΒΕΤΙΑ,ΤΟΥΡΚΙΑ,ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ,ΗΠΑ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (3/4) ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ‘THE NEW ZEALAND WINE COMPANY’ Εγχώρια διανομή γίνεται από Ανεξάρτητη NZ Liquor Limited για την Mill Grove   Οι κύριες εξαγωγικές αγορές παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία, νέες αγορές στην Ευρώπη (Γερμανία, Σουηδία, Δανία και Βέλγιο), στην Αμερική (Καναδάς, Μπαρμπάντος και Βραζιλία), στην Ασία (Ταϊλάνδη, το Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία) και στην περιοχή του Ειρηνικού (Φίτζι κυρίως).

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (4/4) ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . Στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορες εταιρείες κρασιού που ανταγωνίζονται την Μπουτάρη. Για το 2009 έχουμε: Εταιρεία Κύκλος εργασιών Μπουτάρης 26.908.000 Τσάνταλη 37.788.234 Κουρτάκης 24.229.091 Μαλαματίνας 24.183.800 INO 19.169.449 CAVINO 14.715.000 ΕΥΒΟΪΚΗ 13.313.027 Κτήμα Λαζαρίδη 8.366.323 Κτήματα Χατζημιχάλη 6.218.380 ΑΧΑΪΑ CLAUSS 1.627.465

ΔΥΝΑΜΕΙΣ PORTER ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ – ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ - ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ Πίεση από πανίσχυρες επιχειρήσεις του εξωτερικού κυρίως από τις ‘’Νέες Χώρες’’ δηλαδή την Αργεντινή, Χιλή , Αυστραλία, ΗΠΑ και Νότιο Αφρική λόγω των μεγάλων αμπελουργικών εκτάσεων και των οικονομιών κλίμακας που επιτυγχάνουν Εισροή φθηνών εισαγώμενων κρασιών Ανάδειξη νέας κατηγορίας μικρών παραγωγών, με δικά τους κτήματα, προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό και ποιοτικά προϊόντα Ο ανταγωνισμός χαρακτηρίζεται έντονος καθώς δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός παραγωγικών επιχειρήσεων και ένας μικρός αριθμός εισαγωγικών Υπάρχει υπερπροσφορά τόσο στον όγκο προϊόντων όσο και στο πλήθος προσφερόμενων ετικετών κρασιού

Διαπραγματευτική Δύναμη των Προμηθευτών Αυτοί που προμηθεύουν την α’ ύλη: Περιορισμένη διαπραγματευτική δύναμη σε σχέση με τις οινοβιομηχανίες. Αυτοί που προμηθεύουν τις επιχειρήσεις με γυάλινες φιάλες : Μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη μιας και ο αριθμός επιχειρήσεων υαλουργίας στην Ελλάδα είναι μικρός. Όσον αφορά τους υπόλοιπους προμηθευτές : Μικρή διαπραγματευτική δύναμη, αφού υπάρχουν αρκετές τέτοιες επιχειρήσεις και ανταγωνίζεται η μία την άλλη.

Απειλή από Υποκατάστατα Προϊόντα ή Υπηρεσίες Η κατανάλωση του κρασιού χαρακτηρίζεται από την εποχικότητα. Τα υποκατάστατα προϊόντα να επηρεάζουν περισσότερο τη ζήτηση του κρασιού τους καλοκαιρινούς μήνες. Το καλοκαίρι αυξάνεται περισσότερο η ζήτηση της μπύρας και του ούζου, τα οποία είναι οι κύριοι ανταγωνιστές του κρασιού. Διπλασιασμός εισαγωγών φτηνού, χύμα κρασιού τα οποία διοχετεύονται στην εσωτερική αγορά σαν «Ελληνικό κρασί» ακόμα και από τα περίπτερα μέσα σε φιάλες PVC νερού!

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ… Οι χονδρέμποροι: Μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη έχουν οι χονδρέμποροι καθώς αναλαμβάνουν την διακίνηση των προϊόντων σε πολλά σημεία πώλησης. Τα σούπερ μάρκετ Cash & Carry: Μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη διαθέτουν και λόγω της αναγνωρισιμότητας που έχουν και λόγω των ανταγωνιστικών τιμών. Οι κάβες και οι χώροι εστίασης: Διαθέτουν και αυτές διαπραγματευτική δύναμη η οποία όμως είναι περιορισμένη. Οι ιδιώτες καταναλωτές: Δεν έχουν κάποια ουσιαστική διαπραγματευτική δύναμη. Π.Χ. Τα Bazaar Cash & Carry, υποστηρίζουν με επιτυχία επαγγελματίες με επιχειρηματική δραστηριότητα Mini Market, Super Market, Παντοπωλεία, Ψιλικά, Ψητοπωλεία, Εστιατόρια, Καφετέριες, Bars, Κάβες CASH AND CARRY: Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετς όπως BAZAAR, METRO.Σκοπός μας, να είμαστε ο προτιμώμενος προμηθευτής του κάθε επαγγελματία προσφέροντας του ποιοτικές υπηρεσίες, πλούσια γκάμα προϊόντων και τις πιο ανταγωνιστικές τιμές.

ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ Αυτοματοποίηση των διεργασιών Επιπτώσεις από την ανάπτυξη υποκτατάστατων προιόντων Βελτίωση μεθόδων παραγωγής και μηχανολογικού εξοπλισμού Τεχνολογικό υπόβαθρο στις μονάδες παραγωγής κρασιού. Βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας Αύξηση κερδών Καθήλωση της εγχώριας ζήτησης στα φθηνά, χύμα κρασιών εξ αιτίας των υψηλών τιμών των ποιοτικών κρασιών  Ανοδικές τάσεις των εξαγωγών ελληνικών ποιοτικών κρασιών σε βάρος των εξαγωγών χύμα.

ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΝΟΜΙΚΟ/ΠΟΛΙΤΙΚΟ - ΔΙΕΘΝΕΣ Η «έκρηξη» των εισαγωγών φτηνών κρασιών το 2011 (ένα λίτρο Ισπανικού κρασιού στοίχιζε λιγότερο από μισό Ευρώ σε σύγκριση με ένα λίτρο ελληνικού κρασιού το οποίο στοίχιζε, ανάλογα με την ποικιλία, την οινοποίηση και τα χρόνια παλαίωσης ασύγκριτα ακριβότερα) οφείλεται στην περσινή καταστροφή της εγχώριας παραγωγής που έφθασε μόλις το 30% μιας κανονικής χρονιάς. Η φετινή εικόνα έχει αντιστραφεί πλήρως με αποτέλεσμα το 2012 να αναμένεται πολύ σημαντική μείωση των εισαγωγών χύμα κρασιού.   Αλλαγές στους νόμους και διάφορες ρυθμίσεις που κάνει η κάθε κυβέρνηση επηρεάζουν άμεσα και τις επιχειρήσεις. Φόροι,συναλλαγματικοί έλεγχοι,ιδιωτικοποιήσεις,νομοθεσία για την απασχόληση. Οι στόχοι θα πρέπει να είναι : Η εισαγωγή απλών και αποτελεσματικών κανόνων για όλες τις χώρες της Ε.Ε. Η εισαγωγή ενός “status quo” το οποίο θα προστατεύει την παραδοσιακή εθνική κουλτούρα οινοκαλλιέργειας.

ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ/ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ - ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο κύριος όγκος των εξαγωγών ελληνικών κρασιών κατευθύνθηκε στην Γερμανία, στην Γαλλία και στις ΗΠΑ, με ποσοστό 63,89% το 2011 έναντι 66,71% το 2010 ενώ το υπόλοιπο εξήχθη σε 32 χώρες του κόσμου (Ευρώπης, Ασίας, Ωκεανίας και Βόρειας ή Νότιας Αμερικής) 55% πληθυσμού που πίνουν κρασί είναι ηλικίας>65 ετών και κυρίως γυναίκες οπότε η δημογραφική κατανομή της κατανάλωσης είναι απειλή Αύξηση κατανάλωσης σε γιορτινές περιόδους λόγω στροφής στην μεσογειακή διατροφή Επιρροή από κλιματολογικές συνθήκες: Έντονες βροχωπτώσεις => εμφάνιση ασθενειών όπως ο περονόσπορος Έντονη ξηρασία=>ποιοτικό κρασί αλλά μικρές ποσότητες σταφυλιών

ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ vs NEW ZEALAND WINE COMPANY Ενώ ο Μπουτάρης… Η NEW ZEALAND WINE COMPANY… Καθαρά κέρδη προ φόρων € 2007 : 554.000 2008 : -937.000 2009 : -361.000 2010 : -2.849.922 2011 : -1.973.000 Πέρασε μια περίοδο ισχυρού προβληματισμού με την απώλεια σημαντικού κύκλου εργασιών μεταξύ των ετών 2009 και 2010. Από το 2011 και μετά οι πωλήσεις αυξάνονται και υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης. Η εταιρεία έχει συνεχή ανοδική πορεία πωλήσεων ξεπερνώντας κάθε χρόνο τα προηγούμενα ρεκόρ της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι για το έτος 2010 παρουσιάζει κέρδη περίπου 1.800.000 ευρώ.

SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ : Σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης Οινοποιίας στην Ελλάδα S : Strengths ( Δυνατά σημεία ) Εσωτερικό περιβάλλον W : Weaknesses ( Αδυναμίες ) O : Opportunities ( Ευκαιρίες ) Εξωτερικό περιβάλλον T : Threats ( Απειλές ) Διαφοροποίηση ως προς το βαθμό ελέγχου της διοίκησης πάνω σε αυτά τα 4 στοιχεία

SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ : Σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης Οινοποιίας στην Ελλάδα ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ Μακραίωνη παράδοση παραγωγής κρασιού και εξοικείωση των καταναλωτών με το προϊόν . Ευεργετικές ιδιότητες . Αναβαθμισμένη και αναγνωρισμένη η ποιότητα του ελληνικού κρασιού τα τελευταία χρόνια . Το ελληνικό περιβάλλον ευνοεί την παραγωγή κρασιού (ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες) . ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ Κατακερματισμός της εγχώριας αμπελοκαλλιέργειας και της οινοποίησης . Έλλειψη οργάνωσης της παραγωγής και της διάθεσης των προϊόντων Ελλιπής στρατηγική προώθησης του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό . Υψηλή τιμολόγηση των εμφιαλωμένων κρασιών στους χώρους εστίασης . Υψηλό κόστος παραγωγής εξαιτίας έλλειψης οικονομιών κλίμακας . ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού π.χ οινοτουρισμός . Δυνατότητα επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου . Διείσδυση σε νέες αγορές (Κίνα, Ρωσία, Ινδία). Επένδυση στην ποιότητα και στην έρευνα . ΑΠΕΙΛΕΣ Η έλλειψη ρευστότητας στις επιχειρήσεις του κλάδου . Η αύξηση των εισαγωγών από τρίτες χώρες . Ο έντονος ανταγωνισμός που υπάρχει στο εξωτερικό από τα κρασιά των «Νέων Χωρών» . Στρέβλωση ανταγωνισμού εξαιτίας του παραεμπορίου και της ανεξέλεγκτης διακίνησης του χύμα κρασιού . ΟΙΚΟΝ.ΚΛΙΜΑΚΑΣ : Ένα προϊόν παρουσιάζει (θετικές) οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή του, όταν η αύξηση όλων των εισροών κατά Χ, αυξάνει την τελική παραγωγή κατά περισσότερο από Χ. Αναφέρεται στην μείωση του κόστους που επιτυγχάνει μια επιχείρηση αυξάνοντας την ποσότητα του παραγόμενου προϊόντος

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ !!! Η συρρίκνωση της καταναλωτικής ζήτησης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οδήγησε στην περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων ελληνικών κρασιών στην εσωτερική αγορά (Σούπερ Μάρκετ και «κρύα αγορά») -κυρίως στην κατηγορία των «ακριβών» κρασιών που ήδη μείωσαν (και μειώνουν) σημαντικά τις τιμές τους.     Η οικονομική κρίση, επηρεάζει αρνητικά όπως είναι φυσικό, την ελληνική οινοβιομηχανία. Την τελευταία πενταετία,  επιδεινώθηκαν οι οικονομικοί δείκτες του κλάδου της ελληνικής οινοποιίας ο οποίος επηρεάζεται αρνητικά από την συνεχιζόμενη ένταση της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης. Εξαιρέσεις βέβαια υπάρχουν και μάλιστα φωτεινές! 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !!!