APIVITA ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ
Η APIVITA Η APIVITA, αμιγώς Ελληνική εταιρεία, με ηγετικό ρόλο στο χώρο του φαρμακείου, αναπτύσσει, παράγει και διακινεί φυτικά καλλυντικά προϊόντα με τις ονομασίες PROPOLINE, AROMATHERAPY, EXPRESS και τη σειρά APITHERAPY Η APIVITA δημιουργεί φυσικά, αποτελεσματικά και ολιστικά προϊόντα από το 1979, με σκοπό να προάγει την υγεία και την ομορφιά. Η εταιρεία σήμερα παράγει πάνω από 300 φυτικά προϊόντα. Το κύριο κανάλι διανομής της είναι περισσότερα από 5.100 φαρμακεία στην Ελλάδα.
Δήλωση αποστολής Η APIVITA έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία ξεκίνησε το 2003 στην Ισπανία και σήμερα βρίσκεται σε 15 χώρες και στα μεγαλύτερα μητροπολιτικά κέντρα του κόσμου. Αποστολή και όραμα της APIVITA είναι η μεταφορά του Ελληνικού στοιχείου σε κάθε γωνιά του κόσμου και να φτάσει στην κορυφή του κλάδου.
Οικονομικό περιβάλλον PEST ANALYSIS (1) Οικονομικό περιβάλλον τα αυστηρά δημοσιονομικά μέτρα που αναλήφθηκαν υποχρεωτικά από τις ελληνικές κυβερνήσεις οδήγησαν την οικονομία της χώρας σε τεράστια ύφεση. Η οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των ελλήνων πολιτών και συνεπώς την αδυναμία πολλών καταναλωτών να διαθέσουν χρήματα για την αγορά καλλυντικών. Κοινωνικό Περιβάλλον η κοινωνική ισορροπία ανατρέπεται και σε πολλές περιπτώσεις είναι ανεξέλεγκτη, που συνεπάγεται απρόβλεπτη μεταβολή στις προτεραιότητες των πολιτών. τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη στροφή προς τα βιολογικά και φυτικά προϊόντα.
Τεχνολογικό Περιβάλλον PEST ANALYSIS (1) Τεχνολογικό Περιβάλλον Στις επιχειρήσεις που επενδύουν στην καινοτομία, η χρήση της τεχνολογίας καθώς και η βελτιστοποίηση των προϊόντων που προσφέρουν με αυτή κρίνεται απαραίτητη Μία εταιρία παραγωγής και διανομής καλλυντικών, είναι απαραίτητο να έχει, ένα καλά εξοπλισμένο εργαστήριο, ώστε να μπορεί να πραγματοποιεί έρευνες. Πολιτικό Περιβάλλον Οι πολιτικές αναταραχές που διαδραματίζονται λόγω της αστάθειας στο πολιτικό και οικονομικό πεδίο της χώρας, επηρεάζουν τη λειτουργία όλων των οργανισμών Παρόλο που υπάρχει πολιτική σταθερότητα στη χώρα, οι άσχημες οικονομικές καταστάσεις αμαυρώνουν το πολιτικό σκηνικό της χώρας.
Δ/ΝΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Οργανόγραμμα APIVITA CEO & ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ EXECUTIVE ASSISTANTS Ε.Κ.Ε. Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟ/ΚΩΝ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙA Δ/ΝΣΗ ΜΗΧ/ΩΣΗΣ Δ/ΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Δ/ΝΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Δ/ΝΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ Δ/ΝΣΗ HR R&D Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ APIVITA FARM
Κλαδικό Περιβάλλον της APIVITA Ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και δραστηριοποιούνται σε αυτόν πολλές επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα διαφόρων κατηγοριών. Στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, λόγω του τεράστιου όγκου προϊόντων, σίγουρα απαιτούνται και πολλοί προμηθευτές, με αποτέλεσμα η δύναμή τους να περιορίζεται ως προς τη διαπραγματευτική τους ικανότητα. Λόγω ότι ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων δεν παρουσιάζει σοβαρά εμπόδια εισόδου, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια μπορούν να εισέλθουν εύκολα και ανάλογα με τις ιδέες τους να αποτελέσουν και σημαντικό παίχτη του κλάδου. Είναι γενικώς αποδεκτό, ότι τα καταναλωτικά προϊόντα έχουν πολλά υποκατάστατα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν την ίδια ανάγκη του καταναλωτή, διαφέρουν ως προς την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά. Για αυτό το λόγο, και ο κλάδος αυτός, χαρακτηρίζεται από την έντονη ύπαρξη υποκατάστατων προϊόντων. Καταληκτικά, πρέπει να σημειωθεί ότι στον υπό εξέταση κλάδο η ενοποίηση των εταιριών λιανικής πώλησης, συγκέντρωσε μεγάλη δύναμη σε λιγότερες και μεγαλύτερες εταιρίες λιανικής πώλησης.
SWOT ανάλυση (1) Δυνατά σημεία Το ισχυρό brand name που έχει, με αποτέλεσμα να έχει ταυτιστεί στο μυαλό του καταναλωτή με την υψηλή ποιότητα. Το ισχυρό χαρτοφυλάκιο με διάφορα προϊόντα που μπορεί να ικανοποιήσει ευρεία γκάμα των αναγκών των καταναλωτών. Επενδύσεις σε καινοτομικές λύσεις, για την παραγωγή ορισμένων προϊόντων ώστε να αποτελέσει τον κύριο παίχτη της κατηγορίας. Αδύνατα σημεία Η εταιρεία έχει κάνει πολύ λίγη και αποσπασματική διαφήμιση στα ΜΜΕ στο παρελθόν. Τα τελευταία χρόνια οι φαρμακοποιοί επειδή είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι από τον μεγάλο της ανταγωνιστή την εταιρεία korres δείχνουν να την προωθούν περισσότερο.
SWOT ανάλυση (2) Ευκαιρίες Η επέκταση της επιχείρησης σε νέες αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές αποτελεί σημαντική ευκαιρία για την αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης. Απειλές Μία από τις ισχυρότερες απειλές που αντιμετωπίζει η επιχείρηση είναι ο πολύ μεγάλος ανταγωνισμός που επικρατεί στον κλάδο. Υπάρχουν διάφορα προϊόντα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως υποκατάστατα των φυτικών καλλυντικών.
Εταιρική Στρατηγική Η επιχείρηση για να επιτύχει τους στόχους της εστιάζει τη στρατηγική της προς στον πελάτη, στο προσωπικό της, στους συνεργάτες της και τέλος στην κοινωνία. Βασίζεται και στη δημιουργία αξίας για την επιχείρηση και αυτό το επιτυγχάνει μέσω της βέλτιστης δυνατής εκπαίδευσης του προσωπικού της Προσπαθεί να αυξήσει την αξία της και να βελτιώνει συνεχώς τα αποτελέσματα των ενεργειών της. Η εταιρία προσπαθεί να προβάλει όσο το δυνατόν περισσότερη διαφάνεια, μέσω της εξωστρέφειάς της Με την επίδειξη επαγγελματισμού, αποφεύγονται λάθη και παρέχονται οι κατάλληλες υπηρεσίες και τα κατάλληλα προϊόντα στα άτομα αυτά που πραγματικά τα χρειάζονται.
Παρούσα στρατηγική επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Η υπό εξέταση επιχείρηση χρησιμοποιεί τη στρατηγική εστίασης για να μπορέσει να κερδίσει μερίδιο αγοράς τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις αγορές που ήδη έχει επεκταθεί. Η εταιρία προωθεί τα προϊόντα της, ως ξεχωριστά καλλυντικά, τα οποία έχουν τα διακριτά τους χαρακτηριστικά,και που διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα, στη στοχευμένη αγορά της. Η συσκευασία τους, η σύστασή τους, τα αρώματά τους, η παράδοσή τους και η ποιότητα, προορίζονται για καταναλωτές που μπορούν και ξεχωρίζουν την ποιότητα και να αναγνωρίζουν την ιδιαίτερη σύσταση των προϊόντων της εταιρίας.
Εναλλακτικές στρατηγικές διεθνοποίησης Η επιχείρηση αντιλαμβανόμενη τις απειλές και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων, θα μπορούσε να ακολουθήσει μία δυναμική πολιτική και να επεκταθεί σε νέες αγορές, που έχουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και παρουσιάζουν ζήτηση για συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά. Μπορεί να προωθήσει τα υφιστάμενα προϊόντα σε νέες αγορές, μία κίνηση που ελλοχεύει μικρά ποσοστά αποτυχίας, μικρό ρίσκο και μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη.
Προτεινόμενες αλλαγές για την επιτυχία της στρατηγικής Η APIVITA για να επιτύχει τους στόχους της και να κερδίσει τις αγορές των άλλων χωρών, πρέπει να βρει έναν ηγέτη που θα δημιουργήσει όραμα στο προσωπικό της και θα δώσει ώθηση για αύξηση της παραγωγικότητά τους. Πρέπει να επενδύσει σε έναν μετασχηματιστικό ηγέτη, που θα χρησιμοποιήσει τη συναισθηματική νοημοσύνη για να ακούσει τις ανησυχίες των εργαζομένων και να ενστερνιστεί τις ανάγκες τους. Η APIVITA, πρέπει να δίνει κίνητρα στο προσωπικό της, που να το παροτρύνει να εργαστεί ακόμη πιο σκληρά, με αποτέλεσμα να αυξάνεται από τη μία πλευρά η αποτελεσματικότητα των εργαζομένων και από την άλλη η κερδοφορία της επιχείρησης
Προβλέψεις Αποτελεσμάτων Στην Ελλάδα η εταιρεία παρουσιάζει ανάπτυξη εργασιών, με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πενταπλασιασμό του τζίρου και πωλήσεις στα 30 εκατ. ευρώ περίπου. Οι στόχοι της εταιρείας για αυτή τα επόμενα έτη περιορίζονται σε διατήρηση των υφιστάμενων πελατών και των τζίρων τους και σε ανάπτυξη των προωθητικών ενεργειών της στα κανάλια διανομής της. Για αυτό το λόγο η απόφαση της διοίκησης να ρίξει όλο της το βάρος στις εξαγωγές και δη σε αγορές οι οποίες δεν υφίστανται την οικονομική κρίση, είναι απόφαση κρίσιμη και στρατηγική. Με την κίνηση αυτή είναι πιθανή, μέσα στην επόμενη πενταετία η αύξηση του τζίρου της εταιρείας κατά 75% από την εξαγωγική της δραστηριότητα, έναντι του 25 % που είναι τώρα.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!