Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Σημασία δεδομένων, πληροφορίας και γνώσης
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Χρονική Πολυπλοκότητα και Μοντέλα
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος

1.1 Τι ονομάζουμε πρόβλημα: Πρόβλημα: μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης απαιτεί λύση Η λύση της δεν είναι γνωστή ή προφανής Δώστε παραδείγματα:

Πιθανά προβλήματα Παγκόσμια (π.χ. μόλυνση περιβάλλοντος, παγκόσμια οικονομική κρίση, εξάντληση αποθεμάτων , πόλεμοι) Εθνικά (ανεργία, οικονομία, ξενοφοβία) Προσωπικά Επαγγελματικά Κοινωνικά (κοινωνική αδικία) Οι άνθρωποι σε όλες τις εποχές αντιμετώπιζαν και θα αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία θα καλούνται να επιλύσουν.

Το πρόβλημα του 2000 (millennium bug) Οι υπολογιστές μετρούσαν την ημερομηνία μόνο με δύο στοιχεία για καθένα από τα τρία συνθετικά της. π.χ. 19 Σεπτεμβρίου 2011  190911 ( 1911 ή 2011 ή 3011) Γιατί είχε γίνει αυτό; Με βάση αυτό το πρότυπο πώς θα συμβολίζονταν η πρώτη μέρα του 2000; 010100 Πολλά συστήματα έπρεπε να πραγματοποιήσουν διορθωτικές ενέργειες και αναβαθμίσεις όπως και έγινε.

1.2 Κατανόηση Προβλήματος 1.2 Κατανόηση Προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα οποιοδήποτε πρόβλημα το πιο σημαντικό είναι πρώτα να κατανοήσουμε επαρκώς την κατάσταση την οποία επιθυμούμε να αντιμετωπίσουμε. Η κατανόηση εξαρτάται: από τη σωστή διατύπωση από την πλευρά του δημιουργού από τη σωστή ερμηνεία από αυτόν που καλείται να επιλύσει το πρόβλημα Ένα πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί με οποιαδήποτε μορφή , αρκεί να γίνεται αντιληπτό με μία από τις πέντε αισθήσεις! (π.χ. το πρόβλημα της ζέστης ή της ρύπανσης) Συνηθέστεροι τρόποι διατύπωσης ενός προβλήματος: Ο γραπτός και προφορικός λόγος Σωστή διατύπωση  Ορθή κατανόηση

1.2 Κατανόηση Προβλήματος 1.2 Κατανόηση Προβλήματος Αποσαφήνιση του χώρου (π.χ. επιστημονική, καθημερινή ζωή κλπ.) στον οποίο αναφέρεται το πρόβλημα π.χ. κάνω δίαιτα (χώρος μπορεί να είναι η υγεία ή η ομορφιά) Ο χώρος παρέχεται από τα δεδομένα του προβλήματος Δεδομένο: οποιοδήποτε στοιχείο γίνει αντιληπτό με μία από τις πέντε αισθήσεις Πληροφορία : γνωσιακό στοιχείο προερχόμενο από την επεξεργασία των δεδομένων Επεξεργασία Δεδομένων: διαδικασία κατά την οποία ένας «μηχανισμός» δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται με έναν προκαθορισμένο τρόπο και παράγει πληροφορίες Επεξεργασία Δεδομένων Δεδομένα Πληροφορίες

1.3 Δομή Προβλήματος Δομή : τα συστατικά του μέρη, στα επιμέρους τμήματα καθώς και στον τρόπο που αυτά συνδέονται μεταξύ τους. Καταγραφή Δομής  Ανάλυση του προβλήματος Κατακερματισμός του προβλήματος σε απλουστέρα προβλήματα Φραστικά Με διαγραμματική αναπαράσταση

1.4 Καθορισμός Απαιτήσεων Κατανόηση Αποσαφήνιση των δεδομένων Καταγραφή των ζητουμένων Ανάλυση Το αρχικό πρόβλημα διασπάται σε επιμέρους δηλ. βρίσκουμε τη δομή Επίλυση Υλοποίηση της λύσης του προβλήματος μέσω της επίλυσης των απλούστερων προβλημάτων Στάδια επίλυσης ενός προβλήματος

1.5 Κατηγορίες Προβλημάτων Τα προβλήματα κατηγοριοποιούνται με βάση τα εξής κριτήρια: Τη δυνατότητα επίλυσης τους (ύπαρξης ή όχι λύσης) 2. Το βαθμό δόμησης της λύσης τους (σε τι βαθμό είναι δυνατό η λύση τους να αυτοματοποιηθεί) 3. Το είδος της λύσης τους δηλ. τον τύπο των παραγόμενων αποτελεσμάτων

Δυνατότητα Επίλυσης Επιλύσημα (π.χ. Εμβαδό κύκλου) 2. Ανοικτά Λύση γνωστή και ήδη διατυπωμένη Συναφή με άλλα προβλήματα που έχουν ήδη επιλυθεί (π.χ. Εμβαδό κύκλου) 2. Ανοικτά Προβλήματα τα οποία δεν έχουν ακόμα λυθεί , αλλά δεν έχει αποδειχθεί ότι δεν επιλύονται 3. Άλυτα Προβλήματα που έχουμε προσπαθήσει να επιλύσουμε, αλλά τελικά έχει αποδειχθεί ότι δεν επιδέχονται λύση

Βαθμός Δόμησης Δομημένα Εκείνα τα οποία η λύση τους προέρχεται από μια αυτοματοποιημένη διαδικασία (τα βήματα της λύσης είναι σαφώς καθορισμένα) Ημιδομημένα Προβλήματα στα οποία η λύση προέρχεται από ένα σύνολο πιθανών λύσεων, αφήνοντας στον ανθρώπινο παράγοντα περιθώρια επιλογής της. Αδόμητα Προβλήματα των οποίων η λύση δε μπορεί να δομηθεί η δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος η δυνατότητα δόμησης τους. (δηλ. τα βήματα της λύσης δεν είναι σαφώς καθορισμένα)

Είδος της Επίλυσης Απόφασης (όταν το πρόβλημα καταλήγει σε μια απόφαση π.χ. ναι / όχι , γίνεται / δε γίνεται) Υπολογιστικά (τα προβλήματα που απαιτούν τη διενέργεια υπολογισμών για να δοθεί απάντηση) Βελτιστοποίησης (όπου το πρόβλημα που τίθεται αναζητά το βέλτιστο αποτέλεσμα για τα Συγκεκριμένα δεδομένα που διαθέτει)

Πρόβλημα & Υπολογιστής Ο υπολογιστής δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να χειρίζεται στοιχεία! Ο άνθρωπος είναι σε θέση να παράγει ιδέες! Ο υπολογιστής υπερέχει ποσοτικά και όχι ποιοτικά! Για ποιους λόγους αναθέτουμε την επίλυση προβλημάτων στους υπολογιστές? Πολυπλοκότητα υπολογισμών Επαναληπτικότητα διαδικασιών Ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων Το μεγάλο πλήθος δεδομένων Ο υπολογιστής εκτελεί μονάχα τρεις λειτουργίες: Πρόσθεση Σύγκριση Μεταφορά Δεδομένων