8oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Κάμπος Χίου- Περιδιαβαίνοντας το μυροβόλο δάσος των εσπεριδοειδών
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Διερευνητική Εργασία. Μετά το πέρας της διερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν: Να αναφέρουν τα πλεονεκτήματα των ήπιων μορφών ενέργειας.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Άστρα και Κβάντα σε ένα Σχετικιστικό Σύμπαν Νίκη Μαματσή-Φυσικός Msc Φυσικής Περιβάλλοντος Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Digital sightseeing of Municipal Theatre of Piraeus– Dimitrios Rammos - Greece “Digital sightseeing of Municipal Theatre.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ ΣΟΦΙΑ ΠΟΠΟΡΗ. Το συγκεκριμένο σενάριο εργασίας αφορά τη διδασκαλία των παρακάτω αντικειμένων της ενότητας 14.4 Τα είδη και οι νόμοι.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Κινητικότητα Προσωπικού (ΚΑ1)
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
Μεταγράφημα παρουσίασης:

8oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών «Ο Καποδίστριας, μια σημαντική προσωπικότητα Ερευνώ μεθοδικά-Δημιουργώ ψηφιακά» Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

Η έρευνα οδηγεί στην δημιουργία Μια δραστηριότητα σε εξέλιξη 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΣΤ΄ΤΑΞΗ 2012-2013 Η έρευνα οδηγεί στην δημιουργία Μια δραστηριότητα σε εξέλιξη ΥΠΕΥΘΥΝΗ: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ

Αφού οι μαθητές μελέτησαν, συζήτησαν, ανάλυσαν το υλικό κατέληξαν σε συμπεράσματα και τα κατέγραψαν. Αρχειοθετούσαν και αποθήκευαν το υλικό (ΕΡΕΥΝΑ). (ΠΡΟΒΛΗΜΑ) Αφού οι μαθητές κατανόησαν τις πληροφορίες θέλησαν να κατασκευάσουν εργασίες ποικίλου περιεχομένου (ΕΠΕΚΤΑΣΗ) για να τις λύσουν άλλοι μαθητές που θα ήθελαν να ασχοληθούν. Οι μαθητές δούλεψαν (ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ), κυρίως χωρίς την επίβλεψη του εκπαιδευτικού για να ετοιμάσουν τις εργασίες. Ο μετασχηματισμός των γνώσεων είναι ξεκάθαρος (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ) και η σύνταξή της σε πρόγραμμα του Η/Υ(ΤΠΕ) ήταν καθοριστική στην οικοδόμηση της γνώσης και στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης. Με την εργασία αυτή αναρτημένη στο διαδίκτυο, οι μαθητές μοιράζονται με άλλους συνομηλίκους τους δικό τους έργο και αυτοί μπορεί να το αξιοποιήσουν (ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ). Αυτή ήταν η φιλοσοφία που στηρίχτηκε και η πρακτική εφαρμογή με την οποία υλοποιήθηκε το project ΓΕΝΙΚΑ …πέρα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα περισσότερα θέματα της ιστοσελίδας έχουν κατασκευαστεί με την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών και ενθουσιασμό.

Στόχοι Συνεργασία Επίλυση προβλήματος Καινοτομία

Επίλυση προβλήματος ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Με εφόδιο τις πληροφορίες και τις γνώσεις που έχετε αποκτήσει από την έρευνα που έχετε κάνει, να εργαστείτε σε ομάδες και να δημιουργήσετε ασκήσεις εμπέδωσης ή ανατροφοδότησης, σε όποια μορφή θέλετε , που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν έναν συνομήλικο μαθητή, που τον ενδιαφέρει ο Καποδίστριας.

Συνεργασία Η ολομέλεια χωρίζεται σε τέσσερις ομάδες μεικτές και ανομοιογενείς Τα μέλη της ομάδας ορίζουν αρχηγό και γραμματέα Επιλέγουν τη θεματική της άσκησης, που θα διαπραγματευτούν (χρονολογίες, χαρακτηρισμοί, πρόσωπα και τόποι, κ.α) Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται και εκτός σχολείου. Επιλέγουν τη μορφή της (αντιστοίχιση, quiz, πολλαπλών επιλογών). Συζητούν και καταλήγουν ποιες είναι οι σημαντικές αναφορές που θα πρέπει να παραμείνουν στη μνήμη. Καταγράφουν τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις τους, συντάσσουν την εργασία σωστά. Στην ολομέλεια, οι υπεύθυνοι των ομάδων παρουσιάζουν την άσκηση που έφτιαξαν και αφαιρούν κοινές ερωτήσεις. Γίνονται προτάσεις αλλαγών και διορθώσεων και κάθε ομάδα αναλαμβάνει την ευθύνη μετά από συζήτηση της απόρριψης ή αποδοχή τους.

Καινοτομία Συνθέτουν δημιουργικές εργασίες, τις οποίες θα μοιραστούν με άλλους ενδιαφερόμενους έξω από τα όρια του σχολείου. Οι εργασίες και το επεξεργασμένο πληροφοριακό υλικό θα αναρτηθούν σε ιστοσελίδα ώστε οι μαθητές να τις μοιραστούν με ευρύ κοινό. Η ιστοσελίδα θα συμβάλλει και στην προβολή του τόπου.

ΤΠΕ στην εκπαίδευση Η χρήση προγραμμάτων και εφαρμογών σίγουρα επικουρεί και κάνει ενδιαφέρον ένα project. Mε τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκαν στο project βοήθησαν ουσιαστικά στην οικοδόμηση της γνώσης Άντληση άμεσης πληροφορίας κατά την υλοποίηση της εργασίας (ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ), η οποία επεξεργασμένη οδήγησε στο Μετασχηματισμό των γνώσεων. Οι γνώσεις που απέκτησαν έγιναν κτήμα τους και θεμελιώθηκαν αφού έδρασαν ενεργητικά και όχι παθητικά.

ΤΠΕ στην εκπαίδευση 4. Ανάπτυξη και καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων. Οι μαθητές με συνεργαζόμενοι με υπευθυνότητα και κριτικό πνεύμα μετασχημάτισαν τις γνώσεις τους και έδωσαν άλλη μορφή στο υλικό που κατανόησαν. 5. Οικοδόμηση της γνώσης. Συγγραφή της άσκησης σε πρόγραμμα του Η/Υ (Hot Potatoes) επεκτείνει και θεμελιώνει τη νέα γνώση. 6. Διάδοση της γνώσης. Ανάρτηση της εργασίας στο στην ιστοσελίδα (ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ WEBSITE). Για την παρουσίαση της δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκε το PowerPoint, το οποίο εμπλουτίστηκε με επεξεργασμένες φωτογραφίες (AutoCollage)και τα ονόματα των μαθητών της ομάδας (Wordle).

Αξιολόγηση Οι μαθητές συνεργάστηκαν ομαλά Ανέλαβαν την ευθύνη της ολοκλήρωσης της εργασίας Ήταν συνεπείς στο χρόνο παράδοσης της άσκησης Δέχτηκαν τις επισημάνσεις των συμμαθητών τους και έκαναν αλλαγές Ενδιαφέρθηκαν να παρουσιάσουν μια προσεγμένη δουλειά στο κοινό που απευθύνονταν Χρησιμοποίησαν τις γνώσεις που απέκτησαν και δημιούργησαν κάτι νέο και πρωτότυπο Οι δυνατότητες των εφαρμογών των Η/Υ χρησιμοποιήθηκαν για το χτίσιμο της γνώσης