31. Το Ισλάμ (Β’) Σελίδες 250 - 255.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το ακριβό λουλούδι της ειλικρίνειας
Advertisements

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Θρησκείες και παραισθησιογόνες ουσίες(313 μ.Χ μ.Χ.)
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Το Ισλάμ ( Β΄ μέρος ).
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
30. Το Ισλάμ (Α’) Σελίδες
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
ΙΣΛΑΜ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες κεφ.19
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Δαλάι Λάμα.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
Οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες. Τ’ όνομά τους είναι μεβλεβί Είναι το αρχαιότερο τάγμα του σουφισμού Ενσαρκώνουν τον μυστικισμό στο Ισλάμ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Στη Θεσσαλία υπήρχε κάποτε μια πόλη που την έλεγαν Τραχίνα. Βασιλιάς της ήταν ο Κήυκας, νέος, πλούσιος, γενναίος κι όμορφος, χαρίσματα που δύσκολα θα.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
Τα δικαιώματα της γυναίκας στο Ισλάμ και το Χριστιανισμό
Σύγχρονες εθνογραφίες του Ισλάμ Χειμεριό εξάμηνο Διδάσκουσα: Γιακουμάκη Βασιλική.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Βουγιουκλάκη Σοφία Φωτεινή
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Μτ 5,3-12
Η Γιόγκα Εργασία Θρησκευτικών ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
Η Ιστορία του Σκακιού.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

31. Το Ισλάμ (Β’) Σελίδες 250 - 255

Α) Η επέκταση του Ισλάμ Μετά το θάνατο του Μωάμεθ, οι Άραβες κατέλαβαν μια τεράστια περιοχή (Συρία, Παλαιστίνη, Ιράκ, Αίγυπτο κ.ά). Τον 11ο αι. κατέλαβαν την Ινδία και τον 14ο άπλωσαν την κυριαρχία τους σε περιοχές της ανατολικής Μεσογείου.

Β) Το πρόβλημα της διαδοχής του Μωάμεθ, Σιίτες και Σουνίτες Το Ισλάμ από τον πρώτο καιρό χωρίστηκε σε δύο μεγάλα στρατόπεδα: Τους Σιίτες, που υποστήρισαν ότι ο 4ος χαλίφης Αλί είναι ο τελευταίος προφήτης του Θεού και επικράτησαν στο Ιράκ, Ιράν και Πακιστάν. Τους Σουνίτες, που εκφράζουν τον ορθόδοξο Μουσουλμανισμό και επικράτησαν στην Αραβία, στην Τουρκία κ. ά.

Γ) Χαρακτηριστικά των Σουνιτών και Σιιτών Οι Σουνίτες παρέμειναν πιστοί στις αρχές του Κορανίου και θεωρούν ότι οι χαλίφηδες (διάδοχοι του Μωάμεθ) δε χρειάζεται να είναι απόγωνοι του Μωάμεθ. Στη σουνιτική κοινότητα οι αποφάσεις παίρνονται ομόφωνα.

Οι Σιίτες πιστεύουν ότι ο 4ος χαλίφης Αλί είναι ο τελευταίος Προφήτης του Θεού, γι’ αυτό οι χαλίφηδες δεν πρέπει να εκλέγονται, αλλά να είναι απόγονοι του Μωάμεθ. Ο Αμπντούλ Αζίζ Αλ Χακίμ είναι ένας από τους θρησκευτικούς ηγέτες των σιιτών

Αλί Σιστάνιο ανώτερος πνευματικός ηγέτης των Σιιτών στο Ιράκ. Ο ηγέτης (ιμάμης) του Ισλάμ πρέπει να προέρχεται από τη γενιά του Αλί και θεωρείται αλάθητος. Είναι η πηγή κάθε απόφασης. Υποστηρίζουν ότι οι ιμάμηδες είναι δώδεκα και ο τελευταίος, ο Μουχαμάντ αλ-Μάχντι, είναι κρυμμένος στον ουρανό και όταν επιστρέψει στη Γη, θα φέρει ευτυχία στους Μουσουλμάνους. Αλί Σιστάνιο ανώτερος πνευματικός ηγέτης των Σιιτών στο Ιράκ.

Δ) Ο μυστικισμός του Ισλάμ (Σουφισμός) Ο Σουφισμός (σούφι = μάλλινος χιτώνας) αναπτύχθηκε τον 8ο αιώνα και οργανώθηκε σε μοναχικά τάγματα. Σκοπός του είναι η ένωση του ανθρώπου με το Θεό. Αυτό επιτυγχάνεται με τη μέθοδο ντικρ, που συνίσταται σε διαλογισμό πάνω στο όνομα του Θεού ή σε στροβιλισμό γύρω από το σώμα. Μυστικιστές σούφι από το Πακιστάν

Οι δερβίσηδες του Ρόμπερτ Γουίλσον

Ε) Το Ισλάμ σήμερα Το Ισλάμ επηρεάστηκε από το δυτικό πολιτισμό και δημιουργήθηκαν δύο ρεύματα:

Το ανανεωτικό, που κατόρθωσε να εκσυχρονίσει κράτη όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος κ.ά.

Το συντηρητικό, που κατάφερε να εγκαταστήσει θεοκρατικά καθεστώτα (Ιράν) και να αναζωπυρώσει το θρησκευτικό φανατισμό.

Iσλαμικός νόμος για όλους; Συμπαθής καθ' όλα η Χάουβα Ιμπραήμ. Μια γενναία γυναίκα, χωρίς αμφιβολία, και πολλαπλώς χρήσιμη. Αλλά με τον κεντρικό της στόχο δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε.

Γεννήθηκε πριν από 38 χρόνια στη Βόρεια Νιγηρία, στα μέρη όπου ισχύει ο ισλαμικός νόμος (σαρία). Ήταν πεισματάρα από μικρή. Έβλεπε τη μητέρα της να βράζει που δεν την είχαν αφήσει να σπουδάσει, και ορκιζόταν ότι σ' εκείνη δεν θα συμβεί το ίδιο. Μια μέρα βρήκε πεταμένη στο δρόμο μια σελίδα από εφημερίδα. Στη σελίδα υπήρχε η φωτογραφία μιας φοιτήτριας την ημέρα της αποφοίτησής της. Φορούσε φόρεμα και το καπελάκι της αποφοίτησης.

Αυτή η εικόνα τής έδωσε θάρρος Αυτή η εικόνα τής έδωσε θάρρος. Θα γίνω σαν κι αυτήν, είπε, μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση. Κι έτσι, η Χάουβα Ιμπραήμ, κόρη ενός ιμάμη και μιας αναλφάβητης, μαύρη, χωρική και μουσουλμάνα, έγινε μια από τις γνωστότερες δικηγόρους της χώρας της. Στην αρχή, οι δικαστές δεν την άφηναν να μιλήσει. «Κάτσε κάτω», της έλεγαν, «είσαι γυναίκα». Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια για να αποκτήσει αυτό το δικαίωμα.

Μέχρι σήμερα, η Χάουβα έχει αναλάβει πάνω από 90 υποθέσεις ακρωτηριασμού, λιθοβολισμού ή μαστίγωσης για παραβίαση του ισλαμικού νόμου. H πιο γνωστή της πελάτισσα είναι η Αμίνα Λαουάλ, που είχε καταδικαστεί σε θάνατο με λιθοβολισμό επειδή έμεινε έγκυος εκτός γάμου. Την έσωσε. Αλλά τώρα έχει να αντιμετωπίσει την οργή της οικογενείας της επειδή χάρη σ' αυτήν έγινε διάσημη και παίρνει βραβεία. Όπως το βραβείο Ζαχάρωφ που παρέλαβε την περασμένη εβδομάδα στο Στρασβούργο.

Εκεί, έδωσε μια συνέντευξη στην Ελ Παΐς, όπου εξηγεί γιατί οι περισσότεροι συμπατριώτες της υποστηρίζουν ποινές όπως ο λιθοβολισμός. «Ο κόσμος νομίζει πως η σαρία είναι καλή επειδή ταυτίζεται με τη θρησκεία», λέει. «Πιστεύουν ότι χάρη σ' αυτούς τους νόμους, λιθοβολώντας ας πούμε τις γυναίκες, θα φτάσουν σε μια κοινωνία αγνή, απαλλαγμένη από αμαρτίες. Πιστεύουν πως όταν ένα παιδί κλέψει ένα ζώο, πρέπει να του κόψουν το χέρι, και με τον τρόπο αυτό η κοινωνία θα γίνει πιο καθαρή».

H Χάουβα δεν δέχεται πως μια γυναίκα μπορεί να αποκτήσει παιδί χωρίς να είναι παντρεμένη. Αναλαμβάνει όμως υποθέσεις τέτοιων γυναικών επειδή πιστεύει πως στη χώρα της δεν υπάρχει ισονομία. Αν υπήρχε, θα τιμωρούνταν και οι άνδρες, όλοι οι άνδρες, φτωχοί και πλούσιοι. «Δεν έχω συναντήσει ούτε έναν πλούσιο άνδρα που να έχει τιμωρηθεί για παραβίαση του ισλαμικού νόμου», τονίζει.

«Ούτε μια πλούσια γυναίκα «Ούτε μια πλούσια γυναίκα. Αν θέλουμε πραγματικά μια κοινωνία απαλλαγμένη από αμαρτίες, πρέπει η σαρία να ισχύει για όλα τα κοινωνικά στρώματα». Όχι, Χάουβα. Αν θέλεις, αν θέλουμε, μια κοινωνία δίκαιη και πολιτισμένη - σ' όποιον πολιτισμό κι αν ανήκουμε, σ' όποιες αξίες κι αν πιστεύουμε - πρέπει η σαρία να μην ισχύει για κανέναν.

Εργασία για το σπίτι: Μία από τις 4 σελ. 255

Τέσσερα σουφικά τάγματα: 1. Το τάγμα «Χίστι», που είναι το παλαιότερο, ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα από τον δάσκαλο Αμπούτ Ισάκ Χίστι, απόγονο του Μωάμεθ και χρησιμοποίησε τη μουσική και τον χορό για τις ασκήσεις του. Οι δερβίσηδες αυτού του τάγματος έμπαιναν στις πόλεις, τραγουδούσαν κι έπαιζαν μουσική χορεύοντας, για να συγκεντρώνουν και να γοητεύουν τους ανθρώπους και ύστερα τους διηγούνταν μια ιστορία ή έναν μύθο που είχε διδακτική και μυητική σημασία. Εκείνοι που καταλάβαιναν και «ξυπνούσαν», τους ακολουθούσαν. Γρήγορα, όμως, οι τεχνικές τους περιορίστηκαν σε μια απλοϊκή αγάπη για την μουσική και σε μια επιφανειακή χορευτική δεξιοτεχνία, όπου η συγκινησιακή διέγερση που προκαλείται με τις ασκήσεις αυτές, συγχέεται με την αληθινή πνευματική εμπειρία.

2. Ένα πιο εσωτερικό και φιλοσοφικό τάγμα είναι αυτό που ιδρύθηκε τον 12ο αιώνα, από τον Αμπντούλ Καντίρ, στα νότια της Κασπίας θάλασσας. Ειδικεύθηκε στο να προκαλεί πνευματικές καταστάσεις τύπου έκστασης, όπως το ινδικό σαμάντι.

3. Το τρίτο είναι το τάγμα «Σουχραβάρντι», που ιδρύθηκε επίσης τον 12ο αιώνα από τον δάσκαλο Ζιζαουντίν Σουχραβάρντι. Οι τεχνικές του είναι ποικίλες και περιλαμβάνουν σχεδόν όλες όσες αναφέραμε προηγουμένως, όπως τη μυστικιστική έκσταση μέσω στροβιλικών χορευτικών κινήσεων ή τον διαλογισμό σε απόλυτη ηρεμία και σιωπή, για την επίτευξη της «αντίληψης του Πραγματικού». Η διδασκαλία τους εκφράζεται μέσα από φαινομενικά παράλογες ιστορίες, που κρύβουν βαθιά συμβολικά σημεία και νοήματα, προσιτά μόνο σε όσους έχουν ξύπνιο το πνευματικό στοιχείο μέσα τους. Οι οπαδοί αυτού του τάγματος επηρέασαν βαθιά άλλες μυστικιστικές ομάδες εξαπλωμένες στην Ινδία, Περσία και Αφρική.

4. Το τέταρτο κλασικό τάγμα είναι αυτό του «Νακσμπάντι», που ιδρύθηκε από τον Μπαχαουντίν Νακσμπάντ τον 14ο αιώνα στην κεντρική Ασία και είναι το πιο εσωτερικό και ολοκληρωμένο από όλα τα σουφικά τάγματα. Σ' αυτό διαμορφώθηκε ο μεγάλος σούφι μύστης Χουτζβίρι, που έγραψε στα περσικά, για τον σουφισμό και τα τάγματά του, το βιβλίο «Αποκάλυψη του Κρυμμένου», το οποίο θεωρείται μοναδικό στο είδος του.