Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ.Γ: Να με περιμένεις! Νηπιαγωγοί: Σοφία Αλεξάνδρου (Β. Διευθύντρια) Λουκία Λουκά Αναστασίου Έλενα Χατζηδημητρίου Χάβα Σχολική χρονιά: 2008-2009
Γενικός σκοπός των ελεύθερων δραστηριοτήτων: Να ενισχυθεί η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, μέσα από τη δημιουργική και καλλιτεχνική του ενασχόληση με διάφορες δραστηριότητες και να καλλιεργηθεί η καλλιτεχνική του έκφραση.
ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΥΣ ΑΧΝΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ Α ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μάθημα: Ελεύθερες δραστηριότητες Διάρκεια: 60 λεπτά Θέμα: Χριστούγεννα Προβληματισμός και σκέψεις που οδήγησαν στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος Ο βραβευμένος με Νόμπελ Robert Fulham υποστηρίζει:«όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο» .
Στόχοι: Τα παιδιά: 1) να απολαύσουν την εμπλοκή τους στις εικαστικές δραστηριότητες. 2) να εργαστούν με δημιουργικό τρόπο, μέσα από ποικιλία υλικών και δραστηριοτήτων. 3) να ανταλλάξουν ιδέες για ολοκλήρωση μιας εργασίας. 4) να αναπτύξουν διάθεση συνεργασίας με άλλα παιδιά. 5) να πειραματιστούν και να επινοήσουν διάφορους τρόπους χρήσεις των υλικών που θα έχουν στη διάθεσή τους για να δημιουργήσουν. 6) να βιώσουν το αίσθημα της επιτυχίας και να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους.
Τα παιδιά παρατηρούν την εικόνα της γέννησης και μιλούν γι’ αυτή .
Παρατηρώ την εικόνα της γέννησης και δημιουργώ το δικό μου κολάζ. Παρατηρώ την εικόνα της γέννησης και δημιουργώ το δικό μου κολάζ. Eκφράζομαι και δημιουργώ μέσα από τον πηλό.
Οι δημιουργίες μας: η φάτνη, ο Χριστός, το αστέρι. Οι δημιουργίες μας: η φάτνη, ο Χριστός, το αστέρι.
Δημιουργώ στα παστέλς ! Τι ωραία η μονοτυπία! Δημιουργώ στα παστέλς ! Τι ωραία η μονοτυπία!
Μπορείς να μου διαβάσεις τι γράφει; Πουλώ και αγοράζω: «Μπορείς να σου λέω και να μου γράφεις αυτά που χρειάζομαι.» Μπορείς να μου διαβάσεις τι γράφει;
Μπορείς σε παρακαλώ να μου γράψεις: « Ο Χριστός και η φάτνη.»
Εκφράζομαι μέσα από τα παστέλς. Εκφράζομαι μέσα από τα παστέλς. Δημιουργώ τη δική μου σύνθεση με κόλλες περιτυλίγματος.
Οι δημιουργίες μας!
Μιλώ για τον πίνακά μου και το ζωντανεύουμε.
Γίνομαι αγγελάκι και νανουρίζω το Χριστούλη: «Αλληλούια» Αυτοσχεδιάζω νανουρίσματα στο μικρόφωνο: Κοιμήσου φεγγαράκι μου!
Νάνι νάνι το μωράκι, μοιάζεις σαν το αστεράκι! Νάνι νάνι το μωράκι, μοιάζεις σαν το αστεράκι!
Πόσα πολλά νανουρίσματα!
Διαβάζω το δικό μου νανούρισμα!
Τι ωραίο το παιγνίδι στην ύπαιθρο !
Θέλουμε να παίξουμε κι’ άλλο. Μα τόσο λίγη ώρα;
Τα συναισθήματά μου Ένιωσα χαρούμενη και θέλω να ξανάρθουν. Ένιωσα χαρούμενη και θέλω να ξανάρθουν. Πάρα πολύ χαρούμενος. Ένιωσα χαρούμενος, γιατί έπαιξα με όλους τους φίλους μου. Ήμουν χαρούμενη, γιατί έπαιξα με τους περσινούς μου φίλους. Είμαι χαρούμενη και θέλω να πάμε άλλη μέρα στο σχολείο τους, γιατί δεν πήγαμε.