ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Παραδείγματα επιτυχημένης εφαρμογής προγραμμάτων Αγωγής Υγείας.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
Η Ψυχολογική αξία της βιωματικής μάθησης στην Αγωγή της Στοματικής Υγείας Ζωή Κασαπίδου Ψυχολόγος.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Designed by TheTemplateMart.com Η ζωή γύρω μας Κοινό σκεπτικό των ενοτήτων.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΠΟΝΤΙΚΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ (ΠΕ02) ΧΕΛΜΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ( ΠΕ01)
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
2ο Δημοτικό Σχολείο Ασπροπύργου
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK! 4/ΘΕΣΙΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΘΕΡΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΕΦΕΝΤΗ ΙΡΦΑΝ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του δημοτικού (Δ', Ε' & ΣΤ'). Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο αποτελεί κρίσιμη περίοδο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων και των στάσεων σχετικά με το κάπνισμα. Η αρνητική στάση που έως τότε έχει υιοθετηθεί από παιδιά αυτής της ηλικίας μπορεί να αμβλυνθεί και να μετατραπεί σε ανοχή στο κάπνισμα της παρέας ή ακόμα και σε πειραματισμό. Επομένως, σημαντική κρίνεται η υλοποίηση παρεμβάσεων πρόληψης σε παιδιά του δημοτικού προτού αποδυναμωθούν οι αρνητικές μέχρι τότε αντιλήψεις και στάσεις σε σχέση με το κάπνισμα. Παράλληλα, δεν είναι λίγα τα παιδιά αυτής της ηλικίας που έχουν ήδη ξεκινήσει την επαφή τους με τον καπνό, αφού σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το 3,3% των Ελλήνων μαθητών έχουν καπνίσει έστω και μια φορά στη ζωή τους.

Κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η πρόληψη του καπνίσματος σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη(ν): παροχή έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης σε σχέση με τις συνέπειες του καπνίσματος, κυρίως τις βραχυπρόθεσμες που μπορούν να γίνουν αντιληπτές και κατανοητές από τα παιδιά, αναγνώριση των αρνητικών προτύπων (οικογένεια, ΜΜΕ, παρέα) που επηρεάζουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις μας για το κάπνισμα, ανάπτυξη αποτελεσματικών τρόπων έκφρασης της προσωπικής γνώμης και τρόπων να λέμε όχι σε ό,τι δε συμφωνούμε χωρίς να βλάπτουμε τους υπόλοιπους, καλλιέργεια μιας στάσης φροντίδας του εαυτού και αυτοεκτίμησης, συνειδητοποίηση των ενηλίκων ως προς την επιρροή που ασκούν ως μοντέλα, στην ανάπτυξη εξαρτητικών συμπεριφορών από μέρους των παιδιών.

Η εφαρμογή του προγράμματος στηρίζεται στην Μεθοδολογία Η εφαρμογή του προγράμματος στηρίζεται στην ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων το οποίο στοχεύει στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προάγουν τη ψυχικοκοινωνική υγεία. Αξιοποιεί τη βιωματική μάθηση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν ενεργά στην απόκτηση γνώσης, να ενισχύσουν την ικανότητα μάθησης, να γίνουν πιο υπεύθυνοι, έτσι ώστε να διαμορφώσουν μια κοινή εμπειρία που δύναται να οδηγήσει σε δράσεις προς την κατεύθυνση κοινωνικών αλλαγών στο σχολικό περιβάλλον.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 13 δίωρες συναντήσεις με τους μαθητές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάχθηκε κατά βάση στο τουρκόφωνο πρόγραμμα του σχολείου μας και γι’ αυτό το λόγο, από την μεριά μας, υπήρχαν παρεμβάσεις στο υλικό που μας δόθηκε, όπως μετάφραση κάποιου μέρους του υλικού. Παρακάτω θα αποτυπωθεί ένα μικρό μέρος των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Καταγραφή προσδοκιών

Κανόνες της Τάξης

Ατομικός – Προσωπικός φάκελος

Χάρτης Συναισθημάτων

Κάπνισμα; Όχι Εμείς!

Ο Τσιπιλός και οι φίλοι του συναντούν τη Δόνα Νικοτίνη

Διαδήλωση «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ»

Το κυνηγητό της μάγισσας Καπνίστρω

Επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό

Το πείραμα με το μπουκάλι και το τσιγάρο Το πείραμα με το μπουκάλι και το τσιγάρο

Ενημέρωση από το Κ.Υ. Εχίνου

Τα μπλουζάκια

Αναδρομή στις συναντήσεις

Έκθεση των έργων

Αποχαιρετισμός

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Το ΚΑΠΝΣΙΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ συνέβαλλε σημαντικά στην ενίσχυση δεξιοτήτων σχετικά με τη λήψη αποφάσεων. Ένα από τα βασικά ευρήματα της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ είναι η σημαντική ενίσχυση δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην πρόληψη του καπνίσματος, όπως οι δεξιότητες που σχετίζονται με τη λήψη αποφάσεων και την αντίσταση στην πίεση της ομάδας.

Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα φαίνεται ότι εφοδιάστηκαν με στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων ομαδικής πίεσης και ανακάλυψαν τρόπους έκφρασης και υπεράσπισης των προσωπικών τους αποφάσεων και επιλογών. Το ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ άλλαξε τις αντιλήψεις των παιδιών για το περιστασιακό κάπνισμα έτσι ώστε να αντιλαμβάνονται περισσότερο τους κινδύνους του. Ένα άλλο σημαντικό εύρημα της αξιολόγησης είναι τα θετικά αποτελέσματα που είχε το ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ στην αλλαγή των αντιλήψεων των μαθητών σχετικά με την επικινδυνότητα του περιστασιακού καπνίσματος.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ: Το κέρδος των μαθητών , που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν πολύ μεγάλο. Εκτός από την πληροφόρηση που πήραν τα παιδιά για τις συνέπειες του καπνίσματος και την εξάρτηση, τα περισσότερα απ’ αυτά εξελίχθηκαν προσωπικά, όπως: Αναπτύχθηκε η κριτική τους σκέψη και στάση απέναντι σε αρνητικά πρότυπα και επιρροές που σχετίζονται με το κάπνισμα.

Σε επίπεδο διαπροσωπικών σχέσεων: Αυξήθηκε ο σεβασμός μεταξύ των παιδιών. Η ομάδα δέθηκε περισσότερο και απέκτησαν περισσότερο θάρρος να εκφράζουν τη γνώμη τους, στοιχεία που αποτελούν βασικούς στόχους του εκπαιδευτικού υλικού.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!! ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!