Κύριοι συνάδελφοι Ίσως κάποιοι ν’ ασχολούνται και μαζί μου, οπότε γνωρίζουν το σκεπτικό μου. Δεν πειράζει όμως, αν δεν με γνωρίζουν, ευκαιρία να με μάθουν. Καταρχήν συνιστώ, να μην συνεχίσετε τον συνδικαλισμό, στηριζόμενοι στα παλιότερα μοντέλα στήριξης. Ο συνδικαλισμός, με μορφές προσκείμενες στο πολιτικό κόμμα που κυβερνούσε, τουλάχιστο τις τρις τελευταίες δεκαετίες, έδειξε ξεκάθαρα ότι απέτυχε. Ουσιαστικά, κανένα βήμα προόδου δεν έχει παρατηρηθεί κατά το διάστημα αυτό. Ακόμη και τα υποτιθέμενα υποχρεωτικά θεωρητικά μαθήματα, τα έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια, οι υπεύθυνες δηλώσεις!!
Όσο για τα πρακτικά μαθήματα, με επιτυχία εξετάσεων κοντά στο 100% και κάποιες φορές πιο ψηλά κι απ’ αυτό το ποσοστό, θέλουμε να πούμε ότι κάναμε σωστή δουλειά; Δεν θα με απασχολήσουν πολύ τα παλιά, δεν έχουν τελειωμό. Όμως, ο ίδιος τρόπος συνδικαλισμού, και ο ίδιος τρόπος σκέψεως και εφαρμογής των νόμων που ψηφίστηκαν, μάλιστα πριν τις εκλογές, δεν μας γυρίζουν απλώς πίσω, αλλά μας οδηγούν ξεκάθαρα στην υποαπασχόληση, όταν σ’ όλο τον πλανήτη, η τεχνολογία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς, και η μείωση των τροχαίων, συγκριτικά μ’ εμάς, πλησιάζει το μηδέν!!
Νομίζω, πως πρέπει να ξεκαθαριστεί: πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης; που συμπεριλαμβάνει και τον εκπαιδευτή οδηγών; Ή, εκπαιδευτής οδηγών υψηλών προδιαγραφών, με ενίσχυση κάποιων όσο το δυνατόν παρεμφερή επαγγελμάτων, όταν οι οικονομικές ανάγκες μάς το επιβάλλουν; Θέλω να πιστεύω, ότι στο επάγγελμά μας χρειαζόμαστε επιστήμονες, μάλιστα ειδικούς, κι όχι μόνο σοφεράντζες!! Σ’ αυτή τη βάση, πρέπει το συντομότερο δυνατό, να διεκδικήσουμε ξεκαθάρισμα, και να βάλουμε βάσεις για μελλοντικές σοβαρές αλλαγές!!
Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να πάψουμε να σκεφτόμαστε, όπως έως πρόσφατα, η πολιτικοοικονομική κατάσταση της Ευρώπης, αν όχι η παγκόσμια, μας επιβάλλει νέους τρόπους σκέψεων και συμπεριφορών. Το μαύρο χρήμα, που για τη χώρα μας τουλάχιστο, και ειδικά για το επάγγελμα μας, είχε ξεπεράσει ίσως και το 75%, θα μας αναγκάσουν να το μειώσουμε!! Καθώς καταλαβαίνομαι, δεν είναι κάτι απλώς δύσκολο, αλλά ίσως ακατόρθωτο. Όμως, ένα είναι βέβαιο, ή θα ζήσουμε απολύτως μόνοι μας, που προσωπικά πιστεύω ότι θα είμαστε καλύτερα για όσους επιβιώσουμε, ή θα μας αναγκάσουν οι συμφωνίες των μεγάλων που αποφασίζουν για μας, να περιορίσουμε το μαύρο χρήμα, ίσως και κάτω από το 5%!!
Κάτω οι τιμές ψηλά η ποιότητα Κι επειδή δεν είναι δυνατόν ν’ αυξήσουμε τιμές, κι απ’ την άλλη μεριά, δεν είναι δυνατόν να ζήσουμε με τόσα έξοδα, το μόνο που μας μένει είναι, να μειώσουμε τα έξοδα!! Πως όμως θα τα μειώσουμε; Κυρίως! με συνεργασίες!
Παραδείγματα: Το σύνολο των μηχανημάτων, να μην υπερβαίνει πάνω από το 10 ή 20% των απαραίτητων! Δηλαδή, δύο σχολές οδηγών, στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο, με ελάχιστη έως μηδενική δουλειά, να έχουν από ένα επιβατηγό-εκπαιδευτικό, είναι κατανοητό, αν μάλιστα χρησιμοποιείτε και για τις ιδιωτικές τους μετακινήσεις. Είναι όμως λογικό να έχουν από ένα φορτηγό; Από ένα Λεωφορείο; Από 3-4 μηχανάκια; Πάντως, δεν είναι ανάγκη για πολλοστή φορά, να βγάλουμε απαγορεύσεις και κόντρα απαγορεύσεις, θα πρέπει κάποτε να πάψουμε για λόγους οικονομικούς, να σκεφτόμαστε καταναλωτικά.
Αν ο ιδιοκτήτης του υπάρχοντος εκπαιδευτικού οχήματος, είχε δικαίωμα, νόμιμα, με αποδείξεις κι όχι με κι άλλα μαύρα, να ενοικιάσει το φορτηγό του, το λεωφορείο του, το μοτο, για μαθήματα και εξετάσεις κάποιες ώρες την ημέρα, στην σχολή που δεν έχει, θα ήταν λάθος; Αν ένας ή και περισσότεροι εκπαιδευτές, διέθεταν εξωμειωτές, για μείωση κόστους μαθημάτων στην άσφαλτο, κι αν χρειάζονταν να γίνει το ίδιο όπως και με τα οχήματα, να παίρνει ο καθένας τον/τους υποψηφίους του, και να πηγαίνει επισκέπτης στην αίθουσα του συναδέλφου που θα διέθετε τον μηχανισμό για μαθήματα, θα ήταν άσχημα; Δεν θα κέρδιζαν και οι δύο, αλλά και ο/οι υποψήφιοι; Φυσικά, όλα νόμιμα; ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν εννοώ για παιγνίδια, αλλά για μαθήματα οδήγησης από νόμιμους εκπαιδευτές οδήγησης!
Όσο για τον μπαμπούλα, που τόσα χρόνια τον είχαμε πάνω από το κεφάλι μας, ή, ήθελε το γλυκάκι του για να είναι ήρεμος, πρέπει να τον αναγκάσουμε ν’ αλλάξει τελείως νοοτροπία. Θα πρέπει να έρθει να μας βοηθήσει, ή να ελέγξει τα τεχνολογικά μέσα που θα πρέπει να έχουμε εγκαταστήσει στους χώρους εργασίας και στα οχήματα. Από την στιγμή που δεν θα έχει ικανότητες βοήθειας, δεν χρειαζόμαστε ελεγκτές, επειδή απλά, η τεχνολογία μας προσφέρει πιο αξιόπιστο έλεγχο, μάλιστα με αποδείξεις, κι όχι με μαύρα!!
Κύριοι συνάδελφοι. Χρόνια έλεγαν και ξανά έλεγαν οι εκπρόσωποί μας, ότι βουλιάζουμε, ότι θα μας καταργήσουν, κι ένα σωρό άλλα, ποιος όμως τους πίστευε; Μήπως το πίστευαν οι ίδιοι; μήπως και τώρα με τον ίδιο τρόπο δεν κινούνται; Σας παρακαλώ πολύ, ένας, δύο, τρις, σωματείο, ομοσπονδία, ομοσπονδίες, ότι κι αν είναι, πρακτικά και λογικά, ας είναι παράνομα, αρκεί να πληρώνουμε το κράτος, και …. ας γκρεμίσουμε ότι ξέραμε, κι ας βγούμε στον κόσμο να του πούμε την αλήθεια, να μας αγαπήσει, να μας πιστέψει ότι θα τον μάθουμε να κάνει οικονομία, κι όχι απλώς ότι θα του πουλήσουμε το πλαστικοποιημένο χαρτάκι!
Έλεγα και ξανά έλεγα το 2000, που κυκλοφόρησαν τα βιβλία θεωρητικής εκπαίδευσης: Δεν προσφέρουν την παραμικρή αίσθηση εμπιστοσύνης, προς καμία κατεύθυνση!! Είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες, και μπορεί ο κάθε υποψήφιος και η οικογένειά του, να εμπιστεύονται τον εκπαιδευτή του, αν όμως δεν εμπιστεύονται το σύστημα εκπαίδευσης, απλά, στην καλύτερη περίπτωση, θα θεωρήσει ότι: «Στους τυφλούς, επικρατεί ο μονόφθαλμος!!» Όποιοι, κι όσοι θέλουν, ας το καταλάβουν, διαφορετικά, αν τους έμεινε το σπίτι τους, ας πάνε σπίτι τους, να σκεφτούνε καλύτερα!!
Ντροπή Ας μην κοροϊδεύουμε άλλο τον κοσμάκη, που μας δίνει τόσα χρόνια και τρώμε!! Δεν γίνεται να δίνουμε δίπλωμα με 250€, χωρίς να φανερώνουμε τα μαύρα. Ή, όλα φανερά και φτηνά, ή παντού μαύρα. Συνάδελφε, πόσα του παίρνεις και δεν τα γράφεις, αν κοπεί στα σήματα; Για λάδωμα, του παίρνεις; Πόσα; Ή μήπως έχει ήδη κοπεί αυτό το σπορ, και δεν το ξέρω; Από χαρτιά, και διάφορα άλλα κόλπα, πόσα μαύρα βγάζεις; Και πάλι ΝΤΡΟΠΗ Προς το παρόν ΤΕΛΟΣ